Смяна на съединител на РАВ 4 Д4-Д 2.0 2003г.
Смяна на съединител на РАВ 4 Д4-Д 2.0 2003г.
Понякога като искаш да не зависиш от настроението на някой измислен майстор, който ще се учи на твоята кола,можеш да си помогнеш сам.
Стига да имаш малко технически познания. Предимството е че ще си монтираш части,които ти си избереш и каквито са необходими,а не да те лъжат в очите и след ремонта да ремонтираш и нещо друго.
Ето какво ми се случи когато бях на морето. Почивах на Лозенец до Китен. Колата взе трудно да пали когато е топла,но като изстине си пали и върви добре с мощност и нисък разход 5.8/100. извънградско.
Отидох на сервиз на Приморско. там я угасиха за да я тестват на компютър. Не даде никакви грешки. Почнаха едни глупави въпроси да не са ми заредили бензин вместо дизел,стартера не въртял бързо и др. подобни. Не можаха да я запалят с въртене . Решиха да я оставят да изстине тогава да я запалят и да я тестват на компютъра пак. Казах им да бутнем тя пали на метър . Да ама не/не искат акъл/ изкараха я да изстива. Почаках малко, но се ядосах,че нямат никаква представа, какво ще правят. Бутнах колата запали и отидох в Бургас на 5-ти километър /на80км от станцията/ в сервиз при Митко БМВ-то,защото бяха го прехвалили,че бил голям майстор.Точно той ми развали колата тотално.Не стига че не я оправи да пали,но и ми скъса странични пластини на притискателния диск. Полива с вода датчика на коляновия вал да изстинел и да запали. Резултата беше както писах по горе. Колата вместо да запали започна да гърми и трещи и в резултат не можех и да превключвам на скорост.Скарах се с него,че е виновен,но кой ще си признае. Пиеш една студена вода и се оправяш сам ако можеш.
Ето защо ще споделя опит, който може да е от полза и на други колеги.
Примерна последователност при смяна на съединител.
ДЕМОНТАЖ НА СКОРОСТНА КУТИЯ НА РАВ 4 2.0 Д4-Д 2003г.
1.сваляне на въздушен филтър-3 болта –с г.кл.10
2.сваляне стойката на въздушен филтър-2 болта –с 12
3.развиване 4 болта кардан -с 14
4. сваляне висящ лагер кардан 4болта -с 14 и подпиране на кардана
4а. източване на маслото на С К
4б. Сваляне на кардана – на шлици към дифер.
5. развиване гредата на предния и задния тампон на скоростната кутия /с к /
6. сваляне на лявата предна гума 5 б
7. сваляне кората на лявата предна гума 4 б – с 10 и копче
8. развиване на гайката на лява полуоска- с 30 с натискане на спирачка
9. развиване на болтове в долния край на лев. амортисьор 2 б - с 19
10.развиване гайка на л. накрайник - с 17 като се махне шплента
11.изваждане на л. полуоска от към главината – на шлици
12 изваждане на л. полуоска от към С К като се свали скобата на маншона
13. изваждане на задния тампон на С К
- изваждане на стойката на задния тампон на С К
- изваждане болтовете на магарето от ляво и болтовете на корм. Рейка
-разхлабване болтовете на магарето от дясно 2 б – с 19
14. развиване масата на С К
15. изваждане жилата на скоростите като се свалят шплентовете
16. изваждане стойката на жилата на скоростите 3болта
17. изваждане клема на скоростите з. ск
18. изваждане клема на скоростите километраж
19.освобождаване и отстраняване на работния цилиндър 2бр шпилки и 2бр. гайки без откачане от тръбопровода за маслото
20.подпиране на двигателя
21.развиване на болтовете на стартера и С К които я държат към
двигателя.
22.изваждане на преден тампон на С К
23. изваждане на болтовете на ляв тампон на С К
24.сваляне на тампона на опашката на диферинциала
25.отцепване на С К от двигателя и изместване надолу и на ляво
26.изваждане на притискателния и феродовия диск 6 б
27.Сглобяване по обратния ред като се остърже на струг от парче дърво дорник за центроване на феродовия диск спрямо маховика.
Стига да имаш малко технически познания. Предимството е че ще си монтираш части,които ти си избереш и каквито са необходими,а не да те лъжат в очите и след ремонта да ремонтираш и нещо друго.
Ето какво ми се случи когато бях на морето. Почивах на Лозенец до Китен. Колата взе трудно да пали когато е топла,но като изстине си пали и върви добре с мощност и нисък разход 5.8/100. извънградско.
Отидох на сервиз на Приморско. там я угасиха за да я тестват на компютър. Не даде никакви грешки. Почнаха едни глупави въпроси да не са ми заредили бензин вместо дизел,стартера не въртял бързо и др. подобни. Не можаха да я запалят с въртене . Решиха да я оставят да изстине тогава да я запалят и да я тестват на компютъра пак. Казах им да бутнем тя пали на метър . Да ама не/не искат акъл/ изкараха я да изстива. Почаках малко, но се ядосах,че нямат никаква представа, какво ще правят. Бутнах колата запали и отидох в Бургас на 5-ти километър /на80км от станцията/ в сервиз при Митко БМВ-то,защото бяха го прехвалили,че бил голям майстор.Точно той ми развали колата тотално.Не стига че не я оправи да пали,но и ми скъса странични пластини на притискателния диск. Полива с вода датчика на коляновия вал да изстинел и да запали. Резултата беше както писах по горе. Колата вместо да запали започна да гърми и трещи и в резултат не можех и да превключвам на скорост.Скарах се с него,че е виновен,но кой ще си признае. Пиеш една студена вода и се оправяш сам ако можеш.
Ето защо ще споделя опит, който може да е от полза и на други колеги.
Примерна последователност при смяна на съединител.
ДЕМОНТАЖ НА СКОРОСТНА КУТИЯ НА РАВ 4 2.0 Д4-Д 2003г.
1.сваляне на въздушен филтър-3 болта –с г.кл.10
2.сваляне стойката на въздушен филтър-2 болта –с 12
3.развиване 4 болта кардан -с 14
4. сваляне висящ лагер кардан 4болта -с 14 и подпиране на кардана
4а. източване на маслото на С К
4б. Сваляне на кардана – на шлици към дифер.
5. развиване гредата на предния и задния тампон на скоростната кутия /с к /
6. сваляне на лявата предна гума 5 б
7. сваляне кората на лявата предна гума 4 б – с 10 и копче
8. развиване на гайката на лява полуоска- с 30 с натискане на спирачка
9. развиване на болтове в долния край на лев. амортисьор 2 б - с 19
10.развиване гайка на л. накрайник - с 17 като се махне шплента
11.изваждане на л. полуоска от към главината – на шлици
12 изваждане на л. полуоска от към С К като се свали скобата на маншона
13. изваждане на задния тампон на С К
- изваждане на стойката на задния тампон на С К
- изваждане болтовете на магарето от ляво и болтовете на корм. Рейка
-разхлабване болтовете на магарето от дясно 2 б – с 19
14. развиване масата на С К
15. изваждане жилата на скоростите като се свалят шплентовете
16. изваждане стойката на жилата на скоростите 3болта
17. изваждане клема на скоростите з. ск
18. изваждане клема на скоростите километраж
19.освобождаване и отстраняване на работния цилиндър 2бр шпилки и 2бр. гайки без откачане от тръбопровода за маслото
20.подпиране на двигателя
21.развиване на болтовете на стартера и С К които я държат към
двигателя.
22.изваждане на преден тампон на С К
23. изваждане на болтовете на ляв тампон на С К
24.сваляне на тампона на опашката на диферинциала
25.отцепване на С К от двигателя и изместване надолу и на ляво
26.изваждане на притискателния и феродовия диск 6 б
27.Сглобяване по обратния ред като се остърже на струг от парче дърво дорник за центроване на феродовия диск спрямо маховика.
- lederman
- Мнения: 544
- Регистриран на: 20 Май 2010 14:25
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
Re: Смяна на съединител на РАВ 4 Д4-Д 2.0 2003г.
Браво, много е хубаво когато някой вложи труд за да е полезен на останалите!
Поздрави
T25 2AD-FTV /2007
Началната грамотност, е овладяване на четенето и писането в едно с разбиране на смисъла на написаното.
В процеса на писане се цели оформяне на съдържанието за постигане на определена комуникативна цел.

T25 2AD-FTV /2007
Началната грамотност, е овладяване на четенето и писането в едно с разбиране на смисъла на написаното.
В процеса на писане се цели оформяне на съдържанието за постигане на определена комуникативна цел.
-
- Мнения: 1704
- Регистриран на: 28 Юли 2008 11:17
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 38 пъти
Re: Смяна на съединител на РАВ 4 Д4-Д 2.0 2003г.
Петров, много ли време мина от ремонта? Защото не пишеш че маслото в скоростите и трансфера е различно и приемам че не знаеш и не си долял в трансфера...
Re: Смяна на съединител на РАВ 4 Д4-Д 2.0 2003г.
в момента тече ремонта,търся притискателен диск и феродов. на LUK
източеното масло е от раздатъчната кутия s 24
на С К не е източвано маслото, тъй като полуоските са освободени от каретата.
източеното масло е от раздатъчната кутия s 24
на С К не е източвано маслото, тъй като полуоските са освободени от каретата.
Re: Смяна на съединител на РАВ 4 Д4-Д 2.0 2003г.
Като бях свалил С К , докато чаках части - /съединител комплект/ използвах да я измия, и да почистя ЕРГ клапана, стъпковия мотор, дебитомера /със спрей за почистване на карбуратори/, стартера и др.
Сега колата върви като нова. И най важното, сега пали, когато е топъл двигателя.
Re: Смяна на съединител на РАВ 4 Д4-Д 2.0 2003г.
Стъпковия мотор се намира отляво на двигателя и е преди ЕРГ клапана.
Re: Смяна на съединител на РАВ 4 Д4-Д 2.0 2003г.
Следваща тема, която ще споделя е смяна на ангренажен ремък.
Re: Смяна на съединител на РАВ 4 Д4-Д 2.0 2003г.
каква е връзката между смяната на съединителя и не паленето топла? Защо не е палела топла?
Re: Смяна на съединител на РАВ 4 Д4-Д 2.0 2003г.
Връзката е че за едно отиваш при някой велик майстор, а той ти чупи друго, без да е виновен естествено.
Отидох да ми оправи проблема, че не палеше, при топъл двигател. И големия му мозък измисли да полива датчиците с вода, което доведе до скъсване на странична пружина на притискателния диск,тъй като запали двигателя с гърмене и трещене и го държа тъй известно време да го тествал, вместо да изключи двигателя веднага. Тогава започна да не отделя за да включи на скорост.
Отидох да ми оправи проблема, че не палеше, при топъл двигател. И големия му мозък измисли да полива датчиците с вода, което доведе до скъсване на странична пружина на притискателния диск,тъй като запали двигателя с гърмене и трещене и го държа тъй известно време да го тествал, вместо да изключи двигателя веднага. Тогава започна да не отделя за да включи на скорост.
Re: Смяна на съединител на РАВ 4 Д4-Д 2.0 2003г.
Явно не е палела от замърсяване с нагар и сажди някои от следните възли които съм почистил.
Стъпков двигател, АРГ клапан, стартер и дебитомер.
Стъпков двигател, АРГ клапан, стартер и дебитомер.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 11 госта