Почистване на maf
- iovkito
- Мнения: 2987
- Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
- Местоположение: Добрич
- Благодарил/а: 17 пъти
- Получена благодарност: 95 пъти
Почистване на maf
Колеги , има ли смисъл от профилактичното почистване на Maf сензора? Вчера ходих в auto plus и видях случайно , че са заредили такъв спрей , струва около 10 лв. Колата е почти на 200 000 км и се чудих дали да не го почистя , последния път като си сменях въздушния филтър забелязах , че въпросната жичка , която трябва да се почисти , при мене е напълно черна , но идея нямам по принцип каква трябва да бъде. Ако някой е правил тази процедура , нека сподели дали има ефект от нея.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
Re: Почистване на maf
Аз го чистя веднъж на 3-4 месеца защото се покрива с лек слой прах и според мен дава грешни данни. Спрей си купих от същия магазин. Почистването отнема около 1-2 мин. на Авенсис 2. Видим ефект няма след почистването. 

TOYOTA AVENSIS 2.0 VVT-I D4
- zi_zi_top
- Мнения: 4234
- Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
- Местоположение: София
- Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 33 пъти
Re: Почистване на maf
Ако нямаш проблеми, не го пипай! 
(Да не би да имаш много свобоно време?!?)

(Да не би да имаш много свобоно време?!?)
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
- slowtraveler
- Мнения: 6178
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 366 пъти
Re: Почистване на maf
Съгласен съм със zizi...zi_zi_top написа:Ако нямаш проблеми, не го пипай!
(Да не би да имаш много свобоно време?!?)
Да, лошо няма да се почисти (с посочените спрейове, но в никакъв случай да не се докосва жичката с каквото и да е било) ако имаш проблем...
Но ако в момента работи добре и нямаш проблеми с двигателя (неустойчиви обороти и т.н.), то не бих пипал там.
В момента съм около 95х.км и не съм го пипал (почти 5г) - двигателя работи прекрасно...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- TATI
- Мнения: 3028
- Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 22 пъти
- Получена благодарност: 163 пъти
- Обратна връзка:
Re: Почистване на maf
Колегите по-горе са ти казали. Ако нямаш проблем, не пипай. Аз си чистих моя веднъж, ама ефекта е точно 0. Така че, карай си смело и си сменяй консумативите редовно и няма да имаш притеснения. Със същия успех си почистих и ЕГР и пак ефект 0, като изключим един изтърван болт някъде из кожуха на скоростната кутия, та сега колата ми е побългарена с болт от 0,07 лв и с рамер за ключ 13.
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
- iovkito
- Мнения: 2987
- Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
- Местоположение: Добрич
- Благодарил/а: 17 пъти
- Получена благодарност: 95 пъти
Re: Почистване на maf
Ще ви послушам и няма да го пипам. Относно чистенето на ЕГР клапана , там ефект би трябвало да има. Когато го чистих за първи път си имаше доста наслагвания по стените му и вече го чистя на всеки 30 000 км . При 2.0 d4d 116hp , ЕГР-а на различно място ли е ? Може би се намира някъде по-отстрани и затова е паднал този болт в кожуха на скоростната кутия.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
Re: Почистване на maf
За МАФ-а е добре да се почисти , но не толкова често. Аз Първо почистих ЕГР който беше много затлачен и след това МАФ-а.... за МАФ-а първо със контактен спрей и след това със обезмаслител. МАФ-а беше видимо много замръсен от страната от която минава въздуха. Предполагам ,че някакъв резултат бихме могли да видим зимата когато ще ни е необходим чист ЕГР както и МАФ-а да отчита максимално тошно температурата на входящия въздух.
за мен е добре на около 50к км да се почистват профилактично със качествени препарати и много внимателно .... аз със контактен спрей на филипс и някакъв обезмаслител ( от комшията
) по сервизите ползват ВД40 + обезмаслител но на мен неми харесва да пръскам със ВЕ40 понеже е по агресивен. този контактен спрей на филипс е точно за такива части ( комшията е ел.техник ). До колкото знам МАФ-а е 2 кондензатора като единия се нагрява и според това колко енергия е необходимо за да се поддържа определената температура компа пресмята каква е температурата на въздуха който го обдухва както и дебита. Нека по-запознатите да дадат повече подробности.
за мен е добре на около 50к км да се почистват профилактично със качествени препарати и много внимателно .... аз със контактен спрей на филипс и някакъв обезмаслител ( от комшията

- JapCar
- Мнения: 965
- Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
- Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
- Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
- Благодарил/а: 7 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Re: Почистване на maf
Мафа мери количеството постъпил въздух в двг в даден момент.Не знам покрай тази функция дали не мери и температурата на вх. въздух или има отделен датчик...krass1 написа:. До колкото знам МАФ-а е 2 кондензатора като единия се нагрява и според това колко енергия е необходимо за да се поддържа определената температура компа пресмята каква е температурата на въздуха който го обдухва както и дебита. Нека по-запознатите да дадат повече подробности.
Живей широко и художествено!
Yaris, 1,33, 2010
Yaris, 1,33, 2010
Re: Почистване на maf
Мери и температурата на входящия въздух. Представлява MAF+IAT в едно.
http://www.fapremove.com
Програмиране на TPMS сензори.
Качествен чип тунинг. Премахване на FAP / DPF OFF, Adblue / SCR OFF, EGR / AGR OFF, Flaps OFF., O2 / Lambda OFF, DTC OFF и др.
! 5 години гаранция на софтуерните услуги !
Програмиране на TPMS сензори.
Качествен чип тунинг. Премахване на FAP / DPF OFF, Adblue / SCR OFF, EGR / AGR OFF, Flaps OFF., O2 / Lambda OFF, DTC OFF и др.
! 5 години гаранция на софтуерните услуги !
- dany.killmister
- Мнения: 200
- Регистриран на: 14 Май 2009 15:43
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 1 път
Re: Почистване на maf

zi_zi_top написа:Ако нямаш проблеми, не го пипай!
(Да не би да имаш много свобоно време?!?)
Mercedes S 560, 2018, Toyota Auris 1.4 D4D2009,Toyota Rav 4,2.0D4D 2004
- JapCar
- Мнения: 965
- Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
- Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
- Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
- Благодарил/а: 7 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Re: Почистване на maf
Почистването със сваляне/поставяне (със спрей) трае 5 мин... biggrin.gifzi_zi_top написа: (Да не би да имаш много свобоно време?!?)
Живей широко и художествено!
Yaris, 1,33, 2010
Yaris, 1,33, 2010
- lederman
- Мнения: 544
- Регистриран на: 20 Май 2010 14:25
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
Re: Почистване на maf
MAF -Mass air flowmeter - масов разходомер за въздух.
Разходомера измерва МАСАТА въздух преминала през него. Начина е чрез термо-чувствителни електронни елементи (резистори, кондензатори, полупроводници ....). Прякото измерване е на скоростта на потока в сечението на датчика. Термо-чувствителният елемент се охлажда различно в зависимост от количеството обдухващ го въздух, което количество, известна площ на тръбата, е пропорционално на на скоростта на потока. Тоест основният датчик мери СКОРОСТ на потока.
Да ама газовете са свиваеми и за да получим масов разход (g/s) трябва да знаем и температурата на измерваният флуид и налягането при което извършваме измерването. Поради тази причина в същото устройство са интегрирани барометричен и температурен датчици, които правят постоянна корекция на тези 2 параметъра.
При ежедневната работа, върху датчика се отлага слой изключително фин прах (аерозоли), който със сигурност има различен коефициент на топлопроводимост от този на термо-чувствителният елемент(топло изолира го). Това със сигурност променя основното измерване - това на скоростта на потока.Резултата от измерването трябва да е много точен и прецизен, иначе горивната смес отива по дяволите, разхода скача, и нафтовите печки почват да бълват облаци от сажди
За почистването е много важно с какво се прави !!! трябва да е силен разтворител който не поврежда гума и пластмаса , но разтваря полепналите мръсотии. Трябва след изсъхване да не оставя никакви следи и да се изпарява напълно. не трябва да има никакво масло!!!!
Докато се пръска е много важно да се внимава струята да не повреди термо- елемента (жичка, мрежа....) !!!!!! Добре е да се омокри обилно, да се изчака малко ( да подейства разтворителя) и преди да е изсъхнал напълно да се напръска повторно (струята механично отнася размекнатите полепи).
Преди монтаж целият елемент трябва да е идеално сух за да не полепнат нови мръсотии.
На пазара има доста спрейове предвидени специално за целта.
Аз лично ползвах спрей за почистване на електроника (такова имах подръка) http://www.duecielectronic.it/index.php ... -+G-22&k=6 има го в Конрад и е приблизително 10 лв. ама не помня колко точно, един флакон ще стигне за доста почиствания. След почистването на MAF-a и EGR-a спря изпушването при по-голямо натоварване, и ми се струва че се подобри пъргавостта на колата.
Това е моят опит с почистването на MAF-a. Ако се хванете да чистите, НЕ забравяйте колко струва нов ако го повредите
Успех в начинанието.
Разходомера измерва МАСАТА въздух преминала през него. Начина е чрез термо-чувствителни електронни елементи (резистори, кондензатори, полупроводници ....). Прякото измерване е на скоростта на потока в сечението на датчика. Термо-чувствителният елемент се охлажда различно в зависимост от количеството обдухващ го въздух, което количество, известна площ на тръбата, е пропорционално на на скоростта на потока. Тоест основният датчик мери СКОРОСТ на потока.
Да ама газовете са свиваеми и за да получим масов разход (g/s) трябва да знаем и температурата на измерваният флуид и налягането при което извършваме измерването. Поради тази причина в същото устройство са интегрирани барометричен и температурен датчици, които правят постоянна корекция на тези 2 параметъра.
При ежедневната работа, върху датчика се отлага слой изключително фин прах (аерозоли), който със сигурност има различен коефициент на топлопроводимост от този на термо-чувствителният елемент(топло изолира го). Това със сигурност променя основното измерване - това на скоростта на потока.Резултата от измерването трябва да е много точен и прецизен, иначе горивната смес отива по дяволите, разхода скача, и нафтовите печки почват да бълват облаци от сажди

За почистването е много важно с какво се прави !!! трябва да е силен разтворител който не поврежда гума и пластмаса , но разтваря полепналите мръсотии. Трябва след изсъхване да не оставя никакви следи и да се изпарява напълно. не трябва да има никакво масло!!!!
Докато се пръска е много важно да се внимава струята да не повреди термо- елемента (жичка, мрежа....) !!!!!! Добре е да се омокри обилно, да се изчака малко ( да подейства разтворителя) и преди да е изсъхнал напълно да се напръска повторно (струята механично отнася размекнатите полепи).
Преди монтаж целият елемент трябва да е идеално сух за да не полепнат нови мръсотии.
На пазара има доста спрейове предвидени специално за целта.
Аз лично ползвах спрей за почистване на електроника (такова имах подръка) http://www.duecielectronic.it/index.php ... -+G-22&k=6 има го в Конрад и е приблизително 10 лв. ама не помня колко точно, един флакон ще стигне за доста почиствания. След почистването на MAF-a и EGR-a спря изпушването при по-голямо натоварване, и ми се струва че се подобри пъргавостта на колата.
Това е моят опит с почистването на MAF-a. Ако се хванете да чистите, НЕ забравяйте колко струва нов ако го повредите

Успех в начинанието.
Поздрави
T25 2AD-FTV /2007
Началната грамотност, е овладяване на четенето и писането в едно с разбиране на смисъла на написаното.
В процеса на писане се цели оформяне на съдържанието за постигане на определена комуникативна цел.

T25 2AD-FTV /2007
Началната грамотност, е овладяване на четенето и писането в едно с разбиране на смисъла на написаното.
В процеса на писане се цели оформяне на съдържанието за постигане на определена комуникативна цел.
- lederman
- Мнения: 544
- Регистриран на: 20 Май 2010 14:25
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
Re: Почистване на maf
Аз използвах спрей за почистване на карбуратори. https://www.google.bg/search?q=carburet ... 80&bih=909
Тялото на клапана е от алуминий и няма гуми и пластмаси
.
При чистенето на клапана трябва да се почисти максимално добре там където лагерува оста на клапана и уплътняващите повърхности на клапана. След почистването клапана трябва да се движи леко и мазно. Смазването с грес обаче, ми се струва безсмислено понеже потока горещи газове ще издухат/изгорят смазката.
За повече информация по въпроса имаше конкретна тема (означена като важна).
Тялото на клапана е от алуминий и няма гуми и пластмаси

При чистенето на клапана трябва да се почисти максимално добре там където лагерува оста на клапана и уплътняващите повърхности на клапана. След почистването клапана трябва да се движи леко и мазно. Смазването с грес обаче, ми се струва безсмислено понеже потока горещи газове ще издухат/изгорят смазката.
За повече информация по въпроса имаше конкретна тема (означена като важна).
Поздрави
T25 2AD-FTV /2007
Началната грамотност, е овладяване на четенето и писането в едно с разбиране на смисъла на написаното.
В процеса на писане се цели оформяне на съдържанието за постигане на определена комуникативна цел.

T25 2AD-FTV /2007
Началната грамотност, е овладяване на четенето и писането в едно с разбиране на смисъла на написаното.
В процеса на писане се цели оформяне на съдържанието за постигане на определена комуникативна цел.
Re: Почистване на maf
Благодаря, четох темата. Имаше един момент, че когато го свалиш има нагар не само по клапана, а и там където се захваща за блока. Как го чистиш там, не пада ли вътре в колектора?
Corolla Verso 2.0 D4D 2005г.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 7 госта