Здравейте колеги,
Карам Corolla Verso 2006, 2.2 d4d 6MT, ще направи 200 хиляди скоро.
Проблема е следният - по-трудно превключване на първите 3 скорости и не знам как да го обясня - притрисане между скоростите. Дори и при 4-та и 5-та се получава понякога.
Маслото в скоростите не е сменяно никога. Не знам дали си въобразявам или не, но когато колата е на слънце, сега през лятото - сякаш скоростите влизат много по-леко. Притрисането се получава при неплавно включване на самата скорост. Първоначално мислех, че е съединителя - в пистоп казаха, че не е от него.
Въпросът ми е следния, някой имал ли е подобен проблем и ако да, как го е разрешил? Мисля си да сменя маслото в скоростите и да видя дали има някаква промяна... Сякаш когато е "загрято" предавките се включват по-добре. Другият фактор за по-добро включване е натискане на съединителя максимално до долу. Със сигурност не си въобразявам, просто не мога да диагностицирам къде е проблема...
Някой ако има идея да сподели.
Няма да откажа и ако някой, който е сменял маслото в скоростите се включи - дали е имало подобрение, какво масло е сложил, къде го е сменил и колко му е струвало.
Благодаря предварително.
Corolla Verso 2006 2.2 d4d 6MT проблем скорости
- Me4oKyX
- Мнения: 2201
- Регистриран на: 10 Яну 2007 14:16
- Местоположение: Пловдив
- Получена благодарност: 1 път
- Обратна връзка:
Re: Corolla Verso 2006 2.2 d4d 6MT проблем скорости
Масло на скорости се сменя на МАХ 90 000км, при повече градско каране е препоръчително на 50-60 хил.км.... Та може и да си закъснял със смяната... Но така или иначе е наложително, та почни от ново масло. Препоръка - слагай Хадо 75W90 GL5 клас - събира 3,5л и стискай палци да се оправи само с това, че иначе става забавно....синхронизатори ала бала.....
Re: Corolla Verso 2006 2.2 d4d 6MT проблем скорости
Благодаря за включването колега. И аз някъде бях чел за 90те хиляди. Странно, но в manual-a пише: Change manual transmission gear oil only as necessary. Там препоръчват LV API GL-4 75W SAE. 75-90W го дават за бензиновите.
Колата е карана главно в Европа - над 120 хиляди само по магистрали.
В питстоп също предположиха синхронизатори, но мисля все пак да пробвам с маслото. Не ми се сториха много сигурни, стреляха в тъмното. Някой да препоръча сервиз и горе-долу да ме ориентира за цена за работа?
Колата е карана главно в Европа - над 120 хиляди само по магистрали.
В питстоп също предположиха синхронизатори, но мисля все пак да пробвам с маслото. Не ми се сториха много сигурни, стреляха в тъмното. Някой да препоръча сервиз и горе-долу да ме ориентира за цена за работа?
Re: Corolla Verso 2006 2.2 d4d 6MT проблем скорости
Ъпдейт - смених маслото в скоростите вчера. С оригиналното на Тойота.
Определено превключването е по-стегнато, най-видните проблеми изчезнаха. Съединителя също ще трябва да бъде сменен, но най-вероятно пролетта.
Някой, който е сменял комплекта може ли да даде тотал колко му е излязло?
Благодаря!
Определено превключването е по-стегнато, най-видните проблеми изчезнаха. Съединителя също ще трябва да бъде сменен, но най-вероятно пролетта.
Някой, който е сменял комплекта може ли да даде тотал колко му е излязло?
Благодаря!
Re: Corolla Verso 2006 2.2 d4d 6MT проблем скорости
Колега,извинявай,че питам в твоята тема(за да не пускам подобна нова).Някой има ли представа какво е маслото за скорости на Авенсис Версо 2.0 д4д 2005г ръчка,води се фейслифт,ако е от значение? 

Колкото и да са кратки думите "да" и "не", те изискват най-сериозния размисъл.
Авенсис Версо 2.0 D4D 116hp 2005
Авенсис Версо 2.0 D4D 116hp 2005
- Me4oKyX
- Мнения: 2201
- Регистриран на: 10 Яну 2007 14:16
- Местоположение: Пловдив
- Получена благодарност: 1 път
- Обратна връзка:
Re: Corolla Verso 2006 2.2 d4d 6MT проблем скорости
Същото, като описаното, просто GL4 е по-стария клас. Към днешна дата най-новия уж е GL5 75W90 така че няма как да сбъркаш с по-висок клас ..... А съединителя на 2.2 беше към 750-800лв оригинален преди година. Сега надали ще е повече. Но това е цена за комплект доставен от Англия - тук може да е двойна и тройна....
- lederman
- Мнения: 544
- Регистриран на: 20 Май 2010 14:25
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
Re: Corolla Verso 2006 2.2 d4d 6MT проблем скорости
Има как да сбърка !!!!Me4oKyX написа:Същото, като описаното, просто GL4 е по-стария клас. Към днешна дата най-новия уж е GL5 75W90 така че няма как да сбъркаш с по-висок клас .....
GL5 маслата са противопоказни за скоростни кутии който са специфицирани за GL4. Причината е, че GL5 маслата са агресивни към "червените" сплави, а синхронизаторите са именно от някакъв месинг. Има масла, който покриват изискванията на двата класа, но според мен трябва да се спазват предписанията на производителя. В допълнение, сега на пазара има богат избор от качествени синтетични GL4 масла и не си струва да се правят експерименти.
Освен това маслото на Тойота е LV API GL-4 75W. LV значи low viscosity и на външен вид маслото прилича на Декстроните за автоматични скорости и няма нищо общо с 75W90
Поздрави
T25 2AD-FTV /2007
Началната грамотност, е овладяване на четенето и писането в едно с разбиране на смисъла на написаното.
В процеса на писане се цели оформяне на съдържанието за постигане на определена комуникативна цел.

T25 2AD-FTV /2007
Началната грамотност, е овладяване на четенето и писането в едно с разбиране на смисъла на написаното.
В процеса на писане се цели оформяне на съдържанието за постигане на определена комуникативна цел.
- Me4oKyX
- Мнения: 2201
- Регистриран на: 10 Яну 2007 14:16
- Местоположение: Пловдив
- Получена благодарност: 1 път
- Обратна връзка:
Re: Corolla Verso 2006 2.2 d4d 6MT проблем скорости
Хадо се води 75w90 GL3/4/5 - това пише, че покрива всичките изисквавия, ясно и точно. За кви има други - да, но не говоря за тях, ам трябва да се прочете всичко, не избирателно....
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 9 госта