Що е то газова уредба и има ли почва при TOYOTA
-
- Мнения: 607
- Регистриран на: 03 Юни 2010 18:23
- Местоположение: гр. Сопот
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 8 пъти
Re: Що е то газова уредба и има ли почва при TOYOTA
Не ти ли се струва, че ако имаше някакъв смисъл в това, досега нямаше да е внедрено? В БГ на газ се кара масово от началото на 80-те години на миналия век, когато започна производството на АГУ във ВМЗ - гр. Сопот. Явно това е много глупава идея. Но както казах, въпрос на вкус. А и не виждам, какви толкова разходи има в поддържането на бензиновата уредба в изправност.
П.П. Ако си монтираш ГИ с течна фаза, ще ти излезе много по-скъпо, отколкото да поддържаш 10 бензинови уредби, може би, да не и повече и икономията ще ти отиде на кино.
П.П. Ако си монтираш ГИ с течна фаза, ще ти излезе много по-скъпо, отколкото да поддържаш 10 бензинови уредби, може би, да не и повече и икономията ще ти отиде на кино.
Re: Що е то газова уредба и има ли почва при TOYOTA
Под ЕГР имаш впредвид клапана, а не модулатора, или ... мхм, ако не ти е проблем можеш ли да го посочиш на снимката от моя пост ?ceko26 написа:desotodorov - Това което влиза в ЕГР -то и го запуши.
-
- Мнения: 863
- Регистриран на: 09 Яну 2008 16:31
- Местоположение: София
Re: Що е то газова уредба и има ли почва при TOYOTA
Преместете си темата за EGR-то в отделно писание защото е доволно обширна и сложена тук няма да има смисъл ще се изгуби между другото.
Правя малко "ъпдейт" на част от инфото. В първия си пост споделям че е хубаво за двигатели с VVTi да се ползват системи с OBD корекция. Бих искал леко да ревизирам това си мнение, ако нямате пари за наистина скъпа и качествена система с OBD по-добре не си давайте пари за евтина такава а си карайте с класическо ГИ. Причината да пиша това е че евтините системи с OBD корекция се явяват май недодялани и могат да ви породят магарии със самата кола без въобще да предположите откъде идва проблема. За пример сложихме на Мазда 6 2.3 мотора 2006 год. Фобос2+ с OBD корекция и се почнаха някакви святкания чат пат на ESP-то после видях да мигват всички лампи за автоматичната кутия отделно на това по някое време кутията отказа да катери предавки, изобщо пълна боза. Добре че имам читава памет и си спомних че четох в едно мнение в Ауди форума за проблем с газова с OBD комуникация която на А8 късала за секунда комуникацията между мотора и скоростната кутия (получава се тласък/удар). Правила го еднокрсатно за всяко запалване на колата после няма ядове. Та по бързата процедура резнах OBD комуникацията и нещата си дойдоха на мястото. Имам добри отзиви за Аутбек с 3.0 който е с Landi Renzo Ome Gas 2 която си работи без проблеми, но въпреки всичкото имайте си едно наум за какво давате повече пари. Просто евтините системи нещо шашкат май автоматиците, единия случай е с Мазда 6 другия с Ауди А8 двете са тотално различни коли като идеология и агрегати.
Правя малко "ъпдейт" на част от инфото. В първия си пост споделям че е хубаво за двигатели с VVTi да се ползват системи с OBD корекция. Бих искал леко да ревизирам това си мнение, ако нямате пари за наистина скъпа и качествена система с OBD по-добре не си давайте пари за евтина такава а си карайте с класическо ГИ. Причината да пиша това е че евтините системи с OBD корекция се явяват май недодялани и могат да ви породят магарии със самата кола без въобще да предположите откъде идва проблема. За пример сложихме на Мазда 6 2.3 мотора 2006 год. Фобос2+ с OBD корекция и се почнаха някакви святкания чат пат на ESP-то после видях да мигват всички лампи за автоматичната кутия отделно на това по някое време кутията отказа да катери предавки, изобщо пълна боза. Добре че имам читава памет и си спомних че четох в едно мнение в Ауди форума за проблем с газова с OBD комуникация която на А8 късала за секунда комуникацията между мотора и скоростната кутия (получава се тласък/удар). Правила го еднокрсатно за всяко запалване на колата после няма ядове. Та по бързата процедура резнах OBD комуникацията и нещата си дойдоха на мястото. Имам добри отзиви за Аутбек с 3.0 който е с Landi Renzo Ome Gas 2 която си работи без проблеми, но въпреки всичкото имайте си едно наум за какво давате повече пари. Просто евтините системи нещо шашкат май автоматиците, единия случай е с Мазда 6 другия с Ауди А8 двете са тотално различни коли като идеология и агрегати.
ex Toyota Carina E 2.0/16V AUTOMATIC
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V
Re: Що е то газова уредба и има ли почва при TOYOTA
някой дали има опит със смяната на свещите и какви точно да препоръча, а всъщност дали е необходимо при положение, че колата работи бези видими забележки с оригиналните такива? Става въпрос за двигател 2AZ-FE
Camry 95 2,2,
Camry 07 2,4,
Camry 12 3.5 - in progress!
Camry 07 2,4,
Camry 12 3.5 - in progress!
-
- Мнения: 863
- Регистриран на: 09 Яну 2008 16:31
- Местоположение: София
Re: Що е то газова уредба и има ли почва при TOYOTA
Отново малък update по темата. След 30+ хил.км. на газ правих реглаж на клапаните на Хондата и както се и очакваше няма помен от вкопаване а нормалното разместване нагоре надолу леко. Та толкова по темата с прегарящите клапани.
ex Toyota Carina E 2.0/16V AUTOMATIC
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V
Re: Що е то газова уредба и има ли почва при TOYOTA
а реглажа като процедура какви пари е горе доло ?
Toyota Corolla E12 2002 1.6 vvti
3ZZ-FE
3ZZ-FE
- Instruktor59@yahoo.com
- Мнения: 233
- Регистриран на: 18 Юли 2011 00:10
- Местоположение: София
Re: Що е то газова уредба и има ли почва при TOYOTA
При гориво с по-високо октаново число = по-висока детонационна устойчовост = по-трудно осъществяване на детонационно изгаряне... се позволява по-малък ъгъл на изпреварване при подаване на искра, нали? Или съм в грешка...PESHO OT MARS написа:...Отделно пак заради детонационната си устойчивост мотора може да работи с по-голямо предварение. Това лесно се получава при ремап на дадената кола, отново ще дам пример с друг VAG мотор 1.8Т на който почти всеки му прави ремап но малко хора се сещат да бутнат малко предварението и тогава мотра се държи по-добре на газ и се понижава леко разхода.
Щото да палиш сместа ПРЕДИ буталото да е достигнало ГМТ си е чиста и огромна загуба на енергия. То това му е един от вродените недостатъци на ДВГ и затова ще минаваме на ел ток.
По-голямо изпреварване/предварение слагахме на москвичите 412, щото бензинът 96 беше отврат... Като ми попадаше авиационен, имаше опасност да счупя ск. кутия или диференциал - такава сила му идваше. И, никакви детонации, намалявах ъгъла на изпреварване, кеф...

Каквото сам си направя, никой не може...
Re: Що е то газова уредба и има ли почва при TOYOTA
Инструкторе, всички коли са на загуба според теб. Имаш пропуски в принципа на работа на двигател с вътрешно горене.
Авенсис 3S-FE
-
- Мнения: 863
- Регистриран на: 09 Яну 2008 16:31
- Местоположение: София
Re: Що е то газова уредба и има ли почва при TOYOTA
Редно е да направя малка корекция защото съм допуснал смислова неточност.Instruktor59@yahoo.com написа:При гориво с по-високо октаново число = по-висока детонационна устойчовост = по-трудно осъществяване на детонационно изгаряне... се позволява по-малък ъгъл на изпреварване при подаване на искра, нали? Или съм в грешка...PESHO OT MARS написа:...Отделно пак заради детонационната си устойчивост мотора може да работи с по-голямо предварение. Това лесно се получава при ремап на дадената кола, отново ще дам пример с друг VAG мотор 1.8Т на който почти всеки му прави ремап но малко хора се сещат да бутнат малко предварението и тогава мотра се държи по-добре на газ и се понижава леко разхода.
Щото да палиш сместа ПРЕДИ буталото да е достигнало ГМТ си е чиста и огромна загуба на енергия. То това му е един от вродените недостатъци на ДВГ и затова ще минаваме на ел ток.
По-голямо изпреварване/предварение слагахме на москвичите 412, щото бензинът 96 беше отврат... Като ми попадаше авиационен, имаше опасност да счупя ск. кутия или диференциал - такава сила му идваше. И, никакви детонации, намалявах ъгъла на изпреварване, кеф...
За да разясня какво съм имал в предвид трябва да добавим към информацията за газта че освен по-високо окатаново число газта тя също така гори по-бавно от бензина. Това е и основната причина за прегарянето на клапаните. Реално докато имаме още горене в цилиндъра клапана се отваря и си понася последиците за това. Логиката е че недостатъка на бавното горене частично можем да се справим с предимството на по-високата детонационна устойчивост и да увеличин малко изпреварването. И да ъгъла се УВЕЛИЧАВА и се дава ПРЕДИ ГМТ. Идеята зад тази сценка е да се премести периода на изгаряне от по-рано за да има по-малко термично натоварване на клапаните. А и в резултат на това все пак имаме по-ефективно използване на горивото.
И пак казвам запалването се осъществява преди ГМТ за да може вече възпламенената смес след ГМТ да "отдаде" ефективно енергията си. Отделно че всичките тия работи са свързани най-вече с времето за горене.
ex Toyota Carina E 2.0/16V AUTOMATIC
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V
-
- Мнения: 863
- Регистриран на: 09 Яну 2008 16:31
- Местоположение: София
Re: Що е то газова уредба и има ли почва при TOYOTA
Мисля че нещо в порядъка на 35 лева. Но това е за Хонда с ръчно регулиране на хлабината, освен това искат колата да е студена и реално нощува при тях.lubooo написа:а реглажа като процедура какви пари е горе доло ?
ex Toyota Carina E 2.0/16V AUTOMATIC
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Re: Що е то газова уредба и има ли почва при TOYOTA
Отдавна не съм влизал и викам чакай да видя ко праят тез феновете и ко да видя? Първата тема за газ
.
Сега така и така съм влязъл да внеса малко яснота. Първото и много важно нещо е че октановото число и скоростта на горене не са твърдо свързани и не са аналогични параметри от които лесно може да се каже кое как точно става. Пример бензините за спортни автомобили хем горят по-бързо хем имат по-голямо октаново число.
Относно скоростта на горене на пропан-бутана спрямо бензина. Практиката показва че на ниски обороти газта иска повече аванс от бензина, а на високи по-малко! Което идва да ни каже че газта по-скоро гори с еднаква скорост или кривата на предварението е по-скоро права сравнено с бензина
.
Че няма проблем с клапаните е абсолютен факт и не знам защо хората се опитват да го доказват непрекъснато при положение че няма никакви факти този проблем да съществува масово. Ако разбира се не броим брошурките на няколко фирми, които произвеждат течност за смазване на клапани! При таксиметровите шофьори няма практика на 100 000км да правят глави! Нямат и на повече километри, а там уредбите са меко казано окаяни и зле настроени!
Всъщност големите производители на газови уредби твърдят че газовите горива ЩАДЯТ двигателя!
Надявам се да съм ви бил полезен.

Сега така и така съм влязъл да внеса малко яснота. Първото и много важно нещо е че октановото число и скоростта на горене не са твърдо свързани и не са аналогични параметри от които лесно може да се каже кое как точно става. Пример бензините за спортни автомобили хем горят по-бързо хем имат по-голямо октаново число.
Относно скоростта на горене на пропан-бутана спрямо бензина. Практиката показва че на ниски обороти газта иска повече аванс от бензина, а на високи по-малко! Което идва да ни каже че газта по-скоро гори с еднаква скорост или кривата на предварението е по-скоро права сравнено с бензина

Че няма проблем с клапаните е абсолютен факт и не знам защо хората се опитват да го доказват непрекъснато при положение че няма никакви факти този проблем да съществува масово. Ако разбира се не броим брошурките на няколко фирми, които произвеждат течност за смазване на клапани! При таксиметровите шофьори няма практика на 100 000км да правят глави! Нямат и на повече километри, а там уредбите са меко казано окаяни и зле настроени!
Всъщност големите производители на газови уредби твърдят че газовите горива ЩАДЯТ двигателя!
Надявам се да съм ви бил полезен.
- Airfan
- Мнения: 1450
- Регистриран на: 28 Сеп 2013 01:31
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: 2013 Avensis T27 1.8 Vmatic
- Получена благодарност: 1 път
- Обратна връзка:
Re: Що е то газова уредба и има ли почва при TOYOTA
Газаджийските ми клапани на една друга кола от преди 10-ина години. Дано и при Тойота не е така.


-
- Мнения: 863
- Регистриран на: 09 Яну 2008 16:31
- Местоположение: София
Re: Що е то газова уредба и има ли почва при TOYOTA
С това съм съгласен, днес го обсъждахме с един колега това нещо точно. Мислим да пробвам един аванс процесор но "по-истински" който леко да бутне предварението в ниските.Bass_Man написа: Относно скоростта на горене на пропан-бутана спрямо бензина. Практиката показва че на ниски обороти газта иска повече аванс от бензина, а на високи по-малко! Което идва да ни каже че газта по-скоро гори с еднаква скорост или кривата на предварението е по-скоро права сравнено с бензина.
ex Toyota Carina E 2.0/16V AUTOMATIC
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V
-
- Мнения: 863
- Регистриран на: 09 Яну 2008 16:31
- Местоположение: София
Re: Що е то газова уредба и има ли почва при TOYOTA
Аз лично виждам един прецакан клапан и въобще не е сигурно дали е бил с правилната хлабина. Защото основния убиец на клапани е липста на каквато и грижа и регулиране.Airfan написа:Газаджийските ми клапани на една друга кола от преди 10-ина години. Дано и при Тойота не е така.
ex Toyota Carina E 2.0/16V AUTOMATIC
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Re: Що е то газова уредба и има ли почва при TOYOTA
Клапани горят и на дизели, и на бензини, и на камиони и на самолети и тн. Въпроса е че няма тенденция!Airfan написа:Газаджийските ми клапани на една друга кола от преди 10-ина години. Дано и при Тойота не е така.
BTW само се замисли ако беше вярно твърдението щеше да имаш 4 изгорели а не 1 !!!!
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 11 госта