Карай докато ти светне пак чекенджина и бегай в някой оторизиран сервиз на тойота да прочетат грешката и после мисли какво ще правиш.Така фъргаме боб,а и темата не е за решаване на персонални проблеми а образователна и няма да хареса на другите.rumen_af написа:Аз и това си го премислих. Но първия път когато светна ЧЕК те ми изтриха грешката и всичко се оправи моментално. Автомобила си палеше пак от раз. Мисълта ми е следната, но не знам дали е много правилна: След слагането на ГИ всичко по компютъра на Тойотата е ОК. След изминаване на определени километри/време, се вкарва повече газ от необходимото започва полека да трупа грешка в компютъра на Тойотата. Така след време тя започва да пали все по-трудно и по-трудно - защото не може да образува правилната смес на бензин (заради обогатяването от газта). И в един момент светва ЧЕК. Изтрива се грешката и пак всичко е ОК. И така .... до незнам и аз кога.alalexll написа:Колега това сътрешното палене и изобщо паленето на автомобила няма нищо общо с газовата,тя се вклучва после след определени градуси на антифриза.Имам приятел който имаше същата болежка,при него излезе бензинова помпа.По същия начин сутрин е палела от 2-3 път после при всяко палене и накрая въобще не пожелала да запали.Няколко пъти палел на аварийно директно на газ ,но като въобще се е скапала дори и на газ не е искала да запали.Това нещо се еслучвало в порядъка на 5-6 месеца по-малко км от твоите.rumen_af написа:Здравейте,
Не знам дали точно тук е мястото за питането ми. Понеже е тема за LPG и реших да не пускам нова тема.
Проблема е следния:
В края на м.Март сложих ГИ BRC Sequent 24. Монтажа и всичко останало е ОК. След около месец и половина и около 3000км. автомобила започна да не пали от първия път ПРИ СТУДЕН ДВИГАТЕЛ (понякога от 3 път). Това продължи още около 2000км. През това време смених свещи, въздушен филтар, проверих бобини и др. Всичко е ОК. Не след дълго светна ЧЕК на ДВИГАТЕЛЯ. Отидох където ми я поставиха, закачиха я и казаха, че е богата горивна смес. Изтриха грешката и намалиха с 10% подаването на газ. Тръгнах си доволен, че вече ще харчи по-малко и че може би всичко е готово (мембраните са се отпуснали и т.н.). На следващата сутрин останах удивен. Тойотата запали от раз. И разхода се подобри. И аз си казах - край с проблемите. НО ... уви.
Минах пак около 3000км и пак започна да пали от втория път. Този път не чаках да светне ЧЕК и пак отидох. Гледаха, умуваха и намалиха с още 4% газта. Този път не са гледали компютъра на Тойотата. Сега пак не пали от първия път и мисля да изчакам още малко да видя дали ще се подобрят нещата или не.
Моля ако има някой с подобни проблеми или някой който може да каже как да разреша този проблем да пише за да може да не прецакам автомобила а навреме да се вземат мерки (настройките на газта ги правят на празен ход и на 3000об.).
P.S. Автомобила е Тойота Корола 1.4 97кс. 11.2004г. JTD - рама.
И още нещо да добавя - разхода ми на газ е 9.5-10/100 градски и 7.5/100 извънградско (това е от пълна до празна бутилка). На бензин ( от пълен резевроар - изминаване на 100км. и пак до пълнен резервоар) съм правил разход 8/100гр. и 5,7/100 извънградско. (Да не говорим, че на бордкомпютър ми е показвало 4,9/100км извънградско при скорост 90-100км/ч.)
Ако мисълта ми е грешна или правилна моля кажете, че вече и аз не знам какво да мисля. Карам по около 3000км на месец и нещата се случват доста бързо при мен!
Що е то газова уредба и има ли почва при TOYOTA
Re: Проблем с ГИ
Re: Що е то газова уредба и има ли почва при TOYOTA
Проблема със сутрешното палене е възможно да е следствие от зле настроена газова и изместени адаптации.
http://www.fapremove.com
Програмиране на TPMS сензори.
Качествен чип тунинг. Премахване на FAP / DPF OFF, Adblue / SCR OFF, EGR / AGR OFF, Flaps OFF., O2 / Lambda OFF, DTC OFF и др.
! 5 години гаранция на софтуерните услуги !
Програмиране на TPMS сензори.
Качествен чип тунинг. Премахване на FAP / DPF OFF, Adblue / SCR OFF, EGR / AGR OFF, Flaps OFF., O2 / Lambda OFF, DTC OFF и др.
! 5 години гаранция на софтуерните услуги !
-
- Мнения: 863
- Регистриран на: 09 Яну 2008 16:31
- Местоположение: София
Re: Що е то газова уредба и има ли почва при TOYOTA
Я кажи колко км. годишно правиш с Авенсиса? Ако въртиш километраж може и да измислиме нещо като за твоя случай.stany68 написа:Поздравления за детайлното разясняване !!!Не вярвам след него да има някой неразбрал : ). Аз за себе си поне се уверих че няма смисъл да тая надежда за газифициране - от тези с "кофти" двигателите съм ......:( :( :(
ex Toyota Carina E 2.0/16V AUTOMATIC
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V
Re: Що е то газова уредба и има ли почва при TOYOTA
Здравейте,
Карам авенсис 1.8 (2004) на газ и може би 10 месеца (беше много студено - около коледа) след монтажа при мен се появи проблема с палене от вторият път. Почистих си дебитомера - нямаше ефект. Ходих в Пит Стоп - момчетата просто си взеха едни 50 за да почистят дроселовата клапа, като гарантираха че ще се реши проблема. Ефекта беше нулев (хич ненобичам да ходя на майстори, ама много студено беше). Та реших да карам само на бензин 2/3 седмици и колата се оправи. Стигнал съм до извода, че независимо от това че пали на бензин, задължително трябва поне два пъти в годината колата да се "продуха" на бензин. От тогава (2 години) не съм имал проблем.
Карам авенсис 1.8 (2004) на газ и може би 10 месеца (беше много студено - около коледа) след монтажа при мен се появи проблема с палене от вторият път. Почистих си дебитомера - нямаше ефект. Ходих в Пит Стоп - момчетата просто си взеха едни 50 за да почистят дроселовата клапа, като гарантираха че ще се реши проблема. Ефекта беше нулев (хич ненобичам да ходя на майстори, ама много студено беше). Та реших да карам само на бензин 2/3 седмици и колата се оправи. Стигнал съм до извода, че независимо от това че пали на бензин, задължително трябва поне два пъти в годината колата да се "продуха" на бензин. От тогава (2 години) не съм имал проблем.
Re: Що е то газова уредба и има ли почва при TOYOTA
Е аз за какво говоря. Ако газовата е настроена на газ да работи така че адаптациите SFT и по скоро LFT да са по близки до нулата или около нулата, няма да има проблем с паленето, вървенето на бензин и на газ. Ако обаче LFT забива над +20 или под -20 примерно, естествено ще има проблем. Именно когато тези адаптации се отклонят доста и карате на бензин, тогава те се връщат в нормално положение и тогава всичко е ОК. Аз преди седмица сложих ГИ Романо Антонио по ОБД с 5 год. гаранция, но още не е донастроена и ще споделя впечатление по късно.
http://www.fapremove.com
Програмиране на TPMS сензори.
Качествен чип тунинг. Премахване на FAP / DPF OFF, Adblue / SCR OFF, EGR / AGR OFF, Flaps OFF., O2 / Lambda OFF, DTC OFF и др.
! 5 години гаранция на софтуерните услуги !
Програмиране на TPMS сензори.
Качествен чип тунинг. Премахване на FAP / DPF OFF, Adblue / SCR OFF, EGR / AGR OFF, Flaps OFF., O2 / Lambda OFF, DTC OFF и др.
! 5 години гаранция на софтуерните услуги !
Re: Що е то газова уредба и има ли почва при TOYOTA
Имам чувството, че не зависи много каква уредба ще сложиш, а кой ще ти я сложи. Предния ми автомобил Хонда Сивик 1998г. беше с обикновенна метанова уредба с редуктор втора ръка (LandiRenzo) и бутилки на старо. Слага ми го квартален майстор - 200 000 км. на метан за 5 год. и никакъв проблем.
Сега сложих на Тойота Корола 1,4 2004г. ГИ BRC в представителството им в Дружба и 10 000км все проблеми!!! Дано скоро да се оправят!
Сега сложих на Тойота Корола 1,4 2004г. ГИ BRC в представителството им в Дружба и 10 000км все проблеми!!! Дано скоро да се оправят!
Toyota Avensis T27, 2,2 D4-D, 2010
Re: Що е то газова уредба и има ли почва при TOYOTA
Монтажа има доста значение, но е важен и какъв е автомобила. Когато системата е проста и не е адаптивна става лесно. Когато е адаптивна в някои случаи са доста претенциозни към системите.
http://www.fapremove.com
Програмиране на TPMS сензори.
Качествен чип тунинг. Премахване на FAP / DPF OFF, Adblue / SCR OFF, EGR / AGR OFF, Flaps OFF., O2 / Lambda OFF, DTC OFF и др.
! 5 години гаранция на софтуерните услуги !
Програмиране на TPMS сензори.
Качествен чип тунинг. Премахване на FAP / DPF OFF, Adblue / SCR OFF, EGR / AGR OFF, Flaps OFF., O2 / Lambda OFF, DTC OFF и др.
! 5 години гаранция на софтуерните услуги !
Re: Що е то газова уредба и има ли почва при TOYOTA
Здравейте.Авенсиса го карам отскоро,няколко месеца. Принципно минавам по около 10 000 км.на година; повечето са на градско. Много ми е интересно като какво може да се измисли ???? Нали пустия му двигател не става за газчица....:( . Аз 15 години карам на газ и си свиркам,сега с тоз бензин.....ужас.Ама иначе ме кефи Авенсиса,ако се случи да му се поправи това-онова,най -вече тресенето на двигателя.....PESHO OT MARS написа:Я кажи колко км. годишно правиш с Авенсиса? Ако въртиш километраж може и да измислиме нещо като за твоя случай.stany68 написа:Поздравления за детайлното разясняване !!!Не вярвам след него да има някой неразбрал : ). Аз за себе си поне се уверих че няма смисъл да тая надежда за газифициране - от тези с "кофти" двигателите съм ......:( :( :(
Re: Що е то газова уредба и има ли почва при TOYOTA
Мхм, някой има ли идея кое маркуче да махна за да спре да работи ЕГР на 3S-FE, че нещо не се ориентирам съвсем:

...дали ако махна тези двете посочени със стрелки на снимката ще е достатъчно, или и да махна и третия маркуч, който е на задната страна на Vacuum Modulator-a?

...дали ако махна тези двете посочени със стрелки на снимката ще е достатъчно, или и да махна и третия маркуч, който е на задната страна на Vacuum Modulator-a?
-
- Мнения: 5665
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Re: Що е то газова уредба и има ли почва при TOYOTA
Поздравления за темата!
Интересуват ме някой моменти, само теоретически. На теория защо е необходимо паленето на бензин? Защо не се разглеждат въпросите за изцяло преминаване на газ? За по стари автомобили знам хора които си карат и палят на газ и не са зареждали бензин от години. Защо е въобще необходимо да се поддържа бензиновата система, ако си решил да си караш на газ? За впръскването на газ директно в цилиндрите през бензиновите дюзи – не бях срещал. Може ли повече информация и линк на български или руски? Подобно впръскване не създава ли проблеми – характеристиките на бензина и газта като течности до колкото знам доста се различават. При такава система няма ли вариант със замяна и на дюзите? За системите с впръскване на горивото пред клапаните, възможна ли е замяна на бензиновите дюзи с такива връскващи течна газ? При впръскване на бензин пред клапаните има ли информация каква част от бензина успява да се изпари и каква част постъпва като течност, при определени обороти? Впръскването на бързоизпаряващата се газ върху нагретия впускателен клапан създава ли проблеми (при системите с впръскване на течна фаза)? Някъде срещали ли сте за оптимизиране на бензиновия двигател за работа на газ, например при основен ремонт? Само теоретически ме интересуват тези въпроси. Предполагам, че икономически едва ли е оправдан пълен „тунинг” за оптимизаране на автомобила за работа само на газ.
Интересуват ме някой моменти, само теоретически. На теория защо е необходимо паленето на бензин? Защо не се разглеждат въпросите за изцяло преминаване на газ? За по стари автомобили знам хора които си карат и палят на газ и не са зареждали бензин от години. Защо е въобще необходимо да се поддържа бензиновата система, ако си решил да си караш на газ? За впръскването на газ директно в цилиндрите през бензиновите дюзи – не бях срещал. Може ли повече информация и линк на български или руски? Подобно впръскване не създава ли проблеми – характеристиките на бензина и газта като течности до колкото знам доста се различават. При такава система няма ли вариант със замяна и на дюзите? За системите с впръскване на горивото пред клапаните, възможна ли е замяна на бензиновите дюзи с такива връскващи течна газ? При впръскване на бензин пред клапаните има ли информация каква част от бензина успява да се изпари и каква част постъпва като течност, при определени обороти? Впръскването на бързоизпаряващата се газ върху нагретия впускателен клапан създава ли проблеми (при системите с впръскване на течна фаза)? Някъде срещали ли сте за оптимизиране на бензиновия двигател за работа на газ, например при основен ремонт? Само теоретически ме интересуват тези въпроси. Предполагам, че икономически едва ли е оправдан пълен „тунинг” за оптимизаране на автомобила за работа само на газ.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
-
- Мнения: 607
- Регистриран на: 03 Юни 2010 18:23
- Местоположение: гр. Сопот
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 8 пъти
Re: Що е то газова уредба и има ли почва при TOYOTA
Ако искаш да ти е изправна бензиновата уредба, паленето на бензин си е задължително. Ако не, всяка газова уредба има принудително палене на бензин. Лятото едва ли ще имаш проблеми с паленето, но в студените зимни сутрини вероятността колата ти да те остави е огромна. Аз също познавам хора, които се опитват да икономисват здраво и сутрин се чудят как да отидат на работа. Та така, въпрос на вкус.Hursa написа:Поздравления за темата!
Интересуват ме някой моменти, само теоретически. На теория защо е необходимо паленето на бензин? Защо не се разглеждат въпросите за изцяло преминаване на газ? За по стари автомобили знам хора които си карат и палят на газ и не са зареждали бензин от години. Защо е въобще необходимо да се поддържа бензиновата система, ако си решил да си караш на газ? ...
-
- Мнения: 5665
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Re: Що е то газова уредба и има ли почва при TOYOTA
Защо да не запали на газ - при газов инжекцион с впръскване на течна газ? Би трябвало да е по лесно от паленето и на бензин (според мен) или замръзват дюзите? Аварийното палене на газ как е реализирано? Не е ли с подаване на течна газ, е която все пак успява да се изпари (за сметка на замръзването на дюзата дозираща газта в изпарителя). Но ако сме решили да минем само на газ вероятно тези проблеми са решими, вероятно с ел. подгряване, автора го споменава. Май има такива изпарители.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
-
- Мнения: 863
- Регистриран на: 09 Яну 2008 16:31
- Местоположение: София
Re: Що е то газова уредба и има ли почва при TOYOTA
Hursa написа:Поздравления за темата!
Интересуват ме някой моменти, само теоретически.
На теория защо е необходимо паленето на бензин?
Защото повечето уредби за които говорим са с подаване на газова фаза, независимо дали през инжектори или през смесител. Щом имаме газова фаза има редуктор-изпарител с външен подгрев който се явява водата на малкия кръг на двигателя. Проблема е че за да работи коректно системата трябва да има достатъчно топлоносител и затова колата се налага да работи на бензин докато топлоносителя достигне минималната температура достатъчна за коректната му работа. При смесител ще работи лошо и ще се дави а при ГИ течната газ може да амортизира за норматив време рейката. И в давата случея може да се достигне до замръзване на изпарител-редуктора и оттам вече ядове.
Освен всичко друго независимо че инжекторите са над смукателните колектори заседявайки бензина в тях без да работят ще доведе до тяхното "запичане" или най-малкото до влошена работа (пикаещи дюзи или кофти "факел")
Защо не се разглеждат въпросите за изцяло преминаване на газ? За по стари автомобили знам хора които си карат и палят на газ и не са зареждали бензин от години. Защо е въобще необходимо да се поддържа бензиновата система, ако си решил да си караш на газ?
Работата изцяло на газ се разглежда при коли които малко или много си "прежалил" ти колко човека с коли над 3000 лева цена карат така че реално да си убият бензиновата система. Единственото изключение правят немски кенефи които иначе са добри коли но са имали нещастието двигателите им да са с механична инжекциона система. Проблема с работата на газ е предимно в това че ако газта свърши не можеш да отидеш до бензиностанцията с тубичка за да заредиш. Затова е желателно бензиновата система да е в изправност защото тя със сигурност е по-здраво конструирана. Каквато и рейка газова да си купиш ако ще и от 1000 лева ще изкара 150 хил.км и ще почнат ядовете а сега си спомнете на по колко хиляди са ви бензиновите инжектори. При бензиновата система най-много да замине помпа и пряко сили регулатора за налягането. По принцип газовите инжекционни системи с течна фаза не се нуждаят от "топъл" старт на системата и могат да се ползват като основно гориво.
За впръскването на газ директно в цилиндрите през бензиновите дюзи – не бях срещал. Може ли повече информация и линк на български или руски? Подобно впръскване не създава ли проблеми – характеристиките на бензина и газта като течности до колкото знам доста се различават. При такава система няма ли вариант със замяна и на дюзите?
Чети каквото има тук: http://www.icomitalia.it/prodotti/jtg-hp/
За системите с впръскване на горивото пред клапаните, възможна ли е замяна на бензиновите дюзи с такива връскващи течна газ?
Какъв е смисъла. Както казах по-масовите системи поне в БГ заради цената са за изпарена газ. Системите с течна фаза все още не са популярни защото доскоро отказваха гаранция на помпите които се намират в газовите бутилки а благодарение на хубавата ни газ те си заминавха скоропостижно а за сметка на това са скъпи.
При впръскване на бензин пред клапаните има ли информация каква част от бензина успява да се изпари и каква част постъпва като течност, при определени обороти? Впръскването на бързоизпаряващата се газ върху нагретия впускателен клапан създава ли проблеми (при системите с впръскване на течна фаза)?
Тука нямам идея не съм учил ДВГ-та. но при всички обстоятелства бензина а и газта сериозно се използват за охлаждане на елементи от двигателя. Не случайно заради изпарението на газта (при течна фаза) се подобрява пълненето и мотора дава някое друго забравено магаре в повече.
Някъде срещали ли сте за оптимизиране на бензиновия двигател за работа на газ, например при основен ремонт? Само теоретически ме интересуват тези въпроси. Предполагам, че икономически едва ли е оправдан пълен „тунинг” за оптимизаране на автомобила за работа само на газ.
Напротив при разглабяне на мотор може да се направят някой подобрения за да работи двигателя по-добре на газ. Едното което е механическо и важи само за атмосферните мотори е да се вдигне степента на сгъстяване на мотора. Заради по-високата си детонационна устойчивост (октаново число) газта се чувства у дома си при добре сгъстени мотори например над 9.2/9.5:1 ако ходи към 10/10.5:1 още по-добре. Не случайно давам за пример при VAG 2.0 моноинжекциония мотор който е с 8.2:1 и е 90 коня и на градско харчи газ като за световно а по стария 1.8 карбуратор или моноинжекция го бие по вървеж и по икономия отвсякъде (но е с 9.5:1). Не съм сигурен в точните числа на степените на сгъстяване сега но са в този порядък. Отделно пак заради детонационната си устойчивост мотора може да работи с по-голямо предварение. Това лесно се получава при ремап на дадената кола, отново ще дам пример с друг VAG мотор 1.8Т на който почти всеки му прави ремап но малко хора се сещат да бутнат малко предварението и тогава мотра се държи по-добре на газ и се понижава леко разхода.
ex Toyota Carina E 2.0/16V AUTOMATIC
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V
Re: Що е то газова уредба и има ли почва при TOYOTA
desotodorov - Това което влиза в ЕГР -то и го запуши.
Авенсис 3S-FE
-
- Мнения: 5665
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Re: Що е то газова уредба и има ли почва при TOYOTA
Всъщност паленето на газ ме интересува най-вече поради въпроса – защо са толкова слабо разпространени автомобили с газови двигатели. Да не би да има причини които не знам, свързани с по трудно палене.
А иначе въпроса е и практичен – ако можем да палим безпроблемно на газ, защо да не демонтираме бензиновата система – дюзи, помпи, филтри – за да ги консервираме, ако искаме впоследствие да се върнем на бензин или да ги продадем и да компенсираме част от цената на газовата система. Така няма да слагаме и превключваща система, няма да слагаме клапан за изключване на безина. На щатните места на бензиновите дюзи ще монтираме газовите на течна газ, така ще си спестим дупчене и изменения по смукателния колектор, а дюзите ще са монтирани на оптималното място предвидено от производителя. Ще можем да демонтираме резервуара и да ползваме пространсвото, макар че не си представям как:). Може би да се монтира газова бутилка на негово място, което е най-безопасното за целта място. Всъщност това едва ли е практическо решение за някой модел:). Местата където са прекарани бензопроводите навярно могат също да се използват. Дори за газов ижекцион с изпарител едва ли паленето зимата е трудно решим проблем. Бихме могли да си монтираме печка – дали има такава? – подгряваща вътрешния охлаждащ контур, работеща на газ, даваща ни по евтин комфорт по сравнение с бензиновата, а и работеща без допълнителна бензинова помпа изтощаваща акумулатора.
Свързано е с въпроса за оптимизирането на двигателя за работа на газ, ако вдигнем компресията, едва ли след това бензиновата система ще работи добре, тогава за какво ни е.
Въобще от споделени проблеми с колеги каращи на газ мисля, че бензиновата система им създава по често проблеми отколкото на автомобили работещи си на бензин и това си има логическо обяснение. Защо да се харчим да я поддържаме. Е дава ни допълнителна надеждност, но дали си струва разходите.
А за свършването на газта – това може да се избегне, като следим за горивото. От 10тина години никога не съм оставал без гориво. А газ освен на всяка бензиностанция на още толкова газостанции. Но ако толкова се безпокоим за това може дори да се предвиди втора малка бутилка, лесно демонтируема и с ръкохватки, работеща паралелно с основната. Педполагам, че подобно решение не е проблем за производителите на газови системи, стига да има търсене.
А иначе въпроса е и практичен – ако можем да палим безпроблемно на газ, защо да не демонтираме бензиновата система – дюзи, помпи, филтри – за да ги консервираме, ако искаме впоследствие да се върнем на бензин или да ги продадем и да компенсираме част от цената на газовата система. Така няма да слагаме и превключваща система, няма да слагаме клапан за изключване на безина. На щатните места на бензиновите дюзи ще монтираме газовите на течна газ, така ще си спестим дупчене и изменения по смукателния колектор, а дюзите ще са монтирани на оптималното място предвидено от производителя. Ще можем да демонтираме резервуара и да ползваме пространсвото, макар че не си представям как:). Може би да се монтира газова бутилка на негово място, което е най-безопасното за целта място. Всъщност това едва ли е практическо решение за някой модел:). Местата където са прекарани бензопроводите навярно могат също да се използват. Дори за газов ижекцион с изпарител едва ли паленето зимата е трудно решим проблем. Бихме могли да си монтираме печка – дали има такава? – подгряваща вътрешния охлаждащ контур, работеща на газ, даваща ни по евтин комфорт по сравнение с бензиновата, а и работеща без допълнителна бензинова помпа изтощаваща акумулатора.
Свързано е с въпроса за оптимизирането на двигателя за работа на газ, ако вдигнем компресията, едва ли след това бензиновата система ще работи добре, тогава за какво ни е.
Въобще от споделени проблеми с колеги каращи на газ мисля, че бензиновата система им създава по често проблеми отколкото на автомобили работещи си на бензин и това си има логическо обяснение. Защо да се харчим да я поддържаме. Е дава ни допълнителна надеждност, но дали си струва разходите.
А за свършването на газта – това може да се избегне, като следим за горивото. От 10тина години никога не съм оставал без гориво. А газ освен на всяка бензиностанция на още толкова газостанции. Но ако толкова се безпокоим за това може дори да се предвиди втора малка бутилка, лесно демонтируема и с ръкохватки, работеща паралелно с основната. Педполагам, че подобно решение не е проблем за производителите на газови системи, стига да има търсене.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 3 госта