Здравейте!
Вчера ме повикаха като консултант при покупката на един ярис версо 2005г. 1.4 D4D. Пробвахме колата - направи ми страхотно впечатление, колата върви много прилично, вози стегнато и без никакви шумове, двигателя работи спокойно, кротко и без никакво припушване - всичко това в съчетание с изключително функционалния интериор ме убеди моя следващ автомобил да е точно такъв! След пробата обаче, когато направихме пазарлъка и колегата отиде да си изкарва временни номера колата, а аз го чаках в автокъщата след много продължителна работа на място двигателя угасна. Първоначално помислихме, че е свършила нафтата - сипахме, но уви... колата като престои малко припалва, заработва нормално и сама си гасне все едно врътваш ключа.... след доста мъки, без успех, извикаха едно момче да провери с лаптопа какво се случва. След диагностики и безрезултатни опити лаптопа отсече - датчици на коляновия и разпределителния вал, опитахме се с контактен спрей да оправим положението, но проблема си остана... В крайна сметка, след като разбрах, че двата датчика струват 320лв, чупихме чувствително цената и прибрахме колата. След консултация с местни майстори съвета, който получихме бе да сменим всички масла и филтри (понеже е от Италия) и тогава да търсим проблема, защото лошото масло можело да прави някакви подобни проблеми. Впечатление ми направи още за пръв път като я подкарах тая кола, че жълтата лампа за check-а светеше постоянно, но двигателя работеше и вървеше без проблеми и понеже знам, че тая лампа не винаги значи нещо фатално пренебрегнах тоя симптом, но след като станаха така нещата се чудя дали не са свързани нещата.... Някой от Вас сблъсквал ли се е с подобен проблем?
Ярис Версо 1.4 D4D - гасне?
Re: Ярис Версо 1.4 D4D - гасне?
Не винаги е фатално но е симптом за проблем.Миксера написа: Впечатление ми направи още за пръв път като я подкарах тая кола, че жълтата лампа за check-а светеше постоянно, но двигателя работеше и вървеше без проблеми и понеже знам, че тая лампа не винаги значи нещо фатално пренебрегнах тоя симптом, но след като станаха така нещата се чудя дали не са свързани нещата.... Някой от Вас сблъсквал ли се е с подобен проблем?
Когато свети чека не значи че двигателя няма да работи нормално. Той е светел поради тази или друга причина. На диагностиката само датчиците ли излязоха като грешка или има и нещо друго? Смяната на маслата е задължителна но се съмнявам, че това ще оправи проблема.
Последно промяна от ss_mitko на 07 Авг 2013 10:33, променено общо 1 път.
Re: Ярис Версо 1.4 D4D - гасне?
Само те излязоха - изрично гледах лаптопа. От време на време само долния датчик излизаше като грешка, но повечето пъти и двата.
Re: Ярис Версо 1.4 D4D - гасне?
Това са грешките на валовете. При теб кои грешки дава? Малко ме съмнява това, че се появява от време на време. Грешката като се появи само с изчистване изчезва.
P0335 Цепь датчика положения коленчатого вала "A"
1. Обрыв или короткое замыкание в цепи датчика положения коленчатого вала
2. Датчик положения коленчатого вала
3. Зубчатый диск датчика положения коленчатого вала
4. ECM
P0336 Неисправность в цепи датчика положения коленчатого вала (диапазон / характеристики)
1. Обрыв или короткое замыкание в цепи датчика положения коленчатого вала
2. Датчик положения коленчатого вала
3. Зубчатый диск датчика положения коленчатого вала
4. ECM
P0340 Неисправность цепи датчика положения распредвала
1. Неисправность механической системы (пропуск зубьев цепного привода газораспределительного механизма, цепной привод растянут)
2. ECM
P0341 Неисправность в цепи датчика положения распредвала "A", обусловленная выходом характеристики за пределы допустимого диапазона/ неправильным значением параметра (ряд 1 или отдельный датчик)
1. Обрыв или короткое замыкание в цепи датчика положения распредвала
2. Датчик положения распредвала
3. Распредвал впускных клапанов
4. ECM
P0342 Низкий уровень сигнала на входе цепи датчика положения распредвала
1. Короткое замыкание в цепи датчика положения распредвала
2. Датчик положения распредвала
3. Распредвал впускных клапанов
4. ECM
P0343 Высокий уровень сигнала на входе цепи датчика положения распредвала
1. Обрыв в цепи датчика положения распредвала
2. Датчик положения распредвала
3. Распредвал впускных клапанов
4. ECM
P0335 Цепь датчика положения коленчатого вала "A"
1. Обрыв или короткое замыкание в цепи датчика положения коленчатого вала
2. Датчик положения коленчатого вала
3. Зубчатый диск датчика положения коленчатого вала
4. ECM
P0336 Неисправность в цепи датчика положения коленчатого вала (диапазон / характеристики)
1. Обрыв или короткое замыкание в цепи датчика положения коленчатого вала
2. Датчик положения коленчатого вала
3. Зубчатый диск датчика положения коленчатого вала
4. ECM
P0340 Неисправность цепи датчика положения распредвала
1. Неисправность механической системы (пропуск зубьев цепного привода газораспределительного механизма, цепной привод растянут)
2. ECM
P0341 Неисправность в цепи датчика положения распредвала "A", обусловленная выходом характеристики за пределы допустимого диапазона/ неправильным значением параметра (ряд 1 или отдельный датчик)
1. Обрыв или короткое замыкание в цепи датчика положения распредвала
2. Датчик положения распредвала
3. Распредвал впускных клапанов
4. ECM
P0342 Низкий уровень сигнала на входе цепи датчика положения распредвала
1. Короткое замыкание в цепи датчика положения распредвала
2. Датчик положения распредвала
3. Распредвал впускных клапанов
4. ECM
P0343 Высокий уровень сигнала на входе цепи датчика положения распредвала
1. Обрыв в цепи датчика положения распредвала
2. Датчик положения распредвала
3. Распредвал впускных клапанов
4. ECM
Последно промяна от ss_mitko на 07 Авг 2013 10:54, променено общо 1 път.
Re: Ярис Версо 1.4 D4D - гасне?
Този двигател с верига ли беше или ремък?
Подобни грешки дава при прескочил зъб.Или вече доста хлабава верига.
Подобни грешки дава при прескочил зъб.Или вече доста хлабава верига.
Re: Ярис Версо 1.4 D4D - гасне?
Извиняваи в бързината съм дал грешките за 1.4 бензин
Това са за твоята кола
P0335
Crankshaft Position Sensor "A" Circuit Intermittent
1. Open or short in crankshaft position sensor circuit
2. Crankshaft position sensor
3. Crankshaft position sensor No. 1 plate
4. ECM
P0339
Crankshaft Position Sensor "A" Circuit Intermittent
1. Open or short in crankshaft position sensor circuit
2. Crankshaft position sensor
3. Crankshaft position sensor No. 1 plate
4. ECM
P0340
Camshaft Position Sensor "A" Circuit (Bank 1 or Single Sensor)
1. Open or short in camshaft position sensor circuit
2. Camshaft position sensor
3. Timing sprocket
4. ECM
Това са за твоята кола
P0335
Crankshaft Position Sensor "A" Circuit Intermittent
1. Open or short in crankshaft position sensor circuit
2. Crankshaft position sensor
3. Crankshaft position sensor No. 1 plate
4. ECM
P0339
Crankshaft Position Sensor "A" Circuit Intermittent
1. Open or short in crankshaft position sensor circuit
2. Crankshaft position sensor
3. Crankshaft position sensor No. 1 plate
4. ECM
P0340
Camshaft Position Sensor "A" Circuit (Bank 1 or Single Sensor)
1. Open or short in camshaft position sensor circuit
2. Camshaft position sensor
3. Timing sprocket
4. ECM
Re: Ярис Версо 1.4 D4D - гасне?
Такааа, колата е вече в кондиция!!!!
Та... след като се наспах от нощна смяна купих трите филтъра и маслото - за пръв път ми се наложи да дупча маслен филтър за да мога да го развия, вероятно си е бил оригиналния, а в горивния филтър вътре си имаше доволно количество ръжда, а въздушния филтър повече приличаше на филтър на прахосмукачка отколкото автомобилен. Веднага двигателя подобри работата си (колата беше престояла през нощта и като е студена няма проблеми с палене и тн) заработи по-тихо определено. Покарах я малко и пак почнаха същите проблеми и ща не ща отидох при един местен гуру, който много уважавам. За щастие колата направи проблема си точно при него и след половин час ровичкане, чистене на грешки, палене, гаснене - всичко това се повтори няколко пъти докато се уверим - моя човек рече и отсече: датчик на разпределителния вал! Питам аз що дава грешка в двата и той вика, че щом горния се ебава то той губи синхронизацията с долния и затова дава грешка и там. Речено - сторено, купихме един датчик за 100 кинта, сменихме го и колата стана друга!!! Много по-податлива на педала на газта и постигането на налягането на турбината не се усеща толкова рязко - преди просто след 2200 оборота тръгваше сякаш някой ти бие шут в гъза, а сега около 1700-1800 се усеща как набира налягане и след 2200 въртящия момент е на макс! Много приятно впечатлен съм от колата, много ми хареса, много приятна и лека за шофиране!
Та... след като се наспах от нощна смяна купих трите филтъра и маслото - за пръв път ми се наложи да дупча маслен филтър за да мога да го развия, вероятно си е бил оригиналния, а в горивния филтър вътре си имаше доволно количество ръжда, а въздушния филтър повече приличаше на филтър на прахосмукачка отколкото автомобилен. Веднага двигателя подобри работата си (колата беше престояла през нощта и като е студена няма проблеми с палене и тн) заработи по-тихо определено. Покарах я малко и пак почнаха същите проблеми и ща не ща отидох при един местен гуру, който много уважавам. За щастие колата направи проблема си точно при него и след половин час ровичкане, чистене на грешки, палене, гаснене - всичко това се повтори няколко пъти докато се уверим - моя човек рече и отсече: датчик на разпределителния вал! Питам аз що дава грешка в двата и той вика, че щом горния се ебава то той губи синхронизацията с долния и затова дава грешка и там. Речено - сторено, купихме един датчик за 100 кинта, сменихме го и колата стана друга!!! Много по-податлива на педала на газта и постигането на налягането на турбината не се усеща толкова рязко - преди просто след 2200 оборота тръгваше сякаш някой ти бие шут в гъза, а сега около 1700-1800 се усеща как набира налягане и след 2200 въртящия момент е на макс! Много приятно впечатлен съм от колата, много ми хареса, много приятна и лека за шофиране!
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot] и 3 госта