Бъдещ собственик

rounders
Мнения: 6
Регистриран на: 03 Авг 2013 00:19

Бъдещ собственик

Мнение от rounders » 04 Авг 2013 01:08

Здравейте, скоро мисля да сменя форума на Опел с този на Тойота :-) Мисля да бъде Авенсис 2000-2001г.,бензин. Ще бъда много благодарен ако някой изрази мнението си за този автомобил. Приемам всякакви съвети относно избора ми, предимства и недостатъци свързани с АГУ, ходова част, двигател, резервни части и други съществени неща. Благодаря предварително.

Аватар
Kiki
Мнения: 8201
Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
Местоположение: София
Автомобил: РАВ 4 ХА 30
Благодарил/а: 4 пъти
Получена  благодарност: 14 пъти

Re: Бъдещ собственик

Мнение от Kiki » 04 Авг 2013 16:35

Колега, ако използваш търсачката на форума, ще намериш стотина мнения за тази кола.
Колата си е добра, но все пак задължително си отваряй очите за техн. състояние на колата, защото това си е 10-13 годишен автомобил и може доста да си е покаран с лоша поддръжка.
За разлика от главата, коремът казва кога е празен!

rounders
Мнения: 6
Регистриран на: 03 Авг 2013 00:19

Re: Бъдещ собственик

Мнение от rounders » 05 Авг 2013 11:14

Благодаря ти колега. Търсих но ще търся пак.

PESHO OT MARS
Мнения: 863
Регистриран на: 09 Яну 2008 16:31
Местоположение: София

Re: Бъдещ собственик

Мнение от PESHO OT MARS » 05 Авг 2013 14:46

До 2001 година са със старите мотори след 2001 год са с VVTi мотори. Ако годината не е фактор за теб си вземи по-старите. Малките 1.6/1.8 са прости и много здрави, големия 2.0 е една идея по-сложен (дотолкова доколкото е неудобен за работа) но пък е малко по-пъргав особено ако ще си взимаш комби и ще товариш.
Гледаш си резонните неща за всяка кола, обслужването на малките е малко по-евтино защото водната им помпа е "външна" а не на ангренажа и ако не тече не се сменя и имат една ролка по-малко. Всичко друго е горе долу същото. В нета имаше поне 2-3 доста добре изглеждащи Авенсиса (поне на снимки де) за по 2900-3600 лева.

За газовите съм пуснал цяла тема.

Предполагам че като си опелджия си наясно с ръждите та при Тойота Авенсис проблем няма т.е. всякакви следи от ръжди и гнилочи по купето бягай далеч. Още от предщественика Карина Е антикорозията е отлична (за разлика от лаковото покритие на боята) и следи от ръжди не би трябвало да има.
Последно промяна от PESHO OT MARS на 07 Авг 2013 17:46, променено общо 1 път.
ex Toyota Carina E 2.0/16V AUTOMATIC
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V

Аватар
Kiki
Мнения: 8201
Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
Местоположение: София
Автомобил: РАВ 4 ХА 30
Благодарил/а: 4 пъти
Получена  благодарност: 14 пъти

Re: Бъдещ собственик

Мнение от Kiki » 05 Авг 2013 18:55

PESHO OT MARS написа: Още от предщественика Карина антикорозията е отлична (за разлика от лаковото покритие на боята) и следи от ръжди не би трябвало да има.
То и на Авенсис, ако лаковото покритие не се поддържа, след 9-10 г ще има проблеми.
За разлика от главата, коремът казва кога е празен!

PESHO OT MARS
Мнения: 863
Регистриран на: 09 Яну 2008 16:31
Местоположение: София

Re: Бъдещ собственик

Мнение от PESHO OT MARS » 05 Авг 2013 23:01

Аз знам за поне 3 Карини с отлюпен лак ама сериозни парчета. Едната е моята, другата е на Fido Dido и някъде още съм мяркал. Виждал съм коли от тези години с изсветляла боя но рядко с проблеми в лака.
ex Toyota Carina E 2.0/16V AUTOMATIC
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V

rounders
Мнения: 6
Регистриран на: 03 Авг 2013 00:19

Re: Бъдещ собственик

Мнение от rounders » 06 Авг 2013 00:29

Пешо много благодаря за обяснението. Точно между 1.8 и 2.0 се колебаех и мисля че вече реших. Ръждата ми е най-добрия приятел и наистина ще ми е трудно да се разделя с нея :-) Мисля че за тези пари 3000-4000лв.това е най-добрия вариянт. Сега ще погледна и темата за газта. Трябва ли да знам нещо друго важно преди покупката. Благодаря

PESHO OT MARS
Мнения: 863
Регистриран на: 09 Яну 2008 16:31
Местоположение: София

Re: Бъдещ собственик

Мнение от PESHO OT MARS » 06 Авг 2013 13:25

Трябва да знаеш че колите са адски здрави и като интериор и като мотори, затова може без да искаш да купиш кола на доста километри.
Ако чуеш почуквания в окачването най-вероятно са биалетки защото са зверски консуматив. Пробвай задължително всички ел.елементи най вече джамовете защото Карините страдаха от стареене на едни пластмасови водачи които се чупеха. При Авенсис това е оправено и вече не е водач а ролка но пак бъди нащрек. Мотора не трябва да има никакви шумове вибрации трябва да работи гладко и да се форсира до лютеницата без проблем. 1.8 както казах е по-евтин за първоначално обслужване и по-достъпен да се ремонтира нещо около него, 2.0 си е гмеж отвсякъде. Ако случайно си намериш автоматик (адски са рядки пък за Карина да не говорим) кутията е здрава и удобна за града а извън града разхода е идентичен с ръчната (кутията е с 4 скорости и lock-up на 2/3/4-та предавка). Погледни темата за газта 1.8 е 7A-FE а 2.0 е 3S-FE.

Пушеци отзад на масло и други такива щуротии не трябва да има, както и почукване от клапани защото тези коли са с пулове някой джамбаз да не вземе да те убеждава че са с хидравлични повдигачи и как видиш ли щели да утихнат по-късно. Климатика също работи добре, моя му трябват около 2-3 мин. да достигне пълна мощност (предполагам от старост все пак има износване в компресора).

Ако ти трябва друго питай. Гледах два Авенсиса (комбита) в Пловдивско но само на снимки, единия изглеждаше екстра а другия имаше външни забележки но пък цената му беше много добра.
Последно промяна от PESHO OT MARS на 07 Авг 2013 17:46, променено общо 1 път.
ex Toyota Carina E 2.0/16V AUTOMATIC
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V

rounders
Мнения: 6
Регистриран на: 03 Авг 2013 00:19

Re: Бъдещ собственик

Мнение от rounders » 06 Авг 2013 14:40

Много ти благодаря за инфото. Ще имам впредвид всяко нещо което каза. Ако имам някакъв друг въпрос ще попитам. Благодаря ти още веднъж.

rounders
Мнения: 6
Регистриран на: 03 Авг 2013 00:19

Re: Бъдещ собственик

Мнение от rounders » 06 Авг 2013 16:17

Сетих се нещо. Ангренажен ремък или верига е по добре. Четох че веригата не се сменявала освен ако не правиш основен ремонт на двигареля и смяната излизала около 400-500лв, докато ремъка се сменявал на 40-50 000 км.

Аватар
zi_zi_top
Мнения: 4234
Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
Местоположение: София
Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Re: Бъдещ собственик

Мнение от zi_zi_top » 06 Авг 2013 17:47

rounders написа:Сетих се нещо. Ангренажен ремък или верига е по добре. Четох че веригата не се сменявала освен ако не правиш основен ремонт на двигареля и смяната излизала около 400-500лв, докато ремъка се сменявал на 40-50 000 км.
Даже по-често, аз си го сменявам на всеки 10-15 000 км. :-)))
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!

PESHO OT MARS
Мнения: 863
Регистриран на: 09 Яну 2008 16:31
Местоположение: София

Re: Бъдещ собственик

Мнение от PESHO OT MARS » 06 Авг 2013 20:04

По принцип за всяка кола си има предписание на колко километра и какво се прави по ГРМ-то.
В конкретната ситуация старите мотори са с ангренажен ремък 1.8/2.0 дават 60 хил.км. между смените.
По-новите VVTi мотори са с вериги всичките. Аз лично предпочитам ремъка защото го сменям заедно с ролките и помпата ако има такава и забравям за този механизъм, докато при веригите или някой оптегач нещо може да даде фира или някоя конструктивна недомислица (не при Тойота но някой от немците ядоха хурката заради скапани вериги), а пък като дойде на тях ред да се обслужват са по-скъпи от ремъците.
ex Toyota Carina E 2.0/16V AUTOMATIC
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V

rounders
Мнения: 6
Регистриран на: 03 Авг 2013 00:19

Re: Бъдещ собственик

Мнение от rounders » 07 Авг 2013 17:12

Ясно рабрах всичко. Трябва да черпя за отделеното време и подробната информация.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot], Google [Bot] и 5 госта