
Инфо за Корола Е11, 1997 - 2000
- Xeku
- Мнения: 1396
- Регистриран на: 27 Сеп 2004 15:33
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
Инфо за Корола Е11, 1997 - 2000
Колеги, помогнете с информация, книжки, линкове, PDF-и и т.н. за Тойота Корола 1999, 1.4 4Е-FE. Eдин приятел има такава и всякаква техническа информация ще му е от полза. Благодаря ви предварително! 

- sluchaen_fen
- Мнения: 510
- Регистриран на: 17 Мар 2006 20:01
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Имам инструкция за експлоатация на български и на английски език (Owner's Manual). На последните 12 страници има полезно инфо за: каросерията (размери, тегло); двигателя; ремъци; масла; антифриз; гуми; предпазители; релета; лампички и др.
Мога да снимам последните страници с цифровото фото и да ги изпратя по мейла.
Мога да снимам последните страници с цифровото фото и да ги изпратя по мейла.
- Xeku
- Мнения: 1396
- Регистриран на: 27 Сеп 2004 15:33
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
suchaen fen, това, което ми предлагаш, ще свърши чудесна работа. Ако не ти представлява трудност, снимай това, което ти се струва важно и ми го прати на xeku@mail.bg Мерси много!
- sluchaen_fen
- Мнения: 510
- Регистриран на: 17 Мар 2006 20:01
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Ще снимам по-важното от инструкцията и утре ще ти пратя мейл.
Зам. шеф на фирмен сервиз си спомни на бързо няколко неща за тази Корола:
Слабо място е 5-та предавка в скоростната кутия. Проблема се отстранява със 130 лева за муфа.
Релето на аларма "RANGER" (каквато са слагали на времето в ТМ-ауто) създава проблеми и не може да включи бензиновата помпа. Проблема се решава като се свали пластмасовата лайсна от шофьорския праг и се шунтира релето (проводника към помпата е сиво-............).
Катализатора се запушва малко по-бързо в сравнение с другите Тойоти, карани само с български бензин.
Двигателя 4Е-FE (1332 куб. см., 86 коня, 16 клапана) няма дебитомер, т.е. може да се сложи обикновено АГУ. Клапаните на 4E-FE имат по-дебели стебла от 1.4 VVT-i, което допуска АГУ на метан.
При миене на двигателя може да влезе вода около свещите, защото тапите (върху високоволтовите проводници) не уплътняват добре.
За радост досега не съм имал нито един от по-горе изброените "типични" проблеми за този модел.
Единствения проблем, който съм имал е късането на една шпилка при сваляне на джантите с пневматичен пистолет. Това било проблем за повечето японски коли. Нова шпилка е 6.70 лева, а нова гайка е 6.29 лева вкл. ДДС в ТМ-ауто. После си намазах всички гайки с графитна смазка.
Нови свещи DENSO в ТМ-ауто са 28.56 лева вкл. ДДС. В другите магазини са по-скъпи.
Пълна синтетика масло за скоростите в ТМ-ауто струва 44.88 лева за два литра. Скъпо е, но не исках да рискувам с друго масло заради слуховете, че при тази Корола има слабо място в скоростите.
Изгоряха ми три лампички за осветлението на циферблатите на приборите. Трябва "на ръка" да се развие жилото от скоростната кутия, за да може да се извади таблото.
Скоро ми падна пластмасовото връхче на лостчето за управление на входящия въздух за парното (засмукване на въздуха отвън или вътрешна циркулация на въздуха). Друг дефект нямам! Браво на японците.
Шофьорската чистачка е 51 см, дясната чистачка е 49 см. В инструкцията за експлоатация не намерих инфо за размера на чистачките. Пробвах 51 см за дясната чистачка, но чистачката опираше в дясната колонка на челното стъкло. Навсякъде (вкл. Метро) се продават комплекти от две чистачки - 51 см и 49 см.
Във всеки ключ има чип. Дубликат може да се направи само в ТМ-ауто срещу солидна сума пари. Намерих ключар, който за 100 лева може да направи дубликат включително обучение на чипа. Другият вариант е да се свали чипа от единствения останал ключ и после чипа да се залепи за постоянно върху четеца. Така колата ще се пали с най-обикновен дубликатен ключ от 10 лева, но сигурността за колата ще бъде намалена. При покупка на употребявана Корола трябва да се изискват всичките три ключа.
Зам. шеф на фирмен сервиз си спомни на бързо няколко неща за тази Корола:
Слабо място е 5-та предавка в скоростната кутия. Проблема се отстранява със 130 лева за муфа.
Релето на аларма "RANGER" (каквато са слагали на времето в ТМ-ауто) създава проблеми и не може да включи бензиновата помпа. Проблема се решава като се свали пластмасовата лайсна от шофьорския праг и се шунтира релето (проводника към помпата е сиво-............).
Катализатора се запушва малко по-бързо в сравнение с другите Тойоти, карани само с български бензин.
Двигателя 4Е-FE (1332 куб. см., 86 коня, 16 клапана) няма дебитомер, т.е. може да се сложи обикновено АГУ. Клапаните на 4E-FE имат по-дебели стебла от 1.4 VVT-i, което допуска АГУ на метан.
При миене на двигателя може да влезе вода около свещите, защото тапите (върху високоволтовите проводници) не уплътняват добре.
За радост досега не съм имал нито един от по-горе изброените "типични" проблеми за този модел.
Единствения проблем, който съм имал е късането на една шпилка при сваляне на джантите с пневматичен пистолет. Това било проблем за повечето японски коли. Нова шпилка е 6.70 лева, а нова гайка е 6.29 лева вкл. ДДС в ТМ-ауто. После си намазах всички гайки с графитна смазка.
Нови свещи DENSO в ТМ-ауто са 28.56 лева вкл. ДДС. В другите магазини са по-скъпи.
Пълна синтетика масло за скоростите в ТМ-ауто струва 44.88 лева за два литра. Скъпо е, но не исках да рискувам с друго масло заради слуховете, че при тази Корола има слабо място в скоростите.
Изгоряха ми три лампички за осветлението на циферблатите на приборите. Трябва "на ръка" да се развие жилото от скоростната кутия, за да може да се извади таблото.
Скоро ми падна пластмасовото връхче на лостчето за управление на входящия въздух за парното (засмукване на въздуха отвън или вътрешна циркулация на въздуха). Друг дефект нямам! Браво на японците.
Шофьорската чистачка е 51 см, дясната чистачка е 49 см. В инструкцията за експлоатация не намерих инфо за размера на чистачките. Пробвах 51 см за дясната чистачка, но чистачката опираше в дясната колонка на челното стъкло. Навсякъде (вкл. Метро) се продават комплекти от две чистачки - 51 см и 49 см.
Във всеки ключ има чип. Дубликат може да се направи само в ТМ-ауто срещу солидна сума пари. Намерих ключар, който за 100 лева може да направи дубликат включително обучение на чипа. Другият вариант е да се свали чипа от единствения останал ключ и после чипа да се залепи за постоянно върху четеца. Така колата ще се пали с най-обикновен дубликатен ключ от 10 лева, но сигурността за колата ще бъде намалена. При покупка на употребявана Корола трябва да се изискват всичките три ключа.
В "Делина" - гумаджинийцата при семинарията - се продават чистачки шампион и поединично. Взимаш твоите и отиваш да мериш.sluchaen_fen написа: Шофьорската чистачка е 51 см, дясната чистачка е 49 см. В инструкцията за експлоатация не намерих инфо за размера на чистачките. Пробвах 51 см за дясната чистачка, но чистачката опираше в дясната колонка на челното стъкло. Навсякъде (вкл. Метро) се продават комплекти от две чистачки - 51 см и 49 см.
- sluchaen_fen
- Мнения: 510
- Регистриран на: 17 Мар 2006 20:01
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Хулиганите ги взеха без да ме питат и затова се наложи да екпериментирам, защото няма по какво да меря.bad_dog написа:Взимаш твоите и отиваш да мериш.
Първо взех един комплект с две чистачки по 51 см.
После видях, че дясната чистачка опира в колонката. Затова взех още две чистачки по 49 см. Така направих комбинацията 51 см и 49 см.
След време случайно забелязах, че в същата търговска мрежа има опаковка с две различни по дължина чистачки - 51 см и 49 см. Първия път не съм бил достатъчно наблюдателен и съобразителен. Сега вече знам как да пазарувам и дано не забравя до следващата кражба на чистачките.

Аз си купувам чистачките поединично щото досега не са ми здавали багажа 2-те едновременно, а и пред шофьора държа да е с притескателен спойлер. В магазинчето дето ги пазарувам разполагат с едни опаковки по 50 или 100 чистачки от размер. Тези опаковки били за сервизи или вносители на коли, дето допълнително окомплектоват автомобилите. Мрката е "Шампион" и съм доволен както от качеството им, така и от цената която е почти наполовина от опакованите поотделно или на чифт. Магазинчето обаче е в Габрово (намира се срещу старото кино "Майчина грижа".
- sluchaen_fen
- Мнения: 510
- Регистриран на: 17 Мар 2006 20:01
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Не съм направил хубави снимки.Xeku написа:Все още нямям мейлАма си го чакам!
Първо пробвах вечер на изкуствена светлина - нищо не става. Светкавицата не се включва при близък план (режим "Macro"). Пробвах с настолна лампа - не става добре заради отблясъците от гланцираната хартия на инструкцията.
Вчера след обяд пробвах на терасата на дневна светлина - не ми харесаха снимките (навярно заради облачното време).
Днес бях зает в следобедните часове и сега се прибрах у нас, но вече е сумрачно. Остава да пробвам утре при хубава дневна светлина.
Дайте съвет за снимане. Мислех, че снимането е просто нещо, но не бях снимал документи с много малки букви. В "Macro" режим фокусното разстояние е от 50 см до 150 см. За да хвана в кадър само една страница, отдалечавам апарата на 30-35 см от инструкцията.
- sluchaen_fen
- Мнения: 510
- Регистриран на: 17 Мар 2006 20:01
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Имам, но е в офиса и не знам как се работи с него. Машината е принтер, скенер, копир "Ксерокс" от големите, за които трябва да си поне студент по ІТ-технологии, за да го помолиш да работи.Caesar написа:Skener нямаш ли?
Интересно предложение. Досега не съм пробвал в нормален режим, защото трябва да съм отдалечил апарата на разстояние над 150 см от инструкцията (обекта за снимане).plpenov написа:Що не пробваш да снимаш в нормален режим, и после през фотошопа да ги увеличиш и коригираш съответно!
Утре снимам с цифровия апарат и ако пак се получат леко размазани малки букви, ще трябва в понеделник да разуча скенера.
- Xeku
- Мнения: 1396
- Регистриран на: 27 Сеп 2004 15:33
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
Получих ти мейла, много ти благодаря! Снимките са добри, текстовете се четат много добре! Щом си решил да направиш цялата книжка в електронен вид, добре, но на мен и моя приятел ни трябват само споменатите последни страници с техническата информация. Благодарности за усилията и готовността ти да помогнеш, въпреки трудностите, пред които си се изправил! 

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 6 госта