Проблем с климатика на тойота авенсис версо
-
- Мнения: 4
- Регистриран на: 11 Юли 2013 09:20
Проблем с климатика на тойота авенсис версо
Здравейте колеги! Имам тойота авенсис версо 2002 година 2000 кубика дизел. Проблема ми е следния: сутрин когато е по-хладно климатика ми работи перфектно, но след като се затопли през деня започва да духа направо горещ въздух, или както си духа студено обръща самичак на горещо. Ако някой може да ми каже на какво се дължи това ще съм много благодарен. Поздрасви
- TATI
- Мнения: 3028
- Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 22 пъти
- Получена благодарност: 163 пъти
- Обратна връзка:
Re: Проблем с климатика на тойота авенсис версо
Някоя клапа може да е откачена.
Ръчен ли е климатика или електронен?
При включен компресор или не?
Ръчен ли е климатика или електронен?
При включен компресор или не?
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
-
- Мнения: 4
- Регистриран на: 11 Юли 2013 09:20
Re: Проблем с климатика на тойота авенсис версо
Здравей колега. Климатика е ръчен а компресора не спира да работи дори и когато започне да духа горещия въздух. Поздрави
- Toyo_driver
- Мнения: 220
- Регистриран на: 19 Ное 2011 10:21
- Местоположение: Русе
Re: Проблем с климатика на тойота авенсис версо
Здравей Ивайло!
Така като чета поста ти по всяка вероятност проблема ти(а често и при други автомобили) е в липсата на известно количество фреон. По принцип системата има ел.магнитен клапан който при липса на налягане не би трябвало да включи компресора изобщо, но при теб явно е останало "нещо". При мен това нещо беше 300 от 800 гр. и пак си включваше и работеше слабо. Най-лесно можеш да провериш като запалиш ДВГ и включиш климатика. Отваряш капака и гледаш вляво, където на горния край на кондензатора(радиатора) на климатика има малко прозорче. В упътването пише, че след пускане на климата трябва да се появят балончета за кратко и да се изчистят. Ако балончета не спират - количеството на фреона е ниско и трябва да се допълни. Ако не използваш услугите на Тойота, а някой друг сервиз обърни внимание на механика, че авенсис версото и превията със заден охладител(rear cooler)събират около 200 гр. повече от тези дето нямат(не знам ти с кой си).
П.П. Съветвам те да обърнеш внимание на климатика, защото заедно с фреона циркулира(или не циркулира в твоя случай) известно количество масло, което смазва компресора и клапаните, и което с времето прегаря, но ще ти го сменят при допълване на климатика.
Така като чета поста ти по всяка вероятност проблема ти(а често и при други автомобили) е в липсата на известно количество фреон. По принцип системата има ел.магнитен клапан който при липса на налягане не би трябвало да включи компресора изобщо, но при теб явно е останало "нещо". При мен това нещо беше 300 от 800 гр. и пак си включваше и работеше слабо. Най-лесно можеш да провериш като запалиш ДВГ и включиш климатика. Отваряш капака и гледаш вляво, където на горния край на кондензатора(радиатора) на климатика има малко прозорче. В упътването пише, че след пускане на климата трябва да се появят балончета за кратко и да се изчистят. Ако балончета не спират - количеството на фреона е ниско и трябва да се допълни. Ако не използваш услугите на Тойота, а някой друг сервиз обърни внимание на механика, че авенсис версото и превията със заден охладител(rear cooler)събират около 200 гр. повече от тези дето нямат(не знам ти с кой си).
П.П. Съветвам те да обърнеш внимание на климатика, защото заедно с фреона циркулира(или не циркулира в твоя случай) известно количество масло, което смазва компресора и клапаните, и което с времето прегаря, но ще ти го сменят при допълване на климатика.
- kaloian311
- Мнения: 268
- Регистриран на: 04 Мар 2010 19:23
- Местоположение: Пловдив
Re: Проблем с климатика на тойота авенсис версо
На два пъти миналото лято моето версо стигна 97-98 градуса и ми го направи този номер,изключва компресора на климатика и пуска парното на горещо.Малко преди това бях сменил антифриза с концентрат за -80С,след тези загрявания разредих антифриза на -40С и нямам проблеми.Та само предположение от моя страна е да не би да загрява двигателя
- jim_beam
- Мнения: 2494
- Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
- Местоположение: Австрия
- Автомобил: Honda HR-V RU
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 6 пъти
- Обратна връзка:
Re: Проблем с климатика на тойота авенсис версо
хмм моята бивша е-класа го правеше тоя номер,та се налагаше да пътувам с отворени прозорци.в крайна сметка се оказа тотално надупчен от солта радиатор на климатика,като оттам губеше за няколко дена фреона.диагностиката(радиатора) трябва да се направи с високо налягане 20-30 бара иначе не става,с голяма бутилка co2 или с компресор от хладилник.
пс> и на TATI идеята не е лоша,като първа проверка.
пс> и на TATI идеята не е лоша,като първа проверка.
- Toyo_driver
- Мнения: 220
- Регистриран на: 19 Ное 2011 10:21
- Местоположение: Русе
-
- Мнения: 4
- Регистриран на: 11 Юли 2013 09:20
Re: Проблем с климатика на тойота авенсис версо
Здравейте колеги. Първо искам да се извиня, че не отговарорих по-рано просто не бях в БГ. После да Ви благодаря, че сте се вклучили в поста ми. И така когато започна проблема първото нещо което направих беше да ида да проверя фреона, но нямах липси. Компресора не изключва. Просто започва да духа врял въздух. Направо не може да си държиш ръката пред въздуховодите. С две думи климатичната система ми е наред. Явно проблема е някъде другаде. Аз се чудих дали не е нещо по електрониката
- Toyo_driver
- Мнения: 220
- Регистриран на: 19 Ное 2011 10:21
- Местоположение: Русе
Re: Проблем с климатика на тойота авенсис версо
Ами щом климатика и фреона са си наред имаш доста опции(освен отиването на диагностика и прочитане на евентуални грешки)....
1. Има голяма вероятност Калоян да е прав и ДВГ да прегрява по някаква причина(тук можеш да провериш всички симптоми за прегряване за които се сещаш - ниско ниво на антифриз; голяма гъстота на антифриза, която има по ниска точка на кипене; балончета в казанчето на антифриза в резултат на пробив на гарнитурата на главата и т.н.). Прегряването най-лесно можеш да го провериш чрез диагностика с комп. където ще ти покаже точна темп. на антифриза в случай, че се е прецакал датчика и червената ти лампичка не светва.
2. Друга вероятност - невъзможност за контрол на температурата на въздуха(въздуха е по-топъл/по-студен от настройките) като причини в менюала са посочени:
2.1 Серво мотора за регулиране на температурата - 87106-44070(напълно нормално предвид факта, че зад голямото ти копче стои лентов кабел за управление на клапите на въздушните потоци)
2.2 А/С amplifier assy - 88650-44210(също вероятно предвид това, че климатика работи само до едно време и след това спира)
2.3 Кофти кабелни връзки (е това вече е като да търсиш игла в купа сено - вземаш схемите и търсиш прецакания кабел, ама едва ли щото нали все пак си работи понякога)
Варианти много, дано да излезе нещо по-малко.Пиши като оправиш проблема. Успех!
1. Има голяма вероятност Калоян да е прав и ДВГ да прегрява по някаква причина(тук можеш да провериш всички симптоми за прегряване за които се сещаш - ниско ниво на антифриз; голяма гъстота на антифриза, която има по ниска точка на кипене; балончета в казанчето на антифриза в резултат на пробив на гарнитурата на главата и т.н.). Прегряването най-лесно можеш да го провериш чрез диагностика с комп. където ще ти покаже точна темп. на антифриза в случай, че се е прецакал датчика и червената ти лампичка не светва.
2. Друга вероятност - невъзможност за контрол на температурата на въздуха(въздуха е по-топъл/по-студен от настройките) като причини в менюала са посочени:
2.1 Серво мотора за регулиране на температурата - 87106-44070(напълно нормално предвид факта, че зад голямото ти копче стои лентов кабел за управление на клапите на въздушните потоци)
2.2 А/С amplifier assy - 88650-44210(също вероятно предвид това, че климатика работи само до едно време и след това спира)
2.3 Кофти кабелни връзки (е това вече е като да търсиш игла в купа сено - вземаш схемите и търсиш прецакания кабел, ама едва ли щото нали все пак си работи понякога)
Варианти много, дано да излезе нещо по-малко.Пиши като оправиш проблема. Успех!
- Toyo_driver
- Мнения: 220
- Регистриран на: 19 Ное 2011 10:21
- Местоположение: Русе
Re: Проблем с климатика на тойота авенсис версо
Бат' Калояне интересно ми е светна ли лампата в червено или изобщо не се обади?kaloian311 написа:На два пъти миналото лято моето версо стигна 97-98 градуса и ми го направи този номер,изключва компресора на климатика и пуска парното на горещо.Малко преди това бях сменил антифриза с концентрат за -80С,след тези загрявания разредих антифриза на -40С и нямам проблеми.Та само предположение от моя страна е да не би да загрява двигателя
- kaloian311
- Мнения: 268
- Регистриран на: 04 Мар 2010 19:23
- Местоположение: Пловдив
Re: Проблем с климатика на тойота авенсис версо
Не,лампата не светна в червено,започна да мига светодиода на климатика и да духа горещо.
-
- Мнения: 4
- Регистриран на: 11 Юли 2013 09:20
Re: Проблем с климатика на тойота авенсис версо
Здравейте колеги. Вчера, тъй като температурите в Пловдив не надвишиха 30 градуса, климатика ми работеше цял ден, но надвиши ли температурата започва екшана. М/у другото няколко пъти карах колата на различни сервизи, но всички започват на принципа на отхвърлянето. Точно по тази причина писах във форума за да видя ако някой друг колега се е сблъскал със същия проблем да ми сподели. Поздрави
- Toyo_driver
- Мнения: 220
- Регистриран на: 19 Ное 2011 10:21
- Местоположение: Русе
Re: Проблем с климатика на тойота авенсис версо
Сега Калоян като каза, че му е мигал А/С диода се сетих че и на мен ми направи тоя номер - изключи климата, спря да духа студено, но аз не го оставих така и веднага изключих и включих климатика и той си продължи да работи нормално.
Според тези разбирачи тука http://www.justanswer.com/toyota/6zkms- ... -2002.html ....причината била в датчика за обороти на компресора, не подавал импулси на А/С amplifier-a и той спирал компресора през електромагнита...ама не се сещам за такъв датчик има само един троен куплунг на електромагнита?
Според тези разбирачи тука http://www.justanswer.com/toyota/6zkms- ... -2002.html ....причината била в датчика за обороти на компресора, не подавал импулси на А/С amplifier-a и той спирал компресора през електромагнита...ама не се сещам за такъв датчик има само един троен куплунг на електромагнита?
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта