PESHO OT MARS написа:К20 и К24 на Хонда са на едно дередже като капризност по отношение на газта с моторите на Тойота. Да не кажа какви легенди се носят за К24 за износени разпределителни валове на 4-ти цилиндър. По-логичното обяснение е фабричен дефект както пишат братушките ама има и твърдения че се появява само на газ поне тук в България. А иначе за вървеж К20/К24 са може би най-добрите атмосферни мотори от този период.
Пиша тоя пост за да мога да хвърля малко светлина в тунела.
Проблем при газифицирането на един съвременен двигател има тогава когато той е с директно впръскване на бензин в цилиндъра. При Тойота са така познатите D4 мотори. Подходите им за правене на газ (на всичките такива тучове) са общо взето два. Или се взима нормална уредба независимо дали на газова или на течна фаза (макар че при тоя вариант е безсмислена течната фаза) и се настройва да има циклова порция бензин, т.е. примерно на 4 такта впръскване на газ един да е на бензин. Повечето читави ГИ-та могат да работят в този режим безпроблемно, но настройката си е капризна и малко са сервизите които могат да се справят без после да ти излезе през носа. Както казах абсолютно е без значение дали ще се използва газова или течна фаза, задължително трябва да има цикъл на бензин което води и до един постоянен разход на бензин. Втория начин е за колата ти да има вече разработена система за директно подаване на газ в течна фаза през бензиновите инжектори. В общия случай две са фирмите където се правят такива неща Viale и ICOM, като мисля че на ICOM са мааалко по-напред или просто сайта им е с по-читаво обяснение. ICOM имат разработени системи за FSI/TFSI на VAG на FORD и Мазда и мисля че за Фиат имат също. Тази система е по-скъпа но е и най-близо до работата с оригиналното гориво. Ако вашата кола не е в списъка гледате опция първа.
Тоест,моят АВЕНСИС,който е с Д4 двигател,може и да стане на газ ?????? Понеже в едно 5 лъскави и уж читави,препоръчани сервиза питах,всички разправят - не става,няма смисъл и да опитваме с това директно впръскване.........Та знаеш ли къде в София със сигурност биха могли да го направят ? Благодаря предварително.
Толкова по темата за газ при съвременните двигатели.
П.С: Тия лубриканти за клапани са смех пълен, това е лубрикант за джобове а не за клапани. Жената кара Хонда с Д14 мотор и така от 20+ хил.км. го чакам да ми прецака клапаните или да ми се прецака рейката (защото съм с най-евтините Рейл рейки) ма нещо не се получава. Тия клапани я заминат я не за едни 70+ хил.км. все си мисля че със спестените пари по-добра кола ще си купите......
Кой двигател от двата е по добър? 1.8ввти или 2.0
Re: Кой двигател от двата е по добър? 1.8ввти или 2.0
-
- Мнения: 863
- Регистриран на: 09 Яну 2008 16:31
- Местоположение: София
Re: Кой двигател от двата е по добър? 1.8ввти или 2.0
Стани единствения дето се хвалеше че ги прави и му се занимава е сервиза на Ланди Рензо на Ботевградско шосе зад Мергела. Моя газаджия ми каза също че той не би се наел да прави освен ако човека не желае експеримент с неясен резултат.stany68 написа: Тоест,моят АВЕНСИС,който е с Д4 двигател,може и да стане на газ ?????? Понеже в едно 5 лъскави и уж читави,препоръчани сервиза питах,всички разправят - не става,няма смисъл и да опитваме с това директно впръскване.........Та знаеш ли къде в София със сигурност биха могли да го направят ? Благодаря предварително.
Понеже масово VAG моторите след 2004-2005 год са FSI изпълнение затова казвам тези неща. Реално ако купувам сега кола бих избрал по-стария VVTi точно поради причината че за другия газификацията е малко в сферата на вуду магите . Пак казвам много се репчеше в една тема потребителя "landir" който работи там и има теми в поне 2-3 автофорума че ги правели и т.н.
ex Toyota Carina E 2.0/16V AUTOMATIC
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V
Re: Кой двигател от двата е по добър? 1.8ввти или 2.0
Ясно.Без експерименти.След години каране на газ, стана така,че ще си карам този Д4 на бензин и това е положението.PESHO OT MARS написа:Стани единствения дето се хвалеше че ги прави и му се занимава е сервиза на Ланди Рензо на Ботевградско шосе зад Мергела. Моя газаджия ми каза също че той не би се наел да прави освен ако човека не желае експеримент с неясен резултат.stany68 написа: Тоест,моят АВЕНСИС,който е с Д4 двигател,може и да стане на газ ?????? Понеже в едно 5 лъскави и уж читави,препоръчани сервиза питах,всички разправят - не става,няма смисъл и да опитваме с това директно впръскване.........Та знаеш ли къде в София със сигурност биха могли да го направят ? Благодаря предварително.
Понеже масово VAG моторите след 2004-2005 год са FSI изпълнение затова казвам тези неща. Реално ако купувам сега кола бих избрал по-стария VVTi точно поради причината че за другия газификацията е малко в сферата на вуду магите . Пак казвам много се репчеше в една тема потребителя "landir" който работи там и има теми в поне 2-3 автофорума че ги правели и т.н.
-
- Мнения: 2141
- Регистриран на: 08 Юни 2010 09:33
- Местоположение: Вършец
- Благодарил/а: 14 пъти
- Получена благодарност: 16 пъти
Re: Кой двигател от двата е по добър? 1.8ввти или 2.0
Да, карайте на бензин и си свиркайте. Ако изчислите обаче колко спестявате докато скапете(евентуално, много малко вероятно е при хубав инжекцион-само на газ) малко клапани и 1 евентуален ремонт на главата. Ама всеки си има глава и си решава.
Пешо, а ако газта е вързана през ОБД и не позволява ръчни корекции спрямо бензина повече от 5%, не е ли удачен вариант да не се притеснява собственика кой и как му е направил настройките?
Пешо, а ако газта е вързана през ОБД и не позволява ръчни корекции спрямо бензина повече от 5%, не е ли удачен вариант да не се притеснява собственика кой и как му е направил настройките?
Re: Кой двигател от двата е по добър? 1.8ввти или 2.0
Не че ми се кара на бензин,ама като не става -не става.mirott написа:Да, карайте на бензин и си свиркайте. Ако изчислите обаче колко спестявате докато скапете(евентуално, много малко вероятно е при хубав инжекцион-само на газ) малко клапани и 1 евентуален ремонт на главата. Ама всеки си има глава и си решава.
Пешо, а ако газта е вързана през ОБД и не позволява ръчни корекции спрямо бензина повече от 5%, не е ли удачен вариант да не се притеснява собственика кой и как му е направил настройките?
Re: Кой двигател от двата е по добър? 1.8ввти или 2.0
Какво имате в предвид под по стария VVTi, до колкото знам 1.8 VVTi 129 hp 1ZZ-FE който лично мен ме интересува е от 2003 до 2009, той към по старите ли влиза или към тези с директно впръскване ?PESHO OT MARS написа:.... Реално ако купувам сега кола бих избрал по-стария VVTi точно поради причината че за другия газификацията е малко в сферата на вуду магите ...
http://www.fapremove.com
Програмиране на TPMS сензори.
Качествен чип тунинг. Премахване на FAP / DPF OFF, Adblue / SCR OFF, EGR / AGR OFF, Flaps OFF., O2 / Lambda OFF, DTC OFF и др.
! 5 години гаранция на софтуерните услуги !
Програмиране на TPMS сензори.
Качествен чип тунинг. Премахване на FAP / DPF OFF, Adblue / SCR OFF, EGR / AGR OFF, Flaps OFF., O2 / Lambda OFF, DTC OFF и др.
! 5 години гаранция на софтуерните услуги !
-
- Мнения: 863
- Регистриран на: 09 Яну 2008 16:31
- Местоположение: София
Re: Кой двигател от двата е по добър? 1.8ввти или 2.0
Недей да бъркаш нещата. Едно е неточна смес в цилиндъра съвсем друго е липсата на гориво през инжектор който е ВЪТРЕ в горивната камера. Умира моментално и абсолютно сигурно след което няма никаква работа на бензин.mirott написа:Да, карайте на бензин и си свиркайте. Ако изчислите обаче колко спестявате докато скапете(евентуално, много малко вероятно е при хубав инжекцион-само на газ) малко клапани и 1 евентуален ремонт на главата. Ама всеки си има глава и си решава.
Пешо, а ако газта е вързана през ОБД и не позволява ръчни корекции спрямо бензина повече от 5%, не е ли удачен вариант да не се притеснява собственика кой и как му е направил настройките?
Правете разлика между класически инжекционни системи с впръскване над смукателните клапани и такива с директно впръскване. При тези с впръскване над смукателните клапани няма никакъв проблем за монтаж на ГИ бил той прост или сложен (с ОБД корекция). Разликата е че последните поколения "класически" инжекциони имат чувствителни ламбда сонди и се налага газаджията да знае какво прави за да не пали лампата (това за простите ГИ-та). Тези с ОБД корекция са по-добри спор няма сместа е малко по-добра но не е нещо кой знае какво, всеки сам да си преценява инвестицията.
ex Toyota Carina E 2.0/16V AUTOMATIC
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V
-
- Мнения: 2141
- Регистриран на: 08 Юни 2010 09:33
- Местоположение: Вършец
- Благодарил/а: 14 пъти
- Получена благодарност: 16 пъти
Re: Кой двигател от двата е по добър? 1.8ввти или 2.0
Сега те разбрах. Прав си. Значи Хонда е марката:)!
-
- Мнения: 863
- Регистриран на: 09 Яну 2008 16:31
- Местоположение: София
Re: Кой двигател от двата е по добър? 1.8ввти или 2.0
Колега 1ZZ-FE/2ZZ-FE/3ZZ-FE са "класически" тип инжекцион с подаване на горивото над смукателните клапани. Проблема е при моторите с код 1AZ-FSE и 2AZ-FSE.steich написа:Какво имате в предвид под по стария VVTi, до колкото знам 1.8 VVTi 129 hp 1ZZ-FE който лично мен ме интересува е от 2003 до 2009, той към по старите ли влиза или към тези с директно впръскване ?PESHO OT MARS написа:.... Реално ако купувам сега кола бих избрал по-стария VVTi точно поради причината че за другия газификацията е малко в сферата на вуду магите ...
Даже по това което гледам дори 1ZR-FAE който е Dual VVTi или така наречения Valvematic е с инжектори над клапаните. Ще поровя още малко да видя специално за него но за моторите с FE накрая няма ядове за ГИ.
ex Toyota Carina E 2.0/16V AUTOMATIC
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V
-
- Мнения: 863
- Регистриран на: 09 Яну 2008 16:31
- Местоположение: София
Re: Кой двигател от двата е по добър? 1.8ввти или 2.0
mirott написа:Сега те разбрах. Прав си. Значи Хонда е марката:)!
Бе и там има спорове, като цяло вървят хубаво ама евтината Хонда си е евтина Хонда и не може да се сравни с евтината Тойота. В смисъл че не съм имал Акорд за да знам там какво е но Сивика е като изработка и комфорт 100 години назад от Корола. Като мотори на Тойота са здрави но на Хонда са здрави и една идея по-живи но дотам. При нормалната комплектация една Тойота е по-хубава.
ex Toyota Carina E 2.0/16V AUTOMATIC
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V
-
- Мнения: 863
- Регистриран на: 09 Яну 2008 16:31
- Местоположение: София
Re: Кой двигател от двата е по добър? 1.8ввти или 2.0
Направих си труда да поровя из toyodiy.com и доколкото ми позволяват да се ориентирам на схемите излиза че имам отговор защо например ICOM не са разработили система за директна работа на газ през бензиновите инжектори за Тойота. А отговора е очевиден просто Тойота са се отказали от технологията на директното впръскване. Цялата гама ZR-мотори която е наследника на ZZ-моторите независимо дали е единичен или двоен VVTi ползва класическа схема на впръскване на горивото над клапана. Което е стъпка назад но поне за мен лично като тънкач газификатор стъпка в правилната посока. Затова и за ICOM е нецелесъобразно да произвеждат отделен и сложен продукт само за една тясна моделна гама мотори каквито са 1AZ-FSE и 2AZ-FSE. За разлика от тях VAG си държи на FSI технологията във всичките си мотори и затова за там има решение.
Та според мен поне няма ядове с монтаж на ГИ на мотори серия ZR....
Ако някой мисли различно да пише за да разбера дали греша някъде.
Та според мен поне няма ядове с монтаж на ГИ на мотори серия ZR....
Ако някой мисли различно да пише за да разбера дали греша някъде.
ex Toyota Carina E 2.0/16V AUTOMATIC
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V
Кой двигател от двата е по добър? 1.8ввти или 2.0


Последно промяна от gegbite на 01 Сеп 2016 23:02, променено общо 1 път.
TOYOTA AVENSIS AT221 7A-FE
ех TOYOTA CELICA T20
ех TOYOTA CELICA T20
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot], Semrush [Bot] и 6 госта