daannii написа:Здравейте , колеги от днес съм собственик на корола 1,8 4wd 2000 г. Имам един въпрос и ще съм благодарен ,ако ми помогнете става въпрос ,за осветлението на таблото и врътките за партното . Таблото свети отчасти,а врътките и около тях изобщо не светят , трудно ли се сменяват и ако може препоръка за майстор от София съм ,благодаря на всички предварително !
Я нов колега с 4WD - малко сме
Точно онзи ден разглобявах моето, че трябваше да сменя запалката и крушките на централната конзола.
От въпроса ти не разбрах и тази част от таблото на която са ти уредите ли не свети или само централната конзола с врътките за парно и пр. !?
Понеже имах подобен проблем наскоро питах в тази тема:
http://www.toyotabg.eu/viewtopic.php?f=2&t=24101
Ще добавя още инфо по нея и ще ти кажа как се сваля централната конзола.
С една дума - трудно

....и не е точно, като на клипчетата понеже пластмасата на конзолата в горната си част е подпъхната под кората на таблото,.... но спокойно
Значи първо сваляш 3-те врътките за силата на въздуха, парното, посоката на въздуха. Това става с леко издърпване към теб.
Сваляш с издърпване към теб и пластмасовия накрайник за посока на въздуха в купето, който е над тях. Там внимавай, защото има една прозрачна пластмаска в него за светлината да не я затриеш.
Под 1-ва и 3-та врътка има винтове-развиваш ги с отверката. Те придържат пластмасовата кора за един бял модул отзад.
Сега идва трудното. Пластмасовата конзола се държи на 6 щипки по 2 горе, долу и средата.
Първоначално аз започнах от долу на горе, както е в единия от клиповете заради подпъхнатата под таблото конзола, но се оказа трудно начинание - НЕ се прави така!
Оказа се, че таблото в горната си част е меко повдигни го с някакъв иснструмент без да го нараняваш първо от едната страна и после от другата и се опитай да отключиш първите 2 щипки на панела най горе. Издърпвай към теб.
После средните и долните излизат леко с идърпване към теб.
Конзолата (панела) е гъвкава, но все пак внизмвай да не счупиш някоя щипка.
След като я откачиш отзад има един кабел с букса към часовника и климата - откачаш го!
Има кабел към пепелника с крушка в края. И 2 кабела към запалката единия захранващ за нея другия за крушката на запалката.
Ако искаш ги откачаш всичките (на букси са), ако не само горния.
Горе под 1-ва и 3-та врътка имаш по една крушка. Свалят се с издърпване! На тях има силиконови "презервативчета" - сваляш ги внимателно и дано не са се спекли иначе се късат.
На техните места поставяш новите крушки и внимателно натискай-защото може да им хлътнат гнездата и после трудно, но не и невъзможно се връщат в начално положение (питай патило

)
Ако искаш може да си смениш и крушката на пепелника тя е лесна, а на запалката е по трудно така, че не се занимавай с нея. А как се сваля запалка е отделна тема
Крушките насякъде са 12V 1,2W (аз сложих Tungsram по 2,50 лв / бр. има и по-евтини, но не ми се сваля табло през месец, че тегаво...)
После по обратния ред... панела по-лесно се слага отколкото сваля.
В сервиз преди време ми обявиха 70 лв за труд да ми сменят крушките, та повиках неволята и... biggrin.gif Така, че ако ти се занимава дерзай, ако не в някой сервиз....
Това е в общи линии-дано съм бил полезен
