Avensis 2.0 D4
- TATI
- Мнения: 3028
- Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 22 пъти
- Получена благодарност: 163 пъти
- Обратна връзка:
Re: Avensis 2.0 D4
Нищо няма да му стане от 1 л. Филтъра по принцип се сменя с всяка смяна на маслото, т.е. така е най-добре, но дали е сменен, божа работа. Ако е сменяно "много скоро", както ти казват, ще си проличи дали е сменян по болтовете на картера. Никак не е желателно да се кара с ниско ниво на маслото, било на скорости, било на двигател.
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
Re: Avensis 2.0 D4
[quote="stany68"][quote="TATI"]А защо просто не долееш, ами се мъчиш да скапеш кутията? Явно при предната смяна просто са сипали 4 л, но при смяна на филтъра, 4 л не стигат. Лично изпробвано на Корола. По книга е 4л, но като смених филтъра, глътна 6, за да си стане в нормата. Купи си 1 л и си долей.[/quote]
Добре,но като не знам какво е сипано ???? На пръчката си пише АТФ тип 4 ,но как да знам какво е сипвано ? Като я купих,изрично ми казаха,че маслото е сменяно много скоро,но явно е било недостатъчно.А и не ми се вярва да е сменян и филтъра - колата е на около 240000км......Аз лесно ще взема от ТМ Ауто един литър,но ще има ли смисъл упражнението ? Да не се смесят и да се скапе нещо ? Да му се не види и автоматика ;)[/quote]
Smenqi go tova maslo zaedno s filtyra kato ne si siguren.Reshavash si problema za sledvashtite 50k km ako ne stane da se izto4i cqloto kakto obiknoveno stava.
Ina4e ne znam nqkoi zashto shte smenq masloto bez da smenq filtyra deto e mnogo po-evtin ot samoto maslo.Da znaesh rabotata s tazi kutiq e mnogo seriozna.Deistvai na sigurno nqma sa te sybori sumata predpolagam.
Добре,но като не знам какво е сипано ???? На пръчката си пише АТФ тип 4 ,но как да знам какво е сипвано ? Като я купих,изрично ми казаха,че маслото е сменяно много скоро,но явно е било недостатъчно.А и не ми се вярва да е сменян и филтъра - колата е на около 240000км......Аз лесно ще взема от ТМ Ауто един литър,но ще има ли смисъл упражнението ? Да не се смесят и да се скапе нещо ? Да му се не види и автоматика ;)[/quote]
Smenqi go tova maslo zaedno s filtyra kato ne si siguren.Reshavash si problema za sledvashtite 50k km ako ne stane da se izto4i cqloto kakto obiknoveno stava.
Ina4e ne znam nqkoi zashto shte smenq masloto bez da smenq filtyra deto e mnogo po-evtin ot samoto maslo.Da znaesh rabotata s tazi kutiq e mnogo seriozna.Deistvai na sigurno nqma sa te sybori sumata predpolagam.
Re: Avensis 2.0 D4
Наскоро купих Рав4 2.0 автоматик - 2007 на 90000 км, и се интересувам доста по същия въпрос за смяна на течността на кутията. В сервизната книжка няма определен интервал за смяна, а само за проверка. В Тойота Варна казват че се сменя на 180000 км, а в Тойота Изток казват че не се сменя, но предлагат смяна за 570 лева с 5 литра. Мнението като цяло е че се сменя само при наличие на проблем - например при превкл. на скоростите.
Най-изчерпателна и точна информация има в руските тойота форуми. Следи се за цвета на течността - да е бистро розова без тъмни примеси и да не мирише на загар. На около 50000 се правят 2 последователни смени през 500 км с по 4 литра течнотс Toyota ATF WS, със смяна на филтър, гарнитура на картера на кутията и чистене на магнитите. Течността се източва от пробката, после се сваля картера и се чисти. Гледа се за наличие на стружки, което е индикация за сериозен проблем. След това правят същата смяна на всеки 40-50000 км. При теглене на ремарке или буксуване се сменя по-често. Но там условията за доста сурови, мисля че за БГ тези интервали могат да се разтеглят.
В твоя случай ползвай изрично течността, която пише на щеката или по спецификация, само на Тойота, никакви други заместители няма.
Най-изчерпателна и точна информация има в руските тойота форуми. Следи се за цвета на течността - да е бистро розова без тъмни примеси и да не мирише на загар. На около 50000 се правят 2 последователни смени през 500 км с по 4 литра течнотс Toyota ATF WS, със смяна на филтър, гарнитура на картера на кутията и чистене на магнитите. Течността се източва от пробката, после се сваля картера и се чисти. Гледа се за наличие на стружки, което е индикация за сериозен проблем. След това правят същата смяна на всеки 40-50000 км. При теглене на ремарке или буксуване се сменя по-често. Но там условията за доста сурови, мисля че за БГ тези интервали могат да се разтеглят.
В твоя случай ползвай изрично течността, която пише на щеката или по спецификация, само на Тойота, никакви други заместители няма.
Toyota Rav4 2007 2.0 Automatic
Kia Cerato 1.6 LPG
Kia Cerato 1.6 LPG
Re: Avensis 2.0 D4
Аз така или иначе ще си сменя всичко,просто филтър+гарнитура ще дойдат края на идната седмица . Въпросът е до тогава какво да правя.Викаш - да взема един литър АТФ утре/ако работят/ и да долея ? И нищо отрицателно няма да се получи ?TATI написа:Нищо няма да му стане от 1 л. Филтъра по принцип се сменя с всяка смяна на маслото, т.е. така е най-добре, но дали е сменен, божа работа. Ако е сменяно "много скоро", както ти казват, ще си проличи дали е сменян по болтовете на картера. Никак не е желателно да се кара с ниско ниво на маслото, било на скорости, било на двигател.
Re: Avensis 2.0 D4
Аз ще го сменя - масло,филтър в ТМ, просто в края на идната седмица ще има филтър.Но дотогава - да долея 1 л. и да се успокоя ли ?memorex написа:Smenqi go tova maslo zaedno s filtyra kato ne si siguren.Reshavash si problema za sledvashtite 50k km ako ne stane da se izto4i cqloto kakto obiknoveno stava.stany68 написа:Добре,но като не знам какво е сипано ???? На пръчката си пише АТФ тип 4 ,но как да знам какво е сипвано ? Като я купих,изрично ми казаха,че маслото е сменяно много скоро,но явно е било недостатъчно.А и не ми се вярва да е сменян и филтъра - колата е на около 240000км......Аз лесно ще взема от ТМ Ауто един литър,но ще има ли смисъл упражнението ? Да не се смесят и да се скапе нещо ? Да му се не види и автоматика ;)TATI написа:А защо просто не долееш, ами се мъчиш да скапеш кутията? Явно при предната смяна просто са сипали 4 л, но при смяна на филтъра, 4 л не стигат. Лично изпробвано на Корола. По книга е 4л, но като смених филтъра, глътна 6, за да си стане в нормата. Купи си 1 л и си долей.
Ina4e ne znam nqkoi zashto shte smenq masloto bez da smenq filtyra deto e mnogo po-evtin ot samoto maslo.Da znaesh rabotata s tazi kutiq e mnogo seriozna.Deistvai na sigurno nqma sa te sybori sumata predpolagam.
Re: Avensis 2.0 D4
[quote="stany68"][quote="memorex"][quote="stany68"][quote="TATI"]А защо просто не долееш, ами се мъчиш да скапеш кутията? Явно при предната смяна просто са сипали 4 л, но при смяна на филтъра, 4 л не стигат. Лично изпробвано на Корола. По книга е 4л, но като смених филтъра, глътна 6, за да си стане в нормата. Купи си 1 л и си долей.[/quote]
Добре,но като не знам какво е сипано ???? На пръчката си пише АТФ тип 4 ,но как да знам какво е сипвано ? Като я купих,изрично ми казаха,че маслото е сменяно много скоро,но явно е било недостатъчно.А и не ми се вярва да е сменян и филтъра - колата е на около 240000км......Аз лесно ще взема от ТМ Ауто един литър,но ще има ли смисъл упражнението ? Да не се смесят и да се скапе нещо ? Да му се не види и автоматика ;)[/quote]
Smenqi go tova maslo zaedno s filtyra kato ne si siguren.Reshavash si problema za sledvashtite 50k km ako ne stane da se izto4i cqloto kakto obiknoveno stava.
Ina4e ne znam nqkoi zashto shte smenq masloto bez da smenq filtyra deto e mnogo po-evtin ot samoto maslo.Da znaesh rabotata s tazi kutiq e mnogo seriozna.Deistvai na sigurno nqma sa te sybori sumata predpolagam.[/quote]
Аз ще го сменя - масло,филтър в ТМ, просто в края на идната седмица ще има филтър.Но дотогава - да долея 1 л. и да се успокоя ли ?[/quote]
Hе те знам от къде си но ще ти кажа че не задължително да ходиш там даже съвсем.Защо не идеш в сервиз за ремонт на кутии.И части имат и по-евтино вземат и по разбират.А и масло доливате каквото трябва и колкото трябва.
Добре,но като не знам какво е сипано ???? На пръчката си пише АТФ тип 4 ,но как да знам какво е сипвано ? Като я купих,изрично ми казаха,че маслото е сменяно много скоро,но явно е било недостатъчно.А и не ми се вярва да е сменян и филтъра - колата е на около 240000км......Аз лесно ще взема от ТМ Ауто един литър,но ще има ли смисъл упражнението ? Да не се смесят и да се скапе нещо ? Да му се не види и автоматика ;)[/quote]
Smenqi go tova maslo zaedno s filtyra kato ne si siguren.Reshavash si problema za sledvashtite 50k km ako ne stane da se izto4i cqloto kakto obiknoveno stava.
Ina4e ne znam nqkoi zashto shte smenq masloto bez da smenq filtyra deto e mnogo po-evtin ot samoto maslo.Da znaesh rabotata s tazi kutiq e mnogo seriozna.Deistvai na sigurno nqma sa te sybori sumata predpolagam.[/quote]
Аз ще го сменя - масло,филтър в ТМ, просто в края на идната седмица ще има филтър.Но дотогава - да долея 1 л. и да се успокоя ли ?[/quote]
Hе те знам от къде си но ще ти кажа че не задължително да ходиш там даже съвсем.Защо не идеш в сервиз за ремонт на кутии.И части имат и по-евтино вземат и по разбират.А и масло доливате каквото трябва и колкото трябва.

Re: Avensis 2.0 D4
В София съм.Тук наблизо има един сервиз за автоматици- поне от 15 години.Бул.Габрово,по К.Величков,след Сливница,първата пресечка в дясно. Или пък в Джемини - по пътя към Божурище....? Колкото за едно доливане да изкарам няколко дни до получаване на филтърчето , а после ще си го сменя както си трябва всичко.... Бива ли ?
- iovkito
- Мнения: 2987
- Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
- Местоположение: Добрич
- Благодарил/а: 17 пъти
- Получена благодарност: 95 пъти
Re: Avensis 2.0 D4
Защо не си изчакаш частите , просто не карай колата. Когато дойдат , смени си всичко и си карай спокойно.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
Re: Avensis 2.0 D4
Днес в сервиз АВТОМАТИК на ул.Зайчар доляхме 1,5л. в скоростната кутия.То направо си нямало.......... А шумът,който се чуваше на 1-ва и 2-ра и мислех ,че е от скоростите,всъщност се оказа шум от лагер на полуоската....Майсторът така каза,наистина се чуваше много ясно отдолу под колата.Дано да е лагер......Ще споделям.
Re: Avensis 2.0 D4
Поръчах си 5 л.Liqui Molly ATF 1200 - според официалната им спецификация е аналог на Тойота Тип 4......Надявам се да няма проблем с автоматика
.

Re: Avensis 2.0 D4
Провери в хипермаркетите какви масла продават и съвета ми е избягвай да купуваш такива.
Re: Avensis 2.0 D4
Не те разбрах нещо. Маслото го поръчах от официалния вносител......Нямам идея дали се продава по хипермаркетите.То там едва ли има и масла за автоматици.memorex написа:Провери в хипермаркетите какви масла продават и съвета ми е избягвай да купуваш такива.
Re: Avensis 2.0 D4
Препоръчвам ти за напред и за масло,както и ако има някакви проблеми с кутията да ходиш в Джемини.За маслото си имат и машина за пълна смяна 

Re: Avensis 2.0 D4
Обаждах им се ,но нещо много надуто се държаха кой знае защоaaa1979 написа:Препоръчвам ти за напред и за масло,както и ако има някакви проблеми с кутията да ходиш в Джемини.За маслото си имат и машина за пълна смяна

Знам за машината за смяна,но нали и филтърът трябва да се смени ? Така или иначе ,като дойде,ще сменя с Liqui Moly - германците си го дават ,че ATF TOP TEC 1200 е като Toyota ATF Type 4 .Надявам се всичко да е ОК .

Re: Avensis 2.0 D4
А какво пречи да е друга марка.То ако не ставаше нищо друго,а само това с етикета на Тойота,всички други да са умрели от глад и затворили.....Не е ли така ?Roko2105 написа:Наскоро купих Рав4 2.0 автоматик - 2007 на 90000 км, и се интересувам доста по същия въпрос за смяна на течността на кутията. В сервизната книжка няма определен интервал за смяна, а само за проверка. В Тойота Варна казват че се сменя на 180000 км, а в Тойота Изток казват че не се сменя, но предлагат смяна за 570 лева с 5 литра. Мнението като цяло е че се сменя само при наличие на проблем - например при превкл. на скоростите.
Най-изчерпателна и точна информация има в руските тойота форуми. Следи се за цвета на течността - да е бистро розова без тъмни примеси и да не мирише на загар. На около 50000 се правят 2 последователни смени през 500 км с по 4 литра течнотс Toyota ATF WS, със смяна на филтър, гарнитура на картера на кутията и чистене на магнитите. Течността се източва от пробката, после се сваля картера и се чисти. Гледа се за наличие на стружки, което е индикация за сериозен проблем. След това правят същата смяна на всеки 40-50000 км. При теглене на ремарке или буксуване се сменя по-често. Но там условията за доста сурови, мисля че за БГ тези интервали могат да се разтеглят.
В твоя случай ползвай изрично течността, която пише на щеката или по спецификация, само на Тойота, никакви други заместители няма.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта