Окабеляване за ламбда сензор

loser
Мнения: 70
Регистриран на: 05 Юли 2009 13:20
Местоположение: София

Окабеляване за ламбда сензор

Мнение от loser » 12 Май 2013 13:32

Здравейте, имам проблем с инсталацията по-конкретно, кабелите за ламбда сондата. Развих снопа кабели където предполагам, че трябва да са четирите жици за сондата но, намерих само две. Моля ако някой е наясно с инсталацията на 3сге втора генерация, да помогне къде да търся или ако е в София да ми обясни нагледно. После бири много ясно! Кода на компютъра е toyota ecu 89661-17370 а колата е мр2 1993г. Благодаря Ви
SW20/AE86/AW11

Аватар
nikdel
Мнения: 129
Регистриран на: 11 Юли 2011 20:16
Местоположение: Пловдив

Re: Окабеляване за ламбда сензор

Мнение от nikdel » 12 Май 2013 13:57

Ако това може да помогне(копнато от друг форум):
Кислородните датчици биват два типа: електрохимични и резисторни.
Първият тип работят на принципа на елемент, изработващ ел. ток.
Вторият, работи като резистор, изменяйки своето съпротивление от условията на
средата, в която се намира.

Основна част на електрохимичния датчик е керамичен накрайник.
Той се намира в потока изгорели газове. Ефективната работа на
датчика е възможна при температура не по- ниска от 300-350 градуса по целзий.
Затова, за бързо загряване след пускане на двигателя, съвременните датчици са
снабдени с електрически нагревателен елемент.

Датчиците без нагревател могат да имат 1 или 2 проводника, а пък
датчиците с нагревател могат да имат 3 или 4 проводници. Като правило
проводниците в светли цветове се отнасят за нагревателя, а тъмните – към
сигналните проводници. Във връзка с това, че датчика за кислорода може да
изработва ел. сигнал само при температура 300 350 градуса по Целзий и нагоре,
датчиците без нагревател се поставят в изпускателния колектор, а с нагревател -
пред катализатора. Понякога се поставят по два кислородни датчика: пред
катализатора и след него.
Corolla Liftback 2000г. 4Е-FE GAZ

Аватар
rockton
Мнения: 36
Регистриран на: 24 Ное 2010 07:49
Местоположение: С-Ф Захарна фабрика

Re: Окабеляване за ламбда сензор

Мнение от rockton » 14 Май 2013 07:50

loser написа:Здравейте, имам проблем с инсталацията по-конкретно, кабелите за ламбда сондата. Развих снопа кабели където предполагам, че трябва да са четирите жици за сондата но, намерих само две. Моля ако някой е наясно с инсталацията на 3сге втора генерация, да помогне къде да търся или ако е в София да ми обясни нагледно. После бири много ясно! Кода на компютъра е toyota ecu 89661-17370 а колата е мр2 1993г. Благодаря Ви
-Щом си намерил само два проводника отиващи към ламбда сондата(или още кислороден сензор), значи толкова трябва да са!
При полужение че някой друг преди тебе не е "прекопал" tooth.gif и "съкратил" инсталацията??!
Но изхождайки от личен опит и дълги години в диагностиката и ремонта на електро и електронни системи по японски автомобили , бих казал че! ,,повечето японски производители в тази далечна 93-та година, ползваха циркониеви ламбда сонди без нагревател!
Тоест с един кабел(масата се явява корпуса на сондата и контакта с генерацията -тръбата е и минус на мотора),.. или със два кабела ,-вторият е минус(маса-шаси)! Накратко, сондата чака да бъде подгрята до около 300-320 градуса от изходящите газове и чак тогава сработва и ЕЦУ-то я взима по внимание и се съобразява с нея! -До този момент на подгряване ЕЦУ-то не я търси и не се съобразява с корекция от сондата!!
ако има нещо неясно обади се на телефона в подписа ми , имам ел схеми за почти всички японски возила, ще погледна ако се наложи!
"четенето на грешки" - не е диагностика , "изтриването на грешки" - не е ремонт! 0896633459

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Двигателист и 6 госта