Как се сменя съединител на Рав 4 2.0 бензин 2002г.

tibcompany
Мнения: 6
Регистриран на: 25 Фев 2011 21:25
Местоположение: София

Как се сменя съединител на Рав 4 2.0 бензин 2002г.

Мнение от tibcompany » 15 Апр 2013 14:11

Здравейте приятели,
на моето равче му дойде времето за смяна на съединител. Не боксува, но започна да отделя много високо. Ходих в ТМ Ауто и там ми дадоха оферта. Само за смяната цената е 380лв. а съединителя комплект е около 500лв. в сервиз пит стоп смяна 220лв. комплект 420лв. Аз го намерих на цена от 380лв. комплект като продавача твърди че е на AISIN и е оригинален. Притеснява ме самата смяна, защото твърдят че трябва да се извади целия двигател комплект със скоростите от коша, след което скоростите да се отделят от двигателя. Знаете ли как се сменя въпросния съединител и дали може да се смени само феродовият диск? Много ще се радвам някой да сподели от личен опит. Сменях съединител на предишната си кола вкъщи и нямаше нужда да се маха мотора не беше никак сложно. Като цялата процедура ми отне около 3 часа. Колега от off-road форума твърдеше, че е сменял съединител на Рав 4 от 96г. без да маха мотора и е "наковал" ново феродо от УАЗ.

мехаННика
Мнения: 1704
Регистриран на: 28 Юли 2008 11:17
Местоположение: София
Получена  благодарност: 38 пъти

Re: Как се сменя съединител на Рав 4 2.0 бензин 2002г.

Мнение от мехаННика » 17 Апр 2013 00:43

Принципно смяната на съединителя е същата като на твоята стара кола, без значение от марката. След като свалиш кутията може да смениш всеки елемент който не ти харесва. Само дето ти трябват трима души и богато оборудван сервиз за 7 часа ако имаш представа с какво се захващаш, и 10-16часа ако го караш по спомени от предишната кола. Не се впрягай- след бая тренировки аз го правя за около 7 ч сам, с помощ от двама за сваляне и поставяне, пневматични инструменти, крикчета, греди и т.н. Сигурно ще се оправиш и сам, но ако ти е за пръв път ще съжалиш че не си си платил на някой друг. Рисковете да повредиш някой кабел или букса са напълно реални. Не искам да те отказвам, няма и да ти пиша ръководство. Просто знай че ако нямаш над средните техн. умения си е сериозно начинание.Успех

tibcompany
Мнения: 6
Регистриран на: 25 Фев 2011 21:25
Местоположение: София

Re: Как се сменя съединител на Рав 4 2.0 бензин 2002г.

Мнение от tibcompany » 17 Апр 2013 09:46

Благодаря за отговора на колегата мехаННика. Самата смяна не плаши просто искам да знам има ли някаква специфичност. Време имам много,инструменти също има кой да ми помага няма да съм сам. На предишната кола рено 19 1,8 бензин скоростите само се отцепваха от двигателя без да се махат от коша, отваря се разстояние през което можеш да смениш съединителя спокойно. Преди Велик Ден ще я разглобя надявам се да няма проблеми. Ще направя снимков материал и ще го кача във форума.

tibcompany
Мнения: 6
Регистриран на: 25 Фев 2011 21:25
Местоположение: София

Re: Как се сменя съединител на Рав 4 2.0 бензин 2002г.

Мнение от tibcompany » 09 Май 2013 14:03

Здравейте колеги!
Смених съединителя на рафа.Както обещах ще кача стъпка по стъпка как се прави може да е полезно и за някой друг.Отне ми 4 часа за сваляне и толкова за сглобяване като баща ми ми помагаше.
Първо махаме кората над акумулатора и с ключ 10мм отвиваме отрицателния и положителния полюс.
Отвиваме гайката, която държи дясната полуоската с ключ 30мм (като някой ни натиска спирачка).
Отхлабваме гайките на гумите ключ 21мм и вдигаме предницата на колата като я подпираме на праговете.
Махаме предните гуми.
Отвиваме трите болта на двата шарнира на ляво и дясно колело.
Отвиваме долната страна на биялетките с ключ 14мм като се държи контра с шестограм 5мм на ляво и дясно колело.
Махаме кутията на въздушния филтър (държи се на 3 болта с глави 10мм. Два са на капака на клапаните от ляво и от дясно на кутията а третия се намира на гредата над левия фар.)
Махаме буксата от кутията на въздушния филтър и двата вакумни маркуча.Махаме и маркуча към дроселовата клапа.Получава се снимка 1.
Махаме буксата за датчика за задна.
Махаме двете пластмасови кори под двигателя.
Отвиваме пробката на скоростите и източваме маслото.
Махаме двата болта които държат стартера отделяме го от кутията и след това му разкачваме буксата и силовия кабел.
Махаме помпата на съединителя и стойките, които държат тръбичката.
Махаме щифтовете на жилата на скоростите и ги откачваме от стойката на скоростите.
Връзваме двигателя на греда която е закрепена между макферсоните.
Откачваме тампона на скоростите + стойката му.Снимка 2.
Отвиваме всички болтове на гредата, която минава напречно под двигателя.
Отвиваме тампоните на стабилизиращата шанга закрепени за моста.
Отвиваме кормилната рейка(държи се на два болта с гумени втулки за моста).
Отвиваме моста (държи се на 4 болта) и го сваляме след което махаме гредата под двигателя.
Махаме стойката + тампона който е зад двигателя.
Махаме лявата полуоска.
Отвиваме болтовете който държат скоростите към мотора от горната и от долната страна.
Отвиваме гайките които държат разпределителната кутия към скоростите.
След което цепим мотора от скоростите около 5-10см(тук е добре да сте трима един дига скоростите другите ги бутат навън), които са достатъчни за развиване на шестте болта държащи притискателният диск( преди да го развиете е хубаво да го бележите), феродовия диск пада.Ако е нужно може да се спусне мотора леко надолу за да има място скоростите да минат под самото купе.
После всичко по обратния ред преди да сглобите скоростите намазвате обилно вилката и шлиците на оста на скоростите с грес.
Нужните инструменти са:
-гедория с камъни 10,12,14,17,19,21,30мм.
-звездо-гаечни ключове 10,12,13,14,17,19мм.
-удължения поне 75см. за да може да отвиете болтовете от вътрешната страна на скоростите от дясната страна на колата.
-клещи малки за буксите и голени за махане на пластините които държат жилата на скоростния лост.
-щанга за напъване за да искарате скоростите от шпилките на двигателя.
И не на последно място желание за работа.
Внимавайте като отвивате болтовете защото са намазани с осигурител за резба е се отвиват от веднъж.Аз лично не счупих никакви щипки или букси.Видяха ми се доста качествени а може би защото времето беше топло.Задължително се минава на реглаж.


Поздрави на всички!
1.JPG
1.JPG (280.6 KiB) Преглеждано 2121 пъти
2.JPG
2.JPG (270.63 KiB) Преглеждано 2121 пъти
Прикачени файлове
6.JPG
6.JPG (248.94 KiB) Преглеждано 2121 пъти
8.JPG
8.JPG (262.03 KiB) Преглеждано 2121 пъти
9.JPG
9.JPG (285.66 KiB) Преглеждано 2121 пъти
Последно промяна от tibcompany на 10 Май 2013 09:08, променено общо 3 пъти.

mirott
Мнения: 2147
Регистриран на: 08 Юни 2010 09:33
Местоположение: Вършец
Благодарил/а: 15 пъти
Получена  благодарност: 19 пъти

Re: Как се сменя съединител на Рав 4 2.0 бензин 2002г.

Мнение от mirott » 09 Май 2013 14:33

Браво! Така се прави тема!

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта