iovkito е прав - няма как да сравняваш бавнооборотен турбодизел с атмосферна бензинка с малък обем...
Автомобил с терминална скорост около 200км/ч, е с около 4200-4300об/мин на 6-та - при 140км/ч мога да ти го демонстрирам когато кажеш...
Най-общо казано, 5500-6000об/мин е при каране с близка до терминалната скорост на бензинка на максимална предавка (освен ако на последна предавка не се постига максимална скорост, а е само 'икономична')...
Това са недостижими за нормалните дизели обороти, а и тяхната сила не е в оборотите.
Само за информация - по-мощното 4е-фе си достига максимална мощност при 6600об/мин - обороти, които повечето бензинки не могат да достигнат, защото са отрязани на 6500об/мин
Съответно в ниските се представя много зле заради малкия си обем и 'печели' мощност само когато се развърти достатъчно......