
Двигатели 4A-FE - обща тема - ремонтна процедура и важна информация.
- vs_hristov
- Мнения: 45
- Регистриран на: 22 Сеп 2008 01:02
- Местоположение: Sofia
-
- Почетен Администратор
- Мнения: 3710
- Регистриран на: 03 Юни 2008 16:42
- Местоположение: София, но е от Бургас
- Получена благодарност: 1 път
- vs_hristov
- Мнения: 45
- Регистриран на: 22 Сеп 2008 01:02
- Местоположение: Sofia
- vs_hristov
- Мнения: 45
- Регистриран на: 22 Сеп 2008 01:02
- Местоположение: Sofia
1.Сегменти стандартен размер-90лв.(Оригинални)
2.Пълен ремонтен комплект гарнитури двигател-160лв.(Оригинал)
3.Аксиални лагери станадартни-33лв.(Оригинал)
4.Изпускателен клапан-33лв.-(Оригинал)
5.Лагери основни STD(TAIHO)+6.Лагери Биелни STD(GLYCO)-110лв. общо
7.Съединител(maxinn)+8.Лагер съед.(KOYO)-220лв. общо
9.Дистрибуторна капачка-88лв.(Denso Оригинал)
10.Палец дистр.-8лв.(Denso Оригинал)
11.Водна помпа-90лв.(Aisin Оригинал)
12.Рмък ангренажен-60лв.(Оригинал)
13.Ролка ангренажна-90лв.(Оригинал)
Оригинал означава че частите са 100% оригинални,лагери осн. и бил. обаче нямаше стандартен размер оригинални,затова се спрях на посочените марки.Със съединителя обаче сгреших,когато загрее колата започва да тресе жестоко,изключвам лагера на съединителя той си е добре и не е към комплекта на посочената марка иначе по бегъл спомен оригинален на AISIN ми излизаше към 400лв.комплекта.
Ремонта се извърши в провинцията,при познат майстор.Двигателя е с шлайфан(челосан)блок цилиндрите бяха перфектни не са пипани,главата е шалаифана както си му е реда клапани пасване,напасване и т.н......абе всичко,коляновия вал не е пипан просто беше перфект.Цялото това удоволствие(шлайфове измиване на всяка част на мотора по отделно)+ труда ми се върза към 400лв.
А по отношение на темата има и нешто друго!Да двигателя не удряше клапан и бутало по описания от мен метод,НО в зависимост от състоянието на двигателя с течение на времето върху буталата се натрупва нагар за кой не съм сигурен дали няма да навреди при скъсване на ремъка,тъка че мой съвет е там да няма експерименти!Може би в Аутодатата имат точно това в предвид незнам това е мое предположение за евентуална опастност
2.Пълен ремонтен комплект гарнитури двигател-160лв.(Оригинал)
3.Аксиални лагери станадартни-33лв.(Оригинал)
4.Изпускателен клапан-33лв.-(Оригинал)
5.Лагери основни STD(TAIHO)+6.Лагери Биелни STD(GLYCO)-110лв. общо
7.Съединител(maxinn)+8.Лагер съед.(KOYO)-220лв. общо
9.Дистрибуторна капачка-88лв.(Denso Оригинал)
10.Палец дистр.-8лв.(Denso Оригинал)
11.Водна помпа-90лв.(Aisin Оригинал)
12.Рмък ангренажен-60лв.(Оригинал)
13.Ролка ангренажна-90лв.(Оригинал)
Оригинал означава че частите са 100% оригинални,лагери осн. и бил. обаче нямаше стандартен размер оригинални,затова се спрях на посочените марки.Със съединителя обаче сгреших,когато загрее колата започва да тресе жестоко,изключвам лагера на съединителя той си е добре и не е към комплекта на посочената марка иначе по бегъл спомен оригинален на AISIN ми излизаше към 400лв.комплекта.
Ремонта се извърши в провинцията,при познат майстор.Двигателя е с шлайфан(челосан)блок цилиндрите бяха перфектни не са пипани,главата е шалаифана както си му е реда клапани пасване,напасване и т.н......абе всичко,коляновия вал не е пипан просто беше перфект.Цялото това удоволствие(шлайфове измиване на всяка част на мотора по отделно)+ труда ми се върза към 400лв.
А по отношение на темата има и нешто друго!Да двигателя не удряше клапан и бутало по описания от мен метод,НО в зависимост от състоянието на двигателя с течение на времето върху буталата се натрупва нагар за кой не съм сигурен дали няма да навреди при скъсване на ремъка,тъка че мой съвет е там да няма експерименти!Може би в Аутодатата имат точно това в предвид незнам това е мое предположение за евентуална опастност
- Прикачени файлове
-
- Image0160.jpg (321.28 KiB) Преглеждано 3251 пъти
-
- Image0159.jpg (118.09 KiB) Преглеждано 3251 пъти
-
- Image0158.jpg (143.38 KiB) Преглеждано 3251 пъти
-
- Image0156.jpg (166.29 KiB) Преглеждано 3251 пъти
-
- Image0153.jpg (240.35 KiB) Преглеждано 3251 пъти
......Things will happen while they can ........It's easy when you're Big in Japan.........
- vs_hristov
- Мнения: 45
- Регистриран на: 22 Сеп 2008 01:02
- Местоположение: Sofia
Re: важна информация за двигатели 4A FE
Незнам дали има връзка, но на Тракия при 160 вкарах вместо 4-та скорост 2-ра и развъртя 12 хил оборота. Колата е газов инжекцион и не удари прекъсвача веднага. Нищо не и стана, вече 6-7 месеца след този инцидент двигателя си е чук.
- slowtraveler
- Мнения: 6181
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 336 пъти
- Получена благодарност: 366 пъти
Re: важна информация за двигатели 4A FE
С кое да има връзка колега?Donidarko написа:Незнам дали има връзка, но на Тракия при 160 вкарах вместо 4-та скорост 2-ра и развъртя 12 хил оборота. Колата е газов инжекцион и не удари прекъсвача веднага. Нищо не и стана, вече 6-7 месеца след този инцидент двигателя си е чук.
При принудително развъртане на двигателя прекъсвача няма как да окаже влияние... По-точно той сработва, но ти развърташ принудително двигателя до по-високи обороти - колкото си искаш...
Как разбра, че са 12х.об/мин.
На времето на едно голфче с много леки скорости вместо да изключа от скорост преминах от 4-та на 3-та предавка на магистралата при около 150км/ч. Гумите пропушиха, аз виснах на колана, но се усети, че съединителя доста неохотно зацепваше явно заради голямата разлика в оборотите, та спокойно успях да натисна съединителя и двигателя не се развъртя прекалено (едва ли вдигна над 5х.об/мин)...
Този динамичен удар оказва влияние и на ремъка, ама щом е издържал - свиркай си...

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 1135
- Регистриран на: 03 Юни 2009 15:02
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
Re: важна информация за двигатели 4A FE
Не знам какво значи да е измислен двигателя но съвета ми е да се сменяват ремъците овреме, както е предписал производителя.
Иначе и двигателя на Москвич 408И беше измислен... Така беше измислен, че съм стигал до дестинацията си с изгорели клапани и поливин бутало ...
biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Иначе и двигателя на Москвич 408И беше измислен... Така беше измислен, че съм стигал до дестинацията си с изгорели клапани и поливин бутало ...
biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
- slowtraveler
- Мнения: 6181
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 336 пъти
- Получена благодарност: 366 пъти
Re: важна информация за двигатели 4A FE
И ролките...scorpion написа:Не знам какво значи да е измислен двигателя но съвета ми е да се сменяват ремъците овреме, както е предписал производителя. ...
Да не се пести от ролки, защото много често се случва чисто нов ремък да се скъса заради калпава ролка или друг дефектен агрегат по пътя на ремъка...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Re: важна информация за двигатели 4A FE
Прекъсвача на 2-ра ми е на 6500 оборота и 85км/ч(6 скоростна кутия), следователно като ръгнеш 2-ра със 160 двигателя трябва да развърти (ако няма съпротивление) до около 12 оборота. Че колата забива като закована е друг въпрос.. Идеята ми е, че ако не беше здрав двигателя (4a-fe) щях да се возя на рапатрачеslowtraveler написа:С кое да има връзка колега?Donidarko написа:Незнам дали има връзка, но на Тракия при 160 вкарах вместо 4-та скорост 2-ра и развъртя 12 хил оборота. Колата е газов инжекцион и не удари прекъсвача веднага. Нищо не и стана, вече 6-7 месеца след този инцидент двигателя си е чук.
При принудително развъртане на двигателя прекъсвача няма как да окаже влияние... По-точно той сработва, но ти развърташ принудително двигателя до по-високи обороти - колкото си искаш...
Как разбра, че са 12х.об/мин.
На времето на едно голфче с много леки скорости вместо да изключа от скорост преминах от 4-та на 3-та предавка на магистралата при около 150км/ч. Гумите пропушиха, аз виснах на колана, но се усети, че съединителя доста неохотно зацепваше явно заради голямата разлика в оборотите, та спокойно успях да натисна съединителя и двигателя не се развъртя прекалено (едва ли вдигна над 5х.об/мин)...
Този динамичен удар оказва влияние и на ремъка, ама щом е издържал - свиркай си...

Двигатели 4A-FE - обща тема - ремонтна процедура и важна информация.
Имам две коли с 4A-FE двигатели и двете.
Едната скъса ремък и аз съм го изпитал това,че не вреди на двигателя и не удря клапаните.
Искам да ви попитам нещо встрани от темата с ремъците:
Въпросът ми е тази която къса ремъка е 1.6 16V 116HP GLI другата е същата само че SI не GLI.
Някой може да ми разясни какво е GLI и какво е SI?
Благодаря предварително!
Едната скъса ремък и аз съм го изпитал това,че не вреди на двигателя и не удря клапаните.
Искам да ви попитам нещо встрани от темата с ремъците:
Въпросът ми е тази която къса ремъка е 1.6 16V 116HP GLI другата е същата само че SI не GLI.
Някой може да ми разясни какво е GLI и какво е SI?
Благодаря предварително!
Последно промяна от Akima на 15 Май 2016 12:06, променено общо 1 път.
Причина: Правопис.Моля прочетете правилата.
Причина: Правопис.Моля прочетете правилата.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 9 госта