Задържане при ускорение на около 3000 оборота Corolla D4D
Re: Задържане при ускорение на около 3000 оборота Corolla D4
Няма да е лошо да се провери състоянието на филтър отдушника на картерните газове.Понеже и аз както колегата Юли се съмнявам в турбото .
- Yuli
- Мнения: 193
- Регистриран на: 08 Яну 2009 10:51
- Местоположение: Sofia
- Получена благодарност: 2 пъти
Re: Задържане при ускорение на около 3000 оборота Corolla D4
Това е графиката за максимума на този двигател. Във всеки един момент той може да се върти с дадени обороти и да не произвежда тази мощност и въртящ момент. Разхода зависи от работата която е нужна за да се премести едно тяло с определена маса от т.А до т.Б за определено време. И понеже няма перпетум мобиле то тази енергия идва от горивото. /Тука вече няма да пиша с много точни числа, така че да не се впускаме в спор/ При изгарянето на един литър нафта примерно се произвеждат 40 MJ топлина, което превърнато към к.с. e около 15 к.с. от литър. Тука идва КПД то на съвременните дизели което е около 45%. Т.е. около 7 к.с. на литър гориво се превръщат в движение. При изкачване на баир при 3000 оборота на 5-та и скорост 120 км/ч разхода моментно е около 10 при мен ( 70 к.с. произвежда двигателя за това) а при същите скорост и обороти на равно около 5,5 (около 40 к.с.). А на спускане е нула и не се черпи нищо от мотора. Това е физичната причина защо различни по мощност коли имат близки разходи при идентично шофиране. Тогава аеродинамиката, гумите (ширина, налягане) и теглото са фактора който ще промени нещата.JapCar написа:...разхода силно се различава при движение по надолнище,на равно и баир при едни същи обороти...
Правилно! Максималното КПД т.е. минималния разход на всеки един мотор е в зоната на максималния въртящ момент. И да се мъчиш да караш с 1500 оборота няма да е по-ефективно а само може да си скъсаш нервите с турбо дупката.JapCar написа:...На мен ми е първият дизел и нормално карам с малко под 2000об при равномерно движение...

Конкретно по темата за колегата с проблема.
Подозирам именно турбото и геометрията, защото проблема му се проявява при ускорение, това е точно когато натоварването на мотора е по графиката. Ако колата се движи по-плавно е възможно турбината да не минава от едно състояние в друго за такова кратко време, заклинването да става само ако се задвижи бързо механиката, както и да заклинва само в едната посока. Може и въобще да не се стига до него ако нещата се случват плавно. Ако не се черпи максимума от мотора е възможно дори да не се достига до работа на променливата геометрия по идентичен начин с ограничаване на въртящия момент а той да остава с по-ниски стойности от обявените с ясно изразен пик в средата както го има при моторите с прости турбини. Не може според мен проблема да е с вакуумите защото щеше да е много по постоянен. Мисля обаче че няма диагностика която да покаже какво се случва с изписването дирекно на код за грешка. По скоро ако може да се направи лог файл със "живи данни" от момента на проблема, но тук вече аз не съм наясно, защото за мое щастие не ми се е налагало да се запознавам със сервизните софтуери на Тойота, а и дано не ми се наложи. Някой друг който е наясно нека да каже дали е възможно това

- JapCar
- Мнения: 965
- Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
- Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
- Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
- Благодарил/а: 7 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Re: Задържане при ускорение на около 3000 оборота Corolla D4
Аз ползвам Techstream програмата и дава всички живи данни(може и в графичен вид за избрани по желание), та е възможно някой да държи лаптопа на пасажерската седалка и да гледа в момента на проблема, че и да запише лог файл. Единствения проблем е, че програмата на живо е мнооого бавна, опреснява на 5-6 сек, та трябва проблема да се задържи по-дълго, за да се види добре.Yuli написа: По скоро ако може да се направи лог файл със "живи данни" от момента на проблема, но тук вече аз не съм наясно, защото за мое щастие не ми се е налагало да се запознавам със сервизните софтуери на Тойота, а и дано не ми се наложи. Някой друг който е наясно нека да каже дали е възможно това
В една друга тема бях питал къде да намеря ръководство където се тълкуват данните и нормалните им граници.Бях посъветван да видя в сервизното ръководство за съответния двг., но там няма подобни неща...
Ето от вчера един скриин шот на студен двг.Тук са само основните параметри на двг.Долу в ляво се вижда времето на опресняване:
- Прикачени файлове
-
- Untitled2.jpg (373 KiB) Преглеждано 3489 пъти
Живей широко и художествено!
Yaris, 1,33, 2010
Yaris, 1,33, 2010
Re: Задържане при ускорение на около 3000 оборота Corolla D4
Благодаря на всички колеги за полезните съвети! Мисля идната седмица да я закарам при един спец по дизеловите двигатели!
Re: Задържане при ускорение на около 3000 оборота Corolla D4
За да е максимално полезна темата, бих искал да споделя последното развитие, да благодаря на всички, които изказаха мнения и най-вече на Yuli
, който ме насочи към нещо, за което не се бях сетил. Задълбах в посока турбина, актуатор и по-конкретно към лостчето, което свързва двете и променя геометрията на турбината. Разгелдах различни мнения и по други форуми и се оказва, че често срещан проблем е клеясването на въпросното лостче. Това ме накара да напръскам всички движещи се детайли с WD40, след което подкарах (повече от 700 км за 3-4 дни). Проблемът не се е появявал и се надявам наистина това да е била грижата. Ако се наложи ще разглобя целия клапан за щателно почистване и ще сигнализирам ако има промени в държането на автомобила!

- Yuli
- Мнения: 193
- Регистриран на: 08 Яну 2009 10:51
- Местоположение: Sofia
- Получена благодарност: 2 пъти
Re: Задържане при ускорение на около 3000 оборота Corolla D4

Аз обаче не бих оставил нещата с WD40. Това не е вълшебен спрей за всичко за разлика от всеобщото разбиране. По скоро си купи тефлонова смазка, пръска се по същия начин, но е устойчива в много щирок температурен диапазон. Аз си купувах преди време за втулките на вентилатора на другата ми кола и струваше около 8 лв. флакона.
Re: Задържане при ускорение на около 3000 оборота Corolla D4
Да точно така Yuli, WD-то беше за проба, защото имах под ръка. Иначе сега мисля да взема някаква читава смазка и да обработя за по-траен ефект.
- JapCar
- Мнения: 965
- Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
- Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
- Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
- Благодарил/а: 7 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Re: Задържане при ускорение на около 3000 оборота Corolla D4
Не знам двигателя дали е подобен на 2.0 D-4D, но направи и някоя снимка когато го правиш, да видим къде е това...?ivdim написа:Да точно така Yuli, WD-то беше за проба, защото имах под ръка. Иначе сега мисля да взема някаква читава смазка и да обработя за по-траен ефект.
Живей широко и художествено!
Yaris, 1,33, 2010
Yaris, 1,33, 2010
- JapCar
- Мнения: 965
- Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
- Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
- Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
- Благодарил/а: 7 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Re: Задържане при ускорение на около 3000 оборота Corolla D4
Към Yuli:
Можеш ли да покажеш на скрийн шота който бях дал по-горе, кой параметър показва движението на лопатките дали е правилно и мога ли да го проверя на място с форсиране?
Можеш ли да покажеш на скрийн шота който бях дал по-горе, кой параметър показва движението на лопатките дали е правилно и мога ли да го проверя на място с форсиране?
Живей широко и художествено!
Yaris, 1,33, 2010
Yaris, 1,33, 2010
- Yuli
- Мнения: 193
- Регистриран на: 08 Яну 2009 10:51
- Местоположение: Sofia
- Получена благодарност: 2 пъти
Re: Задържане при ускорение на около 3000 оборота Corolla D4
Мисля, че няма как да се види движение на лопатките, защото там няма електроника а вакуумен актуратор (в последната версия на 1.4 д4д, а може би и на другите д4д мотори, вече управлението е електрическо и може и да става това). Единствения показател който може да следиш като следствие от нормална работа на лопатките е константно налягане в системата след турбината. А кой ще да е? ... Пробвай с параметъра "Target booster pressure". Изглежда че трябва да закове константно налягане умножено с някакъв коефициент спрямо атмосферното (което също софтуера показва), но това е на теория, а дали на практика ще е точно така може да споделиш после.JapCar написа:Към Yuli:
Можеш ли да покажеш на скрийн шота който бях дал по-горе, кой параметър показва движението на лопатките дали е правилно и мога ли да го проверя на място с форсиране?
- JapCar
- Мнения: 965
- Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
- Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
- Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
- Благодарил/а: 7 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Re: Задържане при ускорение на около 3000 оборота Corolla D4
Точно това е проблема, че нямам критерии за нито един параметър за да сравнявам.Не намирам данни, въпреки, че много хора ползват TStream.Очевидно всички го ползват само за да видят/чистят грешки когато лампата светне...Yuli написа: Пробвай с параметъра "Target booster pressure". Изглежда че трябва да закове константно налягане умножено с някакъв коефициент спрямо атмосферното (което също софтуера показва), но това е на теория, а дали на практика ще е точно така може да споделиш после.
Живей широко и художествено!
Yaris, 1,33, 2010
Yaris, 1,33, 2010
Re: Задържане при ускорение на около 3000 оборота Corolla D4
Това е клапанът, от който вертикално надолу към турбината тръгва въпросното лостчето. Напръсках в двата края на лостчето първоначално с WD40 и последно с тефлонов спрей, както ме посъветва колега Yuli
Ето го и спрея, който използвах, закупих го от Бриколаж
- JapCar
- Мнения: 965
- Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
- Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
- Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
- Благодарил/а: 7 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Re: Задържане при ускорение на около 3000 оборота Corolla D4
Изглежда при мен е различно, не ми е познат този изглед. А може при мен този актуатор да е електрически...ivdim написа: Това е клапанът, от който вертикално надолу към турбината тръгва въпросното лостчето. Напръсках в двата края на лостчето първоначално с WD40 и последно с тефлонов спрей, както ме посъветва колега Yuli
Живей широко и художествено!
Yaris, 1,33, 2010
Yaris, 1,33, 2010
Re: Задържане при ускорение на около 3000 оборота Corolla D4
пробваи сжали си клапаните на помпата ,почистиги на ултра звук и кажи дали го има пак. 

TOYOTA RAV 4 2.0D4D
OPEL Zafira 2.2 dti
Alfa Romeo 146 ti
lancia libra 2.4 jtd-ex

цены на грузоперевозки
OPEL Zafira 2.2 dti
Alfa Romeo 146 ti
lancia libra 2.4 jtd-ex

цены на грузоперевозки
Задържане при ускорение на около 3000 оборота Corolla D4D
Темата е стара,ама да я посъживя.Yuli написа: ↑28 Мар 2013 09:04Мисля, че няма как да се види движение на лопатките, защото там няма електроника а вакуумен актуратор (в последната версия на 1.4 д4д, а може би и на другите д4д мотори, вече управлението е електрическо и може и да става това). Единствения показател който може да следиш като следствие от нормална работа на лопатките е константно налягане в системата след турбината. А кой ще да е? ... Пробвай с параметъра "Target booster pressure". Изглежда че трябва да закове константно налягане умножено с някакъв коефициент спрямо атмосферното (което също софтуера показва), но това е на теория, а дали на практика ще е точно така може да споделиш после.JapCar написа:Към Yuli:
Можеш ли да покажеш на скрийн шота който бях дал по-горе, кой параметър показва движението на лопатките дали е правилно и мога ли да го проверя на място с форсиране?
"Target booster pressure"- oчакваното налягане след турбината
Според мен параметъра който искаш е разликата между атмосферното налягане и показанието на MAP сензора (в Kpa).
Някой да ме поправи ако греша, че си купих мини VCI OBDII кабелче и тези дни ще гледам живи данни ,че нещо ми се позамисля
турбината на 1800об/мин на първа скорост след висяне на сфетофар на спичачка.
Иначе не пуши ,не вие,върви си колата. Та в тоя ред на мисли (замисля се само на първа скорост след седяне на сфетофар)
е ли възмоно причината да не е зацапана геометрия или замърсена лостова с-ма от вакуумния актуатор към геометрията,
а да се дължи на недостатъчен вакуум за моменталната промяна на геометрията? Да уточня че същия този вакуум се ползва и от
спирачната с-ма.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 4 госта