Задържане при ускорение на около 3000 оборота Corolla D4D
Задържане при ускорение на около 3000 оборота Corolla D4D
Здравейте колеги,
Извинявам се предварително тъй като темата е разнищвана, изпробвах доста от съветите, но все още проблемът съществува.
Автомобилът: Toyota Corolla 1.4 D4D 2008 г., на 98 000 км.
Проблемът: при ускорение, с доста силно подадена газ, понякога в диапазона 2800 – 3200 оборота има едно леко задържане, след което се отпушва и тръгва нормално. Не го прави винаги и не мога все още да хвана зависимостта. След като се отпуши, почти не се проявява за остатъка от карането.
Прочетох, че това е симптом за задръстен EGR, отворих го онзи ден, да го почистя, имаше прилично количество сажди, почистих го до блясък, раздвижих клапанчето и сглобих. 2 дни не се прояви проблемът и вчера пак го направи. Лошото е, че не винаги е така и не можем да го диагностицираме. Вързахме я на компютър, за да видя дали трупа някаква грешка, още преди да почистя EGR-a, но уви нищо. Също така искам да отбележа, че горивният филтър е сменен преди около 5-6 хил. км.
Ще съм крайно благодарен ако ме насочите какво друго може да причинява този проблем, ако сте имали подобни грижи.
Мерси предварително на всички!
Извинявам се предварително тъй като темата е разнищвана, изпробвах доста от съветите, но все още проблемът съществува.
Автомобилът: Toyota Corolla 1.4 D4D 2008 г., на 98 000 км.
Проблемът: при ускорение, с доста силно подадена газ, понякога в диапазона 2800 – 3200 оборота има едно леко задържане, след което се отпушва и тръгва нормално. Не го прави винаги и не мога все още да хвана зависимостта. След като се отпуши, почти не се проявява за остатъка от карането.
Прочетох, че това е симптом за задръстен EGR, отворих го онзи ден, да го почистя, имаше прилично количество сажди, почистих го до блясък, раздвижих клапанчето и сглобих. 2 дни не се прояви проблемът и вчера пак го направи. Лошото е, че не винаги е така и не можем да го диагностицираме. Вързахме я на компютър, за да видя дали трупа някаква грешка, още преди да почистя EGR-a, но уви нищо. Също така искам да отбележа, че горивният филтър е сменен преди около 5-6 хил. км.
Ще съм крайно благодарен ако ме насочите какво друго може да причинява този проблем, ако сте имали подобни грижи.
Мерси предварително на всички!
Re: Задържане при ускорение на около 3000 оборота Corolla D4
!Имах съшия проблем при екз автомобила на жената А3 99г 1.9 TDI,първоначално почна понякога да се замисля,след това по често,точно в този диапазон,2,5-3к оборота,мислех си че нещо се е позапушила коолата и почнах с добавките,изведнъж чух че турбината станала музикална(буквално подсвирваше ),но все пак автомобила беше на 180к....с турбина намерена от морга проблема се реши,така я кара още 8к км и след това я продадохме
Разбира се това е просто идея,може и от друго да е,но симптомите ми в началото бяха съшите
Разбира се това е просто идея,може и от друго да е,но симптомите ми в началото бяха съшите
Re: Задържане при ускорение на около 3000 оборота Corolla D4
Силно се надявам да не е турбината, много неприятно бих се изненадал ако на няма 100К км е за смяна ...
- Kiki
- Мнения: 8201
- Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
- Местоположение: София
- Автомобил: РАВ 4 ХА 30
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 14 пъти
Re: Задържане при ускорение на около 3000 оборота Corolla D4
Колега, провери маркучите към и от турбината дали не са спукани някъде и скобите дали са затегнати добре, защото, ако там има проблем, то той дава симптомите на повредена турбина.
За разлика от главата, коремът казва кога е празен!
Re: Задържане при ускорение на около 3000 оборота Corolla D4
Супер, мерси за съвета, ще погледна за спукани маркучи и разхлабени скоби! Отделно, днес сложих и една добавка за прочисване на дюзите в слчуай, че има някакво частично запушване. Ползвах ето тази: http://www.bardahl.bg/bg/product/a/4282
- Kiki
- Мнения: 8201
- Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
- Местоположение: София
- Автомобил: РАВ 4 ХА 30
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 14 пъти
Re: Задържане при ускорение на около 3000 оборота Corolla D4
Дай отзиви след това за тази добавка.
Днес един клиент много ми я хвали.
Днес един клиент много ми я хвали.
За разлика от главата, коремът казва кога е празен!
- TATI
- Мнения: 3028
- Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 22 пъти
- Получена благодарност: 163 пъти
- Обратна връзка:
Re: Задържане при ускорение на около 3000 оборота Corolla D4
Аз я слагах тази, както и другата 6+1. Никакви разлики - или колата ми няма проблем, или пък аз не разбирам какво да очаквам. И разхода ми не се промени - все си е около 9 граЦко.
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
Re: Задържане при ускорение на около 3000 оборота Corolla D4
Наблюденията ми от добавка към този момента са, че със сигурност колата почти не пуши, дори при агресивно ускоряване и също така при високи обороти. Откакто съм я сложил, "задържането" за което писах почти не се е проявявало, хем все още не съм изхарчил 20-те литра, в които се разрежда добавката. Надвам се тази тенденция на прочистване да се запази и да не се налагат други интервенции. Ще пиша отново като мине още малко време, за да съм сигурен, дали влиянието от добавката е трайно.
Re: Задържане при ускорение на около 3000 оборота Corolla D4
Колега смени бензиностанцията и ще си решиш проблема със "задържането"
ALIENO ARCANUM RP5 / 2018
S 500 , LORINSER / 1996
CLK 55 AMG , CABRIO / 1999
Q7 , 3.0 DIESEL / 2007
COROLLA 1.4 DIESEL / 2007
S 500 , LORINSER / 1996
CLK 55 AMG , CABRIO / 1999
Q7 , 3.0 DIESEL / 2007
COROLLA 1.4 DIESEL / 2007
-
- Мнения: 2141
- Регистриран на: 08 Юни 2010 09:33
- Местоположение: Вършец
- Благодарил/а: 14 пъти
- Получена благодарност: 16 пъти
Re: Задържане при ускорение на около 3000 оборота Corolla D4
Kаквато и нафта да сипеш - се тая. Ползвай добавки редовно, и няма да имаш ядове...!
Re: Задържане при ускорение на около 3000 оборота Corolla D4
Пробвал съм всякакви от известните бензиностанции, но всичкото гориво, или почти всичкото, е от Лукойл. Тъкмо се похвалих, че е по-добре след добавката и хоп пак го направи. Обикновено се случва след като колата не е работила известно време и след това я подкарам. Ще го мъча нещо, ама и аз не зная вече какво. Мисля да отида някъде за механична проверка и/или диагностика...
- JapCar
- Мнения: 965
- Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
- Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
- Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
- Благодарил/а: 7 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Re: Задържане при ускорение на около 3000 оборота Corolla D4
Когато става дума за проблеми при високи обороти, не е ли разумно да се отнесе към почистване на SCV или смяна на горивен филтър, т.е. недостиг на гориво при голяма консумация?
Всъщност някой може ли да каже тест дали гор. филтър е за смяна, ако не се знае кога е сменян...? Аз никога не карам с над 3000об, та не знам дали и моя не е за смяна...
Всъщност някой може ли да каже тест дали гор. филтър е за смяна, ако не се знае кога е сменян...? Аз никога не карам с над 3000об, та не знам дали и моя не е за смяна...
Живей широко и художествено!
Yaris, 1,33, 2010
Yaris, 1,33, 2010
- TATI
- Мнения: 3028
- Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 22 пъти
- Получена благодарност: 163 пъти
- Обратна връзка:
Re: Задържане при ускорение на около 3000 оборота Corolla D4
Не съм чувал за тест, но аз сменям всички филтри и маслото на 7500 км (те при мен не изкарват и повече де). Не струват хиляди, че да икономисвам от тях. А ако не знаеш кога пък е сменян, за мен си е направо задължително да се смени при първа възможност.
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
- Yuli
- Мнения: 193
- Регистриран на: 08 Яну 2009 10:51
- Местоположение: Sofia
- Получена благодарност: 2 пъти
Re: Задържане при ускорение на около 3000 оборота Corolla D4
Фкусирай се върху турбото. 3000 оборота е горната граница на платото в графиката на "ограничения" въртящ момент. До там със сигурност има движение на геометрията на турбината, а след тези обороти геометрията трябва да достигне и остане в крайно положение. Както го описваш е като моментно механично блокиране, като такива проблеми могат да са спорадични в началото и със сигурност няма да изчезнат, а ще зачестяват.
- Прикачени файлове
-
- 1.4D-4D.jpg (19.34 KiB) Преглеждано 4280 пъти
- JapCar
- Мнения: 965
- Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
- Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
- Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
- Благодарил/а: 7 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Re: Задържане при ускорение на около 3000 оборота Corolla D4
Малко в страни от темата:Yuli написа:Фкусирай се върху турбото. 3000 оборота е горната граница на платото в графиката на "ограничения" въртящ момент.
Тази графика съм я виждал и е подобна за всички комън рейл турбо дизели. Интересно е да е насложена и графиката на моментния разход, не знам дали някъде я има...Имам предвид, че ако постоянно се кара с обороти над 2000(където върт. момент и мощността са високи), разхода никак не е малък, съдейки по бордния компютър и едва ли дизеловия двг. би бил толкова икономичен, което се счита за основното му предимство.
За насложената върху тази диаграма графика на разхода имам предвид на място, без товар, както може би са снети и графиките за върт, мом. и мощн., защото разхода силно се различава при движение по надолнище,на равно и баир при едни същи обороти.
На мен ми е първият дизел и нормално карам с малко под 2000об при равномерно движение.(с 6 скор. кутия съм).
Живей широко и художествено!
Yaris, 1,33, 2010
Yaris, 1,33, 2010
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 6 госта