Теч на масло от дистрибутора Карина Е. Решено!
- max-2
- Мнения: 2092
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 111 пъти
Теч на масло от дистрибутора Карина Е. Решено!
Капе масло от дистрибуторната капачка. Мислех, че е от о-пръстена, но още като свалях делкото забелязах че е чисто, а тече от самата дистрибуторна капачка. Може би е пълно вътре, нямаше време да я отворя да видя. Все пак смених о-пръстена, но проблемът си остана.
Има ли семеринг вътре в делкото? Дистрибутора е от този вид, с външна бобина:
Има ли семеринг вътре в делкото? Дистрибутора е от този вид, с външна бобина:
- Прикачени файлове
-
- Distributor.PNG (55.11 KiB) Преглеждано 1811 пъти
Последно промяна от max-2 на 05 Апр 2013 18:36, променено общо 1 път.
Carina E 4AFE LB 1992
- max-2
- Мнения: 2092
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 111 пъти
Re: Теч на масло от дистрибутора Карина Е.
Днес нямаше капка, може би все пак е било от о-пръстена, а капката от вчера да е излязла от дренажните отвори на алуминиевата част на прекъсвач-разпределителя, въпреки че го почистих добре. Утре ще проверя пак и ще докладвам.
Carina E 4AFE LB 1992
Re: Теч на масло от дистрибутора Карина Е.
... от О-пръстена ще да е било, маслото няма какво да прави в делкото, освен ако не е било неправомерно допуснато там от гореспоменатия biggrin.gif ...поне при моята баба Карина - той е единствения отговорник там...няма семеринг.
А...между другото, сечението на О-пръстена ти беше ли станало правоъгълно...щото при мен беше такова...и го смених без да е опускал, щото осен правоъгълен беше станал и пластмасов...
А...между другото, сечението на О-пръстена ти беше ли станало правоъгълно...щото при мен беше такова...и го смених без да е опускал, щото осен правоъгълен беше станал и пластмасов...
- max-2
- Мнения: 2092
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 111 пъти
Re: Теч на масло от дистрибутора Карина Е.
Да, беше посплескан и горе-долу една трета от пръстена беше втвърден. Иначе теч през оста на делкото е възможно да се появи, този о-пръстен уплътнява тялото на делкото към двигателя, а на оста трябва да има някакъв семеринг или обратна накатка да връща масло към двг., абе знам ли - дано да не тече повече. 

Carina E 4AFE LB 1992
- max-2
- Мнения: 2092
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 111 пъти
Re: Теч на масло от дистрибутора Карина Е.
Продължава да тече. Четох по руските форуми, че има семеринг на оста. По-нататък, като реша да го правя ще снимам и ще дам размерите. Щом моята е тръгнала и други са на път-поне за тях да е по-лесен ремонта.
Имам и един въпрос. Никога не съм махал дистрибуторната капачка, предполагам, че и друг не го е правил, т.е. откакто е кола не е пипано. Предполагам, че ще има нагар по палеца и контактите-да го чистя ли и с какво, за да не наранявам повърхностите?

Имам и един въпрос. Никога не съм махал дистрибуторната капачка, предполагам, че и друг не го е правил, т.е. откакто е кола не е пипано. Предполагам, че ще има нагар по палеца и контактите-да го чистя ли и с какво, за да не наранявам повърхностите?
Carina E 4AFE LB 1992
Re: Теч на масло от дистрибутора Карина Е.
Моята капачка я бях махал от чисто любопитство. Нямаше грам нагар и др. подобни следи. За всеки случай забърсах с спирт.
Re: Теч на масло от дистрибутора Карина Е.
Ех...то вярно че има семеринг на оста...О-пръстена е само за тялото...моя палец и месинговите зони на капачката, където прехвърля искрата са станали порести, нещо като грапави, от милиардите цъкания...аз зачистих и палеца и капачката с фина шкурка (P800) , след това коресилин-Ец и така си кара и до днес - повече от година...може и две да са не помня...трябва да се внимава с уплътнението - много е тънко и обикновено при бобината е залепено със силикон , така че свалянето трябва да стане Фнимателно...не че не може да се уплътни без него и само със силикон по затваряща повърхнина, ама няма да е професионлано 
Колега Max, твоята коя година и на колко км мислиш че е - да знам кога да очаквам и при мен да просълзи ?

Колега Max, твоята коя година и на колко км мислиш че е - да знам кога да очаквам и при мен да просълзи ?
- max-2
- Мнения: 2092
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 111 пъти
Re: Теч на масло от дистрибутора Карина Е.
Благодаря ви за отговорите, колеги. Малко карини останаха май, или тези (пенсионери) laugh.gif , които ги карат не пишат по форумите. Моята кола е 92 година и пише, че е на 290к км. Вече съм наясно, че каквото и да правя по двигателя, е хубаво да сменям и семерингите, до които има достъп, защото вече са на бакелит. Миналата година с ремъка смених семеринга на коляновия вал. Беше леко просълзил. Сигурно и този на разпр. вал ще текне. Не ми се мисли за гумичките на клапаните-сигурно и те са на камък... Старост-нерадост...
Carina E 4AFE LB 1992
Re: Теч на масло от дистрибутора Карина Е.
Абе радост са си тези коли...ха кажи ми друга 15-20 годишна кола дето за 100к км общата сума на ремонтите е около 500лв...за неоригинални части - етествено (но не и некачествени) biggrin.gif ...щото при мен е точно така - два лагера, кормилни накрайници и биалетки, гарнитура капак клапани и гумичка на отдушника на капака на клапаните...а да - кабелите ги смених, ама се оказа че не е имало нужда...мхмхмх..... та така...ще рева за тая кола един ден - сигурен съм....та за всички гумички по ДВГ - на камИк са та я
, колко пъти са загрявали и изстивали бабите...и още се държат...моята е 96 по стъкла, от 97 в ескплоатация, по моя преценка - я взех на около 200к, и я карам вече към 110к от които 100 на метан, така че моята 300 със сигурност ги е минала...двигателя работи като часовник на тихи оброти почти не се чува, но на високи бучи доста...откакто съм я взел си е все така, хм...скоро мисля да и сменям съдинителя, че е на свършване и ще ги помоля да сменят и семеринга откъм кол. вал...то всъщност, може ли да се смени без да се маха вала ? Би трябвало мисля...иначе - ако се маха вала - ще се сменят и двата - то е ясно.

- max-2
- Мнения: 2092
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 111 пъти
Re: Теч на масло от дистрибутора Карина Е.
Със сигурност не се сваля вала, само маховика. Вземи си и трите семеринга на скоростната кутия - така или иначе всичко се сваля. И работните повърхности на семерингите да са намазани с молибденова/графитна смазка.
Carina E 4AFE LB 1992
Re: Теч на масло от дистрибутора Карина Е.
...т.е. - ще трябва да си взема 4 семеринга...
- 1 за кол. вал откъм скоростите
- по 1 семеринг за скоростната кутия там където влизат полуоските...станаха 3, ама за четвъртия не се сещам къде е ... ще поровя в toyodiy за схема.
- 1 за кол. вал откъм скоростите
- по 1 семеринг за скоростната кутия там където влизат полуоските...станаха 3, ама за четвъртия не се сещам къде е ... ще поровя в toyodiy за схема.
- slowtraveler
- Мнения: 6214
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 347 пъти
- Получена благодарност: 376 пъти
Re: Теч на масло от дистрибутора Карина Е.
Навярно колегата има предвид входящия вал на скоростна кутия (към съединителя)...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Re: Теч на масло от дистрибутора Карина Е.
slowtravelling but fast answering
, благодаря, тоя трябва да е... сега... ще трябва да реша - PitStop или Дикси04...всъщност ще им се обадя...да кажат какви шарички ще искат за операцията...пък ще му мисля, благодаря ви още веднъж 


- max-2
- Мнения: 2092
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 111 пъти
Re: Теч на масло от дистрибутора Карина Е. Решено!
Днес смених лагера и семеринга на делкото. Лагерът е KOYO 6000RS, а семеринга 20х10х7мм. Смяната е елементарна общо взето, хубаво е да има преса при набиване на оста в лагера, но при мен нямаше как и се наложи да чукна с медния чук. Времето ще покаже дали съм прецакал лагера или не.
Особеностите при смяната са да се набие оста на същата височина, на която е била преди демонтажа и да се позиционира датчика на Хол максимално близо до ротора без да го докосва(около 2-3 десети на око, най-добре с луфтомерни пластини, но не бяха в мен, все пак ремонта беше на полеви условия до магазина за лагери).
Особеностите при смяната са да се набие оста на същата височина, на която е била преди демонтажа и да се позиционира датчика на Хол максимално близо до ротора без да го докосва(около 2-3 десети на око, най-добре с луфтомерни пластини, но не бяха в мен, все пак ремонта беше на полеви условия до магазина за лагери).
Carina E 4AFE LB 1992
- max-2
- Мнения: 2092
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 111 пъти
Re: Теч на масло от дистрибутора Карина Е.
Десо, тези дни сменях комплект съединител (LUK с любезното съдействие за закупуване от Martod) и лагер на първичния вал. Всички семеринги по скоростите бяха в чудесно състояние - явно там е малко по-ниска температурата. Смених само семерингът на първичния вал и този на коляновия вал. Прецених, че другите два (на полуоските) са достатъчно лесни за смяна ако се наложи и достатъчно скъпи да се сменят безпричинно. Оригиналният съединител Айсин беше с безупречна повърхност на притискателния диск, личеше си обработката на метала при производството му (както и на маховика) и минимална следа от аксиалния лагер на диафрагмата. Ако не беше започнал да увлича и да включвам трудно скоростите напоследък без да се замислям щях да сменя само феродов диск. Аксиалния лагер също беше безупречен. Феродовия диск беше почти на косъм от нитовете и леко разхлопан, т.е. тъкмо навреме за смяна. До последно съединителя не пребоксуваше на никоя предавка само с газ, но този мотор (4афе) е слаб. Мисля, че при теб (3сфе) ще си покаже че е за смяна като пребоксува, не го сменяй залудо ако нямаш други ядове. И при мен долната помпа се беше свила яко-имаше само още 2-3 мм до края на хода и.desotodorov написа:...т.е. - ще трябва да си взема 4 семеринга...
- 1 за кол. вал откъм скоростите
- по 1 семеринг за скоростната кутия там където влизат полуоските...станаха 3, ама за четвъртия не се сещам къде е ... ще поровя в toyodiy за схема.
Carina E 4AFE LB 1992
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot], Google [Bot] и 5 госта