Историята е по-надолу ,но техническия въпрос е защо няма искра?
Ето и подробносите.
Автомобила е Nissan Sentra (Sunny) 1996 със GA16DE 1.6L Engine. ECM модула е OBD2. След смяна на мотора ,се изгуби искрата. Инжекторите получават сигнал и работят ,но искра няма. Това значи ,че компютъра знае че мотора се върти => CPS-а работи.
Насочихме се към прецакан Ignition модул (на тази кола ,CPS ,Ignition са вкарани във общ модул наречен още Distributor). Взехме от работеща кола целия модл ,сложихме го и пак не виждаме искра. Решихме че може би не гледаме за искрата правилно (всички кабели изкарани ,на единия закрепена свещ и опряна във маса) ,та закачихме всичко на работещ автообил и разбирасе искрата се вижда (и чува).
Извадихме ScanTool. Имахме код AFM и код 1320. Изчистихме кода за Дебитомера ,но 1320 остана. Този код не можеше да бъде декодиран от ScanTool сега като се разрових излиза ,че е:
P1320 - Ignition Error.
Не можах да намеря повече информация ,но по това което съм чел от Тойото-Университетските книги това е код които значи че ЕКУ-то не получава ОБРАТНА ВРЪЗКА от Coil-a ,че е продуцирана успешно искра.
Значи излиза че ЕКУ-то праща сигнал към Модула да продуцира искра ,същия този модул е гарантирано изправен - тогазва защо не работи?
Всичките жици влизат към него ,идват от един голям сноб. Явно повечето от тях са във ред ЩОМ като там влиза и CPS-a и тои работи. Нямаме Осцилоскоп на този ScanTool ,но със уреда виждам че при SteadyState на всеки един конектор имам или +5 ,или +12 или стабилни земи.
Даваите идеи... днеска със колегата Алтезов сме омували 2 часа и нищо повече не можахме да измислим - освен ,че Нисан SUX...
А за тез които им се чете кратка предИстория - това е колата на бащата. Преди 2 месеца пукна глава на супер-мега странно място. Пукнатината е малка ,но проклета. Пробвахме да я лепиме ,да и баеме ,да и хвърляме кокалчете ма не ще - излиза си масло и излиза. Смяна на GA16 глава е ... безнадежно сложна процедура ,така че взех цял мотор. 3 нощи са въртяхме във сервиза бригадата да го слагаме и връзваме ,скъсахме и полуоските по пътя към успеха - ма във краина сметка мотора излиза че е вероятно прецакан (компресиа от 30 до 50 Psi на цилиндрите) ,все още има шанс като запали да се поКомпресира ,ма за да запали искра няма...
Великото Отмъщение на Нисан или НЕМА ГА ИСКРАТА!
- LordDigital
- СупраДжия
- Мнения: 3190
- Регистриран на: 18 Окт 2004 17:04
- Местоположение: Chicag0-Land
- LordDigital
- СупраДжия
- Мнения: 3190
- Регистриран на: 18 Окт 2004 17:04
- Местоположение: Chicag0-Land
Допълнение:
Ето един като мене:
http://www.nissanforums.com/ga16de-1-6l ... p1320.html
За съжаление не е дал обратна връзка какво е станало.
Идеята ми е утре да се насоча към масите. Вероятно има постояна маса на куплунга ,и е вероятно замасена някъде по мотора. Освен това може би за силово генериране на искра са разчита на масата на Distributor-a към то главата. Ша пусна два кабела да видя какъв ша е ефекта.
Ето един като мене:
http://www.nissanforums.com/ga16de-1-6l ... p1320.html
За съжаление не е дал обратна връзка какво е станало.
Идеята ми е утре да се насоча към масите. Вероятно има постояна маса на куплунга ,и е вероятно замасена някъде по мотора. Освен това може би за силово генериране на искра са разчита на масата на Distributor-a към то главата. Ша пусна два кабела да видя какъв ша е ефекта.

-
- Мнения: 2235
- Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
- Местоположение: София
- LordDigital
- СупраДжия
- Мнения: 3190
- Регистриран на: 18 Окт 2004 17:04
- Местоположение: Chicag0-Land
Исктара я оправихме - оказа се проблем на жицата която влиза във куплунга (при определени ъгли прекъсва).
Колата обаче пак не пали ,мотора има компресия от 20-30psi na цилиндри 1 до 3 и съответно 40psi на 4-ти цилиндър. Като въртя 2-3 минути после със blower-a изкарвам бензин само от 4-ти цилиндър.
Въпроса ми е някои слагал ли е много стоял мотор ,и дали има смисал да го кисна със масло 1-2 дена и после да оптивам да го паля или просто да почвам да сменям със друг?
Колата обаче пак не пали ,мотора има компресия от 20-30psi na цилиндри 1 до 3 и съответно 40psi на 4-ти цилиндър. Като въртя 2-3 минути после със blower-a изкарвам бензин само от 4-ти цилиндър.
Въпроса ми е някои слагал ли е много стоял мотор ,и дали има смисал да го кисна със масло 1-2 дена и после да оптивам да го паля или просто да почвам да сменям със друг?

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] и 4 госта