Скъсани подгревни свещи Тойота Корола Е12 2.0 D4D
Скъсани подгревни свещи Тойота Корола Е12 2.0 D4D
Здравейте,
Днес оставих колата за смяна на подгревни свещи, обаче "майсторите " успяха да скъсат 2 от тях.На едната се е развила резбата ,но другата част е останала.Другата се е скъсала веднага след гайката,тоест резбата си стои навита.
Сега дилемата е дали да свалям главата или да я оставя в ръцете на друг майстор , който имал някакви инструменти за изваждане на скъсаните свещи.
Това което ме притеснява е да не се отчупи при ваденето някое парченце, което отново да доведе до сваляне на главата. Цената която ми обявиха за изваждането на свещите не е малка /около 100 лв. на брой/ и се чудя дали не е по добре за тези пари и още малко направо да сваля главата
Днес оставих колата за смяна на подгревни свещи, обаче "майсторите " успяха да скъсат 2 от тях.На едната се е развила резбата ,но другата част е останала.Другата се е скъсала веднага след гайката,тоест резбата си стои навита.
Сега дилемата е дали да свалям главата или да я оставя в ръцете на друг майстор , който имал някакви инструменти за изваждане на скъсаните свещи.
Това което ме притеснява е да не се отчупи при ваденето някое парченце, което отново да доведе до сваляне на главата. Цената която ми обявиха за изваждането на свещите не е малка /около 100 лв. на брой/ и се чудя дали не е по добре за тези пари и още малко направо да сваля главата
-
- Мнения: 1704
- Регистриран на: 28 Юли 2008 11:17
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 38 пъти
Re: Скъсани подгревни свещи Тойота Корола Е12 2.0 D4D
Иронията ти е неуместна, има случаи в които и Господ да си няма начин нещо да се отвие. Има едни момчета в София (сигурно и в други градове) дето ги вадят успешно, е, не е без пари, но е по добре откъм време и пари спрямо ремонт глава.
- JapCar
- Мнения: 965
- Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
- Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
- Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
- Благодарил/а: 7 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Re: Скъсани подгревни свещи Тойота Корола Е12 2.0 D4D
Бях чувал за такива случаи, което ме притесняваше (не знам защо трябва майстор да ги сменя, като на този двг става собственоръчно за 10мин).
Миналата седмица смених 2 изгорели и се развиха много лесно. Навсякъде препоръчват отвиване при топъл двг и после леко стягане при по-хладен- 1-1.5 кг/м..., което "майсторите" може да не знаят...имайки предвид , че едвам отвих гайките на колелата в БГ (бяха сменяли летни/зимни гуми докато ме е нямало). В други случаи когато ми сменят маслото, винаги е препълнено над max, защото "ти не ми казвай колко да сипвам, аз цял живот това правя"
Миналата седмица смених 2 изгорели и се развиха много лесно. Навсякъде препоръчват отвиване при топъл двг и после леко стягане при по-хладен- 1-1.5 кг/м..., което "майсторите" може да не знаят...имайки предвид , че едвам отвих гайките на колелата в БГ (бяха сменяли летни/зимни гуми докато ме е нямало). В други случаи когато ми сменят маслото, винаги е препълнено над max, защото "ти не ми казвай колко да сипвам, аз цял живот това правя"
Живей широко и художествено!
Yaris, 1,33, 2010
Yaris, 1,33, 2010
Re: Скъсани подгревни свещи Тойота Корола Е12 2.0 D4D
Колегата с королата,има паста която се слага на новите свещи,помоли майсторите да ги намажат по резбата и после ако се налага можеш и сам да ги смениш.По принцип вероятността да се скъсат е голяма.Знам че двг.трябва да е с топлина да можеш да си държиш ръката не много топъл.
-
- Мнения: 1704
- Регистриран на: 28 Юли 2008 11:17
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 38 пъти
Re: Скъсани подгревни свещи Тойота Корола Е12 2.0 D4D
Джап, това че си сменил две свещи и са се развили леко е много хубаво, но не винаги е така. Може другите две да ги скъсаш утре като изгорят и при цените в Англия, дето правят от всеки българин "майстор", не знам какво ще правиш. Ти как ги стегна тия 12-14 Nm ?
- JapCar
- Мнения: 965
- Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
- Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
- Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
- Благодарил/а: 7 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Re: Скъсани подгревни свещи Тойота Корола Е12 2.0 D4D
Е не гледай с лошо око на мен заради мнението ми...знам, че не съм радост за "майсторите"., но пък когато не знам питам, като знам винаги споделям опита си.мехаННика написа:Джап, това че си сменил две свещи и са се развили леко е много хубаво, но не винаги е така. Може другите две да ги скъсаш утре като изгорят и при цените в Англия, дето правят от всеки българин "майстор", не знам какво ще правиш. Ти как ги стегна тия 12-14 Nm ?
Нали казах, че имах опасения заради подобни мнения, но дявола не е толкова черен.Ако се късат, вероятно е 5%, а не 95% и то е заради стягането от "майстори".Свещите които извадих бяха чисти и смазани с чисто масло в областта м/у резбата и конуса. Стегнах ги на око, но имам усет колко е около 10Nm защото в БГ имам динамометричен ключ и съм го използвал на времето.
Аз съм споделял, че цените на услугите тук са неадекватни, но това го иска пазара... понеже 90% от местните са с 2 леви ръце, боднати в г@зъ...
Бях споменал, че за смяната на 2-те свещи с оригинални, в Тойота искаха £150. Това е около 1/6 от минимална месечна заплата...Та, ако се беше скъсала някоя, за тия пари щях да си купя съответните инструменти и да ги извадя и инструментите ще ми останат за следващия път biggrin.gif
И аз не съм станал "майстор" тук, просто имам техническа сръчност доста над средната...от електроника до строителство и изпитвам удовлетворение когато направя нещо сам, та за това мнението ми някъде може да е неприемливо...
Та, изписах всичко това, защото мисля, че форумите са за взаимопомощ а не както е в повечето технически форуми- на всеки въпрос има поне 2-3 мъдри съвета "по-добре иди в сервиз", все едно питащия никога не би се сетил за тази опция. Заинтересованите го правят с цел, а някои други имат странната мания да участват във всяка тема и да трупат постове.
Живей широко и художествено!
Yaris, 1,33, 2010
Yaris, 1,33, 2010
-
- Мнения: 1704
- Регистриран на: 28 Юли 2008 11:17
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 38 пъти
Re: Скъсани подгревни свещи Тойота Корола Е12 2.0 D4D
Както казват у вас shit happens, и когато това стане(за свещите) и аз търся помощ и си плащам и това имах предвид в първия си пост. Твоя първи пост с какво помогна на клетника със скъсаните свещи? Не съм съгласен с хора на които все някой им е виновен било то майсторите от всички подвидове, доктори, готвачи, инкасатори за парното и т.н. No bad feelings, mate.
- JapCar
- Мнения: 965
- Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
- Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
- Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
- Благодарил/а: 7 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Re: Скъсани подгревни свещи Тойота Корола Е12 2.0 D4D
А бе, опорочаваме темата, не се разстройвай, не те познавам и не знаех, че се засягаш...мехаННика написа:Както казват у вас shit happens, и когато това стане(за свещите) и аз търся помощ и си плащам и това имах предвид в първия си пост. Твоя първи пост с какво помогна на клетника със скъсаните свещи? Не съм съгласен с хора на които все някой им е виновен било то майсторите от всички подвидове, доктори, готвачи, инкасатори за парното и т.н. No bad feelings, mate.
В моя първи пост споделих как съм ги сменил и че на този двг. е лесно, на удобно място са (на някои пежа например са отзад, на много кофти място) и, че трябва да е на топъл двг.Може би за други е било полезно да знаят, а на клетника щях да съм полезен, ако ми се беше случвало...
На мен никой не ми е виновен, просто избягвам да използвам обслужващата сфера...когато е възможно. И не се оплаквам, нагаждам се според условията, за разлика от болшинството българи, които страдат повече ако им се отнеме възможността да се оплакват, отколкото от това, че нещо е зле.
Наистина, мрънкането и оплакването е силна характерна черта на сънародниците.(ако някой не го е забелязал)
Regards, be happy.
Живей широко и художествено!
Yaris, 1,33, 2010
Yaris, 1,33, 2010
Re: Скъсани подгревни свещи Тойота Корола Е12 2.0 D4D
Досега винаги когато съм сменял свещи съм го правил на студен мотор. Обикновенно проверявам свещите си преди зимата. Имайте впредвид, че главата и свещите са от различен материал с различно температурно разширение. На леко топъл мотор също може.
- JapCar
- Мнения: 965
- Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
- Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
- Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
- Благодарил/а: 7 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Re: Скъсани подгревни свещи Тойота Корола Е12 2.0 D4D
Нали това е идеята, че алуминият се разширява повече от желязото и при топъл мотор би отпуснало малко...venll написа: че главата и свещите са от различен материал с различно температурно разширение. На леко топъл мотор също може.
Живей широко и художествено!
Yaris, 1,33, 2010
Yaris, 1,33, 2010
- Rudy
- Мнения: 1347
- Регистриран на: 14 Юни 2009 17:35
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
Re: Скъсани подгревни свещи Тойота Корола Е12 2.0 D4D
Нали не мислиш, че разширението на алуминия при загряване води до разширение на отворите в него? А, дали не е обратното?JapCar написа:Нали това е идеята, че алуминият се разширява повече от желязото и при топъл мотор би отпуснало малко...venll написа: че главата и свещите са от различен материал с различно температурно разширение. На леко топъл мотор също може.

- JapCar
- Мнения: 965
- Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
- Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
- Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
- Благодарил/а: 7 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Re: Скъсани подгревни свещи Тойота Корола Е12 2.0 D4D
Даа, казах го на пръв поглед, а като се замисля, теоретично излиза обратното . Не се разширява отвора, а алуминия около него, което би стеснило отвора..., но трябва да има друго обяснение, което вероятно е свързано с линейно и обемно разширение на материалите...Rudy написа: Нали не мислиш, че разширението на алуминия при загряване води до разширение на отворите в него? А, дали не е обратното?
Ако нагряваме метален пръстен, със сигурност отвора ще се увеличи, въпреки, че се разширява във всички посоки, защото линейното разширение по обиколката му е по-голямо. Метала около свещта не е пръстен, но обяснението би трябвало да е подобно.
Живей широко и художествено!
Yaris, 1,33, 2010
Yaris, 1,33, 2010
- JapCar
- Мнения: 965
- Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
- Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
- Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
- Благодарил/а: 7 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Re: Скъсани подгревни свещи Тойота Корола Е12 2.0 D4D
Е, то стана голям Off Topic, но се сетих и още нещо по въпроса, който Rudy повдигна дали не е обратен ефекта от нагряването:
1. Разстоянието между конуса където уплътнява и резбата на свещта е около 10см.При нагряване там вече имаме линейно разширение и алуминия би се разширил повече и би отпуснал притискането на свещта към конуса...
2.Ако пък се върнем само на отвора с резбата, само от спорт, за да си припомня аритметиката, ако опитам да направя примерни груби сметки с разни допускания, пак се получава крайно увеличение на отвора:
Да вземем отвор 10мм (r=5mm). Приемаме условно, че цялата му обиколка е съставена от еднакви елементарни кръгли частици с размер 1мм, които се допират и всяка би се разширила във всички посоки с 1 микрон (0.001мм). Това значи, че радиуса на отвора би се намалил с 0.001, т.е. новия е r=4.999мм от една страна, но от друга:
Обиколката l=2пr=6.28x5=31.4мм.Всяка частица от обиколката би се увеличила и в двете си посоки по обиколката с 0.001, т.е. новия и размер ще се увеличи с 0.002. Общото увеличение би станало 31.4 частици x 0.002=0.062мм
Новата дължина би станала L=31.4+0.062=31.462мм. Новия радиус би станал R=L/2п=31.462/6.28=5.0098мм.Но тъй като преди имахме и свиване, то разликата между свиването и разширяването на радиуса би било 5.0098-4.999=0.01мм, т.е. крайния радиус би се увеличил с 1 стотна
Може и някъде да имам невярно допускане, но така се получава..., така, че при всички случаи имайки предвид 1. и 2.файда от топъл двг. има.
1. Разстоянието между конуса където уплътнява и резбата на свещта е около 10см.При нагряване там вече имаме линейно разширение и алуминия би се разширил повече и би отпуснал притискането на свещта към конуса...
2.Ако пък се върнем само на отвора с резбата, само от спорт, за да си припомня аритметиката, ако опитам да направя примерни груби сметки с разни допускания, пак се получава крайно увеличение на отвора:
Да вземем отвор 10мм (r=5mm). Приемаме условно, че цялата му обиколка е съставена от еднакви елементарни кръгли частици с размер 1мм, които се допират и всяка би се разширила във всички посоки с 1 микрон (0.001мм). Това значи, че радиуса на отвора би се намалил с 0.001, т.е. новия е r=4.999мм от една страна, но от друга:
Обиколката l=2пr=6.28x5=31.4мм.Всяка частица от обиколката би се увеличила и в двете си посоки по обиколката с 0.001, т.е. новия и размер ще се увеличи с 0.002. Общото увеличение би станало 31.4 частици x 0.002=0.062мм
Новата дължина би станала L=31.4+0.062=31.462мм. Новия радиус би станал R=L/2п=31.462/6.28=5.0098мм.Но тъй като преди имахме и свиване, то разликата между свиването и разширяването на радиуса би било 5.0098-4.999=0.01мм, т.е. крайния радиус би се увеличил с 1 стотна
Може и някъде да имам невярно допускане, но така се получава..., така, че при всички случаи имайки предвид 1. и 2.файда от топъл двг. има.
Живей широко и художествено!
Yaris, 1,33, 2010
Yaris, 1,33, 2010
- Rudy
- Мнения: 1347
- Регистриран на: 14 Юни 2009 17:35
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
Re: Скъсани подгревни свещи Тойота Корола Е12 2.0 D4D
Направи сметките без кръчмар! За да си обясниш защо и как - трябва да включиш в изчисленията КТР, а той за всеки материал е различен. Нито двигателя, нито свещите са еднородни...JapCar написа:...
Edit:
цитата е от тук:Galling or binding between the plug and head can destroy the thread and possibly result in plug breakage. To avoid this, it is important to let the engine cool down before trying to remove a spark plug.
http://www.pepboys.com/car_care_corner/ ... nd_removal
От тук: http://www.2carpros.com/articles/how-to ... park-plugsAllow the engine to cool before spark plugs are removed
http://www.wikihow.com/Change-Spark-Plugs-in-a-CarPark vehicle, turn off the engine, and open the engine compartment, to cool for hours. (WARNING: After running a car for a long time, the spark plugs can be the hottest part of engine! While it can require several hours to cool enough, it can require several weeks to heal burnt skin.) Especially with aluminum-head engines, let cool to room temperature to reduce the probability of damaging the threads.
http://www.napacanada.com/en/NAPA-Know- ... ement.aspxAllow the engine to cool completely before attempting to remove the old plugs. This is particularly true if the engine has aluminium cylinder heads.

- JapCar
- Мнения: 965
- Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
- Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
- Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
- Благодарил/а: 7 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Re: Скъсани подгревни свещи Тойота Корола Е12 2.0 D4D
Аз признавам, че сметките ми не са прецизни, но са ориентир. Да, материалите са различни и алуминия със сигурност има по-голямо разширение...Rudy написа: Направи сметките без кръчмар! За да си обясниш защо и как - трябва да включиш в изчисленията КТР, а той за всеки материал е различен. Нито двигателя, нито свещите са еднородни...
За съжаление всичките ти цитати са за Spark Plugs, тук говорим за Glow Plugs, което коренно променя нещата и не ми се търсят подобни цитати.
Искровите свещи уплътняват с фланеца си който е отвън и разстоянието м/него и резбата е нищожно. Подгревните свещи уплътняват вътре с конус, на разстояние около 100мм от резбата.Разлика в температурата от около 80гр на 100мм алуминии (блока) би дало значително увеличение в удължаване спрямо удължаването на свещта, която е от желязна сплав, т.е. като резултат би имало отпускане...
Дори да пренебрегнем сметките за увеличаване на отвора, горното би трябвало да е валидно.
Всъщност пиша това не от любов към спора, а да излезе някаква истина.
Живей широко и художествено!
Yaris, 1,33, 2010
Yaris, 1,33, 2010
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot] и 9 госта