Струва ли си монтирането на ТАП при обикновена газова (LPG)

PESHO OT MARS
Мнения: 863
Регистриран на: 09 Яну 2008 16:31
Местоположение: София

Re: Струва ли си монтирането на ТАП при обикновена газова (L

Мнение от PESHO OT MARS » 25 Дек 2012 20:23

33 или 34 мм не помня точно. Смених го преди да замина за морето, стария беше една гадно на нищо не приличащо алуминиево нещо. Сега съм с нов пластмасов на RYBACKI:
http://www.rybacki.pl/index.php?route=p ... uct_id=276

Разхода лятото беше при 140-150 км/ч поддържани по магистралата мисля че беше около 13.5/100, на връщане карах нарочно със 90-100 км/ч и даде някакво нереално число около 6-7/100. Но го апрокисимирам на към 8-9/100 което е добре.
ex Toyota Carina E 2.0/16V AUTOMATIC
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V

mafiota
Мнения: 618
Регистриран на: 07 Авг 2009 22:42
Местоположение: Бяла

Re: Струва ли си монтирането на ТАП при обикновена газова (L

Мнение от mafiota » 25 Дек 2012 22:05

34 ако е е добре.
Има методика по която грубо се смята и оразмерява, в това число и отворите за газта, а и не само мястото им по самия смесител и т.н.
Интересно е, ако му се занимава на човек :)

PESHO OT MARS
Мнения: 863
Регистриран на: 09 Яну 2008 16:31
Местоположение: София

Re: Струва ли си монтирането на ТАП при обикновена газова (L

Мнение от PESHO OT MARS » 25 Дек 2012 23:14

Знам че доста се беше заиграл на тази тема с конструкцията. Тази която съм показал на линка на мен лично ми харесва. Стария беше 33мм а новия е една идея по-голям и мисля че го мерих на 34 мм. Отворите там не са дупки както виждаш а са процепи 3 на брой и покриват около 70% от окръжноста на дифузьора. Не се виждат като погледнеш челно както е правилно. Челно срещу тръбата за вход на газта е една от преградите така че да се получава максимално разпръскване по окръжността. Освен всичко друго челото на дифузьора там където свива диаметъра има хубаво и гладко загъване. Т.е. личи си някаква аеродинамика и опит да се намали турболенцията в тази зона. Стария беше кошмар, само една дупка на края на права стена. Ще ги снимам утре за да добиеш представа.

А и не влагам прекалено много старание защото още тая надежди че ще изврънкам един прятел да ми продаде неговия BRC BLOS и тогава си решавам проблема със смесителите веднъж завинаги.
ex Toyota Carina E 2.0/16V AUTOMATIC
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V

mafiota
Мнения: 618
Регистриран на: 07 Авг 2009 22:42
Местоположение: Бяла

Re: Струва ли си монтирането на ТАП при обикновена газова (L

Мнение от mafiota » 26 Дек 2012 08:36

Моят старият беше от цам - турски , абсолютно дърво, но така го бях моднал че ефекта от ускорение и разход наистина беше много добър - ама си замина с карината :( . Един преправен отиде и при колегата Тошо (max-2), абе имаше смисъл от заигравките :)
А това което мислиш да слагаш не е ли нещо като ламбда контрол, ако е, според мен не си заслужава а и на дали ще има голям смисъл . Но пък ако те "сърбят ръцете" е друг въпрос не е ли по-дбре да си насочш усилията към някой ГИ преден кит да речем втора употреба.

PESHO OT MARS
Мнения: 863
Регистриран на: 09 Яну 2008 16:31
Местоположение: София

Re: Струва ли си монтирането на ТАП при обикновена газова (L

Мнение от PESHO OT MARS » 26 Дек 2012 11:06

mafiota написа:А това което мислиш да слагаш не е ли нещо като ламбда контрол, ако е, според мен не си заслужава а и на дали ще има голям смисъл . Но пък ако те "сърбят ръцете" е друг въпрос не е ли по-дбре да си насочш усилията към някой ГИ преден кит да речем втора употреба.
BRC BLOS е смесител с константен поток, това е нещо като газов карбуратор който елиминира проблема с редукцията диаметъра на дросела. Командва се от разреждането след него. Иначе за ГИ имам и цена от мой човек дето ми я пуска през никаква печалба барабар с монтажа. Но не знам защо ме дърпа да си чопля обикновената газова и да видя какъв е максимума от нея която мога да изкарам. Правя си сметка и за парите разбира се, да не излезе накрая че е било по-добре да си карам на бензин tooth.gif

Ето на какво прилича БЛОС-а:
Изображение
ex Toyota Carina E 2.0/16V AUTOMATIC
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V

Аватар
max-2
Мнения: 2089
Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 42 пъти
Получена  благодарност: 110 пъти

Re: Струва ли си монтирането на ТАП при обикновена газова (L

Мнение от max-2 » 26 Дек 2012 18:46

mafiota написа:Моят старият беше от цам - турски , абсолютно дърво, но така го бях моднал че ефекта от ускорение и разход наистина беше много добър - ама си замина с карината :( . Един преправен отиде и при колегата Тошо (max-2), абе имаше смисъл от заигравките :)
А това което мислиш да слагаш не е ли нещо като ламбда контрол, ако е, според мен не си заслужава а и на дали ще има голям смисъл . Но пък ако те "сърбят ръцете" е друг въпрос не е ли по-дбре да си насочш усилията към някой ГИ преден кит да речем втора употреба.

Потвърждавам думите ти и още веднъж благодаря за читавия смесител! Въпреки мнението на газаджии, че газовите дупки са малко, въпреки, че и ти ме предупреди че може да се наложи да се пробие още един отвор, за да стане съотношението както е по формулите за получаване на оптимална смес, факт е, че откакто сложих плочката на колата за първи път не съм я свалял! Предполагам, че начинът на изработка позволява да изпомпва достатъчно газ и през 10 % по-малка площ на газовите отвори. Плочката няма част дори от 1-2мм. с еднакъв вътрешен диаметър, а се състои грубо казано от два конуса, като газовите отвори са на около милиметър след най-тясната част. Първоначално карах с напълно развит тройник, но после го понамалих в стремеж за по-нисък разход. Знам, че 4АФЕ Лийн Бърн работи с много голямо предварение и не съм пипал въобще ъгъла на изпреварване. Знам и че трудно се лъже ламбда-сондата и не става с всеки ламбда симулатор и затова опитах с оптимална настройка.Колата ми върви много добре на газ и не се усеща претоварване на мотора при по-ниски обороти (около2000) и при изкачване, както е на бензин. В рамките на 2 - 3 седмици успях да настроя сместа така, че да не свети чека и да върви доволно-вдигнах 200км./ч. Разход от10,7 до 12 градско на разстояния от по 3 км. на преход повечето пъти + около 1,5л. бензин. Паля, тръгвам и превключвам на газ на първата черта на стрелката на температурата. Карам с гуми 195/60/15 от които километража послъгва малко с изминатите километри, но пък показва точно скоростта.
Пешо, ако ти се занимава освен с ТАП-а, опитай да си направиш подобен смесител :
http://www.toyotabg.eu/viewtopic.php?f ... B0#p228090
Мисля, че ще постигнеш това, което търсиш откъм вървене и разход.
Carina E 4AFE LB 1992

mafiota
Мнения: 618
Регистриран на: 07 Авг 2009 22:42
Местоположение: Бяла

Re: Струва ли си монтирането на ТАП при обикновена газова (L

Мнение от mafiota » 26 Дек 2012 21:12

PESHO OT MARS написа:
mafiota написа:А това което мислиш да слагаш не е ли нещо като ламбда контрол, ако е, според мен не си заслужава а и на дали ще има голям смисъл . Но пък ако те "сърбят ръцете" е друг въпрос не е ли по-дбре да си насочш усилията към някой ГИ преден кит да речем втора употреба.
BRC BLOS е смесител с константен поток, това е нещо като газов карбуратор който елиминира проблема с редукцията диаметъра на дросела. Командва се от разреждането след него. Иначе за ГИ имам и цена от мой човек дето ми я пуска през никаква печалба барабар с монтажа. Но не знам защо ме дърпа да си чопля обикновената газова и да видя какъв е максимума от нея която мога да изкарам. Правя си сметка и за парите разбира се, да не излезе накрая че е било по-добре да си карам на бензин tooth.gif

Ето на какво прилича БЛОС-а:
Изображение

Такова нещо чесно не съм виждал досега unsure.gif
И как се управлява, т.е. при какви условия отваря - затваря, някакъв контролер ли го управлява??

PESHO OT MARS
Мнения: 863
Регистриран на: 09 Яну 2008 16:31
Местоположение: София

Re: Струва ли си монтирането на ТАП при обикновена газова (L

Мнение от PESHO OT MARS » 27 Дек 2012 08:12

Най-късната версия има нещо като ламбда контрол но тази която съм показал се управлява по разреждането само след нея.т.е. по вакума създаван от мотора. Като натиснеш педала на газта създаваш разреждане между джиджавката и дросела което я кара да се отвори и обратно като пуснеш газта. Целта е да има константен обем/поток през нея, това позволява по-широк диапазон на правилно смесообразуване.

Ето ти едно смотано клипче да видиш що годе за какво става въпрос:
http://www.youtube.com/watch?v=uuDJpbyOEZI
ex Toyota Carina E 2.0/16V AUTOMATIC
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V

desotodorov

Re: Струва ли си монтирането на ТАП при обикновена газова (L

Мнение от desotodorov » 28 Дек 2012 23:16

Днес докато се пълнеше метанЕЦ-а се загледах - моя AEB наистина е вързан и към комутатора - оная метална кутия от цигари както я коментирахте... не съм обърнал внимание преди, Пешо на 02.01 съм на работа и ако още не си монтирал твоя ТАП можеш да погледнеш, кои цветове кабели са при мен...мисля че само размотаване на изолирбанд и съответното му намотаване ще се иска...само да предупредя че ДВГ на бабата е мръсен...не е къпан откак се е пръкнал happy.gif ... пожелавам весела Нова година на всички. drunk.gif

PESHO OT MARS
Мнения: 863
Регистриран на: 09 Яну 2008 16:31
Местоположение: София

Re: Струва ли си монтирането на ТАП при обикновена газова (L

Мнение от PESHO OT MARS » 29 Дек 2012 00:07

Ти някъде по Софията ли си?
Как мразя да размотавам стар изолирбанд си нямаш на идея, ама ще се ориентирам де.

Днеска гледах размера на моя смесител защото си спомням че точно влизаше през него един от камъните на гедорето, и за по-лесно премерих камъка вместо смесителя tooth.gif но резултата е 32 мм. Това е новия смесител.
Газаджията ми май си има някакви лични проблеми човека и не мога да го гепя да ми даде Wolf-a, та затова се мотам сега засега.
ex Toyota Carina E 2.0/16V AUTOMATIC
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V

mafiota
Мнения: 618
Регистриран на: 07 Авг 2009 22:42
Местоположение: Бяла

Re: Струва ли си монтирането на ТАП при обикновена газова (L

Мнение от mafiota » 29 Дек 2012 14:01

PESHO OT MARS написа:......... но резултата е 32 мм. Това е новия смесител.
.................
Малко е за кончетата ти, поне с 34..35 сигурно малко ще ти смъкне разхода при по-високи обороти.

Офф сладка работа си беше с обикновенна газова, но сега се боря с моята Тамона, и нещо немога да докарам комуникациите с копма cool.gif

desotodorov

Re: Струва ли си монтирането на ТАП при обикновена газова (L

Мнение от desotodorov » 29 Дек 2012 16:21

...от БотевграТ съм...ама работя в Сф, ох...завиждам ви за ентусиазЪма с който чоплите колите си...за съжаление аз вече не могада го правя...по-точно - правя каквото трябва ама само при належаща нужда... wink.gif
Последно промяна от desotodorov на 29 Дек 2012 18:11, променено общо 1 път.

mafiota
Мнения: 618
Регистриран на: 07 Авг 2009 22:42
Местоположение: Бяла

Re: Струва ли си монтирането на ТАП при обикновена газова (L

Мнение от mafiota » 29 Дек 2012 17:03

desotodorov написа:............ при належаща нужда... wink.gif

ами понякога човек се принуждава да взема превантивни мерки, щото кадърните майстори са малко.

desotodorov

Re: Струва ли си монтирането на ТАП при обикновена газова (L

Мнение от desotodorov » 29 Дек 2012 18:23

Абсолютно си прав - да се действа превантивно е по-добре, отколкото след като едно малко нещо докара още няколко по-големи, най-добре и сам да си го направиш, ако можеш. Аз правя каквото мога сам, но при първи признаци за проблем търся решение и го отстранявам - това имах впредвид като казах че действам в случай на нужда - правя каквото е нужно - нямам време да подобрявам, както правите вие. Моето БРЦ, откак е монтирано не е пипано, само веднъж колегата Басман почисти дюзите,...щото хората, които ми го монтираха не ми бяха сложили филтър за метана - нали не влиза в КИТ-а на уредбата... ти воята Тамона сам ли си я слага, та се мъчиш с компютъра ?

mafiota
Мнения: 618
Регистриран на: 07 Авг 2009 22:42
Местоположение: Бяла

Re: Струва ли си монтирането на ТАП при обикновена газова (L

Мнение от mafiota » 29 Дек 2012 20:28

desotodorov написа:Абсолютно си прав - да се действа превантивно е по-добре, отколкото след като едно малко нещо докара още няколко по-големи, най-добре и сам да си го направиш, ако можеш. Аз правя каквото мога сам, но при първи признаци за проблем търся решение и го отстранявам - това имах впредвид като казах че действам в случай на нужда - правя каквото е нужно - нямам време да подобрявам, както правите вие. Моето БРЦ, откак е монтирано не е пипано, само веднъж колегата Басман почисти дюзите,...щото хората, които ми го монтираха не ми бяха сложили филтър за метана - нали не влиза в КИТ-а на уредбата... ти воята Тамона сам ли си я слага, та се мъчиш с компютъра ?
това е проблема, че се доверих на майстор да ми я монтира, и сега съжалявам, като гледам нищо не е направил, нито дюзите е подбрал като хората, нито настройки, абе много лош монтаж, та дори и за ламбдата не се е закачил както трябва. Всичко ще преправям ...

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot], Bing [Bot] и 9 госта