Corolla HB 1.6 VVT-i 110HP

ivo_nedkoff
Мнения: 10
Регистриран на: 18 Авг 2006 21:15
Местоположение: София
Обратна връзка:

Corolla HB 1.6 VVT-i 110HP

Мнение от ivo_nedkoff » 19 Окт 2006 17:54

Мисля скоро да си купя Corolla HB 1.6 VVT-i 110HP (5вр и Sol ниво на оборудване). Някой има ли преки впечатления от този автомобил?

Това което съм чул досега е предимно от sales repovete na ТМ Ауто така че ми е интересно да чуя и други мнения.

Ще се радвам да се свържа с някой, който вече кара такъв или подобен модел.

Благодаря.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6163
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Мнение от slowtraveler » 19 Окт 2006 20:00

Добър малък автомобил.
Не си вземай оригиналните допълнителните 'вежди'(въздухоотбивачи) за прозорците - учудващо няма абсолютно никаква полза освен гъзарията разбира се.
Въздуха си влиза ако си смъкнал прозореца все едно ги няма въобще, а цената им е около 200лв.
Иначе за 1.5г експлоатация (само че с двигател 1.4VVT-I) при нас до момента няма никакъв проблем. Единствено малко дразнещо и стряскащо е автоматичното пускане на чистачките, ако си ги забравил в AUTO режим Особено в кално време - мажат доста, щото усещат че има нещо на стъклото, ама не пускат вода да го измият biggrin.gif
Филтъра за купето също бързо се запушва, но всичко това са бели кахъри (филтъра се намира зад жабката и е около 60лв в Тойота сервиз), пък и зависи от това по колко прашни пътища я караш.
Като знам Королата с 1.4 и Авенсиса с 1.6 как вървят, предполагам, че с 1.6 королата ще си е доста пъргава.
Окачването си е доста стегнато, но и самата кола си е малка. (по-меко е от Опел-Астра G, която бях карал преди това).
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

ivo_nedkoff
Мнения: 10
Регистриран на: 18 Авг 2006 21:15
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от ivo_nedkoff » 19 Окт 2006 22:10

Мерси за информацията!

И аз се дразня на "веждите" и засега нищо не съм си харесал от допълнителните екстри освен багажник за ски.

Да, приятно се изненадх колко е пъргава колата дори и на краткия тест драйв, който направих по бул. "България".

Колко излизат разходите по поддръжката за тази година и половина в която си я карал? На колко време сменяш филтъра?

Аватар
sluchaen_fen
Мнения: 510
Регистриран на: 17 Мар 2006 20:01
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от sluchaen_fen » 20 Окт 2006 00:32

Досега за 2 год. и 5 месеца - нито един проблем. Королата е 1.6 литра, 110 коня, автоматик, японска сглобка м. май 2004 год, ниво "Сол", плюшен салон, 45 000 км пробег. Сполучлива кола. Лесно управление. Нищожни забележки по интериора. Циферблата за часовника блести и почти не се вижда от мястото на водача. Един дисплей за температурата в салона и външната температура. Неудобно е често по време на шофиране да натискам копчето за смяна на показанието на външна/вътрешна температура.
Безплатна смяна на масла и филтри в ТМ-ауто на 15 000, 30 000, 45 000 и 60 000 км.
Поленовия филтър в София издържа 20 000 км.
Тази пролет (2 год от производството и 36 000 км пробег) долях половин литър разреден червен антифриз.
Двигателят е ужасно мръсен.
При най-слабото одраскване избива ръжда още на втория-третия месец.
Накладките на спирачките свършват малко по-бързо заради автоматика. Предни до 20 000 лв, а задни (дискови) до 25 000 км. Мога да погледна точните километри, ако това те интересува.
Секретните болтове от ТМ-ауто са меки и при развиване/завиване с автоматичен пистолет (при смяна на летни/зимни гуми, при смяна на накладки) започнаха да се заоблят още по време на втората година. Единият секретен болт се счупи, а другите ще се счупят съвсем скоро.
Разход - 9.5 литра при спокойно градско шофиране в София.
В ТМ-ауто слагат аларма Джемини, която въобще не си оправдава парите.
В заключение - чудесен автомобил! Бих си взел отново такъв модел. Заслужава си парите.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6163
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Мнение от slowtraveler » 20 Окт 2006 09:38

ivo_nedkoff написа:Мерси за информацията!
......

Колко излизат разходите по поддръжката за тази година и половина в която си я карал? На колко време сменяш филтъра?
Смяна масла/филтри - на 15х.км. Излизат около 250лв (точно не мога да ти кажа щото последния път колегата я кара там) на смяна.


Друго нищо не е пипано.
Относно филтъра за купето пробвахме смяна на 30х.км, но не издържа толкова - в момента е така задръстен, че на силен вентилатор почти не се усеща 'вятъра'.
Затова пак преминаваме на смяна на 15х.км - когато се сменя в сервиза масло.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

ivo_nedkoff
Мнения: 10
Регистриран на: 18 Авг 2006 21:15
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от ivo_nedkoff » 20 Окт 2006 10:00

sluchaen_fen, благодаря за подробностите със сигурност ще са ми от полза!

Супер е че си взел японска сглобка -- за съжаление ТМ Ауто предлагат само Corolla HB от Aнглия в момента (иначе седаните май се сглабят в Турция).

Забележките наистина са малки и изобщо не ме притесняват. Ще ги преживея! smile.gif Определено (от това което съм видял и чул досега) колата си струва 30-те бона.
Безплатна смяна на масла и филтри в ТМ-ауто на 15 000, 30 000, 45 000 и 60 000 км.
Това май няма да се отнася за моята кола... sad.gif

slowtraveler, 250лв ми изглеждат малко много но ще ги преживеем.
Иначе в сервиза на ТМ Ауто как са? Трябва ли да си запазваш час няколко седмици предварително? Бързо ли оправят ако излезе нещо -- я някакво проблемче, я одраскване и.т.н?

Най-вероятно ще ми я дадат с летни гуми така че трябва скоро да се вземат зимни гуми плюс джанти и секретни болтове. В ТМ Ауто цените сигурно не са много изгодни, има ли смисъл да ги вземам от там?

Аватар
gringo359
Мнения: 156
Регистриран на: 02 Фев 2006 02:49
Местоположение: Варна
Автомобил: Corolla Sedan MT 2020
Обратна връзка:

Мнение от gringo359 » 20 Окт 2006 11:12

Какво му е лошото на "Булауто" с масла Fina?Смяната идва под 100 лв.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6163
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Мнение от slowtraveler » 20 Окт 2006 16:12

TM Auto през пролетта, когато ги посетих работеха с 2 седмици предизвестие. Смяна бутала,сегменти, една семеринга и щека за масло ми направиха за два работни дни - от понеделник сутринта до вторник след-обяд. Работата беше гаранционна, но нямаше никакъв проблем с оформянето на гаранцията.
Това, което си чел за 'безплатната смяна на масла и филтри'....
Най вероятно под безплатната смяна на масла и филтри имат впредвид 'безплатна работа', но не и консумативите(които са голямата цифра).
Цената ра работата са я калкулирали в цената на маслата, така че няма голяма разлика в цената.
Оригиналното маслото 'Тойота', което е за твоята кола струва около 22-24лв/л при тях, така че спокойно са калкулирали едни 10лв за труд (при закупуване на 5л масло ).
По спомен тези 250лв бяха на 30х.км (тип Б - заедно с въздушните филтри), но иначе на 15х.км (тип А) обслужването беше май около 180лв.
Гумите ще са ти летни....
Секретните болтове (гайки) за авенсиса бяха малко под 100лв (оригинални). Аз ги взех от местния сервиз на Тойота (КАРКОМ - Варна). Предполагам, че порядъка за Королата ще е същия.

Алуминиевите джанти ги взех втора ръка.

П.С. gringo, няма нищо лошо, ама въпроса е дали са оторизирани от Тойота. Твърдо ти препоръчвам при гаранционна кола да ходиш само в оторизиран от Тойота сервиз, за да нямаш проблем с гаранцията.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
sluchaen_fen
Мнения: 510
Регистриран на: 17 Мар 2006 20:01
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от sluchaen_fen » 20 Окт 2006 21:09

За японска сглобка се чака 5 месеца. Струваше 2-3 хиляди лева повече, но си заслужава. Към първоначалната цена тогава ми включиха напълно безплатно техническо обслужване тип "А" и тип "В" за първите 60 000 км, което включва безплатни филтри (маслен, въздушен, горивен, поленов), безплатно масло и безплатен труд. За целта ми дадоха талони, които представям на 15, 30, 45 и 60 хил. км. Феродовите накладки на спирачките не са включени в това безплатно обслужване.
Не си заслужава да поръчваш аларма, защото е супер скъпа и дава дефекти. Дилърите ще те омайват, че на друго място може алармаджийте да ти прецакат компютъра. Не им отстъпвай. Сложи си обикновена аларма за 180 лв при първия свестен алармаджия. Като си застраховаш Королата на правилното място, няма да ти посягат на колата. Моята аларма Джемини струваше към 700 лева. Нямам допълнителни дистанционни управления. Заключвам си колата с вграденото фабрично дистанционно на оригиналния ключ и допълнителната аларма Джемини се включва от централното заключване.
За секретните болтове твърдо съжалявам, че ки купих от дилъра.
В автосалона на ТМ-ауто предлагат да ти регистрират колата в КАТ срещу 300 лева, което също е твърде много за подобна услуга. В луксозните автокъщи вземат по 50 лева за тази услуга.
Оригиналните стелки са хубави, но забравих колко ги платих, защото тогава всичко платих наведнъж и сега съм забравил подробностите.
За турския седан 1.4 vvt-i имам преки наблюдения от един познат, който след втората година 100 пъти съжаляваше, че не е взел японска сглобка. Появиха се дребни дефекти, които при отстраняването породиха куп други проблеми заради механиците в ТМ-ауто.
Преди споменах, че двигателя се цапа по-бързо от други марки коли. След 1 година двигателя от чисто нов заприлича на кален двигател на off-road. Не смея да го измия дори в ТМ-ауто преди да изтече 3 годишната гаранция.

ivo_nedkoff
Мнения: 10
Регистриран на: 18 Авг 2006 21:15
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от ivo_nedkoff » 21 Окт 2006 00:34

Алармата твърдяха че била "задължителна" и я слагат в ТМ Ауто. Струва към 300лв ама мисля, че не е е Gemini.

За регистрацията май няма други опции освен ТМ Ауто да я направят (вземам я на лизинг и ще я регистрират на лизинговата компания).

А за японска сглобка не ми се чака 5 месеца -- в момента нямям кола и съм сравнително на зор. Изглежда че ти си направил добър deal с японската сглобка и безплатното обслужване wink.gif
За английската сглобка нищо лошо не се чува засега...

Някой има ли представа колко искат за зимни гуми + джанти в ТМ Ауто?

plpenov
Мнения: 82
Регистриран на: 07 Окт 2006 14:05
Местоположение: KAZANLAK

Мнение от plpenov » 21 Окт 2006 07:44

ivo_nedkoff написа:Алармата твърдяха че била "задължителна" и я слагат в ТМ Ауто. Струва към 300лв ама мисля, че не е е Gemini.

За регистрацията май няма други опции освен ТМ Ауто да я направят (вземам я на лизинг и ще я регистрират на лизинговата компания).

А за японска сглобка не ми се чака 5 месеца -- в момента нямям кола и съм сравнително на зор. Изглежда че ти си направил добър deal с японската сглобка и безплатното обслужване wink.gif
За английската сглобка нищо лошо не се чува засега...

Някой има ли представа колко искат за зимни гуми + джанти в ТМ Ауто?
Доста! По евтино ще ти излезе ако си ги поръчаш в някой специализиран сервиз за гуми.Пример- за моята Корола в ТМ ауто за ламаринени джанти ми поискаха 230лв. за брой, аз си ги намерих за 99,50!!!после същата беше ситуацията и с гумите- така че размърдай се малко по гумаджииниците и ще си спистиш доста. Успех. :thumbsup:

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6163
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Мнение от slowtraveler » 21 Окт 2006 13:16

pplenov е прав за джанти и други аксесоари - Тойота ще те одерат жив.
Тук (във Варна) без проблем разрешиха смяната на джантите с неоригинални алуминиеви, но препоръката ми е преди закупуване или монтиране на нещо неоригинално да го съгласуваш с тях, заради гаранцията. А ако се опънат за нещо им пускаш писмено искане за разрешение (за да избегнеш варианта някой 'галош' да се направи на голям търговец).

При лизинга нямаш избор за алармата и застраховката. Лизингодателя те задължава къде и за колко пари да ги направиш за твоя сметка, но в полза на лизингодателя. :thumbsup:
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
sluchaen_fen
Мнения: 510
Регистриран на: 17 Мар 2006 20:01
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от sluchaen_fen » 21 Окт 2006 22:02

ivo_nedkoff написа:А за японска сглобка не ми се чака 5 месеца -- в момента нямям кола и съм сравнително на зор. Изглежда че ти си направил добър deal с японската сглобка и безплатното обслужване wink.gif
Първоначално ти казват, че за японска сглобка е доста сложно. Просто искат да пласират наличната продукция в склада за страните от нашия регион. После дилърите ти обещават доставка на японска сглобка за 1-2 месеца, но получаваш Королата след 5 месеца. Мога да те запозная с човек, който също като теб бързаше и взе турска Корола (Е12) на лизинг. Сега съжалява и за двете (за турската сглобка и за лизинга).
Талоните за безплатно обслужване са предплатено обслужване и по-скоро имат връзка с лизинга, отколкото със сглобката (японска, турска или английска).
ivo_nedkoff написа:За английската сглобка нищо лошо не се чува засега...
За Корола Е11 съм чувал, че турската сглобка е по-сполучлива от английската сглобка.
Ако някой ми похвали турската или английската сглобка, ще му кажа: “Хвали английската или турската сглобка, но си карай японска сглобка!”. Дано да не последват остри дискусии, породени от това изказване.
ivo_nedkoff написа:Някой има ли представа колко искат за зимни гуми + джанти в ТМ Ауто?
Защо са ти втори комплект скъпи оригинални джанти?
Ако си с един комплект джанти и два комплекта гуми, имаш плюсове/минуси:
Плюс, че гумите се балансират преди всяко тяхно поставяне. При два комплекта джанти балансирането е по-рядко заради мързел (съдя по себе си).
Плюс, че гумите се транспортират и претоварват по-лесно заради по-малкото тегло.
Минус, че гумите могат да се изкривят при тяхното неправилно съхранение. Когато гумите се съхраняват върху джантите – няма голяма вероятност да се изкривят.
Минус, че гумите се разтягат при всеки монтаж/демонтаж. Ако гумите са сравнително нови – няма проблем, стига гумаджията да не нарани борда от непредпазливост, умора или некадърност.
Минус, че допълнително плащаш на гумаджията. При два комплекта джанти можеш сам да ги смениш, вместо да ходиш при гумаджия и да чакаш на опашка, защото всички се юрнали за монтаж на зимните гуми веднага след падане на първия сняг.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6163
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Мнение от slowtraveler » 22 Окт 2006 00:47

Твърдо Japanese сглобката е най-добре!
Но за втори комплект зимни гуми е добре да сложиш стоманени(или отделни) джанти!
1> По евтино е от алуминиевите
2> при всеки демонтаж се получава деформация на гумите.
3> Алуминиевите джанти са по-податливи към корозия към размразяващите смески/соли....

Аз последните 2 сезона сменях зимни гуми с летни: при всяка смяна въпреки балансировката се получаваше биене, което в последствие се оказваше че е от минимална деформация на джантите от тукашните пътища. Гумата е балансирана, но реално не е идеална окръжност. При експлоатация на гумата тя се е напаснала и преди демонтажа цялата система гума-джанта е окръжност, но при демонтаж/монтаж при разместването на джанта/гума вече се получава деформация/асиметрия. Тази асиметрия се балансира динамично и уреда показва дисбаланс 0г, но геометрично гумата вече не е окръжност и пак се усеща вибрация.
Освен това всеки демонтаж/монтаж ми струваше 22лв в добър сервиз(с включено намаление).....

Дано инфото ти е било полезно за вземане на решение
:thumbsup:
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

ivo_nedkoff
Мнения: 10
Регистриран на: 18 Авг 2006 21:15
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от ivo_nedkoff » 22 Окт 2006 11:44

Благодаря ви! Със сигурност инфото ще ми е много полезно.

Както вече споменах, доста съм на зор за кола и май не мога да чакам 5 месеца. Въпреки това ще разпитам в ТМ Ауто каква е офертата за японска сглобка.

Взех една ценова листа с допълнителните оборудвания и изглеждат доста скъпи -- така че няма да ги вземам от ТМ Ауто (за някякъв мизерен държач за ски искат 200лв!). Плюсовете и минусите за джантите са ясни и мисля да взема стоманени за зимните гуми (а алуминиевите ще си стоят с летните гуми). Ще видим с какъв бюджет ще остана за зимните гуми (+джанти), надявам се в ТМ Ауто да не извадят някви допълнителни разходи по плучаването на колата освен тези, които вече са ми казали ... wink.gif

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 8 госта