Съвет относно рейка
Съвет относно рейка
Здравейте,от скоро карам Corolla E12 2003g. и вече почват проблемите. Рейката се разтропала приятел монтьор казва че има разбити втулки.Някой със подобен проблем сблъсквал ли се е?Плашат ме че нова рейка ако взема ще ме боли главата доста дълго време и не си струва.Фен съм на японските автомобили но този път май уцелих дърво.Имам проблем и със предните подкалници направо се разпаднаха от дълбоките снегове.Падна и една от другите кори и блокира амортисьор на багажника. Взех да се чудя дали до края на зимата ще остане нещо здраво.
МОЛЯ дайте съвети и по отстраняването и на по дребните проблеми.И всяка зима ли ще ги сменям?
МОЛЯ дайте съвети и по отстраняването и на по дребните проблеми.И всяка зима ли ще ги сменям?
Re: Съвет относно рейка
колега, ти направо си се видял в чудо с тази королка...,
по проблема с рейката, не съм сигурен но дали хлопането се дълни на каренцето което свързва кормилния прът с рейката (ако има такова разбира се, дори може да е повече от едно ..).
по проблема с рейката, не съм сигурен но дали хлопането се дълни на каренцето което свързва кормилния прът с рейката (ако има такова разбира се, дори може да е повече от едно ..).
- zi_zi_top
- Мнения: 4234
- Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
- Местоположение: София
- Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 33 пъти
Re: Съвет относно рейка
99% съм сигурен, че тропането не идва от рейката, а от шлиците на карето на кормилната колонка (пада се над педалите), преди ги сменяваха по гаранция.
По въпроса за корите и подкалниците има няколко прости правила, които трябва да се спазват с колите с пластмасови такива: почистване на буците лед след шофиране, а ако започне стържене на гумите в буците по време на движение, спираш и махаш буците лед и сняг и периодично поглеждаш всички щипки ли са си на място и не ти ли висят кори отдолу.
Виждал съм много автомобили включително от премиум марки с провиснали кори. Въпрос на шофьорска небрежност или грижа е да опазиш автомобила си. Това все пак не е бронетранспортьор. biggrin.gif
По въпроса за корите и подкалниците има няколко прости правила, които трябва да се спазват с колите с пластмасови такива: почистване на буците лед след шофиране, а ако започне стържене на гумите в буците по време на движение, спираш и махаш буците лед и сняг и периодично поглеждаш всички щипки ли са си на място и не ти ли висят кори отдолу.
Виждал съм много автомобили включително от премиум марки с провиснали кори. Въпрос на шофьорска небрежност или грижа е да опазиш автомобила си. Това все пак не е бронетранспортьор. biggrin.gif
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
Re: Съвет относно рейка
Съгласен съм за пластмасите до някъде,но самия подкалник има нещо като калобран и в преспите е като гребло.С предната ми маздичка макар пак ниска несъм имал проблеми.Относно рейката преди се чуваше в дясно а сега вече сялаш и в ляво.
- Toyo_driver
- Мнения: 220
- Регистриран на: 19 Ное 2011 10:21
- Местоположение: Русе
Re: Съвет относно рейка
Колега Стаменов ако монтьора е приятел е добре
то може да му вярваш, но ако искаш все пак да провериш сам както колегите са ти казали най-добре е да се наведеш в колата и на място с угасен двигател с едната ръка да хванеш каренцето на кормилния прът, а с другата да разклатиш леко волана. Ако при движение ляво-дясно карето има луфт значи проблема е в него, нооооо ако няма
...провери все пак и втулките на рейката.
При пълен десен от страната на шофьора можеш да погледнеш рейката, която е захваната с 4 втулки(виждат се само 2), към тъй наречения кросмембър (рамката под двигателя). При работеща хидравлика и мърдане на волана ляво-дясно ако се мърда самата рейка значи тези втулки са разбити...
тук идва голямата питанка "ко праим" щото Тойота са казали че тази част не се доставя отделното щото е трудно за дисасембъл и асембъл и искат да ти предложат цяла рейка.
П.С.Интересно че това се е случило при теб (според приятеля монтьор) обикновено от тая болест страдат джипките и по-тежките модели ..при мен даже гумата на втулките леко проскръцва ама за сега карам





П.С.Интересно че това се е случило при теб (според приятеля монтьор) обикновено от тая болест страдат джипките и по-тежките модели ..при мен даже гумата на втулките леко проскръцва ама за сега карам

Re: Съвет относно рейка
Ще го накарам да повтори тези пояснения,въпреки че я е гледал,много близък приятел ми е и няма файда да ме будалка просто не мога да повярвам че е възможно да се появи такъв проблем, особено като чета че практически е не проблемен елемент от колата.А кормилото ми не е центрирано ако може това да е белег.
Поздрави!
Поздрави!
Re: Съвет относно рейка
И така,рейката е смъкната и разглобена.Проблема е в дясната втулка,която е износена.Между другото те са пластмасови.Стругари направиха нова и утре събираме рейлата и монтирваме.Интересно е че в самата рейка е влизало някога вода,ноо от каде и защо незнам.Наскоро бях сменял и аксеален лагер които също е мокрен.Взех да се чудя дали не е наводнявана нещо колата преди?
Поздрави !
Поздрави !
- Toyo_driver
- Мнения: 220
- Регистриран на: 19 Ное 2011 10:21
- Местоположение: Русе
Re: Съвет относно рейка
Твърде е възможно да е използвана вместо подводница laugh.gif така като гледам проблема при теб е бил във вътрешните втулки, а не в тези които държат рейката към ходовата част..важното е че сте намерили решение и дано да станеstamenov написа:И така,рейката е смъкната и разглобена.Проблема е в дясната втулка,която е износена.Между другото те са пластмасови.Стругари направиха нова и утре събираме рейлата и монтирваме.Интересно е че в самата рейка е влизало някога вода,ноо от каде и защо незнам.Наскоро бях сменял и аксеален лагер които също е мокрен.Взех да се чудя дали не е наводнявана нещо колата преди?
Поздрави !

Re: Съвет относно рейка
Рейката е монтирана и съм много доволен от резултата .Отстраних и другите проблеми,някои със съдействието на колега от форума за което съм му благодарен.
Поздрави !
Поздрави !
- zi_zi_top
- Мнения: 4234
- Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
- Местоположение: София
- Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 33 пъти
Re: Съвет относно рейка
В Италия често стават наводнения и наводнени автомобили, които са били тотализирани от застрахователите са любима стока за нашите автоджамбази. Много вероятно да е такъв случая на колата ти.Непременно смени маслото на СК.
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
Re: Съвет относно рейка
Колата е италианка и сега със този съвет ме вкара във филма.Ще видим маслото,къде да гледам за белязи от наводняване?
-
- Мнения: 1135
- Регистриран на: 03 Юни 2009 15:02
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
Re: Съвет относно рейка
Колега,
допуснете, че колегата Зи-Зи-Топ по-скоро се шегува ...
За автомобил на 10 г., и то в средния клас е нормално да се появят някои проблеми. За рейката проблема може да е всякакъв ... Ето например при мен гаранционно я смениха въпреки, че автомобила не е наводняван или удяван biggrin.gif Водната помпа също ... допускам дефектни части, неправилен монтаж, изнервен английски работник в Петък следобяд (че му се пие вече, а поредния шибан авенсис чака за монтиране на линията ...) biggrin.gif
Изпуснал амортесъор на 5-та врата/блокирал ... За 10 години е добре, че и поне един държи. Това е бял кахър и е нормално остаряване на детайла. Такъв амортесъор за 10-на лева ще си вземеш употребяван от моргите. Виждал съм на далеч по класни автомобили да са изпочупени корите. Зависи как и къде се кара автомобила, дали се катери по бордюри, дали е закачан отдолу и т.н. и т.н. Достатъчно е да падне един или два крепежни елемента и след време, благодарение на вибрации, закачане и т.н. корите се чупят. Ако не си намерите точно същите по моргите, с малко сръчност, инструмени и материали, може да се приспособят кори от друг автомобил или същите да бъдат "закърпени" но и добри на вид. Това са малки ядове за 10 г. автомобил. Големите са проблеми с ДВГ, скорости, сходимост, окачване, електроника, ел. системи, ръжда, и т.н.
Задължително е следвало да вкарате автомобила за обслужване на масло, филтри (всички), антифриз, ремъци (всички) и ролки (ако е с такива за анг.ремък), накладки, спирачни маркучи, свещи и кабели(безнинов ДВГ) и пр.... т.е. при закупуването на автомобил втора ръка следва да се приготвят около 10 % ( а ако включим нови гуми, застраховки, регистрации, козметични ремонти и пр. до 20 % ) от общата сума за закупуване на автомобила за неговото привеждане в състояние да ви служи добре следващите 3-5 години.
Няма белези по които да установите какво е състоянието на автомобила и особено ДВГ, скорости и други агрегати, ако не го разглобите. Брат ми има сервизче за коли и вервайте ми
знам за какво става дума. Знам и защо гореизброеното обслужване следва да се направи независимо и как ви е уверявал джамбазина, че колата е обслужена и т.н (освен ако не предостави неоспорими доказателства от оторизиран сервиз, фактури с номера на автомобила и т.н.).
Стана дълго но написах това да не се притеснявате, а спокойно да си карате автомобила, да не мислите, че всичко се дължи на качество (а просто на стареене) и ако умеете и имате сръчност и ръце ... ще си намирате чудесно извинение пред съпругата и приятно хоби да си "ровичкате" по колата biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif ... макар, че брат ми се шегува, че един автомобил трябва да може да тръгва, спира и завива
допуснете, че колегата Зи-Зи-Топ по-скоро се шегува ...
За автомобил на 10 г., и то в средния клас е нормално да се появят някои проблеми. За рейката проблема може да е всякакъв ... Ето например при мен гаранционно я смениха въпреки, че автомобила не е наводняван или удяван biggrin.gif Водната помпа също ... допускам дефектни части, неправилен монтаж, изнервен английски работник в Петък следобяд (че му се пие вече, а поредния шибан авенсис чака за монтиране на линията ...) biggrin.gif
Изпуснал амортесъор на 5-та врата/блокирал ... За 10 години е добре, че и поне един държи. Това е бял кахър и е нормално остаряване на детайла. Такъв амортесъор за 10-на лева ще си вземеш употребяван от моргите. Виждал съм на далеч по класни автомобили да са изпочупени корите. Зависи как и къде се кара автомобила, дали се катери по бордюри, дали е закачан отдолу и т.н. и т.н. Достатъчно е да падне един или два крепежни елемента и след време, благодарение на вибрации, закачане и т.н. корите се чупят. Ако не си намерите точно същите по моргите, с малко сръчност, инструмени и материали, може да се приспособят кори от друг автомобил или същите да бъдат "закърпени" но и добри на вид. Това са малки ядове за 10 г. автомобил. Големите са проблеми с ДВГ, скорости, сходимост, окачване, електроника, ел. системи, ръжда, и т.н.
Задължително е следвало да вкарате автомобила за обслужване на масло, филтри (всички), антифриз, ремъци (всички) и ролки (ако е с такива за анг.ремък), накладки, спирачни маркучи, свещи и кабели(безнинов ДВГ) и пр.... т.е. при закупуването на автомобил втора ръка следва да се приготвят около 10 % ( а ако включим нови гуми, застраховки, регистрации, козметични ремонти и пр. до 20 % ) от общата сума за закупуване на автомобила за неговото привеждане в състояние да ви служи добре следващите 3-5 години.
Няма белези по които да установите какво е състоянието на автомобила и особено ДВГ, скорости и други агрегати, ако не го разглобите. Брат ми има сервизче за коли и вервайте ми

Стана дълго но написах това да не се притеснявате, а спокойно да си карате автомобила, да не мислите, че всичко се дължи на качество (а просто на стареене) и ако умеете и имате сръчност и ръце ... ще си намирате чудесно извинение пред съпругата и приятно хоби да си "ровичкате" по колата biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif ... макар, че брат ми се шегува, че един автомобил трябва да може да тръгва, спира и завива

- zi_zi_top
- Мнения: 4234
- Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
- Местоположение: София
- Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 33 пъти
Re: Съвет относно рейка
За съжаление изобщо не се шегувам! Това е положението.scorpion написа:Колега,
допуснете, че колегата Зи-Зи-Топ по-скоро се шегува ...
Нямам предвид обаче, че се внасят САМО такива автомобили.

Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
- Rudy
- Мнения: 1347
- Регистриран на: 14 Юни 2009 17:35
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
Re: Съвет относно рейка
Точно на нас не ни отива да се сравняваме с италианци и да твърдим, че кола купена и карана само в БГ е по-добра от техните. Нито климата ни е по-добър, нито пътищата, пък дори и цените на пазара предразполагат към "гаражни" майстори и ментета части. Всичко зависи от конкретния собственик - не отричам, че там има доста мърлячи, обаче затова и цените на колите докарвани от там са по-ниски от немските. Така, че не се "филмирай", че колата ти е наводнявана, само защото е италианка.

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 9 госта