Самодиагностика как
Самодиагностика как
Здравейте колеги.
Карам Ярис 2001г. 1.5 Т-спорт.
Искам да знам има ли някаде букса с която мога да си направя самодиагностика,че ми светна чека без причина.Карам и съм карал доста Хонди и при тях има букса с два пина която като се даде на късо и ключа на контакт чека индикира коя е грешката.Има ли вариант и при яриса да е така и каде се намира евентуално тая букса,как се прави самодиагностиката.
Карам Ярис 2001г. 1.5 Т-спорт.
Искам да знам има ли някаде букса с която мога да си направя самодиагностика,че ми светна чека без причина.Карам и съм карал доста Хонди и при тях има букса с два пина която като се даде на късо и ключа на контакт чека индикира коя е грешката.Има ли вариант и при яриса да е така и каде се намира евентуално тая букса,как се прави самодиагностиката.
- Toyo_driver
- Мнения: 220
- Регистриран на: 19 Ное 2011 10:21
- Местоположение: Русе
Re: Самодиагностика как
Здравей колега!Не знам дали имаш букса ама ако не са я отрязали сигурно имаш laugh.gif
Майтапа настрана...вярно, е че хондите най-масово се диагностицират чрез самодиагностика ама те имат и диод на компютъра да показва грешките пък тойотите нямат(поне аз не знам). Първо виж какъв ти е куплунга за диагностика и след това си дръпни менюала за по сигурно. Иначе най-масовия случай при ОБД стандарта (диагн.букса DLC3) е крачета 4 и 13 на късо и контакта на он. И задължително да ползваш Toyota SST 09843-18040 laugh.gif Успех




- Me4oKyX
- Мнения: 2201
- Регистриран на: 10 Яну 2007 14:16
- Местоположение: Пловдив
- Получена благодарност: 1 път
- Обратна връзка:
Re: Самодиагностика как
1.5 T-Sport е със OBD букса.... Там четеш какво ти има, но много вероятно, щом върви като хората, да пише грешка за катализатора... Може и ламбда, ама щеше да има разлика във вървенето... Ноооо, с специалния уред май няма да успееш
Иначе е доста универсален, ама една диагностика ще ти свърши по-бързо и по-точно работата
П.П. Тойо - от къде мога да се сдобия с този диагностичен уред, че само такъв нямам



П.П. Тойо - от къде мога да се сдобия с този диагностичен уред, че само такъв нямам


Re: Самодиагностика как
Благодаря ви момчето,но къде се намира тази букса за да видя къде е проблема
- Akima
- Мнения: 7443
- Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Altezza
- Благодарил/а: 95 пъти
- Получена благодарност: 175 пъти
Re: Самодиагностика как
Мерси колеги.
И така,буксата я намерих и проверих грешките и ми излизат 9-та и 4-та ако правилно съм ги преброил.Първо 9-т премигвания интервал и после 4-и.Интересо ми е че заедно с тях премигват и ABS и Airbag.Кои са тези грешки колеги,каде мога да ги видя.
И така,буксата я намерих и проверих грешките и ми излизат 9-та и 4-та ако правилно съм ги преброил.Първо 9-т премигвания интервал и после 4-и.Интересо ми е че заедно с тях премигват и ABS и Airbag.Кои са тези грешки колеги,каде мога да ги видя.
Re: Самодиагностика как
Най-вероятно не си разчел правилно грешката/ите( Сега се сещам ,че ако грешките са няколко ги показва във възходящ ред ,т.ч няма как да ти покаже 9 и после 4-ри. ). Че това P0009 хич не звучи добре. Имаш разминаване
на положението на коляновия вал и разпределителния /действително или работещ неправилно датчик за положението
на колянов/разпределителен/ни вал/ове.
The P0009 DTC code is generic, so that means it applies to all makes of vehicles. This source says it best:
The Engine Control Module (ECM) tests for misalignment between both camshafts on one bank of the engine & the crankshaft. The misalignment would be at an idler sprocket for either bank or at the crankshaft. Once the ECM learns the position of both camshafts on one bank of the engine, the ECM compares the learned values to a reference value. The ECM will set a DTC if both learned values for one bank of the engine are exceeding a calibrated threshold in the same direction.
Паузата между 9-ката и 4-ката колко секунди е . Да не би да е 1 грешка- 94 , ако паузата е по малка от 4 секунди грешката е една.
на положението на коляновия вал и разпределителния /действително или работещ неправилно датчик за положението
на колянов/разпределителен/ни вал/ове.
The P0009 DTC code is generic, so that means it applies to all makes of vehicles. This source says it best:
The Engine Control Module (ECM) tests for misalignment between both camshafts on one bank of the engine & the crankshaft. The misalignment would be at an idler sprocket for either bank or at the crankshaft. Once the ECM learns the position of both camshafts on one bank of the engine, the ECM compares the learned values to a reference value. The ECM will set a DTC if both learned values for one bank of the engine are exceeding a calibrated threshold in the same direction.
Паузата между 9-ката и 4-ката колко секунди е . Да не би да е 1 грешка- 94 , ако паузата е по малка от 4 секунди грешката е една.
Re: Самодиагностика как
Колеги благодаря ви за помоща.грешката не съм я прочел правилно.Днес погледнах пак и тя е 94(с малък интервал м/у 9 и 4).Каква е тази грешка и каква може да е причината за нея.Каде та търся проблема?whitefang написа:
Паузата между 9-ката и 4-ката колко секунди е . Да не би да е 1 грешка- 94 , ако паузата е по малка от 4 секунди грешката е една.
Re: Самодиагностика как
Странно,защото ти нямаш VSC. Тази грешка е за VSC ,но може и да е от ABS(Грешката е за късо на шината към контролера-предполагам е един за АBS,Brake Assistant, VSC,TRC). Да не се е появила покрай снеговете и ледовете. Провери за окъсили кабели към датчици
на ABS ,разкъсана изолация и проникване на вода и окъсяване. Може и да е била само моментна и сега да е наред, щом не ти свети ABS лампата постоянно.Тествай дали ти сработва АБС-а
Весели Празници.
на ABS ,разкъсана изолация и проникване на вода и окъсяване. Може и да е била само моментна и сега да е наред, щом не ти свети ABS лампата постоянно.Тествай дали ти сработва АБС-а

Весели Празници.
Re: Самодиагностика как
ABS-са сработва да и нямам индикации на таблото за проблем с него,но ми направи впечатление,че като окасявам за проверка на грешките ми примигва и лампата за ABS и Airbag.Почвам да се замислям дали тая грешка не се показа след като ми сменяха летните със зимните гуми,да не би да са направили някоя беля гумаджиите.Каква друга може да е причината ако не е с ABS-a?whitefang написа:Странно,защото ти нямаш VSC. Тази грешка е за VSC ,но може и да е от ABS(Грешката е за късо на шината към контролера-предполагам е един за АBS,Brake Assistant, VSC,TRC). Да не се е появила покрай снеговете и ледовете. Провери за окъсили кабели към датчици
на ABS ,разкъсана изолация и проникване на вода и окъсяване. Може и да е била само моментна и сега да е наред, щом не ти свети ABS лампата постоянно.Тествай дали ти сработва АБС-а
Весели Празници.
Колега можеш ли да ми постнеш линк с грешките да го имам.
Re: Самодиагностика как
Колеги според Гугъл вижте какво ми дава като грешка 94.
P0094 Fuel System Leak Detected - Small Leak
http://www.yarisclub.gr/forum/showthread.php?t=7882
P0094 Fuel System Leak Detected - Small Leak
http://www.yarisclub.gr/forum/showthread.php?t=7882
Re: Самодиагностика как
Ами нямам конкретен линк ,затова и пиша толкова общо. Питай гугъл. Ровя в общите OBD DTC излизат и някой специфични ,нищо конкретно за тойота и ярис.
Всички гуми ли смени? Пробвай да я занулиш като откачиш за малко акумулатора и виж дали ще се появи.
Не е ясно и към коя група точно е грешката защото с кламера четеш само номера, а групата според зависи от кои други лампи светят по таблото
Грешките с Pxxxx - Powertrain - двигател и съпътстващи агрегати
Грешките с Cxxxx - Chaisis - тука са ти ABS,AIRBAG и други предполагам ,че от тази група ти е грешката ,защото ти свети и ABS-a
докато разчиташ грешката.
http://www.obd-codes.com/trouble_codes/
Ама тук я няма тази грешка в C групата ,сега не мога да намеря къде я видях ,даже на 3-4 места ,защото беше на служебния комп.
На всичките места, на които я видях в C групата се отнасяше за VSC и е късо на общата шина(от/към датчиците).
Ще поровя още малко
Всички гуми ли смени? Пробвай да я занулиш като откачиш за малко акумулатора и виж дали ще се появи.
Не е ясно и към коя група точно е грешката защото с кламера четеш само номера, а групата според зависи от кои други лампи светят по таблото
Грешките с Pxxxx - Powertrain - двигател и съпътстващи агрегати
Грешките с Cxxxx - Chaisis - тука са ти ABS,AIRBAG и други предполагам ,че от тази група ти е грешката ,защото ти свети и ABS-a
докато разчиташ грешката.
http://www.obd-codes.com/trouble_codes/
Ама тук я няма тази грешка в C групата ,сега не мога да намеря къде я видях ,даже на 3-4 места ,защото беше на служебния комп.
На всичките места, на които я видях в C групата се отнасяше за VSC и е късо на общата шина(от/към датчиците).
Ще поровя още малко

Re: Самодиагностика как
Едва ли е тазиREDPOWER написа:Колеги според Гугъл вижте какво ми дава като грешка 94.
P0094 Fuel System Leak Detected - Small Leak
http://www.yarisclub.gr/forum/showthread.php?t=7882
Грешките са групирани според това за какво се отнасят.
Само че като я четеш с кламера не ти мига към коя група се отнася
Просто ти светят в същото време и други лампи и оттам трябва да се ориентираш към коя група се отнася.
Щом ти мигат ABS/AIRBAG лампите в същото време грешката най-вероятно е в C-групата(C0094)
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot], Google [Bot] и 5 госта