Шум от шайбата на климатика - Avensis T25 2.0 D4D 116HP 2005
- Kiki
- Мнения: 8201
- Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
- Местоположение: София
- Автомобил: РАВ 4 ХА 30
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 14 пъти
Re: Странен шум при свободен ход
Мисля, че тези гумички служат на нещо като съединител, точно тогава когато се пусне климатикът.
Дали тези, които си маправил от маркуч ще издържат?!
Пускай климатика, само на бавни обороти на двигателя, защото мисля, че точно тогава се износват, когато се пуска, на по-големи обороти.
Примерно тогато караш на 3 000 оборота и го пуснеш.
Дали тези, които си маправил от маркуч ще издържат?!
Пускай климатика, само на бавни обороти на двигателя, защото мисля, че точно тогава се износват, когато се пуска, на по-големи обороти.
Примерно тогато караш на 3 000 оборота и го пуснеш.
За разлика от главата, коремът казва кога е празен!
Re: Странен шум при свободен ход
Здравейте колеги!
Имам същия проблем като колегата, някой може ли да ми даде малко по- подробно обяснение как се сваля тая шайба на компресора на климатика за да стигна до гумените тампончета?
Благодарско предварително.
П.с. Колата е Авенсис 2003 Т25 2.0 D4D 116hp
Имам същия проблем като колегата, някой може ли да ми даде малко по- подробно обяснение как се сваля тая шайба на компресора на климатика за да стигна до гумените тампончета?
Благодарско предварително.

П.с. Колата е Авенсис 2003 Т25 2.0 D4D 116hp
- Akima
- Мнения: 7442
- Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Altezza
- Благодарил/а: 95 пъти
- Получена благодарност: 175 пъти
Re: Странен шум при свободен ход
Ще ти потърся диаграма довечера - ако дадеш рама ще е по-лесно.Lexer написа:П.с. Колата е Авенсис 2003 Т25 2.0 D4D 116hp
Re: Шум от шайбата на климатика - Avensis T25 2.0 D4D 116HP
Благодаря много, ама това не е ли за ангренажния ремък. На мен ми трябва как се сваля шайбата на компресора на климатика 

- Akima
- Мнения: 7442
- Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Altezza
- Благодарил/а: 95 пъти
- Получена благодарност: 175 пъти
Re: Шум от шайбата на климатика - Avensis T25 2.0 D4D 116HP
Lexer написа:Благодаря много, ама това не е ли за ангренажния ремък. На мен ми трябва как се сваля шайбата на компресора на климатика

http://toyota-omg.ru/55_nagrevatel_i_ko ... amena.html - за същия двигател е.
http://www.toyota-club.by/forum/viewtop ... 72&t=19636
- iakrastev
- Мнения: 124
- Регистриран на: 29 Апр 2016 14:48
- Местоположение: София
- Автомобил: oyota Corolla Verso, 1.8 VVti,
- Обратна връзка:
Шум от шайбата на климатика - Avensis T25 2.0 D4D 116HP 2005
Здравейте пичове!
Попаднах на тази тема търсейки отговор на сходен проблем. В моя случай се чува свистене точно от тази шайба и то в следната ситуация. Паля сутрин свистене няма, карам 15 мин и в момента, в който паркирам и оставя колата запалена (изключена от скорост) - чувам въпросното свистене, което продължава около минута, след което постепенно отслабва и спира. Влизах в няколко сервиза по този въпрос за консултация (правя следното уточнение, сменени са ролки, ремъци преди 20 000км тогава този шум го нямаше, появи се преди месец) и всички ме насочват към износен лагер, който е в самата шайба на компресора на климатика. Колата е Corolla Verso 2003 1.8hp - бензин.
Предложиха ми следните варианти 1.)избиване на лагер и смяна с нов(шайбата остава старата) - този вариант според тях е с неизвестен край (търсене на същия лагер не се знае дали подлежи да се извади и т.н) и 2.) смяна на цялата щайба с лагер на стойност около 160 лв без труда.(частите ме съмнява да са оригинални. Иначе оригинална нова шайба с лагер в нея + някаква електроника според Марио от Febest = 800лв.)
Как хорицата заключиха, че проблема е в лагера, свалиха пистовия ремък и разклатиха една по една всички ролки и шайби, само в тази имаше луфт. Преди това поливаха с вода, няма промяна във звука, той просто си се появява и изчезва в гореописаната ситуация. Пробвал съм да заливам с вода и когато още е току що запалена - звук няма.
Какво бихте ми препоръчали - да се впусна ли в приключението с 2.) или да изчакам тотално да се разбие и тогава да действам.
Някой има ли опит в конкретния случай и какво бихте ме посъветвали.
Благодарско на всички!
Попаднах на тази тема търсейки отговор на сходен проблем. В моя случай се чува свистене точно от тази шайба и то в следната ситуация. Паля сутрин свистене няма, карам 15 мин и в момента, в който паркирам и оставя колата запалена (изключена от скорост) - чувам въпросното свистене, което продължава около минута, след което постепенно отслабва и спира. Влизах в няколко сервиза по този въпрос за консултация (правя следното уточнение, сменени са ролки, ремъци преди 20 000км тогава този шум го нямаше, появи се преди месец) и всички ме насочват към износен лагер, който е в самата шайба на компресора на климатика. Колата е Corolla Verso 2003 1.8hp - бензин.
Предложиха ми следните варианти 1.)избиване на лагер и смяна с нов(шайбата остава старата) - този вариант според тях е с неизвестен край (търсене на същия лагер не се знае дали подлежи да се извади и т.н) и 2.) смяна на цялата щайба с лагер на стойност около 160 лв без труда.(частите ме съмнява да са оригинални. Иначе оригинална нова шайба с лагер в нея + някаква електроника според Марио от Febest = 800лв.)
Как хорицата заключиха, че проблема е в лагера, свалиха пистовия ремък и разклатиха една по една всички ролки и шайби, само в тази имаше луфт. Преди това поливаха с вода, няма промяна във звука, той просто си се появява и изчезва в гореописаната ситуация. Пробвал съм да заливам с вода и когато още е току що запалена - звук няма.
Какво бихте ми препоръчали - да се впусна ли в приключението с 2.) или да изчакам тотално да се разбие и тогава да действам.
Някой има ли опит в конкретния случай и какво бихте ме посъветвали.
Благодарско на всички!
Toyota Corolla Verso, 1.8 VVti, 2003
- iakrastev
- Мнения: 124
- Регистриран на: 29 Апр 2016 14:48
- Местоположение: София
- Автомобил: oyota Corolla Verso, 1.8 VVti,
- Обратна връзка:
Шум от шайбата на климатика - Avensis T25 2.0 D4D 116HP 2005
Забравих по време на движение на автомобила и смяна на предавки независимо колко време карам - свистене няма. Явно се получава само когато оборотите паднат под 900 и реално колата е в покой.
Toyota Corolla Verso, 1.8 VVti, 2003
- iakrastev
- Мнения: 124
- Регистриран на: 29 Апр 2016 14:48
- Местоположение: София
- Автомобил: oyota Corolla Verso, 1.8 VVti,
- Обратна връзка:
Шум от шайбата на климатика - Avensis T25 2.0 D4D 116HP 2005
При колегата BlackBone разбирам, че е стържене/тракане като метал в метал, в моя случай говорим за свистене като при ремък.
Toyota Corolla Verso, 1.8 VVti, 2003
Шум от шайбата на климатика - Avensis T25 2.0 D4D 116HP 2005
Здравей колега за не съм автомонтьор но поддържам доста машини в които има лагери ,ремъци ,ролки, валове и тн. въртящи и движещи се части ,сменил съм стотици лагери и не съм чул лагер да свири като ремък лагера или вие или бучи или ако е много разбит ромоли .
Според мен подобен звук може да е от попаднал боклук между подвижната и неподвижната част , например шайбата е ръждясала и шупналата ръжда докосва неподвижната част или пък се е получил налеп от боклуци между двете части(подвижна и неподвижна) ,случвало ми се е парченце парцал (конци) да се хване на и да се навие и то така че не се вижда без разглобяване и от триенето издаваше леко свирене като от ремък.
НО като цяло съм стигнал до извода че такива неща дето се чуват от време на време и не е сигурно точно какво е е по добре да ги оставиш докато станат постоянни и тогава лесно се установява къде е проблема и да се смени правилната част.
А в сервизите в БГ може да ти сменят всичко без да има смисъл . На служебната кола последно заради леко похлопване искаха да ми сменят кормилната рейка (В ЕДИН ОТ НАЙ ДОБРИТЕ СЕРВИЗИ В СТАРА ЗАГОРА) а един гаражен майстор смени кормилните накрайници и вече няма проблем.
Според мен подобен звук може да е от попаднал боклук между подвижната и неподвижната част , например шайбата е ръждясала и шупналата ръжда докосва неподвижната част или пък се е получил налеп от боклуци между двете части(подвижна и неподвижна) ,случвало ми се е парченце парцал (конци) да се хване на и да се навие и то така че не се вижда без разглобяване и от триенето издаваше леко свирене като от ремък.
НО като цяло съм стигнал до извода че такива неща дето се чуват от време на време и не е сигурно точно какво е е по добре да ги оставиш докато станат постоянни и тогава лесно се установява къде е проблема и да се смени правилната част.
А в сервизите в БГ може да ти сменят всичко без да има смисъл . На служебната кола последно заради леко похлопване искаха да ми сменят кормилната рейка (В ЕДИН ОТ НАЙ ДОБРИТЕ СЕРВИЗИ В СТАРА ЗАГОРА) а един гаражен майстор смени кормилните накрайници и вече няма проблем.
- iakrastev
- Мнения: 124
- Регистриран на: 29 Апр 2016 14:48
- Местоположение: София
- Автомобил: oyota Corolla Verso, 1.8 VVti,
- Обратна връзка:
Шум от шайбата на климатика - Avensis T25 2.0 D4D 116HP 2005
Съгласен съм с теб колега, но аз съм на принципа, че имали нещо трябва да се направи, а дали вече е така както ти си го описал (благодаря за което) вече ще стане ясно като свалим и видим за какво иде реч. Това със смисъла отиваме да правим едно в сервиза, а правим друго за да вземем едни пари - вече съм го гледам този филм. За това отдавна съм на принципа, четене, мислене и действия от моя страна, и вече в краен случай сервиз. Пишман майстори много...
Другия месец като съм по свободен ще опитам да я сваля и да видя каква е ситуацията, но на първо четене при свален ремък във въпросната шайба с лагер има луфт, проверих всяка една от останалите шайби и ролки, такъв няма, за това се насочвам именно към варианта разбит лагер и евентуално чуждо тяло попаднало между подвижна и неподвижна част. Благодаря все пак и ще пиша като имам статус. Лошото е че трябва да източвам фреона на климатика...
Другия месец като съм по свободен ще опитам да я сваля и да видя каква е ситуацията, но на първо четене при свален ремък във въпросната шайба с лагер има луфт, проверих всяка една от останалите шайби и ролки, такъв няма, за това се насочвам именно към варианта разбит лагер и евентуално чуждо тяло попаднало между подвижна и неподвижна част. Благодаря все пак и ще пиша като имам статус. Лошото е че трябва да източвам фреона на климатика...
Toyota Corolla Verso, 1.8 VVti, 2003
Шум от шайбата на климатика - Avensis T25 2.0 D4D 116HP 2005
Препоръчвам ти за източването да отидеш в някой сервиз в който имат станция за профилактика на климатика тъй като тези станции (повечето) като изтеглят фреона отделят маслото и измерва точното количество масло и фреон които са изтеглили. За да може при зареждането да ти добавят необходимото количество масло , защото някой майстори теглят фреона с обикновена станция за изтегляне на фреон (тази станция има само един сух компресор и не отделя маслото). А с фреона издърпва и част от маслото в бутилката , след това отиваш и той то зарежда климатика с фреон без да сложи масло . Хубаво е при тази интервенция (точене и зареждане) да се добави(превантивно) една доза оцветител тъй като при евентуален пропуск в системата по лесно се открива пропуска(колкото повече стават годините на колата толкова по вероятно получаването на пропуск).
Като то разкачиш тръбите от компресора веднага трябва да ги запушиш много добре за да не попадне боклук и влага (маслото в климатика е силно хигроскопично и попива влагата дори от въздуха) . След ремонта и преди зареждането с фреон задължително трябва системата да се вакуумира поне 15-20мин тй като водата под вакум се изпарява при ниска температура и вакуумпомпата я издърпва.
Любопитен съм да разбера от къде идва проблема и ще чакам да споделиш

- iakrastev
- Мнения: 124
- Регистриран на: 29 Апр 2016 14:48
- Местоположение: София
- Автомобил: oyota Corolla Verso, 1.8 VVti,
- Обратна връзка:
Шум от шайбата на климатика - Avensis T25 2.0 D4D 116HP 2005
Благодаря колега за разясненията! Ще те държа в течение като имам някакво развитие по случая!
Toyota Corolla Verso, 1.8 VVti, 2003
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 2 госта