Покупка на Тойота Авенсис 2 -мнения и съвети
- JapCar
- Мнения: 965
- Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
- Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
- Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
- Благодарил/а: 7 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Re: Покупка на Тойота Авенсис 2 -мнения и съвети
Както казах преди, това е първия дизел, който карам, та га питам няколко въпроса знаещите:
Двигателя ми е 1ADFTV 126к.с.. Може би малко се различава от 1CDFTV 116к.с
1.Разни сайтове дават маслото да е 5W30 полу или пълна синтетика.
-Минерално със същата маркировка недопустимо ли е?
-Не трябва ли да е винаги пълна синтетика, като е турбо дизел?
-Туба от 5л стига ли?
2.На достъпно място ли е масления и горивния филтър? Кога се сменя горивния?
3.Двигателя загрява много бавно- за 5-6км при 10гр външна темп.
-Това нормално ли е или термостата е блокирал отворен?
-Термостата достъпен ли е за лесна проверка/смяна?
Двигателя ми е 1ADFTV 126к.с.. Може би малко се различава от 1CDFTV 116к.с
1.Разни сайтове дават маслото да е 5W30 полу или пълна синтетика.
-Минерално със същата маркировка недопустимо ли е?
-Не трябва ли да е винаги пълна синтетика, като е турбо дизел?
-Туба от 5л стига ли?
2.На достъпно място ли е масления и горивния филтър? Кога се сменя горивния?
3.Двигателя загрява много бавно- за 5-6км при 10гр външна темп.
-Това нормално ли е или термостата е блокирал отворен?
-Термостата достъпен ли е за лесна проверка/смяна?
Живей широко и художествено!
Yaris, 1,33, 2010
Yaris, 1,33, 2010
- Rudy
- Мнения: 1347
- Регистриран на: 14 Юни 2009 17:35
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
Re: Покупка на Тойота Авенсис 2 -мнения и съвети
1. слагай само пълна синтетика, 5 л не стига - обикновено е 6лJapCar написа: 1.Разни сайтове дават маслото да е 5W30 полу или пълна синтетика.
-Минерално със същата маркировка недопустимо ли е?
-Не трябва ли да е винаги пълна синтетика, като е турбо дизел?
-Туба от 5л стига ли?
2.На достъпно място ли е масления и горивния филтър? Кога се сменя горивния?
3.Двигателя загрява много бавно- за 5-6км при 10гр външна темп.
-Това нормално ли е или термостата е блокирал отворен?
-Термостата достъпен ли е за лесна проверка/смяна?
2. филтрите сам не съм сменял, горивен за 150 х.км също
3. дизела има по-високо КПД и затова загрява бавно (затова по-високите нива имат печки)
-нормално е

- JapCar
- Мнения: 965
- Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
- Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
- Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
- Благодарил/а: 7 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Re: Покупка на Тойота Авенсис 2 -мнения и съвети
Кофти- обикновено тубите са 4 или 5 литра, трябва да се купува и 1л допълнително.Rudy написа: 1. слагай само пълна синтетика, 5 л не стига - обикновено е 6л
Предния собственик каза, че е сменял маслото (5W30 пълна синтетика) всяка година при поредното сервизно обслужване и понеже било Кастрол нам кво си, се сменяло на 20хил мили(което ми се вижда много). Аз имам още 4 хил до тогава, но като го проверих ми изглежда ужасно черно (на бензиновите дори когато го сменям е по-кафяво...) Та за това мисля да го сменя пак с 5W30...
Живей широко и художествено!
Yaris, 1,33, 2010
Yaris, 1,33, 2010
Re: Покупка на Тойота Авенсис 2 -мнения и съвети
нали ти отговорих подробно на въпроситеJapCar написа:Както казах преди, това е първия дизел, който карам, та га питам няколко въпроса знаещите:
Двигателя ми е 1ADFTV 126к.с.. Може би малко се различава от 1CDFTV 116к.с
1.Разни сайтове дават маслото да е 5W30 полу или пълна синтетика.
-Минерално със същата маркировка недопустимо ли е?
-Не трябва ли да е винаги пълна синтетика, като е турбо дизел?
-Туба от 5л стига ли?
2.На достъпно място ли е масления и горивния филтър? Кога се сменя горивния?
3.Двигателя загрява много бавно- за 5-6км при 10гр външна темп.
-Това нормално ли е или термостата е блокирал отворен?
-Термостата достъпен ли е за лесна проверка/смяна?

- JapCar
- Мнения: 965
- Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
- Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
- Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
- Благодарил/а: 7 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Re: Покупка на Тойота Авенсис 2 -мнения и съвети
Не съм казал, че не ти вярвам, а ... сервизите ги заобикалям от далече, било и официални, но това е друга тема...да не споделям впечатления.Toyko написа:
нали ти отговорих подробно на въпроситеили не вярваш на официалния сервиз , където ме поддържат гаранционно ?
Живей широко и художествено!
Yaris, 1,33, 2010
Yaris, 1,33, 2010
- JapCar
- Мнения: 965
- Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
- Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
- Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
- Благодарил/а: 7 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Re: Покупка на Тойота Авенсис 2 -мнения и съвети
Да използвам темата и да питам и за отопление/климатик:
Понеже е студено,климатика не мога да го пробвам как работи (би трябвало да е двузонов климатроник, управлението е електронно, с дисплей).
Както казах, колата загрява много бавно, но като включа вентилатора веднага след потегляне, почти веднага започва да духа топло.Като спра на светофар, оборотите са 1200 и като изключа вентилатора, падат на 800. Тези два факта ме навеждат на мисълта, че климатика работи в инверсен режим-охлаждане или отопление. Т.е. климатика замества класическото отопление с радиаторче в купето през което минава антифриза и вентилатор.
Така ли е?
А как трябва да стане, ако искам просто да влиза външен въздух, без да е охладен или загрят, само проветрение?
Понеже е студено,климатика не мога да го пробвам как работи (би трябвало да е двузонов климатроник, управлението е електронно, с дисплей).
Както казах, колата загрява много бавно, но като включа вентилатора веднага след потегляне, почти веднага започва да духа топло.Като спра на светофар, оборотите са 1200 и като изключа вентилатора, падат на 800. Тези два факта ме навеждат на мисълта, че климатика работи в инверсен режим-охлаждане или отопление. Т.е. климатика замества класическото отопление с радиаторче в купето през което минава антифриза и вентилатор.
Така ли е?
А как трябва да стане, ако искам просто да влиза външен въздух, без да е охладен или загрят, само проветрение?
Живей широко и художествено!
Yaris, 1,33, 2010
Yaris, 1,33, 2010
- Vesko
- ЗАВИНАГИ С НАС.....
- Мнения: 3835
- Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Re: Покупка на Тойота Авенсис 2 -мнения и съвети
Катп го слойиш на студено и изключиш климатика. И циркулацията на въздуха само в купето трябва да е изключена.
- JapCar
- Мнения: 965
- Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
- Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
- Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
- Благодарил/а: 7 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Re: Покупка на Тойота Авенсис 2 -мнения и съвети
Е аз клииматика не съм го включвал въобще, циркулацията си е от вън.Както казах, управлението на отоплението не механично, а електронно, с врътки и дисплей...Vesko написа:Катп го слойиш на студено и изключиш климатика. И циркулацията на въздуха само в купето трябва да е изключена.
Чувал съм, че когато се изпотят стъклата, включването на климатика ги изсушава много бързо.Как се процедира?
Живей широко и художествено!
Yaris, 1,33, 2010
Yaris, 1,33, 2010
-
- Мнения: 587
- Регистриран на: 28 Апр 2009 07:55
- Местоположение: София и Пазарджик
Re: Покупка на Тойота Авенсис 2 -мнения и съвети
Ами процедира се просто като пуснеш климатика(A/C). Това за топлото си е така, като не е загряла колата и вдига обороти, като загрее ще паднат сами, но по това е писано много и по-добре потърси из темите във форума и ще добиеш по-ясна представа..
- JapCar
- Мнения: 965
- Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
- Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
- Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
- Благодарил/а: 7 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Re: Покупка на Тойота Авенсис 2 -мнения и съвети
ОК, но температурата на дисплея на колко да е поставена? Т.е. ако в купето при тръгване е 3градуса, а регулаторите са сложени на 20гр, които трябва да постигне отоплението и включа A/C , какво става?baba_metca написа:Ами процедира се просто като пуснеш климатика(A/C).
Ако знаеш ключовите думи с които да търся тези теми?Това за топлото си е така, като не е загряла колата и вдига обороти, като загрее ще паднат сами, но по това е писано много и по-добре потърси из темите във форума и ще добиеш по-ясна представа..
Живей широко и художествено!
Yaris, 1,33, 2010
Yaris, 1,33, 2010
-
- Мнения: 587
- Регистриран на: 28 Апр 2009 07:55
- Местоположение: София и Пазарджик
Re: Покупка на Тойота Авенсис 2 -мнения и съвети
Теммпературата няма особенно значение, след като < 16 гардуса няма как да е. Стига да не е на Min, че тогава не знам какво ще стане, не съм експериментирал.JapCar написа: ОК, но температурата на дисплея на колко да е поставена? Т.е. ако в купето при тръгване е 3градуса, а регулаторите са сложени на 20гр, които трябва да постигне отоплението и включа A/C , какво става?
"топло + климатик" нещо такова. Виж долната тема.JapCar написа: Ако знаеш ключовите думи с които да търся тези теми?
http://toyotabg.eu/viewtopic.php?f=1&t=19695
- JapCar
- Мнения: 965
- Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
- Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
- Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
- Благодарил/а: 7 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Re: Покупка на Тойота Авенсис 2 -мнения и съвети
Климатика ще го пробвам лятото, отоплението си работи добре...
Проблема е, че не намирам никакво полезно ръководство за този двигател...
Знае ли някой поне къде е масления филтър (отпред/отзад на двг), само отдолу ли е достъпен? Дори не съм видял отдолу дали е закрито с пластмасови кори...студ и непрестанни дъждове biggrin.gif
Проблема е, че не намирам никакво полезно ръководство за този двигател...
Знае ли някой поне къде е масления филтър (отпред/отзад на двг), само отдолу ли е достъпен? Дори не съм видял отдолу дали е закрито с пластмасови кори...студ и непрестанни дъждове biggrin.gif
Живей широко и художествено!
Yaris, 1,33, 2010
Yaris, 1,33, 2010
Re: Покупка на Тойота Авенсис 2 -мнения и съвети
днес го пробвах като се сетих за темата - на 3 градуса сутринта почна да духа топло на 4тата минута мисля с пуснато въртене вътре и климатик на макс....на 6-7 вече е обще взето добре....
- JapCar
- Мнения: 965
- Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
- Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
- Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
- Благодарил/а: 7 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Re: Покупка на Тойота Авенсис 2 -мнения и съвети
Днес пробвах -при изпотено стъкло, натиснах бутона който си е специално за изсушаване на пр. стъкло, при което се включва автоматично и климатика. Наистина изсуши мн. бързо- за 2-3 мин... Има обаче противоречива мнения дали при това положение е по-добре бутона за вътрешна циркулация да е включен или да е на външен въздух.
Принципа на изсушаването с климатик е, че влажния въздух преминавайки през студената му "пита", влагата кондензира и водата се стича навън...
Ако е на вътрешна циркулация, въздуха би се въртял докато се изсуши все повече и повече. От друга страна пък външния въздух почти винаги е по сух от вътрешния, независимо, че е по-студен и вкарвайки го по същия път се изсушава още повече...
Та не е ясно как е по-добре.Вероятно с външен, след като автоматично за изсушаване се включва и климатика, но не вътрешната циркулация.
Принципа на изсушаването с климатик е, че влажния въздух преминавайки през студената му "пита", влагата кондензира и водата се стича навън...
Ако е на вътрешна циркулация, въздуха би се въртял докато се изсуши все повече и повече. От друга страна пък външния въздух почти винаги е по сух от вътрешния, независимо, че е по-студен и вкарвайки го по същия път се изсушава още повече...
Та не е ясно как е по-добре.Вероятно с външен, след като автоматично за изсушаване се включва и климатика, но не вътрешната циркулация.
Живей широко и художествено!
Yaris, 1,33, 2010
Yaris, 1,33, 2010
- Yuli
- Мнения: 193
- Регистриран на: 08 Яну 2009 10:51
- Местоположение: Sofia
- Получена благодарност: 2 пъти
Re: Покупка на Тойота Авенсис 2 -мнения и съвети
Това е защото имаш електрически РТС отоплител. Това е допълнително радиаторче за топло, коeто следи множество информация от колата, като обороти на двигателя, температура на водата, включени други консуматори и общо може да произведе около 500W допълнителна топлина, което е един доста анемичен сушоар като се замислиш, но подпомага все пак скоростта на затоплянето на купето. Оборотите зависят основно от това, че с включване и изклзчване на вентилатора ти пускаш и спираш нуждата от този отоплител, който си е много сериозен консуматор и чрез алтернатора в крайна сметка си го отнася двигателя. Ето ти линк за това нещо в моята корола, да наистина го има в нивото Luna за BG, колкото и да се изненадах в това когато проверявах- стр. 6 и 7:JapCar написа:...Както казах, колата загрява много бавно, но като включа вентилатора веднага след потегляне, почти веднага започва да духа топло.Като спра на светофар, оборотите са 1200 и като изключа вентилатора, падат на 800. ...
http://dox.bg/files/dw?a=d8fe4511e1
Нещо не стана да ъплоудна файла директно тука...

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта