Hayabusa engine w AE86

Специални проекти и ъпгрейди - AE86. Фотогалерии за фенове, тунинговани модели, рали шампионати, формула
Публикувай отговор
Аватар
K-A-N-U
Мнения: 1232
Регистриран на: 12 Авг 2005 01:17
Местоположение: Wheeling, IL

Мнение от K-A-N-U » 14 Окт 2006 17:21

AE86 - 850kg sys 1300cc vs Tiger B6 1000cc i 700kg
Makar proekta AE86 sys edin pytnik da e pak po tejka ot zavodsko oborudvanata Tiger B6 sys 150tina kg, tq za smetka na tova 6te ima po mo6ten dvigatel i 6te byde blizka ako ne i ednakva po performance do tiger-a s dvama pytnika.


Zna4i za vas tova mi iskazvane nqma smisal taka li???? Na tova pravolineino li mu vika6???? Zna4i tova 4e za men po gruba smetka AE86-cata 6te izleze 850kg sys 1300cc motor i kato q sravnim sys po-lekata Tiger B6 sys dvama 4oveka vytre teja6ta 700kg no pyk i sa po slabiq dvigatel vytre i kazvam 4e 6te bydat blizki po pervormance ako ne i ednakyv, ta za vas tova e pravolineino??!!?!?!?

agent dust
Мнения: 2235
Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
Местоположение: София

Мнение от agent dust » 14 Окт 2006 21:55

K-A-N-U написа: Zna4i za vas tova mi iskazvane nqma smisal taka li???? Na tova pravolineino li mu vika6???? Zna4i tova 4e za men po gruba smetka AE86-cata 6te izleze 850kg sys 1300cc motor i kato q sravnim sys po-lekata Tiger B6 sys dvama 4oveka vytre teja6ta 700kg no pyk i sa po slabiq dvigatel vytre i kazvam 4e 6te bydat blizki po pervormance ako ne i ednakyv, ta za vas tova e pravolineino??!!?!?!?
ахъм smile.gif що не си признаеш, че си нямаш никаква представа от пъформънс на един автомобил и да приключваме темата laugh.gif щото по твоята логика две коли могат да се сравняват само по килограми и максимална мощност на мотора. само дето едната ако е направена както трябва ще съсипе другата на всички тестове и то с много, дори да са еднакви кила и с еднакви мотори. просто нещата, които даваш за пример са от много малко значение за пърформънса, точно те са последна грижа - не можеш да сравняваш по този начин
status: за БАН

del_sol_fen
Мнения: 533
Регистриран на: 23 Яну 2005 01:08
Местоположение: Chicago, US of A

Мнение от del_sol_fen » 15 Окт 2006 11:19

samo iskam da spodelia che imah predvid STARI toyoti corona/corolla (onezi kvadratnite ot 70-te), i stari chevy nova (pak daje maj sa sushtoto kupe). ne si li gi vijdal na draga??? FWD??NOT!!! zadno sa. vdigat prednicata vse edno si im teglil shut otzad....:)
-------------------------------------------------
"...coming up on the Clock Channel ..... Six O'Clock..."

El Camino

Мнение от El Camino » 15 Окт 2006 13:57

Такаааа, тая тема заплашва да стигне темата за доброто настроение на CJ по страници, без дори да конвергира към някакъв резултат, за това ще се опитам да поставя нещата на някаква по "инженерна" почва от това "мойта дума срещу твойта дума".
Нека моля, всеки изчел темата до момента и имащ намерение да пише да прочете и това (макар, че стана голям чаршаф).

До тук какво измислихме.

1. Ще караме старлет 650-700 кила или корола 800-850 кила.
2. Двигателя не е 1.3л на Сузики, ами е този дето се слага на С3ките с 1.5 литра (Васко даде кита за него). Максимална мощност около 250 коня, макс момент 204 нютона.
3. Предавателното число няма да е 4,3 както на стандартната Тойота, а ще е 5,7.
4. Въпросът е не как ще стане физически това нещо, а дали този двигател ще накара това купе да полудее, какъвто е случая във филмчето със С3ката, което пуснах в началото. Аз поне до сега не съм виждал нещо такова по планински път - като грип и като скорост и като линия на ускорение. Лудница!
5. Темата продължителност на живота на един пистов мотоциклетен двигател е интересна, а не сме обсъждали. Също така алтернативите са интересни. Примерно моторите на БМВ са "дефорсаци" и правени малко за дядки. Там не вярвам да има толкова натоварване, та може да се поровим.

--------------------------------------------------------

Разграничавайки се от твърдения от рода на "Тва още не е правено, начи не става" и "Ти найш ква разлика има между моторен и автомобилен двигател" предлагам да налазим точките по следния начин:

По 1точка:

1. На повечето килограмите им се виждат много. Ами имаше едно твърдение до момента, по което никой не се изказа.
С3ка със двама души по 100 кила и резервоар до горе ще даде към 700 - 850 кила. Старлета е със 600 - 700 кила, демек с един човек сме пак там. Королата и да е 100 отгоре, това не променя толкова много, че "виждате ли, чак няма да потегли". За мен темата с килограмите е изчистена, но ако някой иска, то моля да обори горното твърдение.

2. Двигателя. Краси даде диаграма на един бузов мотор обаче в едни други единици дето трябва да пресметнем. Можем да я ползваме за някаква база, след като нямаме такава на "нашия" мотор с 250коня/200нм, а и този се доближава доста със 220 коня и 170нм.

Изображение

А така се преобразуват единиците:

From ft-lbs into Nm, multiply ft-lbs x 1.356

Така.

Ето долу две графики на почти сток 4АГЕ двигател. Едната е на колелата, другата на двигателя - от там идват разликите.

Изображение

Тъй като твърдението е, че със 50-60нм не може да се живее в ниските обороти, можем направо се загледаме в тях в двете графики, защото във високите става нещо ужасно при бузовия мотор, което няма нужда да коментираме.

Та виждаме, че 4аге при 3000 оборота има 50нм, а при 1000 .... 20!

Така, сега да погледнем тоя безмислен моторен двигател, дето няма "никакъв момент". При 3500 оборота имаме 70*1,36, демек 95НМ. Не знаем диаграмата на мотора на колелата ли е или на двигателя, но да кажем, че е на двигателя.
4АГЕ при 3500 оборота дава 60 на колелата и 80 на вала.
Ами дори в този случай излиза, че мотоциклетния двигател в никакъв случай не е по слаб от 4АГЕ, дори напротив - осезаемо по - мощен е!
За съвсем ниските обороти или иначе казано около 1000. Ами не виждам как двигател 1,5 литра ще има върт. момент по нисък от 20хм (какъвто е при 1.6 4АГЕ), но дори и да е, то вижте следващата точка "Предавателно число на диференциала".

3. При предавателно число 5,7 се получават крайни скорости при обороти от порядъка на 10 000 - 11 000, точно като на 4АГЕ. Долу са атачнати диаграмите на диференциал с 4,1 и 5,7:1 предавателни числа. Уговорката, че ние караме с 4,3 няма нужда да я правя предполагам вече.
Лесно може да се сметне, че в случая с Хаябузата при 100км/час на втора ще имаме 250 коня, докато при 4АГЕто 124.
Също така се вижда, че при 50км/час на втора с 4АГЕ сме на около 4000 оборота, а там имаме около 80нм на двигателя. При варианта "бузов мотор" на 2ра скорост при 50км/час имаме 5000 оборота, което прави 90*1,36=122НМ. Има няма 50% сме по добри в целия пауър банд от 4АГЕ, предвид крайната мощност от 250 коня и 204нм момент, от които изхождаме.

-------------------------------------------------------------
Така толкова за фактите.

Извода, който се налага за мен е, че бузов мотор 1.5 и сток 4аге са с еднакви характеристики от към момент и разпределението му. Т.е. това може да се разтълкива и така, че този мотор може да се кара и със 4.3 предавателното число, като тогава ще имаме примерно макс. скорост на 2ра от 130+км/час - A pure Takumi feeeling! Ест. със 5,7 се получава един доста смислен резерв на момент и мощност.

Предвид обаче това, че бузовия мотор е много по пъргав и развива имагинерните дори за формула атлантик 11 000 оборота, без да се налага да се прави нов за всяко състезание, то това е много интересна алтернатива на 4АГЕ и прословутата му способност да се развърта. Интересна от това, че китовете за буза се намират и че в комбинация с покупка на двигател ще са по евтин и смислен (дълготраен) тунинг от 4АГЕ изцеден то ръба на силите си, за около 1000 километра. После нов.

Темата пауър банд хич няма да я засягаме, защото ... е ясно защо biggrin.gif.

Ако трябва да се върнем към килограмите и да ги вземем в предвид в сметката, то се получава следното.
- При максимална мощност е ясно, че сме доста над 4аге и ще го влачим каросерията кат бръмбар сламка.
- Интересното за крузерите във форума е, какво се случва при 50 км/час на втора. Еми ето какво:

Килограми Корола АЕ86 - 850. (Килограми С3 - 500)
Момент Корола 4АГЕ (4000 оборота, 4,3:1) - 80нм. Момент буза (5000 оборота, 5,7:1) - 120+ НМ.

Килограми на НМ Корола (по малко е повече!) при

- 4АГЕ при 50км/час, 4,3 диф: 10.
- Буза при 50км/час, 4,3 диф: 7.
- Буза при 50км/час, 5,7 диф: 7. (графиката прави чупка та са равни в случая)

(10 - 7)/10*100 = 30% сме по - добри с двигателя на маторетката на 2ра с 50! (Ако някои иска на 4та с 50 да го сметне или направо да смени колата и двигателя:)))




П.П. МОЛЯ, твърдения от рода на "да ама моторния двигател е конструктивно различен", да се подкрепят със конкретни детайли, защото има доста хора тук, които могат да се изкажат по детайлите (но не и по празните твърдения!).
Също така и какво в конструкцията му точно прави прави 60НМ метра момент на 3500 оборота на буза по слаби от 50НМ при 3500 оборота на 4АГЕ.

-----------------------------------------------------------------
Долу са графиките като атачмент, които нямаше как да позиционирам в текста на правилните места.
Прикачени файлове
4,1:1 диференциал
4,1:1 диференциал
skorosti.JPG (46.85 KiB) Преглеждано 3639 пъти
Диференциал 5,7:1
Диференциал 5,7:1
Diffratio57.JPG (35.47 KiB) Преглеждано 3639 пъти
Почти сток 4АГЕ
Почти сток 4АГЕ
4age_almost stock.jpg (22.63 KiB) Преглеждано 3640 пъти

Аватар
PAKETA_1
Мнения: 649
Регистриран на: 21 Фев 2005 09:54
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 4 пъти

Мнение от PAKETA_1 » 16 Окт 2006 01:54

Ел Ел - всичко това е така само ако приемеш че моторен двигател ще слага пауъра на задните гуми на колата точно така както би го слагал на мотор (с корекцията на предавателното число)...което е прекалено оптимистично и слага на твоите изчисления доста голяма грешка (+/- 50% според мен).

Аватар
K-A-N-U
Мнения: 1232
Регистриран на: 12 Авг 2005 01:17
Местоположение: Wheeling, IL

Мнение от K-A-N-U » 16 Окт 2006 06:22

ахъм smile.gif що не си признаеш, че си нямаш никаква представа от пъформънс на един автомобил и да приключваме темата


Da nqmam si nikakva predstava po performance na edin avtomobil! Haide ve4e moje da prikliu4i6 da pi6e6 po temata.

fr3nzy
Мнения: 96
Регистриран на: 05 Дек 2005 12:54

Мнение от fr3nzy » 16 Окт 2006 09:42

PAKETA_1 написа:Кану - мисля че всички знаем че всеки двигател може да се сложи на всяка кола...и всичко знаем че може и двг от хаябуса да се сложи на АЕ86...обаче твоите сметки са малко наивни - от рода на "ако бягаш една миля за 6 мин тогава би трябвало да бягаш 10 мили за един час..." най-вероятно има толкова много ограничаващи фактора в диференциали, трансмисии, кпд-та че свят ще ти се завие, неща които дори и да ти кажат едва ли ще разбереш ако не си много навътре в индустрията. Сузуки правят и коли нали? Защо мааму стара сузуки не са се сетили да изръсят някой хаябусов двигател в ония малки колички дето продават в САЩ?
Изображение
В интерес на истината има Swift със двигател на Hayabusa и беше си правен оригинално от Suzuki, но в ограничена серия.

fr3nzy
Мнения: 96
Регистриран на: 05 Дек 2005 12:54

Мнение от fr3nzy » 16 Окт 2006 09:57

El Camino написа:..............5. Темата продължителност на живота на един пистов мотоциклетен двигател е интересна, а не сме обсъждали. Също така алтернативите са интересни. Примерно моторите на БМВ са "дефорсаци" и правени малко за дядки. Там не вярвам да има толкова натоварване, та може да се поровим ...

Двигателите от мотоциклетите на BMW ги заеби те нямат нищо общо с японския двигател. Макар да са по-бавно оборотни, по-тежки, по-грозни (боксер ... 1 вал ... 2 цилиндъра ... повдигачи sleep.gif ) при правилна експлоатация японския мотор издържа повече. Ако сте забелязали на големите модели над 1000 кубика I4 круйзери километражите са им милионни. Вече е друг въпрос, че предпочитам винаги Yamaha или Honda пред Suzuki или Kawasaki, макар малко да изостават с мощтностните показатели (защото са малко скупени), те са се доказали през годините като по-здравите мотори, да не говорим за звука на Хондите ... старите CB-та със веригите и виещите gear driven cams CBRи са ми просто на душата rolleyes.gif Дотук са ми минали през ръцете около двадесет 400ки на по 16 години и всички работят по-добре от новите Сузукита и дори по-добре от Yamaha R1 2006, който откровенно си ронголи в ниските ... колкото и да ми харесва като модел не мога да си крива душата.

jamie
Мнения: 2495
Регистриран на: 11 Сеп 2004 10:02
Местоположение: U S A

Мнение от jamie » 17 Окт 2006 13:03

Камино, имаш прекалено много допускания и в някои от тях виждам грешки.
1. Използваш олекотено купе. Това е добре - ако е така и в "референс кар" - т.е. сток АЕ86-ката с 4АГЕ, не виждам да го правиш коректно това сравнение.
2. Използваш 'буса мотор 250 коня 205 нютона. Нищо общо със серийния - отново отправка към референс колата със сток 4АГЕ. N2 4АГЕ (не Ф Атлантик) е 190 нютона - той е по-близо до това за което говориш в случая.
3. Мотоциклетния двигател ще даде предимство при горните 2 условия когато е спазено и третото - подходящо предавателно число на главното предаване. Силно се съмнявам и 5.1 да стигне (най-високото което се произвежда за АЕ86), по-скоро бих заложил на числа към 7 (интересно как би изглеждало подобно главно предаване БЕЗ междинен редуктор).
4. Относно допускането ти за еквивалентен "пауър бенд" (торк бенд) - няма как да стане. За да може един двигател да даде мощност във високи обороти (типичния мотоциклетен) нужно е както буталните групи, така и газоразпределението му да са оптимизирани имено в режими на високи обороти. Това директно го прави пиков (освен разни хитринки като променливо газоразпределение, геометрия/обем на всмукателния тракт и прочие с които доколкото знам мотоциклетните двигатели не разполагат).

Вкратце - да речем че сглобим АЕ86 на 850 кила с N2 мотор и същата с 'буса мотор а-ла Ел Камино (250 коня, 205 нютона). За да може втората да е конкурент и/ли да превъзхожда първата трябва да направим примерно междинен редуктор 2:1 (измислих си го, не съм го смятал) на мястото на Т50 скоростната кутия (както се сещаме, може да зацепим Т50 на 2 или 3-та и да я използваме като редуктор), да намерим тунингован 'буса мотор, да го наместим в коша като изработим привод към скоростната му кутия (предполагам 6 секвенциална). Тук е мястото моторджиите да се изкажат за разходите. Като цяло би се получила пистарка - и нищо друго, така мисля (заради толкова подценявания пиков характер на мотоциклетните двигатели).

Аватар
V35GTR
Мнения: 2943
Регистриран на: 09 Мар 2005 00:43
Местоположение: Chicago
Обратна връзка:

Мнение от V35GTR » 17 Окт 2006 16:21

jamie написа:...Това директно го прави пиков (освен разни хитринки като променливо газоразпределение, геометрия/обем на всмукателния тракт и прочие с които доколкото знам мотоциклетните двигатели не разполагат).
Ne sum 100% siguren za busata no povecheto novi motori sa sus Variable Length Intake Manifold (ako tova e koeto imash predvid) za optimizacia na power i vurtiasht moment...
Shift_Изображение
Supra vs Skyline
Japanese_fever написа: Обещавам да не се отклонявам от темата и да...

jamie
Мнения: 2495
Регистриран на: 11 Сеп 2004 10:02
Местоположение: U S A

Мнение от jamie » 17 Окт 2006 16:32

V35GTR написа:
jamie написа:...Това директно го прави пиков (освен разни хитринки като променливо газоразпределение, геометрия/обем на всмукателния тракт и прочие с които доколкото знам мотоциклетните двигатели не разполагат).
Ne sum 100% siguren za busata no povecheto novi motori sa sus Variable Length Intake Manifold (ako tova e koeto imash predvid) za optimizacia na power i vurtiasht moment...
Старата 4АГЕ (в АЕ86) е с TVIS.

Аватар
PAKETA_1
Мнения: 649
Регистриран на: 21 Фев 2005 09:54
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 4 пъти

Мнение от PAKETA_1 » 17 Окт 2006 21:58

новата Ямаха R1 е така: (за други такива мотори не съм чувал)
Прикачени файлове
07_r1_intakestack.gif
07_r1_intakestack.gif (41.5 KiB) Преглеждано 3544 пъти

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Japanese_fever » 18 Окт 2006 03:35

PAKETA_1 написа:новата Ямаха R1 е така: (за други такива мотори не съм чувал)
Kakvo tolkova promenq duljinata na tezi trubi na karburatorite?!? wacko.gif
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

ugabuga
Мнения: 2833
Регистриран на: 23 Фев 2005 07:06
Местоположение: New Brunswick, NJ
Обратна връзка:

Мнение от ugabuga » 18 Окт 2006 04:52

po dulgi trabi bi triabvalo da znachi poveche torque (nai veche na niski oboroti), za mnogo HP na visoki ti triabva kusi i shiroki.

toyota imaha sistema (ACIS, az m/u drugoto imam takav manifold ama sas 8-te runnera otvoreni postoianno), koito promenia ne samo duljinata no i shirochinata na runnerite. TVIS promenia samo shirochinata (demek ili 1 ili 2 runnera otvoreni na vseki cilindar zavisimo ot oborotite).
4efte powered tercel (201 whp @ 14psi)

ugabuga
Мнения: 2833
Регистриран на: 23 Фев 2005 07:06
Местоположение: New Brunswick, NJ
Обратна връзка:

Мнение от ugabuga » 18 Окт 2006 17:46

vijte edin priatel kvo mi prati (ba si savpadenieto) - minibusa (mini sas hayabusa dvigatel) - http://video.google.com/videoplay?docid ... 8935939952
4efte powered tercel (201 whp @ 14psi)

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта