Такаааа, тая тема заплашва да стигне темата за доброто настроение на CJ по страници, без дори да конвергира към някакъв резултат, за това ще се опитам да поставя нещата на някаква по "инженерна" почва от това "мойта дума срещу твойта дума".
Нека моля, всеки изчел темата до момента и имащ намерение да пише да прочете и това (макар, че стана голям чаршаф).
До тук какво измислихме.
1. Ще караме старлет 650-700 кила или корола 800-850 кила.
2. Двигателя не е 1.3л на Сузики, ами е този дето се слага на С3ките с 1.5 литра (Васко даде кита за него). Максимална мощност около 250 коня, макс момент 204 нютона.
3. Предавателното число няма да е 4,3 както на стандартната Тойота, а ще е 5,7.
4. Въпросът е не как ще стане физически това нещо, а дали този двигател ще накара това купе да полудее, какъвто е случая във филмчето със С3ката, което пуснах в началото. Аз поне до сега не съм виждал нещо такова по планински път - като грип и като скорост и като линия на ускорение. Лудница!
5. Темата продължителност на живота на един пистов мотоциклетен двигател е интересна, а не сме обсъждали. Също така алтернативите са интересни. Примерно моторите на БМВ са "дефорсаци" и правени малко за дядки. Там не вярвам да има толкова натоварване, та може да се поровим.
--------------------------------------------------------
Разграничавайки се от твърдения от рода на "Тва още не е правено, начи не става" и "Ти найш ква разлика има между моторен и автомобилен двигател" предлагам да налазим точките по следния начин:
По 1точка:
1. На повечето килограмите им се виждат много. Ами имаше едно твърдение до момента, по което никой не се изказа.
С3ка със двама души по 100 кила и резервоар до горе ще даде към 700 - 850 кила. Старлета е със 600 - 700 кила, демек с един човек сме пак там. Королата и да е 100 отгоре, това не променя толкова много, че "виждате ли, чак няма да потегли". За мен темата с килограмите е изчистена, но ако някой иска, то моля да обори горното твърдение.
2. Двигателя. Краси даде диаграма на един бузов мотор обаче в едни други единици дето трябва да пресметнем. Можем да я ползваме за някаква база, след като нямаме такава на "нашия" мотор с 250коня/200нм, а и този се доближава доста със 220 коня и 170нм.
А така се преобразуват единиците:
From ft-lbs into Nm, multiply ft-lbs x 1.356
Така.
Ето долу две графики на почти сток 4АГЕ двигател. Едната е на колелата, другата на двигателя - от там идват разликите.
Тъй като твърдението е, че със 50-60нм не може да се живее в ниските обороти, можем направо се загледаме в тях в двете графики, защото във високите става нещо ужасно при бузовия мотор, което няма нужда да коментираме.
Та виждаме, че 4аге при 3000 оборота има 50нм, а при 1000 .... 20!
Така, сега да погледнем тоя безмислен моторен двигател, дето няма "никакъв момент". При 3500 оборота имаме 70*1,36, демек 95НМ. Не знаем диаграмата на мотора на колелата ли е или на двигателя, но да кажем, че е на двигателя.
4АГЕ при 3500 оборота дава 60 на колелата и 80 на вала.
Ами дори в този случай излиза, че мотоциклетния двигател в никакъв случай не е по слаб от 4АГЕ, дори напротив - осезаемо по - мощен е!
За съвсем ниските обороти или иначе казано около 1000. Ами не виждам как двигател 1,5 литра ще има върт. момент по нисък от 20хм (какъвто е при 1.6 4АГЕ), но дори и да е, то вижте следващата точка "Предавателно число на диференциала".
3. При предавателно число 5,7 се получават крайни скорости при обороти от порядъка на 10 000 - 11 000, точно като на 4АГЕ. Долу са атачнати диаграмите на диференциал с 4,1 и 5,7:1 предавателни числа. Уговорката, че ние караме с 4,3 няма нужда да я правя предполагам вече.
Лесно може да се сметне, че в случая с Хаябузата при 100км/час на втора ще имаме 250 коня, докато при 4АГЕто 124.
Също така се вижда, че при 50км/час на втора с 4АГЕ сме на около 4000 оборота, а там имаме около 80нм на двигателя. При варианта "бузов мотор" на 2ра скорост при 50км/час имаме 5000 оборота, което прави 90*1,36=122НМ. Има няма 50% сме по добри в целия пауър банд от 4АГЕ, предвид крайната мощност от 250 коня и 204нм момент, от които изхождаме.
-------------------------------------------------------------
Така толкова за фактите.
Извода, който се налага за мен е, че бузов мотор 1.5 и сток 4аге са с еднакви характеристики от към момент и разпределението му. Т.е. това може да се разтълкива и така, че този мотор може да се кара и със 4.3 предавателното число, като тогава ще имаме примерно макс. скорост на 2ра от 130+км/час - A pure Takumi feeeling! Ест. със 5,7 се получава един доста смислен резерв на момент и мощност.
Предвид обаче това, че бузовия мотор е много по пъргав и развива имагинерните дори за формула атлантик 11 000 оборота, без да се налага да се прави нов за всяко състезание, то това е много интересна алтернатива на 4АГЕ и прословутата му способност да се развърта. Интересна от това, че китовете за буза се намират и че в комбинация с покупка на двигател ще са по евтин и смислен (дълготраен) тунинг от 4АГЕ изцеден то ръба на силите си, за около 1000 километра. После нов.
Темата пауър банд хич няма да я засягаме, защото ... е ясно защо biggrin.gif.
Ако трябва да се върнем към килограмите и да ги вземем в предвид в сметката, то се получава следното.
- При максимална мощност е ясно, че сме доста над 4аге и ще го влачим каросерията кат бръмбар сламка.
- Интересното за крузерите във форума е, какво се случва при 50 км/час на втора. Еми ето какво:
Килограми Корола АЕ86 - 850. (Килограми С3 - 500)
Момент Корола 4АГЕ (4000 оборота, 4,3:1) - 80нм. Момент буза (5000 оборота, 5,7:1) - 120+ НМ.
Килограми на НМ Корола (по малко е повече!) при
- 4АГЕ при 50км/час, 4,3 диф: 10.
- Буза при 50км/час, 4,3 диф: 7.
- Буза при 50км/час, 5,7 диф: 7. (графиката прави чупка та са равни в случая)
(10 - 7)/10*100 = 30% сме по - добри с двигателя на маторетката на 2ра с 50! (Ако някои иска на 4та с 50 да го сметне или направо да смени колата и двигателя:)))
П.П. МОЛЯ, твърдения от рода на "да ама моторния двигател е конструктивно различен", да се подкрепят със конкретни детайли, защото има доста хора тук, които могат да се изкажат по детайлите (но не и по празните твърдения!).
Също така и какво в конструкцията му точно прави прави 60НМ метра момент на 3500 оборота на буза по слаби от 50НМ при 3500 оборота на 4АГЕ.
-----------------------------------------------------------------
Долу са графиките като атачмент, които нямаше как да позиционирам в текста на правилните места.