Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
-
slowtraveler
- Мнения: 6165
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Мнение
от slowtraveler » 27 Ное 2012 17:53
Scott написа:slowtraveler написа:От избор на дизел ме възпира основно непоносимостта на тези двигатели към неравномерен температурен режим (често палене и гаснене...
Ако под 'непоносимост' разбираш по-бавното загряване - да, но иначе не си прав. Всички съвременни дизели имат старт/стоп система. Ако не понасяха често палене и гасене нямаше да им я слагат. Достатъчно е на всеки 1000-1500 км да го 'продухваш' веднъж да няма проблеми с DPF-a и карай...
Ами не знам - на скоро карах един и същ модел автомобил бензинка и дизел. Бензинката гаснеше на всеки светофар. Дизелака не можах да го накарам да изгасне, въпреки, че готовността на i-stop светеше, а аз исках да го накарам да изгасне ... Явно и производителите не гледат толкова 'широко' на въпроса...
Освен бавното загряване имам предвид и всички останали негативни фактори - спиране на развъртяна турбина, и развъртането и отново обикновено в условията на понижено мазане, типичното 'пропушване' при палене на дизела (което се улавя от съвременните DPF, задръствайки ги още повече) и т.н. и т.н.
П.С. Нищо против избора на колегата - сигурен съм, че тази кола ще му достави удоволствие. Просто избора му не съвпада със зададените първоначално изисквания...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
-
Scott
- Мнения: 2710
- Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
- Местоположение: Bristol, UK
- Получена благодарност: 1 път
Мнение
от Scott » 27 Ное 2012 18:05
slowtraveler написа:... и т.н. и т.н.
Относно i-stop-а, може да е било нещо тривиално като включено обдухване на предното стъкло и/или климатик. Пък като толкова те дразни гасенето, не го гаси - колата на жена ми се кара предимно градско и няма старт/стоп система. Дава разход под 7, независимо от сезона, което за 4х4 си е много добре, не бих я сменил за бензин.
Scott
-
slowtraveler
- Мнения: 6165
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Мнение
от slowtraveler » 27 Ное 2012 18:52
Неправилно ме разбра... Нямам нищо против i-stop или дизела. Просто напоследък карам по наистина къси маршрути - 1-2км. Бензинката загрява със зор (опел твърдо няма да мръдне стрелката, но добре, че японците загряват светкавично), а дизелака винаги ще е студен.
Да тормозя двигател с турбина, с постоянно студен режим - струва ми се издевателство, което рано или късно ще си проличи. И затова не смятам да вземам дизел като следващ автомобил...
П.С. и двата тестови автомобила бяха в един и същ режим на климатици/обдухвания и с абсолютно еднакво оборудване, и по еднакъв маршрут от около 20км... Затова и се зачудих, че дизелака не щеше да угаси двигателя.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
-
Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
Мнение
от Japanese_fever » 27 Ное 2012 18:57
Много съм радостен и изненадан, че някой си позволява да сравнява Сивик с БМВ 330,
явно Сивиците за Европа са доста по-луксозни от тези за САЩ.
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
Japanese_fever
-
Not_active_user_1
- Мнения: 1480
- Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
- Местоположение: Германия
Мнение
от Not_active_user_1 » 29 Ное 2012 11:34
mirott написа:Е за 330D 2008-ма да кажеш нафтова печка...май и ти си се фанатизирал на тема Тойота biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif ...
Доста преди да си купи немската нафтова печка съм го написал цитата без да знам, че ще е точно 330D, но това е без значение, защото всичко, което се движи на дизел за мен е нафтова печка. На моите дизелови автомобили също им казвам така. Колкото до фанатизирането пак нещо си се объркал. Ако бях фанатик на някоя марка, то всичките ми коли щяха да са от нея, ама не са. От 4 различни марки са да ти кажа. Общото между тях знаеш ли кое е? Всичките са японски. Ако кажеш, че съм фанатик на японската техника по-мога да се съглася, макар и това да не е съвсем така.

Not_active_user_1
-
Not_active_user_1
- Мнения: 1480
- Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
- Местоположение: Германия
Мнение
от Not_active_user_1 » 29 Ное 2012 11:36
Japanese_fever написа:Много съм радостен и изненадан, че някой си позволява да сравнява Сивик с БМВ 330,
явно Сивиците за Европа са доста по-луксозни от тези за САЩ.
Колега, да не си чел пак някоя друга статия?

Not_active_user_1
-
mirott
- Мнения: 2141
- Регистриран на: 08 Юни 2010 09:33
- Местоположение: Вършец
- Благодарил/а: 14 пъти
- Получена благодарност: 16 пъти
Мнение
от mirott » 29 Ное 2012 11:39
Виж сега, нещо ми се засягаш а не е това целта на изказването ми. Нафтова печка може да кажеш на всеки дизел като клише-да! Но аз го разбрах по друг начин.
mirott
-
Not_active_user_1
- Мнения: 1480
- Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
- Местоположение: Германия
Мнение
от Not_active_user_1 » 29 Ное 2012 11:43
slowtraveler написа:... Дизелака не можах да го накарам да изгасне, въпреки, че готовността на i-stop светеше, а аз исках да го накарам да изгасне ...
Дизела мнооого по-бавно загрява. Ама наистина доста. В града докато вдигне температура и вече си стигнал дето се казва. Зимата е мъка. В големите студове трябва да го караш на малко по-високи обороти, за да поддържа температура. При спиране на светофарите виждаш как стрелката на температурната скала пада надолу само за 1-2 мин. работа на място, а ако е пуснеш някъде по инерция градусите доста падат и от парното осезаемо започва да духа по-хладен въздух. i-stop системата не ти е гасила двигателя поради причина, че колата не е била загряла достатъчно. Температурата на охлаждащата течност и температурата на двигателя са съвсем различни неща. Знаеш за какво ти говоря, нали...

Not_active_user_1
-
Not_active_user_1
- Мнения: 1480
- Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
- Местоположение: Германия
Мнение
от Not_active_user_1 » 29 Ное 2012 11:45
mirott написа:Виж сега, нещо ми се засягаш а не е това целта на изказването ми. Нафтова печка може да кажеш на всеки дизел като клише-да! Но аз го разбрах по друг начин.
И ти грешно си ме разбрал. Изобщо не ти се засягам. biggrin.gif
Бях длъжен да уточня някой неща, които явно си ги разбрал по различен начин.
Not_active_user_1
-
slowtraveler
- Мнения: 6165
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Мнение
от slowtraveler » 29 Ное 2012 16:55
prius 3 написа:slowtraveler написа:.. i-stop системата не ти е гасила двигателя поради причина, че колата не е била загряла достатъчно. ....
Е..х го в дизела ако не е успял да загрее по маршрут Варна - магистралата (здрава стъпка), разклона за Слънчево, Игнатиево, Летище - първия светофар на Варна пред двете кули (гледам по картата - 32км), като точно преди последния участък имаше отново здраво ускорение 'колкото може' от Летището към Варна по магистралата, с последващо намаляване и чакане към 1.5 минути пред светофара...
И то при 22С външна температура...
Не вярвам да не е бил загрял, при условие, че още на първия километър след тръгване по магистралата бе изгаснала лампата за ниска температура..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
-
Scott
- Мнения: 2710
- Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
- Местоположение: Bristol, UK
- Получена благодарност: 1 път
Мнение
от Scott » 29 Ное 2012 18:39
slowtraveler написа:prius 3 написа:.. i-stop системата не ти е гасила двигателя поради причина, че колата не е била загряла достатъчно. ....
Е..х го в дизела ако не е успял да загрее ...
С риск да объркам понятията на някого за дизелите ще споделя личен опит - при температура на въздуха 6-8 градуса и градско каране, старт-стоп системата сработва след 5-6 минути или 2.5 мили (на толкова разстояние е първия светофар от къщи). Тази сутрин беше -5 градуса, колата ми загря до 80 градуса за 6 минути (4 мили) извънградско, температурата на маслото в тоя момент беше 50 градуса.
Scott
-
slowtraveler
- Мнения: 6165
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Мнение
от slowtraveler » 29 Ное 2012 19:27
Според мен колата си бе напълно загряла... Затова се учудих, че i-stop не спира двигателя. А бензинката при абсолютно същия маршрут и параметри на шофиране изключваше на няколко пъти двигателя...
При всички случаи дизелака загрява по-бавно (по моя маршрут не би загрял, защото до работата ми е около 1 миля - около 1.5километра), но все пак загрява и си поддържа параметрите. Просто го прави по-бавно..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
-
E60_Power
- Мнения: 321
- Регистриран на: 30 Яну 2012 20:53
Мнение
от E60_Power » 05 Дек 2012 20:15
Не се вълнувам особено от това, че колата не е е най-удачния избор за градски автомобил / това действително е факт /. В един момент започнах да правя прекалено тънки сметки, но все пак не всичко в този живот трябва да е практично, а от време на време трябва и да си доставяме удоволствие. Вече свикнах да сменям скоростите от волана, а това съчетано с леко дрифтиране дава голям кеф от карането! Разбира се, стискам палци да не натрупа много сняг

E60_Power
-
Rudy
- Мнения: 1347
- Регистриран на: 14 Юни 2009 17:35
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
Мнение
от Rudy » 05 Дек 2012 20:44
E60_Power написа:Не се вълнувам особено от това, че колата не е е най-удачния избор за градски автомобил / това действително е факт /. В един момент започнах да правя прекалено тънки сметки, но все пак не всичко в този живот трябва да е практично, а от време на време трябва и да си доставяме удоволствие. Вече свикнах да сменям скоростите от волана, а това съчетано с леко дрифтиране дава голям кеф от карането! Разбира се, стискам палци да не натрупа много сняг

А аз стискам палци такива като тебе да дрифтат и да си доставят "удоволствие от шофирането" далеч от нормалните хората, които ползват улиците и шосетата по необходимост. Като искаш кеф - иди на Калояново.
Rudy
-
E60_Power
- Мнения: 321
- Регистриран на: 30 Яну 2012 20:53
Мнение
от E60_Power » 05 Дек 2012 22:22
Rudy написа:E60_Power написа:Не се вълнувам особено от това, че колата не е е най-удачния избор за градски автомобил / това действително е факт /. В един момент започнах да правя прекалено тънки сметки, но все пак не всичко в този живот трябва да е практично, а от време на време трябва и да си доставяме удоволствие. Вече свикнах да сменям скоростите от волана, а това съчетано с леко дрифтиране дава голям кеф от карането! Разбира се, стискам палци да не натрупа много сняг

А аз стискам палци такива като тебе да дрифтат и да си доставят "удоволствие от шофирането" далеч от нормалните хората, които ползват улиците и шосетата по необходимост. Като искаш кеф - иди на Калояново.
Хайде да не ми влизаш толкова остро при положение, че нито знаеш кога съм го правил, нито къде!?!?! Така, че не ми се изпъвай като на сгоден циганин брат му!
P.S. Или както казва един от колегите в нашия форум - da6ip, цитирам: "Мен ме плаши достолепна леля очиларка в чисто нов Lexus SUV, която кара по околовръстното на София, но спиритуално се намира в любимия си спа-център в Бевърли Хилс. няма как да знаеш дали точно като я заобикаляш няма да кривне към басейна с етерични масла.."
Апропо, къде точно в ЗДвП пише, че водач не може да влезе в завой с лек дрифт? Не го практикувам, но просто ми е любопитно!
E60_Power
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта