
[Чип Тунинг][Power Box] Avensis T25 2.2 D4D 2006
- Me4oKyX
- Мнения: 2201
- Регистриран на: 10 Яну 2007 14:16
- Местоположение: Пловдив
- Получена благодарност: 1 път
- Обратна връзка:
Re: Чип/Power Box на Авенсис 2006 2.2 D4D
Във всичко заводско има огромни компромиси и най-вече огромни интереси за МИЛИАРДИ - нищо повече... А това, че трябва да жертваш - също не е задължително така, защото всичко зависи от това, колко искаш да постигнеш. А за екология няма смисъл да почваме темата - катализатора е глупост на Н-та степен, ама до ден днешен ги слагат и от все по-идиотски и сложни.... Има къде къде по-лесни решения за намаляне на вредните емисии, при това не с проценти, а В ПЪТИ по-ниски.... Ама всичко се прави за пара и власт и нечии интереси... Така че заводско да ми хвалиш, все едно да ми обесняваш, че на Бойко политиката е правилна.... Въпрос на желание, да видиш истината или не ... А истината не е особено приятна за този, които си отвори очите 

- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Re: Чип/Power Box на Авенсис 2006 2.2 D4D
ОбЯснявам, че заводския компромис покрива всички зададени параметри за устойчива, екологична и безпроблемна експлоатация, и отговаря на 99% от приоритетните критерии на ползвателите...Me4oKyX написа:.... Така че заводско да ми хвалиш, все едно да ми обесняваш, че на Бойко политиката е правилна.... Въпрос на желание, да видиш истината или не ... А истината не е особено приятна за този, които си отвори очите
Някои ползватели решават, че са с други приоритетни критерии (като например, че катализаторите са излишни), и започват тунинги, като ги махат, променят картите и т.н....
Обаче много рядко (или никой) от ползвателите разполага с достатъчно пълна информация, за да направи пълна и всеобхватна оценка на риска и ефекта от дадено изменение в баланса...
Или пък да види пълната картина след тунинга...
Затова по-често виждаме ефекти като светещи чек-енджин, пушещи 'мощни' дизели и т.н...
При 'лек или умерен' тунинг може да няма видим негативен ефект. Например ако даден детайл издържа без тунинг 500х.км, а с тунинга - 400х.км, то това би било трудно забележимо.
И едва ли би спряло тунинговащия, дори и да знае за този ефект.
А и ако цената на детайла е 100-200лв то това би било пренебрежимо малък проблем, ако в същия момент имаш например печалба на 10% мощност. И съответно би било допустим компромис от гледна точка на един ползвател..
Но ако всичките автомобили на дадена марка имат такъв намален ресурс, то това веднага би създало лошо име на марката, и е недопустим компромис в глобален мащаб...
Така, че нямам нищо против тунинга, но и да се има предвид негативната страна... И като се вземе такова решение да не се бяга от отговорност при възникнали проблеми...
За подобен компромис смятам тунинга с монтиране система за алтернативно гориво - също има плюсове и минуси... И за хора с едни приоритети това е напълно разумен компромис, докато за други - безсмислена интервенция...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
Re: Чип/Power Box на Авенсис 2006 2.2 D4D
Пак го прочетете раЦери!!! laugh.gif laugh.gif laugh.gifslowtraveler написа: ОбЯснявам, че заводския компромис покрива всички зададени параметри за устойчива, екологична и безпроблемна експлоатация, и отговаря на 99% от приоритетните критерии на ползвателите...
Някои ползватели решават, че са с други приоритетни критерии (като например, че катализаторите са излишни), и започват тунинги, като ги махат, променят картите и т.н....
Обаче много рядко (или никой) от ползвателите разполага с достатъчно пълна информация, за да направи пълна и всеобхватна оценка на риска и ефекта от дадено изменение в баланса...
Или пък да види пълната картина след тунинга...
Затова по-често виждаме ефекти като светещи чек-енджин, пушещи 'мощни' дизели и т.н...
При 'лек или умерен' тунинг може да няма видим негативен ефект. Например ако даден детайл издържа без тунинг 500х.км, а с тунинга - 400х.км, то това би било трудно забележимо.
И едва ли би спряло тунинговащия, дори и да знае за този ефект.
А и ако цената на детайла е 100-200лв то това би било пренебрежимо малък проблем, ако в същия момент имаш например печалба на 10% мощност. И съответно би било допустим компромис от гледна точка на един ползвател..
Но ако всичките автомобили на дадена марка имат такъв намален ресурс, то това веднага би създало лошо име на марката, и е недопустим компромис в глобален мащаб...
Така, че нямам нищо против тунинга, но и да се има предвид негативната страна... И като се вземе такова решение да не се бяга от отговорност при възникнали проблеми...
За подобен компромис смятам тунинга с монтиране система за алтернативно гориво - също има плюсове и минуси... И за хора с едни приоритети това е напълно разумен компромис, докато за други - безсмислена интервенция...
Купил си нафтова печка дето прави 5 на 100, ама иска да върви като бегачка - нема такъв филм бате.
Бегачките правят по 10-12 на 100, ама и вървят де. biggrin.gif
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
- Me4oKyX
- Мнения: 2201
- Регистриран на: 10 Яну 2007 14:16
- Местоположение: Пловдив
- Получена благодарност: 1 път
- Обратна връзка:
Re: Чип/Power Box на Авенсис 2006 2.2 D4D
Japanese - мен ли визираш !?!? Що да не ми гори 5-7 и да върви като за 8-10л/100 бензинка !? Или не може да се случи !? 

Re: Чип/Power Box на Авенсис 2006 2.2 D4D
До сега само бензин съм карал и не ми обяснявайте колко харчи бензинова бегачка, знам го по-добре! Кола, харчеща 10-12 л/100км бензин, не е никаква бегачка;) Астрата ни 1.6 105 кончета харчи 10 в София, а предишната ми кола БМВ Е90 320i 150коня не падаше под дванадесет, а зимата стигах до шестнадесет, а вървеше на половината на Авенсиса...
Що ми се струва, че в тази тема пишат твърде много хора, които си няма идея за какво става дум... Авенсисът е страхотен автомобил, има запас за още, всичко е въпрос на желание! Факт е, че не е най-подходящият автомобил за тунинг, но всичко е въпрос на вкус ;)
Що ми се струва, че в тази тема пишат твърде много хора, които си няма идея за какво става дум... Авенсисът е страхотен автомобил, има запас за още, всичко е въпрос на желание! Факт е, че не е най-подходящият автомобил за тунинг, но всичко е въпрос на вкус ;)
Avensis 2.2 D-4D '06
- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
Re: Чип/Power Box на Авенсис 2006 2.2 D4D
Nikoi ne viziram, prosto koito si bara mnogo kolata po-otnoshenie da q pravi po-burza ima golqma veroqtnost daMe4oKyX написа:Japanese - мен ли визираш !?!? Що да не ми гори 5-7 и да върви като за 8-10л/100 бензинка !? Или не може да се случи !?
polu4i obratniq efekt. Osobeno puk da pravish dizelak burz. Ako si iskal da si tolkova burz da si si kupil benzinka.
Tova ne e kum teb, a govorq po-princip, za6toto horata si kuouvat dizel za da im e ikonomi4en,
a posle iskat i da e burz.
I pak za kakva burzina govorim:
- max skorost
- burzo nabirane
- burzo douskorenie
i t.n.
Nqmam kakvo da dobavq, osven: laugh.gif laugh.gif laugh.gifShelby написа:Авенсисът е страхотен автомобил, има запас за още, всичко е въпрос на желание! Факт е, че не е най-подходящият автомобил за тунинг, но всичко е въпрос на вкус ;)
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
Re: Чип/Power Box на Авенсис 2006 2.2 D4D
Japanese_fever написа:Nikoi ne viziram, prosto koito si bara mnogo kolata po-otnoshenie da q pravi po-burza ima golqma veroqtnost daMe4oKyX написа:Japanese - мен ли визираш !?!? Що да не ми гори 5-7 и да върви като за 8-10л/100 бензинка !? Или не може да се случи !?
polu4i obratniq efekt. Osobeno puk da pravish dizelak burz. Ako si iskal da si tolkova burz da si si kupil benzinka.
Tova ne e kum teb, a govorq po-princip, za6toto horata si kuouvat dizel za da im e ikonomi4en,
a posle iskat i da e burz.
I pak za kakva burzina govorim:
- max skorost
- burzo nabirane9
- burzo douskorenie
i t.n.)
Що не спреш да говориш глупости?Shelby написа:Авенсисът е страхотен автомобил, има запас за още, всичко е въпрос на желание! Факт е, че не е най-подходящият автомобил за тунинг, но всичко е въпрос на вкус ;)
Говориш за ускорение и доускорение... Сложи една до друга двулитров авенсис със 150 коня и 2.2д4д и му гледай сеира на бензина. А, после ги закарай до бензиностанцията и си зареди бензиновата кола, че да можеш да се прибереш ;)
А, какво трябва да значи този коментар върху моето мнение, че Авенсисът не става ли?
Nqmam kakvo da dobavq, osven: laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Avensis 2.2 D-4D '06
- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
Re: Чип/Power Box на Авенсис 2006 2.2 D4D
Shelby написа: Говориш за ускорение и доускорение... Сложи една до друга двулитров авенсис със 150 коня и 2.2д4д и му гледай сеира на бензина.
Почна да срваняваш атмосферка с турбо ли?

Аз нямам какво да си кажа с теб.
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
-
- Мнения: 222
- Регистриран на: 17 Дек 2011 17:33
- Местоположение: Златица
- Получена благодарност: 1 път
Re: Чип/Power Box на Авенсис 2006 2.2 D4D
Колеги, щом човека е решил да си слага чип-тунинга, да го слага. Може и да няма проблеми от него. Кара си колата нормално, кефи се на икономичността и когато някои се опита да му се прави на голям майстор и да го предизвика - да му покаже от къде изгрява слънцето.
Corolla Verso 2,2 D4D 2008г.
Re: Чип/Power Box на Авенсис 2006 2.2 D4D
Me4oKyX написа:2.0 126hp, 2.2 136hp, 2.2 150hp и 2.2 170hp са с еднакви съединители и кутий..... И да, може да умре кутия на 2.2 150к.с., но то няма невъзможни неща... Моята Корола 1.4 д4д вече над 150 000км е с бокс и още не съм я сменил. Да, в оТОРизирания сервиз ми я "оправиха", след което си я оправих как требе и до ден днешен грижи нямам. Но за всеки проблем си има решение. Сфинксе - ти нали си плащаш като пич и в Тойота сервизираш - затова ти е умряла кутията брат - ако искаш вярваш, ако искаш се заяждаш за пореден път. Факт, маслото не са ти го сменили, затова и си е заминала кутийката - няма си първия, нито последния..... Още повече, че на Тойота кутийте искат хубави масла и са капризни, особено Рав4 2006 нагоре модела.... С "оригиналното" тойота беше да кажем добре, смених го с едно "измислено" и вече са мед..... Те такива ми ти раути
Маслото на кутията е сменяно на съответният сервизен интервал ( не помня 50-60 или 70 000 км)

Под вола няма теле , колкото и да го търсиш ..
Знаех добре какъв е риска от вдигането на мощността и не ме учудва че кутия и съединител заминаха много по-бързо отколкото без чип , бокс и т.н.
Който иска да слага бокс, само да не си мисли че се разминава безнаказано вдигането на мощноста .
Няма такъв филм , няма и да има никога .
ALIENO ARCANUM RP5 / 2018
S 500 , LORINSER / 1996
CLK 55 AMG , CABRIO / 1999
Q7 , 3.0 DIESEL / 2007
COROLLA 1.4 DIESEL / 2007
S 500 , LORINSER / 1996
CLK 55 AMG , CABRIO / 1999
Q7 , 3.0 DIESEL / 2007
COROLLA 1.4 DIESEL / 2007
- Me4oKyX
- Мнения: 2201
- Регистриран на: 10 Яну 2007 14:16
- Местоположение: Пловдив
- Получена благодарност: 1 път
- Обратна връзка:
Re: Чип/Power Box на Авенсис 2006 2.2 D4D
Решение си има за всичко, не е нужно да се стига до ремонт на кутия, ама някой трябва да иска да попита... А ти тъй като си знаеш всичко, надали има какво ново да научиш....
Интересно, моята вече мина 170 000км и още е здрава кутията, а е доста по-доправена от твоята. Сигурно щото вече съм на 3-тия съединител.... че при мен трудно изкарват повече от 80-85 000км....
А кое е бегачка !? Бензинка, дето гори 10 !??? Щото ако това е критерий, значи доста бегачки съм им скъсал .... шушоните
Приказват се разни приказки, от разни хора, които не са правили, не са пробвали, или които вече няма какво да научат от този еУементарен живот ... А реално нищо общо с истината в крайна сметка... Да, инженерите са хубави хора, но с доста ограничен мироглед /НЕ ИСКАМ да обидя НИКОЙ/ ..... може да има и някой друг не спадащ тук, но общите наблюдения сочат това. Нищо, което един инженер не е учил, видял или пробвал, не е възможно .... А то далеч не е така мили съфорумци...
И за да има още за какво да си пишете, ще ви кажа пак каква е разликата от моята кутия, до тази на сфинска - моята е третирана с ХАДО, и се третира всяка година, заради нечовешките условия, на които я карам....
А сегааа ...... LETS GET READY TO RUMBLE !!!

Интересно, моята вече мина 170 000км и още е здрава кутията, а е доста по-доправена от твоята. Сигурно щото вече съм на 3-тия съединител.... че при мен трудно изкарват повече от 80-85 000км....
А кое е бегачка !? Бензинка, дето гори 10 !??? Щото ако това е критерий, значи доста бегачки съм им скъсал .... шушоните

Приказват се разни приказки, от разни хора, които не са правили, не са пробвали, или които вече няма какво да научат от този еУементарен живот ... А реално нищо общо с истината в крайна сметка... Да, инженерите са хубави хора, но с доста ограничен мироглед /НЕ ИСКАМ да обидя НИКОЙ/ ..... може да има и някой друг не спадащ тук, но общите наблюдения сочат това. Нищо, което един инженер не е учил, видял или пробвал, не е възможно .... А то далеч не е така мили съфорумци...
И за да има още за какво да си пишете, ще ви кажа пак каква е разликата от моята кутия, до тази на сфинска - моята е третирана с ХАДО, и се третира всяка година, заради нечовешките условия, на които я карам....
А сегааа ...... LETS GET READY TO RUMBLE !!!


- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
Re: Чип/Power Box на Авенсис 2006 2.2 D4D
Ебати, ако ви се трошат кутиите от 20 коня отгоре, не знам какви са тези кутии?!?
Или не знаете как да ги карате или не ги карате с правилното масло?
То по тая логика като качиш 20-30 коня и трябва да сменяш и кутията,
а какво да кажем, ако сложиш турбо и 50-100 коня отгоре?
Няма кутия, която да не може да понесе 50 коня над тези, за които е проектирана.
Съединителя също няма да се презори толкова от 20-30 коня отгоре, дори и 50.
Нещо ми мирише на задкормилни устройства...
Или не знаете как да ги карате или не ги карате с правилното масло?
То по тая логика като качиш 20-30 коня и трябва да сменяш и кутията,
а какво да кажем, ако сложиш турбо и 50-100 коня отгоре?
Няма кутия, която да не може да понесе 50 коня над тези, за които е проектирана.
Съединителя също няма да се презори толкова от 20-30 коня отгоре, дори и 50.
Нещо ми мирише на задкормилни устройства...

2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Re: Чип/Power Box на Авенсис 2006 2.2 D4D
Някои кутии се трошат и без нужда от повишаване на мощността - просто са конструирани калпаво...
Повишаването на мощността само ускорява процеса...
Съединителя също е по -натоварен... Колега сменяше съединител на стокова 280к.с. машинка през 40х.км. след което сложи усилен комплект и забрави смяната... Минуса бе цената и по -трудното шофиране - тежък и рязък съединител...
Повишаването на мощността само ускорява процеса...
Съединителя също е по -натоварен... Колега сменяше съединител на стокова 280к.с. машинка през 40х.км. след което сложи усилен комплект и забрави смяната... Минуса бе цената и по -трудното шофиране - тежък и рязък съединител...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 2141
- Регистриран на: 08 Юни 2010 09:33
- Местоположение: Вършец
- Благодарил/а: 14 пъти
- Получена благодарност: 16 пъти
Re: Чип/Power Box на Авенсис 2006 2.2 D4D
Да, на задкормилни дето сичко разбират и знаят, ама ходят в оторизирания да ги начешат! Те филтри не сменят на колите в тия оторизирани, па той си мисли, че са му сменили масло в скорости...И караме за 3 часа София-Бургас па после съединителя умрял бързо...дрън-дрън...Japanese_fever написа:Ебати, ако ви се трошат кутиите от 20 коня отгоре, не знам какви са тези кутии?!?
Или не знаете как да ги карате или не ги карате с правилното масло?
То по тая логика като качиш 20-30 коня и трябва да сменяш и кутията,
а какво да кажем, ако сложиш турбо и 50-100 коня отгоре?
Няма кутия, която да не може да понесе 50 коня над тези, за които е проектирана.
Съединителя също няма да се презори толкова от 20-30 коня отгоре, дори и 50.
Нещо ми мирише на задкормилни устройства...
Естествено, че няма 1 грамотна кутия да се прецака с 20-30...50 коня отгоре! Виж, на Тойота кутиите са друго, сигурно...! Но как да обясниш на тиквата, че е тиква? Варена, печена-тя си е тиква... biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Re: Чип/Power Box на Авенсис 2006 2.2 D4D
Само кръгъл идиот може да изкаже мнение че повишаването на мощноста на не оказва влияние на съединителя и скоростната кутия
Не е нужно да си инженер за да го осъзнаеш

Не е нужно да си инженер за да го осъзнаеш

ALIENO ARCANUM RP5 / 2018
S 500 , LORINSER / 1996
CLK 55 AMG , CABRIO / 1999
Q7 , 3.0 DIESEL / 2007
COROLLA 1.4 DIESEL / 2007
S 500 , LORINSER / 1996
CLK 55 AMG , CABRIO / 1999
Q7 , 3.0 DIESEL / 2007
COROLLA 1.4 DIESEL / 2007
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта