забранете електромобилите-нека бъдем зелени
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Re: забранете електромобилите-нека бъдем зелени
По въпроса за спирането. Мощността на ел машината в двигателен и генераторен режим е примерно еднаква (всъщност може да се различава съществено). Но при батерията до колкото знам не е така. Мощността при зареждане може да е значително по-голяма отколкото при отдаване (ако говорим за „безопасна” за батерията скорост на разреждане). Докато например при хонда ел двигателя е 14 кс, т. е. при спиране ще може да генерира примерно тези 14 кс. При приус 3 ел двигателя е 82 кс, т. е. при генериране може да даде примерно тази мощност. В ЕВ режим мощността е лимитирана от мощността на батерията която е 37 кс. Много е любопитен въпроса при спускане в В – режим, на моторна спирачка. Тогава мисля, че може да се използва и втората ел машина за генерация. Но може и да е обратното, част от генерираната от единия двигател енергия да се подава на втория който да върти ДВГ, служейки му за опора в трансмисията (частично го върти, другата част от въртящият момент получава „директно” от колелата). Зависи много с какви оборотите се върти ДВГ. По скоро е втория вариант. Всъщност това са само разсъждения, така и не намерих обяснение как работи в В – режим. (Ако някой е намерил как точно работи този В – режим, моля да сподели.)
За двигателя на приус до колкото знам – на малки обороти (всъщност празния ход на този двигател е на относително високи обороти) мощността е много малка, съответно и въртящия момент. Тоест ако се ползва самостоятелно такъв двигател автомобила или няма да може да потегли или се нуждае от „първа” скорост с много голямо съотношение. А мисля, че и стандартен съединител ще се износва значително повече. Максималната му мощност е ограничена съществено, за да не работи в неикономичен преобогатен режим. Това е позволило да се олекоти значително двигателя, разчетен е на по-малки натоварвания. Така че двигателя на приус е разчетен за работа в сравнително тесен диапазон мощности и обороти около най-икономичните. Това му дава икономичност, но и не е способен за самостоятелна работа.
А ако колегата иска да сравни разхода при един модел, то аурис хибрид и дизеловия аурис са добър пример. Близка мощност, близко тегло на автомобилите, конструкцията почти идентична, дори цената.
За двигателя на приус до колкото знам – на малки обороти (всъщност празния ход на този двигател е на относително високи обороти) мощността е много малка, съответно и въртящия момент. Тоест ако се ползва самостоятелно такъв двигател автомобила или няма да може да потегли или се нуждае от „първа” скорост с много голямо съотношение. А мисля, че и стандартен съединител ще се износва значително повече. Максималната му мощност е ограничена съществено, за да не работи в неикономичен преобогатен режим. Това е позволило да се олекоти значително двигателя, разчетен е на по-малки натоварвания. Така че двигателя на приус е разчетен за работа в сравнително тесен диапазон мощности и обороти около най-икономичните. Това му дава икономичност, но и не е способен за самостоятелна работа.
А ако колегата иска да сравни разхода при един модел, то аурис хибрид и дизеловия аурис са добър пример. Близка мощност, близко тегло на автомобилите, конструкцията почти идентична, дори цената.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- slowtraveler
- Мнения: 6164
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Re: забранете електромобилите-нека бъдем зелени
Не знам... Навярно проблема е в кривата на въртящия момент, който става неудобен за шофиране...rudolf написа:....
...защо тойота слагат аткинсови мотори единствено на хибридите си??? (лъжа ли се?) ....
Мазда тепърва започнаха и май са първите (като гледам май са единствените със степен на сгъстяване 14), които правят комбинирания вариант - аткинсън при ниско натоварване, и нормален ДВГ при голямо натоварване (съответно икономия и максимална мощност в двата случая)...
Което навярно усложнява и оскъпява двигателя...
П.С. съмнява ме батерията да може да поеме по-голям ток на зареждане отколкото на разреждане. Обикновено е точно обратното - батерията може да се разреди много бързо, но заряда и отнема доста повече време...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Re: забранете електромобилите-нека бъдем зелени
Мисля, че не е правилно да се нарича „аткинсонов” двигателя работещ на този принцип (по-късно затваряне на впускните клапани). Той е само приближение на аткинсоновия. Използва се мисля и в ярис, но степента на разширение там е доста по-малка отколкото при приус, а и впускните клапани се затварят също по-рано. Двигателя на ярис е така да се каже по-лошо приближение на аткинсоновия двигател. Използван е и в мазда, но с турбокомпресор.
А за този нов двигател на мазда как работи е много любопитно. Как се избягват детонациите когато работи като нормален двигател.
А за този нов двигател на мазда как работи е много любопитно. Как се избягват детонациите когато работи като нормален двигател.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- slowtraveler
- Мнения: 6164
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Re: забранете електромобилите-нека бъдем зелени
Ами то и при приуса принципа е такъв - къс ход за сгъстяване и дълъг работен - т.е. аткинсън цикъл. Само дето при оригиналния аткинсонов двигател компановката и ефекта се получава от друг коляно-мотовилков механизъм - което не знам да е приложено в сериен двигател...Hursa написа:Мисля, че не е правилно да се нарича „аткинсонов” двигателя работещ на този принцип (по-късно затваряне на впускните клапани). Той е само приближение на аткинсоновия. Използва се мисля и в ярис, но степента на разширение там е доста по-малка отколкото при приус, а и впускните клапани се затварят също по-рано. Двигателя на ярис е така да се каже по-лошо приближение на аткинсоновия двигател. Използван е и в мазда, но с турбокомпресор.
А за този нов двигател на мазда как работи е много любопитно. Как се избягват детонациите когато работи като нормален двигател.
Иначе бензинката на мазда си е без турбокомпресор... Борбата в режим 'аткинсън' е лесна - поради късното затваряне на всмукателните клапани налягането в ГМТ не е по-различно от това на нормален двигател...
Виж когато превключи на стандартен режим, там нещата се поизменят и при нормална горивна смес детонацията е неизбежна, обаче ако двигателя не е със директно впръскване. Не съм 100% сигурен но навярно мазда са използвали варианта както при дизелите (и някои LB двигателите) - частично впръскване на гориво със започване на локално горене и постепенно добавяне на гориво по време на работния ход..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Re: забранете електромобилите-нека бъдем зелени
За много бързото разреждане на батерията, тогава обикновенно се говори за късо съединение на батерията. Което много бързо разваля батерията. Възможен е голям изходен ток, но съвсем за кратко, за да е безопасно за батерията. Всъщност не съм сигурен много в горното, помня бегло какво сме учили.
За "аткинсоновия" двигател на приуса писах, маздовския не знам на какъв принцип работи.
За "аткинсоновия" двигател на приуса писах, маздовския не знам на какъв принцип работи.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Re: забранете електромобилите-нека бъдем зелени
За мазда. С турбо компресор е при един доста по стар модел. (Всъщност механичен компресор, не турбо, сорри, то иначе няма да е голяма мощността при старта)
Да с това директно впръскване скоро няма да различаваме бензина и дизела. Но как ли се избягва детонацията на впръсканото гориво на по късен етап, тогава и температурата и налягането са значителни.
Да с това директно впръскване скоро няма да различаваме бензина и дизела. Но как ли се избягва детонацията на впръсканото гориво на по късен етап, тогава и температурата и налягането са значителни.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- LEXUS
- Мнения: 3768
- Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 12 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
Re: забранете електромобилите-нека бъдем зелени
Ти като пускаш една информация от 3 линка си мислиш,че си по-убедителен ли ? Какви са тия "купешки" класацийки, достойни за всеки БМВ-ист да се пъчи. То не е само да "постнеш" първата класацийка,наградила немска кола, която успееш, а да разбереш кой изготвя класацията. Ти много обичаш журналистически тестове, журналистически класации, но естествено много избягваш обективните класации. Като примерно тази:E60_Power написа:В унисон със заглавието на темата - да, нека бъдем зелени. 2012 World green car:
http://crispgreen.com/2012/04/mercedes- ... green-car/
http://www.hybridcars.com/news/mercedes ... 44112.html
http://www.wcoty.com/web/media_release. ... &year=2012
Не разбирам как така допотопен и тракащ дизел / технология на миналия век /, поставен в такава грозна немска кола може да спечели подобна награда, която задължително / по всеобщо мнение у форума / трябва да бъде връчвана на модерна технология като хибрида, а съвсем разбираемо е, че колата трябва да е съвършеното произведение на изкуството или иначе казано - Тойота Приус.![]()
![]()
http://www.fueleconomy.gov/feg/topten.jsp
Научи се да си филтрираш източниците. Най-малкото е нелогично да хвалиш журналистически класации, които се печелят от Мерцедес ДИЗЕЛ S class 2,2 тона кола, или не особено по-лекия Lexus LS430, който я е печелил минала година.
А , второ, мен би ме било срам да се подигравам на супер-технологичен хибрид като Приус,а да се кефя на 2,2 тонен тулуп с 4 цилиндров ДИЗЕЛ. Нито откъм вибрации, нито откъм мощност, съпоставена с тежест на купето и клас на автомобила, нито откъм емисии този груб дизел не може да се сравнява с високотехнологичния агрегат на Приус.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN
- LEXUS
- Мнения: 3768
- Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 12 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
Re: забранете електромобилите-нека бъдем зелени
Не е точно така. Зависи от какъв двигател, при какво изгаряне и какво гориво излизат съотв. емисии.slowtraveler написа:Ами при такъв разход 12л/100км бензин, колкото и да е чист един ДВГ, пак отделените газове са доста повече от двигател с по-нисък разход...Japanese_fever написа:Въпросът беше към това мнение:
slowtraveler написа: Комфортно, тихо - да, но дали това е екологичен автомобил - трудно ми е да кажа.
Това - без въобще да вкарваме в схемата екологичността на производството на хибрид...
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN
- Vesko
- ЗАВИНАГИ С НАС.....
- Мнения: 3835
- Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Re: забранете електромобилите-нека бъдем зелени
Определено при 12л/100 се отделят повече вредни неща от автомоби харчещ 5-6л/100 

- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
Re: забранете електромобилите-нека бъдем зелени
Ama vie iskate SUV, deto teji 2-a puti kolkoto leka kola da pravi razhod kato na Prius li...?!?slowtraveler написа: Ами при такъв разход 12л/100км бензин, колкото и да е чист един ДВГ, пак отделените газове са доста повече от двигател с по-нисък разход...
Това - без въобще да вкарваме в схемата екологичността на производството на хибрид...

Nai-malko Lexus-a e AWD, nali?
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
-
- Мнения: 863
- Регистриран на: 09 Яну 2008 16:31
- Местоположение: София
Re: забранете електромобилите-нека бъдем зелени
Всяка батерия си има характеристики които се обуславят от конструкцията и и материалите използвани в нея. Като цяло не е проблем за повечето батерии да отнасят 2-5 пъти номиналния си ток при консумация. При зареждане нещата са "по-консервативни" там 10-20% от номиналния капацитет но за определени типове батерии и повече, но не го обичат този режим.Hursa написа:За много бързото разреждане на батерията, тогава обикновенно се говори за късо съединение на батерията. Което много бързо разваля батерията. Възможен е голям изходен ток, но съвсем за кратко, за да е безопасно за батерията.
ex Toyota Carina E 2.0/16V AUTOMATIC
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V
- slowtraveler
- Мнения: 6164
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Re: забранете електромобилите-нека бъдем зелени
Не... Искаме като се набляга на 'зеленината', това да е така. Иначе е подвеждаща реклама.Japanese_fever написа:...
Ama vie iskate SUV, deto teji 2-a puti kolkoto leka kola da pravi razhod kato na Prius li...?!?
Nai-malko Lexus-a e AWD, nali?
Отново казвам - хибрида ми харесва заради другите му предимства, и вероятно следващия ми автомобил ще е такъв. Но избора съвсем няма да е заради това, че автомобила е 'зелен' и екологичен...
П.С. очаквам сега да излязат хибридни хибриди - със супер-кондензатори, които да обират голямата енергия, и след това плавно да я отдават на акумулаторите...
Дали да не патентовам идеята ? biggrin.gif
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- Vesko
- ЗАВИНАГИ С НАС.....
- Мнения: 3835
- Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Re: забранете електромобилите-нека бъдем зелени
Идеята хич не е нова, но все още няма и достатъчно добри и големи супер-кондензатори. Или може би има, но цената им е "дебела". biggrin.gifslowtraveler написа:Не... Искаме като се набляга на 'зеленината', това да е така. Иначе е подвеждаща реклама.Japanese_fever написа:...
Ama vie iskate SUV, deto teji 2-a puti kolkoto leka kola da pravi razhod kato na Prius li...?!?
Nai-malko Lexus-a e AWD, nali?
Отново казвам - хибрида ми харесва заради другите му предимства, и вероятно следващия ми автомобил ще е такъв. Но избора съвсем няма да е заради това, че автомобила е 'зелен' и екологичен...
П.С. очаквам сега да излязат хибридни хибриди - със супер-кондензатори, които да обират голямата енергия, и след това плавно да я отдават на акумулаторите...
Дали да не патентовам идеята ? biggrin.gif
-
- Мнения: 2710
- Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
- Местоположение: Bristol, UK
- Получена благодарност: 1 път
Re: забранете електромобилите-нека бъдем зелени
Да, Слоу просто може да си монтира само регенеративния модул на неговата МаздаVesko написа:Идеята хич не е нова,...

- slowtraveler
- Мнения: 6164
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Re: забранете електромобилите-нека бъдем зелени
Ай сиктир... И аз ще почна като Веско - откраднаха ми идеята
Иначе предполагах, че ще направят нещо подобно, защото прекалено много се заиграха с този алтернатор маздата...
Не знам дали знаете, но за i-stop системата при тях не се ползва стартер за повторното стартиране на двигателя... Когато се подаде сигнал за спиране на двигателя, започва да се следи много точно положението на коляновия вал, като се командва спиране в точно определено положение чрез промяна товара върху алтернатора.
При повторното стартиране се подава бензин и искра двигателя се завърта от работния ход на съответния цилиндър (на нафтовия модел поради някаква причина не успях да го накарам да изгаси двигателя)...



Иначе предполагах, че ще направят нещо подобно, защото прекалено много се заиграха с този алтернатор маздата...
Не знам дали знаете, но за i-stop системата при тях не се ползва стартер за повторното стартиране на двигателя... Когато се подаде сигнал за спиране на двигателя, започва да се следи много точно положението на коляновия вал, като се командва спиране в точно определено положение чрез промяна товара върху алтернатора.
При повторното стартиране се подава бензин и искра двигателя се завърта от работния ход на съответния цилиндър (на нафтовия модел поради някаква причина не успях да го накарам да изгаси двигателя)...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot], Bing [Bot] и 5 госта