забранете електромобилите-нека бъдем зелени
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Re: забранете електромобилите-нека бъдем зелени
А за електроавтомобила колегата Пешо е бил абсолютно прав. Мислех, че ел двигателите им са с кпд под 70%. Всъщност май на почти всички ел автомобили и хибриди кпд-то на ел двигателите е около и над 85%. Дори в при частична мощност и преходни режими не пада под 80%. Кпд на честотния преобразовател мислех че е около и под 90%, всъщност бил около 98%. Само за батериите съм бил оптимист.
За съжаление информацията за хибридите и ел автомобилите е много оскъдна. Дано някой от производителите последват примера на фоксваген и задоволят любопитството на хората.
За съжаление информацията за хибридите и ел автомобилите е много оскъдна. Дано някой от производителите последват примера на фоксваген и задоволят любопитството на хората.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
-
- Мнения: 863
- Регистриран на: 09 Яну 2008 16:31
- Местоположение: София
Re: забранете електромобилите-нека бъдем зелени
Нали помниш стария виц за часовника и батериите в куфарите...
За съжеление това е проблема на съвременния електромобил а именно батерията. Съвременните технологии позволяват задоволителен пробег но не съм сигурен какво се случва с екстрите като ламята наречена климатик.
Представям си следния автомобил:
-електрически изцяло с вградени в главините 4 броя електромотори
-батерия вградена в дъното
-размера на колата компакт не по голям от първия Ярис например
-допълнителна система с газова бутилка т.е. газово парно за зимата да не харчим ценния капацитет пък и можем лекичко да отопляваме и батерията за да осигурим още малко пробег
-соларен панел на тавана за някакъв частичен подзаряд.
За съжеление това е проблема на съвременния електромобил а именно батерията. Съвременните технологии позволяват задоволителен пробег но не съм сигурен какво се случва с екстрите като ламята наречена климатик.
Представям си следния автомобил:
-електрически изцяло с вградени в главините 4 броя електромотори
-батерия вградена в дъното
-размера на колата компакт не по голям от първия Ярис например
-допълнителна система с газова бутилка т.е. газово парно за зимата да не харчим ценния капацитет пък и можем лекичко да отопляваме и батерията за да осигурим още малко пробег
-соларен панел на тавана за някакъв частичен подзаряд.
ex Toyota Carina E 2.0/16V AUTOMATIC
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V
- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
Re: забранете електромобилите-нека бъдем зелени
Не збаравяйте най-мощният източник на енергия - водородът.
Някои компании направиха прототипи (БМВ, Хонда и др.), но така и не съм виждал още на живо.
Някои компании направиха прототипи (БМВ, Хонда и др.), но така и не съм виждал още на живо.
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Re: забранете електромобилите-нека бъдем зелени
Климатика не е толкова лоша машина, особено ако усъвършенстват автомобилните климатици до нивото на качествените битови.
Защо 4 двигателя, не е ли по добре един или максимум 2. За да се спести диференциала са достатъчно. Макар, че един двигател с диференциал съчетан с една понижаваща главна предавка може да се окаже по добро по отношение на теглото. Двигателя ще е по бързооборотен , съответно по малък и лек. За отоплението – дори и при 90% кпд, двигателя грее достатъчно. Дори при не пълно оползотворяване на топлината ще е достатъчно за да направи сауна в купето. А батерията се грее повече от достатъчно и сама - и при зареждане и при разреждане. Поне в хибрида батерията има принудителна вентилация, сигурен съм, че и в ел автомобилите ги има.
И не само малки автомобили, а от всякакъв клас, иначе как ще измести традиционните автомобили.
Все пак мисля, че вместо батерия даваща пробег 400 500 км, по добре батерия за 20-40 км и малък максимално икономичен ДВГ с генератор. Може би оформен като модул който се слага за по дълги пътувания. Хибрид с ДВГ е за предпочитане(по кпд), поне докато над 50% от ел енергията не започне да се добива от АЕЦ и така наречените възобновяеми източници.
Соларен панел – да – но достатъчно голям за да обезпечи работата на климатика на поне 20% от мощността му, за да охлажда или топли колата когато е на паркинга.
Защо 4 двигателя, не е ли по добре един или максимум 2. За да се спести диференциала са достатъчно. Макар, че един двигател с диференциал съчетан с една понижаваща главна предавка може да се окаже по добро по отношение на теглото. Двигателя ще е по бързооборотен , съответно по малък и лек. За отоплението – дори и при 90% кпд, двигателя грее достатъчно. Дори при не пълно оползотворяване на топлината ще е достатъчно за да направи сауна в купето. А батерията се грее повече от достатъчно и сама - и при зареждане и при разреждане. Поне в хибрида батерията има принудителна вентилация, сигурен съм, че и в ел автомобилите ги има.
И не само малки автомобили, а от всякакъв клас, иначе как ще измести традиционните автомобили.
Все пак мисля, че вместо батерия даваща пробег 400 500 км, по добре батерия за 20-40 км и малък максимално икономичен ДВГ с генератор. Може би оформен като модул който се слага за по дълги пътувания. Хибрид с ДВГ е за предпочитане(по кпд), поне докато над 50% от ел енергията не започне да се добива от АЕЦ и така наречените възобновяеми източници.
Соларен панел – да – но достатъчно голям за да обезпечи работата на климатика на поне 20% от мощността му, за да охлажда или топли колата когато е на паркинга.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Re: забранете електромобилите-нека бъдем зелени
За водорода, с какво е по добър от електричеството? Той е просто друг способ за акумулиране на енергия. Поне до колкото знам в чист вид го има твърде малко на земята, но може да греша. Споделете начини за добиването му.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
Re: забранете електромобилите-нека бъдем зелени
Ami po-dobur e po tova, 4e nqma da ima baterii, deto tejat i deto zamursqvat okolnata sreda.Hursa написа:За водорода, с какво е по-добър от електричеството? Той е просто друг способ за акумулиране на енергия. Поне до колкото знам в чист вид го има твърде малко на земята, но може да греша. Споделете начини за добиването му.
A ina4e dokolkoto znam vodorod se polu4ava 4rez eliktroliza na vodata.
Edinstvenoto i nai-opasno svoistvo na vodoroda e, 4e pri smesvane s vuzduh/kislorod se vuzplamenqva i predizvikva eksplozii.
Ina4e sovalkata ot drugata tema edinstvenoto ne6to, koeto q izprashta v kosmosa sa dvigateli na vodorod.
Smqtash li kolko vodorod trqbva za edna sovalka, za da se izstrelq v kosmosa?
Ne e trudno dobivaneto mu, a predpaznite sredstva, za da nqma dostup do kislorod.
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
Re: забранете електромобилите-нека бъдем зелени
Не забравяйте , че Тесла е използвал неща, които в момента за забравени и може да предизвикат революция - само естествени , възобновими ресурси ....ама кой ли има интерес да караме по-евтино - нали трябва да ни продават всеки литър гориво или киловатчас !!!!!!!!!
- slowtraveler
- Мнения: 6165
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Re: забранете електромобилите-нека бъдем зелени
Основното нещо, което изпраща совалката в космоса са твърдогоривните със силно токсично гориво ускорители (над 80% от първоначалната тяга).Japanese_fever написа:Ina4e sovalkata ot drugata tema edinstvenoto ne6to, koeto q izprashta v kosmosa sa dvigateli na vodorod.
Smqtash li kolko vodorod trqbva za edna sovalka, za da se izstrelq v kosmosa?
Ne e trudno dobivaneto mu, a predpaznite sredstva, za da nqma dostup do kislorod.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Re: забранете електромобилите-нека бъдем зелени
не се задълбах ама не е ли течно все пак ?
http://en.wikipedia.org/wiki/Space_Shut ... et_Booster
Hydrazine (also called diazane) is an inorganic compound with the formula N2H4. It is a colourless flammable liquid with an ammonia-like odor.
http://en.wikipedia.org/wiki/Space_Shut ... et_Booster
Hydrazine (also called diazane) is an inorganic compound with the formula N2H4. It is a colourless flammable liquid with an ammonia-like odor.
- slowtraveler
- Мнения: 6165
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Re: забранете електромобилите-нека бъдем зелени
Хидразина при тези твърди ускорители се ползва само за гориво на APU (Aux Power Unit, които са подобни на турбореактивните самолетни допълнителни генератори), които съвсем не създават тяга, а въртят хидравлични помпи за хидравликата, управляваща посоката на тягата...
Иначе самата тяга си е от 'брикетите'- пресовано твърдо гориво (не случайно наименованието на ускорителите е Solid rocket Booster - SRB)...
А и Хидразина е доста отровен и агресивен. Доколкото си спомням при зареждането на ракетите в казармата изпаренията му ги закопаваха в яма в земята (и пълна химическа защита разбира се)... Но може да е било и окислителя де...
Екологията бе дотук с изстрелването - представи си 1000 тона агресивно твърдо гориво, изгорено в 'некотролирани' условия включително тропосфера, стратосфера, мезосфера и т.н. Колко автомобила биха отделили толкова вредни вещества????
Иначе самата тяга си е от 'брикетите'- пресовано твърдо гориво (не случайно наименованието на ускорителите е Solid rocket Booster - SRB)...
А и Хидразина е доста отровен и агресивен. Доколкото си спомням при зареждането на ракетите в казармата изпаренията му ги закопаваха в яма в земята (и пълна химическа защита разбира се)... Но може да е било и окислителя де...
Екологията бе дотук с изстрелването - представи си 1000 тона агресивно твърдо гориво, изгорено в 'некотролирани' условия включително тропосфера, стратосфера, мезосфера и т.н. Колко автомобила биха отделили толкова вредни вещества????
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Re: забранете електромобилите-нека бъдем зелени
Водорода е едно от най-трудните горива за съхранение дори в дебелостенни бутилки след известно време просто си изчезва (просмуква се през кристалната решетка)
Човек и добре да живее умира .......
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Re: забранете електромобилите-нека бъдем зелени
Със совалката за съжаление не съм запознат, съвсем бегло. До колкото знам използват течно гориво и течен окислител, но имат и твърдотопливни ускорители, ползвани при старта. Но не съм сигурен в информацията. И горивото което ползват май е значително по скъпо от водорода. Може да се добие много водород, никой вероятно не би го оспорил. Но това в което ще заредим водорода дали е по леко от батериите? Чел съм за няколко метода за съхранение но водорода, но всичките са си тежки. А после как да го използваме водорода? В ДВГ? КПД на ел двигателя е много по голям. КПД-то на добиването му чрез електролиза колко е? Превъзхожда ли кпд на зареждаща се батерия? Ако е водород използван в ДВГ и получаван чрез електролиза определено смятам, че губи от ел автомобила. А има и вредни газове при изгарянето му, азотни окиси. Така че и като екологичност смятам, че губи от ел автомобила.
(Не отричам, че е переспективен, но ми е любопитна темата.)
За преминаването през кристалната решетка много съмнително. Прониква в кристалната решетка и прави стоманата по крехка, но да изтича през нея не мисля.
(Не отричам, че е переспективен, но ми е любопитна темата.)
За преминаването през кристалната решетка много съмнително. Прониква в кристалната решетка и прави стоманата по крехка, но да изтича през нея не мисля.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- slowtraveler
- Мнения: 6165
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Re: забранете електромобилите-нека бъдем зелени
При окислението на водород се получава единствено вода и никакви азотни окиси или каквито и да е други газове... 100% вода...
2H2+O2 = 2H2O
В автомобилните водородни системи се ползват предимно водородни клетки, произвеждащи ел.ток, които според уикипедията имат КПД около 40%...
2H2+O2 = 2H2O
В автомобилните водородни системи се ползват предимно водородни клетки, произвеждащи ел.ток, които според уикипедията имат КПД около 40%...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Re: забранете електромобилите-нека бъдем зелени
Да, но за ДВГ не използваме кислород а въздух. От азота във въздуха са азотните окиси както и при другите горива, основното им количество. Горивни клетки с кпд 40% срещу батерий с кпд 70-90%.
Или имахте предвид окисление в горивните клетки? Тогава навярно да, вода (може би и амоняк?
).
Така и не можах да намеря с какво зареждат совалката. Може и да е прав колегата, да е втечнен водород и кислород, със системи за охлаждане, което е нужно май само преди излитането.
Или имахте предвид окисление в горивните клетки? Тогава навярно да, вода (може би и амоняк?

Така и не можах да намеря с какво зареждат совалката. Може и да е прав колегата, да е втечнен водород и кислород, със системи за охлаждане, което е нужно май само преди излитането.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
-
- Мнения: 863
- Регистриран на: 09 Яну 2008 16:31
- Местоположение: София
Re: забранете електромобилите-нека бъдем зелени
Нещо сериозно си се объркал по отношение на водорода.
Задай си въпроса що е то "горене". Горенето е окисление а окисление не се прави с въздух а с кислород. Сиреч при изгарянето на на водорода се образуват само води пари, защото 2 H2(g) + O2(g) → 2 H2O(l) + 572 kJ
това е най-баналното описание на процеса.
Водорода го забравете като гориво. Безкрайно енергоемко добиване, безкрайни проблеми при съхраняването му. Казах ти че е хубаво да разглеждаш всеки енергоизточник от гледната точка на EROEI коефициента му.
Единственото му хубаво е че може да се използва директно в ДВГ-тата и че при "горенето" му не се отделя нищо друго освен вода. Ама е опасен колкото си искаш, цяло изкуство е да откриеш изтичане или пожар при който гори чист водород, няма продукти на горенето няма дим само жега ама като осетиш жегата е вече малко късно. При автомобилите се използва в така наречените коривни клетки за да произвежда електричество а не за да :изгаря" в двигателя. Съхранява се под формата на хидридно съединение за да няма специални бутилки и т.н.
П.С: А совалката я зареждат с втечнен водород и течен окислител. http://en.wikipedia.org/wiki/Space_Shut ... ernal_tank
Задай си въпроса що е то "горене". Горенето е окисление а окисление не се прави с въздух а с кислород. Сиреч при изгарянето на на водорода се образуват само води пари, защото 2 H2(g) + O2(g) → 2 H2O(l) + 572 kJ
това е най-баналното описание на процеса.
Водорода го забравете като гориво. Безкрайно енергоемко добиване, безкрайни проблеми при съхраняването му. Казах ти че е хубаво да разглеждаш всеки енергоизточник от гледната точка на EROEI коефициента му.
Единственото му хубаво е че може да се използва директно в ДВГ-тата и че при "горенето" му не се отделя нищо друго освен вода. Ама е опасен колкото си искаш, цяло изкуство е да откриеш изтичане или пожар при който гори чист водород, няма продукти на горенето няма дим само жега ама като осетиш жегата е вече малко късно. При автомобилите се използва в така наречените коривни клетки за да произвежда електричество а не за да :изгаря" в двигателя. Съхранява се под формата на хидридно съединение за да няма специални бутилки и т.н.
П.С: А совалката я зареждат с втечнен водород и течен окислител. http://en.wikipedia.org/wiki/Space_Shut ... ernal_tank
ex Toyota Carina E 2.0/16V AUTOMATIC
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot] и 9 госта