Какво мислите за използването на добавка за горивото (в бензина), от тези които са предназначени за стари двигатели, които не са проектирани за безоловен бензин? Преди 10-15 години имаше такъв проблем - старите (соц основно) коли разчитаха на оловото в бензина за смазване на клапаните. По-новите модели бяха съобразени с минаването на безоловен и клапаните/леглата бяха проектирани да работят без олово.
Сега ние (с газовите) имаме проблем, който странно напомня на този с минаването на безоловен. Та в тази връзка се разтърсих и видях че още се предлагат разни "заместители на олово" (Blei-Ersatz на немски, Lead substitute на английски). Например Liqui Moly 1010. Струва 13лв за 250мл, които са за смесване 1:1000 с бензина, т.е. са за 250 литра бензин.
Понеже газовите инжекциони все палят на бензин, а отделно някой могат да се пуснат при голямо натоварване да добавят бензин, а също и да връщат на бензин на празен ход, дали не е алтернатива да слагаме от тоя заместител в бензина си? Логично, малко по-гъстичко, мисля си за 1:500 например? Като цена не виждам да е проблем, ако ще и 1:100 да го направя (все пак времето на бензин е някакви единици проценти от общото).
Предполагам че разните FlashLube и подобни са идентични като химически състав, но са направени да минават през система за дозиране (няма как да се добавят в газта, а не се знае и не може да се разчита на това колко време ще е на бензин колата). Само че аз знам и мога да контролирам колко време съм на бензин, и мога да осигуря примерно 2-5% от времето да е на бензин. Някой може ли да помогне с идея в кой режим (на празен ход, в "лютеницата") е по-голям шанса тая добавка да стига до клапаните?
Та какво ви е мнението - не вярвам да навреди, аз ще пробвам за себе си, но ще трябва да почна да меря хлабините на изпускателните за да следя дали действа.
Между другото, като разглеждах видях че и Liqui Moly правят течност за мазане на клапани (модела е 4012) и споменават за подаването и през система "FlashLube" (точно тази марка присъства в документите на тоя Liqui Moly 4012).
А пък ако някой се сети и за сиромашка рецепта от преходните времена, с която е карал соц на безоловен (т.е., какво може да свърши работа като добавка), да казва.
Добавка "заместител на олово" за коли на газ?
Добавка "заместител на олово" за коли на газ?
Убаво еФтино нема!
Баси! И тия почнали да правят боклуци !!!(Специален поздрав за Тойота във връзка с "чудния" 1ZZ-FE)
Вече и на газ ...
Баси! И тия почнали да правят боклуци !!!(Специален поздрав за Тойота във връзка с "чудния" 1ZZ-FE)
Вече и на газ ...
Re: Добавка "заместител на олово" за коли на газ?
http://www.ebay.co.uk/itm/LPG-Autogas-J ... _597wt_934
виж това само като идея. дозатора капе маслото направо в колектора (на газ)
виж това само като идея. дозатора капе маслото направо в колектора (на газ)
Re: Добавка "заместител на олово" за коли на газ?
Това си е стандартната система за смазване като V-Lube и FlashLube. Това е което монтират фирмите като "система за омасляване на клапаните".
Убаво еФтино нема!
Баси! И тия почнали да правят боклуци !!!(Специален поздрав за Тойота във връзка с "чудния" 1ZZ-FE)
Вече и на газ ...
Баси! И тия почнали да правят боклуци !!!(Специален поздрав за Тойота във връзка с "чудния" 1ZZ-FE)
Вече и на газ ...
Re: Добавка "заместител на олово" за коли на газ?
Колега прекалено си осведомен за да питаш това скрита реклама ли е? За мен има много по смислен начин да си изхарча парите.
Авенсис 3S-FE
Re: Добавка "заместител на олово" за коли на газ?
А, така ли прозвуча? Няма такова нещо, от скоро съм с газ на тойотката и се чудя дали ще я прецакам без смазване. Нямам, или по-точно нямах, доверие в подобни системи за смазване. Но сега гледната ми точка вече е друга, и става въпрос за моята кола. Затова мисля на глас и се надявам да стане дискусия.
Разните фирми пишат за 5-6 капки от техните химии в минута. Ако концентрацията е подобна (най-малкото понеже цената на заместителя и консуматива за смазващите системи е съизмерима) , то би трябвало да гоня поне еквивалента на половин капка (надявайки се фирмите да са презапасили дозировката). Т.е. ако не мога да постигна половин капка в минута за варианта със заместител в бензина,то няма смисъли по-добре да сложа някоя от тия системи. Ще трябва да посмятам колко заместител мога да прекарам с бензина. Но на първо приближение, около 10л бензин, с 10-токтатно засилена доза до 1:100, са 10 мл заместител на месец. Което звучи май недостатъчно, а това 1:100 пък е плашещо също.
На следващото зареждане с бензин ще пробвам с 1:300 за начало и ще следя дали влияе на работата на бензин.
Разните фирми пишат за 5-6 капки от техните химии в минута. Ако концентрацията е подобна (най-малкото понеже цената на заместителя и консуматива за смазващите системи е съизмерима) , то би трябвало да гоня поне еквивалента на половин капка (надявайки се фирмите да са презапасили дозировката). Т.е. ако не мога да постигна половин капка в минута за варианта със заместител в бензина,то няма смисъли по-добре да сложа някоя от тия системи. Ще трябва да посмятам колко заместител мога да прекарам с бензина. Но на първо приближение, около 10л бензин, с 10-токтатно засилена доза до 1:100, са 10 мл заместител на месец. Което звучи май недостатъчно, а това 1:100 пък е плашещо също.
На следващото зареждане с бензин ще пробвам с 1:300 за начало и ще следя дали влияе на работата на бензин.
Убаво еФтино нема!
Баси! И тия почнали да правят боклуци !!!(Специален поздрав за Тойота във връзка с "чудния" 1ZZ-FE)
Вече и на газ ...
Баси! И тия почнали да правят боклуци !!!(Специален поздрав за Тойота във връзка с "чудния" 1ZZ-FE)
Вече и на газ ...
Re: Добавка "заместител на олово" за коли на газ?
и аз сложих газ , и да ти кажа скоро четох една тема в чужд форум относно vvt-i двигател на газ без тия системи .. та момчето беше минало преглед на тия клапани преди да сложи газ и 20 хил км по късно пак беше минал преглед и в общи линии няма никаква разлика , така че ако караш спокойно и не я юркаш в високите обороти и си следиш нивото на маслото ме съмнява да стане проблем 

Toyota Corolla E12 2002 1.6 vvti
3ZZ-FE
3ZZ-FE
Re: Добавка "заместител на олово" за коли на газ?
Това е интересна и полезна информация. Случайно да пазиш линк към форума? Интересно ми е дали има по-подробна информация за колата (примерно на колко хил.км тотално е) и дали ще има развитие. Някъде четох че промяната в хлабините на клапаните се проявява след 30-40хил.км на газ, затова ми е интересно да следя дали пича ще опресни информацията по-нататък.
Отделно има значение и режима на каране, тип и настройка на газовата, състояние на колата и т.н.
Отделно има значение и режима на каране, тип и настройка на газовата, състояние на колата и т.н.
Убаво еФтино нема!
Баси! И тия почнали да правят боклуци !!!(Специален поздрав за Тойота във връзка с "чудния" 1ZZ-FE)
Вече и на газ ...
Баси! И тия почнали да правят боклуци !!!(Специален поздрав за Тойота във връзка с "чудния" 1ZZ-FE)
Вече и на газ ...
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: nicksun79 и 6 госта