Магистрално, извънградско и градско шофиране на Приус-видео
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Re: Магистрално, извънградско и градско шофиране на Приус-ви
На приус ел. двигателя е 82 кс, но батерията(никел хидридната) дава 37. А на амперата батерията дава всичките 150 кс и за много по голям пробег, иначе концепцията наистина не е нова, при подводниците например от преди втората световна, не че не е перспективна, според мен, дори напротив. Може би в бъдеще ДВГ куплиран с генератора ще бъде просто модул който се сваля и слага при нужда. Е може би и двг ще е нещо много по оптимизирано, двутактово и турбинирано. До 60 км/ч може да кара приуса, ако ускоряваш плавно, при лек спуск може да ускори и до 100 км/ч, поне на ауриса, явно скоростта в ев режим се лимитира от малката мощност която дава батерията. При плъгин хибрида батерията отдава и по-голяма мощност до колкото знам, освен по големия капацитет. Интересно е кое ограничава макс скорост при амперата и при приуса, според мен е сравнително тесният диапазон обороти в които работят ел двигателите им, навярно това ги прави ефективни от 0 до тези макс обороти без превключване на предавки. А смазването мисля, беше от малка центробежна помпа поставена на слънчевата зъбчатка на трансмисията (вала на зъбчатката), ел. двигателите сами си въртят охлаждането, а от смазване с помпа не се нуждаят, лагери в маслена баня на вала.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- slowtraveler
- Мнения: 6165
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Re: Магистрално, извънградско и градско шофиране на Приус-ви
Навярно ограничението е заради охлаждане на двигател и батерии - не могат да отдават продължително максимална мощност...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Re: Магистрално, извънградско и градско шофиране на Приус-ви
Темата има сериозен потенциал
Отново дизел vs. хибрид и поредната доза глупости от рода на "тракаща родосеялка" и други подобни. Вероятно и Джета, която преди няколко години спечели награда Green car of the year в САЩ би получила определение "тракащ допотопен дизел". Или сравнения между Пасат и Приус при положение, че едната кола е по-висок клас от другата, а в класа на Приус е Джета. Или как турбо кончетата на Пасат-а били по-слаби от тези на Приус-а, при положение, че едната кола е по-тежка от другата с повече от половин тон. Компания като VW има 25 млрд. щ. долара печалба и в тази връзка едва ли е проблем за нейните мениджъри да инвестират и развиват нови технологии. Същото се отнася и за BMW, Daimler. Само, че продуктите на тези компании се продават и без да са достигнали кой знае какви постижения в областта на хибридите. Те просто са решили да развиват дизеловия двигател. След като сметките им излизат и продукцията им / основно дизел / се харчи на пазара и се правят пари, значи всичко е ОК. Тойота е поела по друг път и развива хибридните технологии. Това също е ОК. След като им излизат сметките, значи проблем няма. Така, че тези приказки за уникалния технологичен скок на японците и изоставането на немците са много смешни. Въпрос на сметки на конкретните фирми. Ако някой си мисли, че след 20-30 години компаниите, които развиват дизеловия двигател ще глътнат вода и ще загубят предимство в сравнение с Тойота, значи е много голям наивник. Освен тези нелепи опити да бъдат противопоставяни две различни технологии, респективно две различни концепции, много смешни са опитите пазара в ЕС да бъде представен като място, където пазаруват малоумници, а в САЩ и Япония / понеже там Приус се продава по-добре / са места, където хората са по-умни и затова са направили избора в полза на хибрида. Когато се сравняват тези пазари, добре е да се знае спецификата на тези пазари - различни акцизи за горивата, различни цени. През последните две десетилетия компаниите от Стария континент развиваха дизеловия агрегат. И в резултат в ЕС се продават повече автомобили с дизелов двигател. Единствените две страни от ЕС, в които дизела е по-скъп от бензина са Великобритания и Полша. В САЩ винаги цената за галон бензин е била по-ниска от тази на дизела. Така, че картината на отделните пазари е различна поради обективни причини, а не защото американците и японците са по-напредничави и по-умни от европейците. Ако погледнем продажбите на Приус - любима дъвка на мнозина тук - ще видим много интересни числа. Изключвайки пазарите на Япония, ЕС и САЩ, на останалите пазари / Канада, Бразилия, Аржентина и цяла Южна Америка, Китай, Русия, богати страни като Южна Корея, Сингапур, Австралия, Близък Изток / в годините 2007, 2008, 2009 и 2010 Тойота продава средно около 10.000-12.000 Приус-а на година. Да, точно толкова на пазари от подобен мащаб. В ЕС в този период от време се продават средно по около 40.000 автомобила годишно. Съществен ръст на европейския пазар няма. През 2007г. Тойота продава в САЩ 180.000 Приус-а. През 2008г. следва спад до 160.000. През следващата година - 140.000 броя автомобили. Да, по това време се разви световна криза и е естествено продажбите да намалеят / подобен спад имаше и при Корола на пазарите в САЩ /, но в същото време спада в продажбите на продуктите на VW на щатския пазар бе по-малко от 9% за разлика от Тойота със спад повече от 20%. През 2011г. Джета има ръст на пазара в САЩ с повече от 50% и продадени 150.000 автомобила, т.е. повече от Приус / с уговорката, че тези данни не отчитат проблемите след земетресението в Япония /. Истината е, че Приус е кола с локален пазар - Япония. През 2007г. в Япония се продават по-малко от 60.000 автомобила от модела. През 2009г. те вече са 210.000. Година по-късно - над 300.000 автомобила. През 2007г. в Япония се продават около 21% от произведените Приус. През 2008г. - между 25 и 26%. 2009 година - около 51-52% от общо произведените автомобили Приус. През 2010г. - 61% от произведените автомобили Приус са продадени в Япония. А причините са много прости - данъчни стимули при покупка на хибрид. И понеже през този период от време Приус е хибрида с най-добри характеристики в сравнение с конкурентите - затова и тези продажби. Така, че да си говорим колко велико постижение на инженерната мисъл е автомобила Приус и да сочим продажбите му като аргумент е ........ доста смешно. Хибрид, произвеждан и продаван в Япония / почти 2/3 от произведените автомобили / поради наличие на данъчни облекчения.
Та в този ред на мисли, някой може ли да ми даде смислено обяснение защо в България си струва да се купи Приус базово изпълнение срещу сума от 26.000 евро при положение, че не получаваш ценово предимство от японските власти и срещу тези пари можеш да получиш дизелов Авенсис с най-силния мотор / 2.2 / и изпълнение Elegance / а не базов и гол като врабче / ???


Та в този ред на мисли, някой може ли да ми даде смислено обяснение защо в България си струва да се купи Приус базово изпълнение срещу сума от 26.000 евро при положение, че не получаваш ценово предимство от японските власти и срещу тези пари можеш да получиш дизелов Авенсис с най-силния мотор / 2.2 / и изпълнение Elegance / а не базов и гол като врабче / ???
Re: Магистрално, извънградско и градско шофиране на Приус-ви
Смислено обяснение няма така че не го и търси .
Авензисите се купуват много а Приусите не , явно много хора са стиганали до същият извод ..
Между другото от 3 дена се возя на зелените таксита Приус , на всичките на които се качвах разхода беше 5 /100 а водачите караха като баби ...Ако аз карам Приуса с моят стил на шофиране разхода ще е далеч далеч по-висок ...
Общо взето тъпа и безмислена работа ..
Авензисите се купуват много а Приусите не , явно много хора са стиганали до същият извод ..
Между другото от 3 дена се возя на зелените таксита Приус , на всичките на които се качвах разхода беше 5 /100 а водачите караха като баби ...Ако аз карам Приуса с моят стил на шофиране разхода ще е далеч далеч по-висок ...
Общо взето тъпа и безмислена работа ..
ALIENO ARCANUM RP5 / 2018
S 500 , LORINSER / 1996
CLK 55 AMG , CABRIO / 1999
Q7 , 3.0 DIESEL / 2007
COROLLA 1.4 DIESEL / 2007
S 500 , LORINSER / 1996
CLK 55 AMG , CABRIO / 1999
Q7 , 3.0 DIESEL / 2007
COROLLA 1.4 DIESEL / 2007
- Vesko
- ЗАВИНАГИ С НАС.....
- Мнения: 3835
- Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Re: Магистрално, извънградско и градско шофиране на Приус-ви
Ако на стоянката стоят с включен климатик не се учудвай на разходаSFINKS написа:Между другото от 3 дена се возя на зелените таксита Приус , на всичките на които се качвах разхода беше 5 /100 а водачите караха като баби ...Ако аз карам Приуса с моят стил на шофиране разхода ще е далеч далеч по-висок ...
Общо взето тъпа и безмислена работа ..

Re: Магистрално, извънградско и градско шофиране на Приус-ви
До сега съм се возил в 5 такива таксита за изминалите 3 дни , нито е било 35 градуса нито допускам че всичките водачи са ескимоси biggrin.gif
Просто това е истинският разход на Приус в София .Пак да спомена че това не е единичен случай , все пак бяха 5 различни водачи..
За справка на допотопната ми дизелов корола с педал заварен за пода и 100 пъти по-бързо каране от такситата разхода е 6.5 ...Ако карам така приуса не знам какъв ще е разхода , предолагам по-висок и от на королата ..
За мен мита за икономичният приус е пълен балон .
Просто това е истинският разход на Приус в София .Пак да спомена че това не е единичен случай , все пак бяха 5 различни водачи..
За справка на допотопната ми дизелов корола с педал заварен за пода и 100 пъти по-бързо каране от такситата разхода е 6.5 ...Ако карам така приуса не знам какъв ще е разхода , предолагам по-висок и от на королата ..
За мен мита за икономичният приус е пълен балон .
ALIENO ARCANUM RP5 / 2018
S 500 , LORINSER / 1996
CLK 55 AMG , CABRIO / 1999
Q7 , 3.0 DIESEL / 2007
COROLLA 1.4 DIESEL / 2007
S 500 , LORINSER / 1996
CLK 55 AMG , CABRIO / 1999
Q7 , 3.0 DIESEL / 2007
COROLLA 1.4 DIESEL / 2007
-
- Мнения: 2141
- Регистриран на: 08 Юни 2010 09:33
- Местоположение: Вършец
- Благодарил/а: 14 пъти
- Получена благодарност: 16 пъти
Re: Магистрално, извънградско и градско шофиране на Приус-ви
6.5 ?! Смяяяях... biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gifSFINKS написа:До сега съм се возил в 5 такива таксита за изминалите 3 дни , нито е било 35 градуса нито допускам че всичките водачи са ескимоси biggrin.gif
Просто това е истинският разход на Приус в София .Пак да спомена че това не е единичен случай , все пак бяха 5 различни водачи..
За справка на допотопната ми дизелов корола с педал заварен за пода и 100 пъти по-бързо каране от такситата разхода е 6.5 ...Ако карам така приуса не знам какъв ще е разхода , предолагам по-висок и от на королата ..
За мен мита за икономичният приус е пълен балон .
- Rudy
- Мнения: 1347
- Регистриран на: 14 Юни 2009 17:35
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
Re: Магистрално, извънградско и градско шофиране на Приус-ви
Рядко ползвам таксита, но когато ползвам - ползвам зелените - разхода на нито едно (возил съм се на повече от 6-7 различни коли) не е бил повече от 4,5/100. Не карат като джигити с дизелови короли, не слушат чалга, не пушат, винаги са с ризи и цяло лято (днес включително) поддържат температура от 24градуса - задължително, независимо има ли клиент или не. Дори на стоянка.SFINKS написа: Между другото от 3 дена се возя на зелените таксита Приус , на всичките на които се качвах разхода беше 5 /100 а водачите караха като баби ...Ако аз карам Приуса с моят стил на шофиране разхода ще е далеч далеч по-висок ...
Общо взето тъпа и безмислена работа ..
Иначе по темата се написаха толкова много глупости от хора, които нито са карали, нито поддържали хибрид. Само за уточнение - имах едновременно дизелов авенсис 2.0, бензинов пасат 1.8 и лексус хибрид/ бензин 3.3. В подписа ми можете да видите разхода на две от колите - третата няма нищо общо с този форум, затова не присъства тук, но разхода и е най-висок. Вече нямам дизел, но това не означава, че разхода му на дълъг път не беше най-нисък. Исках по голяма и висока кола. Гледах - дизелов ленд крузер -12л/100км, Дизелов Q7 има реален разход при моето каране 12-13/100. Дизеловото инфинити което също гледах - 14-15. Нехибриден Лексус РХ330 - 17/18.
Малолитражни (1,4) баничарки не съм обмислял...
Когато съм избирал всяка една от колите не съм гледал разхода, а съм избирал най-вече според колко и за какво ще я ползвам. Но основното винаги е било надеждност. Гледах малко по назад сте писали за Туран ?!!!?!? Сравнение с Приус?!?! Този същия автомобил наречен от германско списание "вечния пациент"?! И снимка на собственик на палатка пред сервиза?! Ампера - рано е да се каже, все пак е доста нов, ама Опел определено не е от надеждните марки. Поне досега, за в бъдеще ще видим (ако успеят да продадат достатъчно бройки), че да излязат от статистическата грешка.

Re: Магистрално, извънградско и градско шофиране на Приус-ви
Rudy ако не си разбрал коментираме Приус , ако имаш желание ще коментираме и как стоят нещата в сегмента където е RX и къде стои той при съпоставяне с други марки , да не се окаже само че и там е пълен смях ..
http://www.bmw.bg/bg/bg/newvehicles/x5/ ... iesel.html
http://www.bmw.bg/bg/bg/newvehicles/x5/ ... iesel.html
ALIENO ARCANUM RP5 / 2018
S 500 , LORINSER / 1996
CLK 55 AMG , CABRIO / 1999
Q7 , 3.0 DIESEL / 2007
COROLLA 1.4 DIESEL / 2007
S 500 , LORINSER / 1996
CLK 55 AMG , CABRIO / 1999
Q7 , 3.0 DIESEL / 2007
COROLLA 1.4 DIESEL / 2007
- Rudy
- Мнения: 1347
- Регистриран на: 14 Юни 2009 17:35
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
Re: Магистрално, извънградско и градско шофиране на Приус-ви
Докато коментарите бяха за Приус, си мълчах. Намесих се когато почна да плещиш за технологии и коли по принцип.SFINKS написа:Rudy ако не си разбрал коментираме Приус , ако имаш желание ще коментираме и как стоят нещата в сегмента където е RX и къде стои той при съпоставяне с други марки , да не се окаже само че и там е пълен смях ..
http://www.bmw.bg/bg/bg/newvehicles/x5/ ... iesel.html
Точно с тебе нямам желание да коментирам нищо... Нито гледам официални данни на производители. Не че лъжат, ама тестовите условия нямат нищо общо с реалните. Ако знаеш колко Х5, Q7 и т.н. съм срещал по пътищата, ама на тях не им беше до смях... Ама никак.

Re: Магистрално, извънградско и градско шофиране на Приус-ви
Никой не те и кара да коментираш нищо
Живей си с илюзията че караш извънземен автомобил и нека да им е тъжно на собствениците на BMW , MERCEDES и AUDI
P.S. А те дали знаят че ти мислиш че им е тъжно biggrin.gif

Живей си с илюзията че караш извънземен автомобил и нека да им е тъжно на собствениците на BMW , MERCEDES и AUDI

P.S. А те дали знаят че ти мислиш че им е тъжно biggrin.gif
ALIENO ARCANUM RP5 / 2018
S 500 , LORINSER / 1996
CLK 55 AMG , CABRIO / 1999
Q7 , 3.0 DIESEL / 2007
COROLLA 1.4 DIESEL / 2007
S 500 , LORINSER / 1996
CLK 55 AMG , CABRIO / 1999
Q7 , 3.0 DIESEL / 2007
COROLLA 1.4 DIESEL / 2007
Re: Магистрално, извънградско и градско шофиране на Приус-ви
Избора на автомобил си е чисто личен избор .
Фактите обаче сочат че няма абсолютно никаква логика да живееш в България и да си купиш хибрид пред това да си купиш дизел или автомобил на метан.
Който иска да е "модерен" нека да си купи хибрид ,но да не се опитва да убеждава никой че в избора му има някаква обективна логика защото истината е че просто няма такава .
Фактите обаче сочат че няма абсолютно никаква логика да живееш в България и да си купиш хибрид пред това да си купиш дизел или автомобил на метан.
Който иска да е "модерен" нека да си купи хибрид ,но да не се опитва да убеждава никой че в избора му има някаква обективна логика защото истината е че просто няма такава .
Последно промяна от SFINKS на 14 Сеп 2012 11:44, променено общо 1 път.
ALIENO ARCANUM RP5 / 2018
S 500 , LORINSER / 1996
CLK 55 AMG , CABRIO / 1999
Q7 , 3.0 DIESEL / 2007
COROLLA 1.4 DIESEL / 2007
S 500 , LORINSER / 1996
CLK 55 AMG , CABRIO / 1999
Q7 , 3.0 DIESEL / 2007
COROLLA 1.4 DIESEL / 2007
- Rudy
- Мнения: 1347
- Регистриран на: 14 Юни 2009 17:35
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
Re: Магистрално, извънградско и градско шофиране на Приус-ви
Единствения който живее с илюзии си ти! Никъде не съм писал, че карам извънземен автомобил, ти си този дето сравнява собствената си дизелова королка с други коли. Ти си този дето в подписа си е изброил цялото движимо имущество, включително колелото, телефона, гумите, телевизора и вентилатора, ти си този дето си снима стайчето в офиса и качва снимки с момичета с които излиза. Това което коментирах беше, че приус е един от най-надеждните автомобили, дори да не е с най-нисък разход.SFINKS написа:Никой не те и кара да коментираш нищо![]()
Живей си с илюзията че караш извънземен автомобил и нека да им е тъжно на собствениците на BMW , MERCEDES и AUDI
P.S. А те дали знаят че ти мислиш че им е тъжно biggrin.gif

-
- Мнения: 2141
- Регистриран на: 08 Юни 2010 09:33
- Местоположение: Вършец
- Благодарил/а: 14 пъти
- Получена благодарност: 16 пъти
Re: Магистрално, извънградско и градско шофиране на Приус-ви
Вари го, печи го... biggrin.gif biggrin.gifRudy написа:Единствения който живее с илюзии си ти! Никъде не съм писал, че карам извънземен автомобил, ти си този дето сравнява собствената си дизелова королка с други коли. Ти си този дето в подписа си е изброил цялото движимо имущество, включително колелото, телефона, гумите, телевизора и вентилатора, ти си този дето си снима стайчето в офиса и качва снимки с момичета с които излиза. Това което коментирах беше, че приус е един от най-надеждните автомобили, дори да не е с най-нисък разход.SFINKS написа:Никой не те и кара да коментираш нищо![]()
Живей си с илюзията че караш извънземен автомобил и нека да им е тъжно на собствениците на BMW , MERCEDES и AUDI
P.S. А те дали знаят че ти мислиш че им е тъжно biggrin.gif
Се тая, квото и да обясняваш, Руди...
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта