Hayabusa engine w AE86

Специални проекти и ъпгрейди - AE86. Фотогалерии за фенове, тунинговани модели, рали шампионати, формула
Публикувай отговор
jamie
Мнения: 2495
Регистриран на: 11 Сеп 2004 10:02
Местоположение: U S A

Мнение от jamie » 06 Окт 2006 15:54


Аватар
Xeku
Мнения: 1396
Регистриран на: 27 Сеп 2004 15:33
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Xeku » 06 Окт 2006 16:06

Tи го удари на гавра вече! rolleyes.gif

Аватар
V35GTR
Мнения: 2943
Регистриран на: 09 Мар 2005 00:43
Местоположение: Chicago
Обратна връзка:

Мнение от V35GTR » 06 Окт 2006 16:15

AZ MISLIA CHE SLEDNOTO FILMCHE OBOBSHTAVA TEMATA 100%

Smart(verno che ne A86 no pak ima 4 kolela i teji 740KG) s GSXR1000 K5 motor 1.0L - daje ne govorim za 1.3L na hayabusa, kamoli za 1.5/1.6 kit

http://video.google.com/videoplay?docid ... 5251471450

A tova video napravo mi skri shapkata:

http://video.google.com/videoplay?docid ... 2610385808

Comments? Concerns? COMPLAINTS? :whistle:
Shift_Изображение
Supra vs Skyline
Japanese_fever написа: Обещавам да не се отклонявам от темата и да...

Аватар
K-A-N-U
Мнения: 1232
Регистриран на: 12 Авг 2005 01:17
Местоположение: Wheeling, IL

Мнение от K-A-N-U » 06 Окт 2006 16:50

PAKETA_1 написа:Вие сте големи шматки - направихте ебаси темата пълна само със шума. Никой не чете мненията на другия, и само поства.

1. Да - може да се сложи двигател на мотор в кола (АЕ86 включително)

2. Да може да стане бърза

3. Не - едва ли ще си струва труда и парите имайки предвид други алтернативи. Друг е въпроса ако искаш да си уникален.

4. Не - Не дейте да вадите дайно графики вземани от мотори и да ги приравнявате с коли...сигурно ако сложиш Буса двигател в Тир пак ще е 250 коня?????

баси хората
Napylno sam saglasen s teb, i kakto kazah qvno dokato ne namerim ot nqkade edno takova telovi6te i ne gi povozim malko nqma da si promenqt mnenieto....ama nali si e i spor kak 6te vzemat da si otstypqt poziciqta biggrin.gif

Tova neznam kade si go pro4el ALTEZZA, no nikoga ne sam 4uval za koqto i da e druga marka sys light weight crack pulley da ima problemi osven toyota. Kato gledam infoto e iskarano ot inventara na nqkoi si, gledam 4e pi6e v edinstveno 4islo( I ), ta az ot kade da znam kolko e kompetenten i ve6t v zanaqta??!?!?! cool.gif

BTW opita s dyrpaneto ot motor i kola....s tvyrda ili meka vryzka da go napravim gospoda injineri???? :banghead:

Аватар
K-A-N-U
Мнения: 1232
Регистриран на: 12 Авг 2005 01:17
Местоположение: Wheeling, IL

Мнение от K-A-N-U » 06 Окт 2006 16:53

Japanese_fever написа:
K-A-N-U написа:Top Fuel Dragsters: The fastest-accelerating vehicles in the world, these are the most recognizable of all drag race cars. The 25-foot-long landlocked missiles can cover the quarter-mile in 4.4 seconds at speeds faster than 335 mph. The engine of choice is an aluminum version of the famous Chrysler Hemi. The supercharged, fuel-injected nitromethane-burning engines produce an estimated 7,000 horsepower.
Kolko e obema na dvigatelq pri tezi samoleti?
V edno predavane predi vseme gledah za edna Honda Civic dragster i tq be6e na etanol sys nitros 4 cilindrov 17 ili 18 litrov dvigatel. ne se se6tam dali be6e sys supercharger ili turbo...siguren sam 4e v neta moje6 da nameri6 to4no info.

Аватар
V35GTR
Мнения: 2943
Регистриран на: 09 Мар 2005 00:43
Местоположение: Chicago
Обратна връзка:

Мнение от V35GTR » 06 Окт 2006 16:56

BTW obiknovenen 6.0L LS1 na corvete niama dostattuchno sila da zavurti superchargera na edin takuv dragster!
Shift_Изображение
Supra vs Skyline
Japanese_fever написа: Обещавам да не се отклонявам от темата и да...

Аватар
K-A-N-U
Мнения: 1232
Регистриран на: 12 Авг 2005 01:17
Местоположение: Wheeling, IL

Мнение от K-A-N-U » 06 Окт 2006 17:35

bad_dog kaza:
При положение, че и двата мотора ползват ковани карантии мотоциклетния двигател се върти повече заради леките си карантии.
4akai sega malko! Zna4i ako sam te razbral pravilno....poneje motora e s po malka kubatura i ima po leki vytre6ni komponenti zatova se razvyrta do po visoki oboroti taka li??? Ako tvoeto tvyrdenie e vqrno to togava dvigatel s po golqma kubatura ot na 4AGE 6te ima po tejki vytre6ni komponenti i 6te se razvyrta dori po-malko ot kolkoto 4AGE (8500 revolutions mai ). Sledovatelno dvigatel kato tozi 4,999 cc 5 liters V 10 front engine with 92 mm bore, 75.2 mm stroke, 12 compression ratio, double overhead cam, variable valve timing/camshaft and four valves per cylinder postavqn vyv 2006 BMW M5 nqma na5in da se razvyrta do 8000 revolutions.....nali?? To togava kak dryzva BMW da pravi takiva fal6ivi iskazvaniq na tehniq web site : 500-hp (SAE net) output, 383 lb-ft maximum torque, and engine speeds in excess of 8,000 rpm
Nqma da rovq za ostanalite dvigateli rezvyrta6ti se nad 7-8 000 revs.

b_d

Мнение от b_d » 06 Окт 2006 17:57

K-A-N-U написа:bad_dog kaza:
При положение, че и двата мотора ползват ковани карантии мотоциклетния двигател се върти повече заради леките си карантии.
4akai sega malko! Zna4i ako sam te razbral pravilno....poneje motora e s po malka kubatura i ima po leki vytre6ni komponenti zatova se razvyrta do po visoki oboroti taka li??? Ako tvoeto tvyrdenie e vqrno to togava dvigatel s po golqma kubatura ot na 4AGE 6te ima po tejki vytre6ni komponenti i 6te se razvyrta dori po-malko ot kolkoto 4AGE (8500 revolutions mai ). Sledovatelno dvigatel kato tozi 4,999 cc 5 liters V 10 front engine with 92 mm bore, 75.2 mm stroke, 12 compression ratio, double overhead cam, variable valve timing/camshaft and four valves per cylinder postavqn vyv 2006 BMW M5 nqma na5in da se razvyrta do 8000 revolutions.....nali?? To togava kak dryzva BMW da pravi takiva fal6ivi iskazvaniq na tehniq web site : 500-hp (SAE net) output, 383 lb-ft maximum torque, and engine speeds in excess of 8,000 rpm
Nqma da rovq za ostanalite dvigateli rezvyrta6ti se nad 7-8 000 revs.
Никъде не съм говорил за кубатура. Говоря за инерция, която няма общо с кубатурата освен косвено. Говорил съм за карантии на мотоциклетен мотор и такъв от кола. Ако не си виждал, разглабял, сравнявал такива двигатели си е твой проблем. Инерционните сили, както гравитацията и разни други нещица няма как да бъдат игнорирани, просто защото ГИ ИМА.
Казах че начините един двигател да се върти до по-високи обороти ЗА ДЪЛГО ВРЕМЕ са няколко и един от тях е по-здравите материали - след това правя паралел между двата двигателя и факта, че и двата са с ковани карантии (биели, вал) - т.е. вероятно материала е със сходна здравина. Какво остава да направим - да намалим масата.

Колкото до аналогията с друг автомобилен двигател. Защо реши, че масата на едно негово бутало примерно е по-голяма от такова на 4аге. Премери ли го? Защото аз бутало на буса не съм държал, но на други мотори над 1100кубика съм държал и то неведнъж, така че имам базата да правя съпоставки.

b_d

Мнение от b_d » 06 Окт 2006 18:04

последно от мен по темата:

Според мен мотоциклетен двигател на машинка до около 500кг ще е нещо як както показват изброените примери.
За АЕ86 ще е пълна глупост. Според мен. Въпреки това, ако някой направи подобно нещо ще се изкефа яко дори само да го видя. За съжаление от тук спорещите не виждам кой има знания, опит със конверсии и средства за подобно начинание, така че темата е само майтап и чесане на езици.

Аватар
K-A-N-U
Мнения: 1232
Регистриран на: 12 Авг 2005 01:17
Местоположение: Wheeling, IL

Мнение от K-A-N-U » 06 Окт 2006 18:13

bad_dog написа:
K-A-N-U написа:bad_dog kaza:
При положение, че и двата мотора ползват ковани карантии мотоциклетния двигател се върти повече заради леките си карантии.
4akai sega malko! Zna4i ako sam te razbral pravilno....poneje motora e s po malka kubatura i ima po leki vytre6ni komponenti zatova se razvyrta do po visoki oboroti taka li??? Ako tvoeto tvyrdenie e vqrno to togava dvigatel s po golqma kubatura ot na 4AGE 6te ima po tejki vytre6ni komponenti i 6te se razvyrta dori po-malko ot kolkoto 4AGE (8500 revolutions mai ). Sledovatelno dvigatel kato tozi 4,999 cc 5 liters V 10 front engine with 92 mm bore, 75.2 mm stroke, 12 compression ratio, double overhead cam, variable valve timing/camshaft and four valves per cylinder postavqn vyv 2006 BMW M5 nqma na5in da se razvyrta do 8000 revolutions.....nali?? To togava kak dryzva BMW da pravi takiva fal6ivi iskazvaniq na tehniq web site : 500-hp (SAE net) output, 383 lb-ft maximum torque, and engine speeds in excess of 8,000 rpm
Nqma da rovq za ostanalite dvigateli rezvyrta6ti se nad 7-8 000 revs.
Никъде не съм говорил за кубатура. Говоря за инерция, която няма общо с кубатурата освен косвено. Говорил съм за карантии на мотоциклетен мотор и такъв от кола. Ако не си виждал, разглабял, сравнявал такива двигатели си е твой проблем. Инерционните сили, както гравитацията и разни други нещица няма как да бъдат игнорирани, просто защото ГИ ИМА.
Казах че начините един двигател да се върти до по-високи обороти ЗА ДЪЛГО ВРЕМЕ са няколко и един от тях е по-здравите материали - след това правя паралел между двата двигателя и факта, че и двата са с ковани карантии (биели, вал) - т.е. вероятно материала е със сходна здравина. Какво остава да направим - да намалим масата.

Колкото до аналогията с друг автомобилен двигател. Защо реши, че масата на едно негово бутало примерно е по-голяма от такова на 4аге. Премери ли го? Защото аз бутало на буса не съм държал, но на други мотори над 1100кубика съм държал и то неведнъж, така че имам базата да правя съпоставки.
Verno za kubatura ne si govoril , no to e qsno otdavna 4e Hayabusata e sys po malak litraj i syotvetno kato e po malyk dvigatel logi4no e i da sa po leki vytre6nite komponenti i da rev-va do po visoki oboroti. Taka kakto Yamaha R6 pravi 18 500 revs edna hilqdarka kato moqta nemoje da gi napravi pravi nai mnogo 15 000(ograni4ena na 13 500). az ne sam sravnqval edno butalo ot m5 sys edno butalo ot 4AGE, a vsi4kite mu vytre6ni komponenti, kolqnov val,bieli, butala,sigmenti i t.n. na 4AGE vzeti zaedno edva li sa po leki ot tova na 5 litroviq zvqr vyv M5! No dori i da poglednem ne6tata po tvoqta gledna to4ka...edno butalo ot M5 ima kubatura 499cc nali(4999cc dvigatel, 10 cilindrov), i syotvetno pri 4AGE edno butalo e okolo 400cc ( ne sam siguren to4no kolko cc e 4AGE no ako re4em e 1600cc na 4 cilindyra) zna4i vyv m5 dvigatela butalata sa vse pak po-golemi. I pri vse tova pak pravi nad 8000 oborota. Tova kolko mu tejat vytre6nite kompunenti e vajen moment za top rpms, no qvno ne e re6ava6tiq kakto ti kazva6!

Аватар
K-A-N-U
Мнения: 1232
Регистриран на: 12 Авг 2005 01:17
Местоположение: Wheeling, IL

Мнение от K-A-N-U » 06 Окт 2006 18:50

bad_dog написа:последно от мен по темата:

Според мен мотоциклетен двигател на машинка до около 500кг ще е нещо як както показват изброените примери.
За АЕ86 ще е пълна глупост. Според мен. Въпреки това, ако някой направи подобно нещо ще се изкефа яко дори само да го видя. За съжаление от тук спорещите не виждам кой има знания, опит със конверсии и средства за подобно начинание, така че темата е само майтап и чесане на езици.
Dobre de za6to misli6 4e kakto ti sam priznava6 i vijda6 ot videoto 4e edna ma6inka koqto teji 500 kg e qka i s dvama 4oveka vytre na pistata pak e qka, makar ve4e da e okolo 700 kg s tqh vytre. E kak si predstavq6 AE86-cata da ne e qka pri polojenie 4e s 4oveka vytre idva okolo 150tina kila nad sponatata qka ma6inka...misli6 li 4e tiq 150 kila 6te q napravqt da ne e qka???? Az sam ubeden 4e 6te e malko po bavno no vse pak mnogo dovolno, siguren sam 4e El Camino ne se my4i da si napravi kolata 10 seconds car sys Hayabusa dvigatel.

agent dust
Мнения: 2235
Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
Местоположение: София

Мнение от agent dust » 06 Окт 2006 21:25

въпреки напъните ми твърде малко хора са разбрали за какво става на въпрос като се споменат инерционни сили и моменти. кофти laugh.gif ама аз съм упорит

въпроси към поддръжниците на темата двигател от мотор монтиран в кола, по-специално в АЕ86:
малка трудност:
какво ще стане с една 400кс супербегачка, ако и сложиш 30кила маховик?

въпрос за предучилищна:
какво ще стане с двигателя на хаябузата, като и сложиш маховик с 4-5 кила по-тежък, съединител 5 кила по-тежък. после и закачиш скоростна кутия 30 кила. после и сложиш кардан 10кила. после и сложиш диференциал 15 кила. две полуоски, две главини, две джанти, спирачни дискове, гуми - това сам човек не може да го вдигне! споменавам само това, което двигателят ще трябва да ВЪРТИ, отделно са килограмите на останалите компоненти. после някой от по-настоятелните може да обясно как всичко това ще бъде балансирано да не се разхвърчи при въртенето.

въпрос за колежани:
когато олекотяваш маховик и колянов вал, сглабяш всичко и го носиш за баланс. какво ли ще трябва да се занесе на майстор за баланс при това къстъм изпълнение от десетки елемента? жокер - едно ремарке с чаркове laugh.gif

ако все още не можете да си отговорите на поне един от въпросите - значи никога не сте виждали какво има под кола със задно предаване, нито сте държали маховикм, съединител, кардан или нещо по-страшно като 30 кила скоростна кутия!

едно упражнение - намерете една пръчка два метра дълга, 10 кила тежаща. хванете я и потичайте с нея. сега я хванете с едната ръка точно по средата, и силно я завъртете я едната посока, посля рязко в другата. всъщност това не го правете!!! или поне преди това си запазете час при ортопед laugh.gif

хич не споменавайте тези къстъм хибриди, при тях конструкцията е такава, че почти всички изброени елементи да ги няма, а които са останали са доста по-различни от тези в една нормална кола. мотора на хаябузата и чарковете в един хибрид са честотно съвместими и като размер, и като колограми, и като инерционни параметри.

затова казвам, че на АЕ86 има шанс да се монтира двигател от мотор само ако се сложи директно върху задния мост, при това със скоростната кутия на мотора или друга, но аналогична като инерционни параметри. само тогава има шанс да я сравнявате с хаябуза, натоварена с двама 90кг мъже. сега предлагам да обсъдим трансформирането на багажника в двигателно smile.gif

всъщност филмчето на jamie е точно удар в целта laugh.gif

П.П. не всички драгстери са TOP FUEL, има различни класове. нарочно давам пример с формулата и професионален драгстер 800кс 8000 оборота - има такива, и ще спукат формулата на 400м - тя под ниски деветки не може да падне, а такива времена дават дори непрофесионалните драгстери. а на Камаз не може да се сложи мотор от скайклайн, защото на АЕ86 не може да се сложи двигател от хаябуза smile.gif

иначе 10х на El Camino за интересната тема. Хубаво е на човек да му се правят нестандартни неща, но за съжаление има закони на физиката. Нютон е виновен за всичко
status: за БАН

Аватар
K-A-N-U
Мнения: 1232
Регистриран на: 12 Авг 2005 01:17
Местоположение: Wheeling, IL

Мнение от K-A-N-U » 06 Окт 2006 22:20

maggkrabar qvno mnogo ot postovete slojeni tuk po tazi tema ne sa bili pro4eteni ot teb. To zatova prodyljavame i da si 4e6im ezicite...ako be6e malko vniknal v ne6tata nqma6e da e taka. Az li4no nqkolko pyti vi kazah 4e za podobno ne6to se ispolzva transmisiqta na motora, i 4e ima adaptori s koito se napasva na kardana. El Camino vi predostavi daje internet stranica po toq vapros, no uvi koi da pogledne.Ako be6e obyrnal malko vnimanie 6te6e da razbere6 4e nova kutiq nqma da ima i togava tiq vaprosi ot tebe kato: ami syedinitelq tolkova teji, skorostnata kutiq e 30 kila i mahovika edi si kolko nqma6e da gi ima. i togava toq tvoi vapros za BALANSIRANETO se obezsmislq! postavq6 dvigatela vyv pravinoto geometri4no razpolojenie i zaka4a6 kardana, toi i defirenciala trqbva da sa si balansirani zavodsko, a dvigatela go zahva6ta6 sys engine mounts i te 6te ubirat parazitni vipracii ili dvijenie v sledstviq na rev-vaneto mu.
Primera sys pry4kata 10 kg nqma da go komentiram poneje smqtam 4e e nekorekten i neprilojim v slu4aq!

I to tova tvoito ne e uporitost ami tvyrdoglavost tongue.gif

agent dust
Мнения: 2235
Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
Местоположение: София

Мнение от agent dust » 06 Окт 2006 23:09

хехе, Лорда ва е подхванал в друга тема laugh.gif

в една кола всичко, особено двигателя и свързаните с него елементи, трябва да е балансирано. ако въртиш високи обороти, трябва да е балансирано перфектно. да го правиш с фабрични елементи е едно, но да напасваш къстъм е съвсем различно. кардана и диференциала са балансирани заводско - да. но за двигател от кола smile.gif прочетох Фнимателно всичко, което сте писали, и точно затова си давам зор - да тръгнеш тепърва да откриваш топлата вода е тежко начинание. хората отдавна са го направили. за пърформънс олекотяват, вие обаче изкарвате пърформънс като тотално отежнявате конструкция точно където не трябва. Това ми напомня за едно момче от ТМ-Ауто, което на една среща твърдеше, че лексуса имал страшно ускорение, защото бил с тежък маховик. Аз и bad_dog просто си затраяхме тогава - момчето беше свястно smile.gif да вържеш кардан и диференциал от нормална кола на двигател от хаябуза е все едно да и вържеш ремарке като от филмчето на jamie. давате за пример олекотяване на купето, само че не то се върти и точно тук ви е грешката. 100грама теглени назад напред са си 100грама. но 100грама въртени при 8000 оборота са много повече от 100 грама.
status: за БАН

Аватар
K-A-N-U
Мнения: 1232
Регистриран на: 12 Авг 2005 01:17
Местоположение: Wheeling, IL

Мнение от K-A-N-U » 06 Окт 2006 23:39

Dobre de ama ti go kazva6 taka vse edno toq kardan za sefte 6te se vyrti! ako iska6 da kaje6 4e tozi dvigatel do sega ne e vyrtql takava tejest direktno ot zap4atkata e drugo ne6to! Pri motora na zap4atkata i slaga6 veriga i verigata na zadnoto kolelo i taka se predava dvijenieto kam zemqta, dokato v tozi slu4ai 6te ima kardan napasnat na mqstoto na za4adkata koito trqbva da vyrti ostanalite komponenti. ako tova ti e ideqta koqto za6titava6 i se my4i6 da obqsni6 ve4e 9 stranici, qvno ne moje6 da obesnqva6 kakto trqbva poneje ot primerite ti ne stava qsno tova. No ako ne e tova koeto se opitva6 da ni kaje6 to togava.....za kvo govorim?? Kvi 5 leva??? Plius tova kakto se spomena po rano ne podcenqvaite tozi dvigatel ne si mislete 4e ot 1000 do 6000 oborota ima 3 nm i nemoje da otlepi6 ako ne si na redline.....
вие обаче изкарвате пърформънс като тотално отежнявате конструкция точно където не трябва.
Koga ti e kazal nqkoi za otejavane neznam mai tova si go izmisli, naprotiv konstrukciqta kogato mahne6 edin motor i skorostna kutiq na kolata 6te stane mnogo po leka, poneje DVG na motor teji dosta po malko...kade go otejavame???? Vsi4ki govorim za olekotqvane ti mi kazva6 4e sme bili Otejavali konstrukciqta.
да вържеш кардан и диференциал от нормална кола на двигател от хаябуза е все едно да и вържеш ремарке като от филмчето на jamie
.

Tova e obsoliutno gre6no sravnenie otnovo, Taq karavana teji sigurno 1200kg i tova reno li kvo be6e sigurno o6te 700-800 zna4i na negovoto dvigatel4e deto vadi sigurno 50-60 konq sa mu slojili 2 tona. E mnogo qsno 4e 6te ispu6i. Nie tuk na Hayabusa dvigatelq mu slagame okolo 200 kg otgore i malko pove4e vyrtq6ti komponenti.
neka te zapitam az ne6to, makar da vi pitah i po rano, vie ako smqtate 4e tozi kardan, poluoski diskove gumi i t.n. sa golqma tejest za vyrtene i 6te natovarva transmisiqta mnogo( 6toto ako ne mislihte 4e e mnogo nqma6e da sporite) to ti moje6 li da si predstavi6 na tozi motor Hayabusa kak se ka4va edin 6opar ot 130-140kg ako ne i pove4e ne sam siguren kolko teji 6efa mi, i go vdiga na zadna po magistralata na 2-ra ili 3-ta????? kakvo naprejenie se stovarva vyrhu verigata i transmisiqta.
A da spomena li videotata koito imenno PAKETA1 mi pokazva(ne 4e ne sam gledal drugi takiva no toi e svidetel pone za nego klip4e) kak 3-ma 4oveka se ka4vat na pistov motor i oligofrena go vdiga na zadna....neznam dali ne be6e i 600cc motora. Tova kak mislite pak li e kato ni6to za dvije6tite se komponenti???

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 3 госта