Дневни светлини за Toyota - DRL модули,схеми,LED светлини...
Re: Дневни светлини
Хм, малко съм глупав очевидно - останах с впечатлението, че монтират диодни модули + електронен модул - а не само реле, което да включва късите при старт на двигателя....100лв за да имам включени светлини автоматично ,а не да ги пускам на ръка, ми се вижда доста безмислено.
Ноу Тойота ат дъ момент, само едно старо бръмбарче
-
- Мнения: 1135
- Регистриран на: 03 Юни 2009 15:02
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
Re: Дневни светлини
На пръв поглед е така, но аз специално забравям да пускам светлините през деня и прецених, че е по-добре да инвестирам в нещо, което така или иначе е измислено за тази цел и си е в крайна сметка опция в автомобила.weasel4o написа:Хм, малко съм глупав очевидно - останах с впечатлението, че монтират диодни модули + електронен модул - а не само реле, което да включва късите при старт на двигателя....100лв за да имам включени светлини автоматично ,а не да ги пускам на ръка, ми се вижда доста безмислено.
За допълнителните диодни светлини на моя модел мисля, че няма. Ако има, това си е доработка (незаводска) и е незаконна. Но да не предизвикваме полемики. Това е решението преложено от Тойота България . Казах цена и резултат. Останалото е преценка на всеки !
Поздрави !
- Vesko
- ЗАВИНАГИ С НАС.....
- Мнения: 3835
- Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Re: Дневни светлини
След проверка ще кажеш най-точно. Но до колкото съм виждал модула мисля, че късите и габаритите ще ти светят винаги когато работи двигателя. Независимо от положението на ключа. В положение АУТО може би ще ти управлява осветеността на таблото, ако не е винаги намалена... но това зависи от електрониката на колата, а не от модула.scorpion написа:Но всъщност преди малко видях това. От темата "ОТ ДНЕС НА ДНЕВНИ СВЕТЛИНИ" в общия форум и се чудя:
Разбрах. Значи, че при мен тъй като нямам отделно дневни светлини (диодни или LED, както там ги наричат), а модула за дневни е към късите и габаритите, би трябвало сега като запаля двигателя и се запалят късите (след 5-6 секунди на позицция OFF за светлините) , ако превключа на режим автоматичен (AUTO), фаровете да се загасят и ще чакат да се смрачи или да влеза в тунел (или да закрия датчика с ръка biggrin.gif ), т.е режима АУТО ще елиминира дневния режимRudy написа:Това е защото дневните светлини са съвсем отделно от късите светлини - светват като се запали двигателя (или на контакт - както са решили), докато редовните светлини са автоматични и се светват от датчика за тъмно - независимо вечер или в тунел (при моето решение също е така). Затова диодните дневни светлини светят винаги, а редовните само когато има нужда от тях.scorpion написа:Днес возейки се в едно такси зелен Приус, който е с модул за дневни светлини ми направи впечатление, че минавайки през тунел, таблото намали интензитета на светене. Това според мен означава, че Приуса има от една страна модул за дневни светлини, от друга има и атоматичен режим за включване на светлините, т.е датчика за външна светлина отчита, че автомобила пътува в мрак. Надявам се да съм го обяснил добре![]()
![]()
Ще пробвам ... Но ако е така... кофти. Но пък всъщност за какво да ползвам пък режима АУТО, като закона задължава да съм на светлини 24/7 дето се казва.
- Rudy
- Мнения: 1347
- Регистриран на: 14 Юни 2009 17:35
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
Re: Дневни светлини
Има няколко момента които не са точно така:scorpion написа:... опция в автомобила. ... Ако има, това си е доработка (незаводска) и е незаконна... Това е решението преложено от Тойота България
"доработка (незаводска) и е незаконна" - релето сложено (не от Тойота (България), а от ТМ Ауто, а повярвай ми има много голяма разлика) също е незаводско и съгласно собствената ти логика - незаконно. Такава опция има, но не се предлага в БГ - Тойотите продавани в скандинавските страни са със заводски монтиран модул за дневни светлини, но не е същия като този дето са ти го монтирали. Дори Конрад (за 19.97лв.) са пуснали такива модулчета (с оглед повишеното търсене). Друг е въпроса, дали някой въобще ще търси кое е законно и кое не, ако свети.
В белите страни тези неща се уреждат при преминаване на техн. преглед, ама няма да питам как минават хилядите ксенони на преглед, че сега ще ни заслепяват и през деня

Освен това - на ксенона нямаш гаранция - нито по време на нормалната, нито с тази удължената (която всъщност е застраховка).
Дано да не ти се налага да търсиш тази гаранция, защото ще разбереш че съм прав.


-
- Мнения: 1135
- Регистриран на: 03 Юни 2009 15:02
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
Re: Дневни светлини
Всъщност имах предвид доработките от рода на допълнителни елементи с диоди по тях закачени на брони, до халогени и т.н., а не просто модул с който се включват габарити, къси и т.н., т.е нещо което е нормално с включване от превключвателите на светлините.Rudy написа:Има няколко момента които не са точно така:scorpion написа:... опция в автомобила. ... Ако има, това си е доработка (незаводска) и е незаконна... Това е решението преложено от Тойота България
"доработка (незаводска) и е незаконна" - релето сложено (не от Тойота (България), а от ТМ Ауто, а повярвай ми има много голяма разлика) също е незаводско и съгласно собствената ти логика - незаконно. Такава опция има, но не се предлага в БГ - Тойотите продавани в скандинавските страни са със заводски монтиран модул за дневни светлини, но не е същия като този дето са ти го монтирали. Дори Конрад (за 19.97лв.) са пуснали такива модулчета (с оглед повишеното търсене). Друг е въпроса, дали някой въобще ще търси кое е законно и кое не, ако свети.
В белите страни тези неща се уреждат при преминаване на техн. преглед, ама няма да питам как минават хилядите ксенони на преглед, че сега ще ни заслепяват и през деня![]()
Освен това - на ксенона нямаш гаранция - нито по време на нормалната, нито с тази удължената (която всъщност е застраховка).
Дано да не ти се налага да търсиш тази гаранция, защото ще разбереш че съм прав.
Аз също не знам как минават автомобилите с допълнително монтирани ксенони но също съм потърпевш от заслепяване. Ето това е проблема с допълнителните доработки, които си позволих да нарека незаконни. Според мен предлаганото решение в ТМ Ауто е разумно и работещо, съобразено с модела на автомобила и особеностите на съответната инсталация (тук специалистите да кажат). Така мисля. За цената ... да висока е вероятно. Колкото до гаранцията. Не знаех, че на ксенона няма гаранция. Доколкото съм запознат ксенона се състои не само от крушка, цокъл, реле и кабели, а и от сложен модул/и за високо напрежение, както и за автоматично регулиране на светлината. Вероятно и не случайно има две предупредителни лепенки на в двигателния отсек. Ако няма гаранция на тази сложна система (не говоря за крушките, които обаче също може да излезят от строя поради повреда в модулите) то нещата не стоят добре. Отделно защо подаване на контакт се прави проверка и на изправността на този модул, и пише в инструкцията, че при поява на предупредителен знак (не си спомням изображението) следва да се посети сервиз на Тойота.
Може и да съм в заблуждение разбира се но споделям личното си мнение.
И накрая защото обещах да споделя за монтирания модул.
При запалване на автомобила на позиция ОФФ след 6 сек. се включват габарити и къси, както и задни габарити. Промяната на позициите на превключвателя на габарити, къси, АУТО не влияе на светенето. Мислех си, че при АУТО ако не е тъмно то фаровете ще угаснат... не е така. В допълнение на позиция ОФФ може да се премигва с дългите или да се превключии на дълги. Ако се премести превключвателя на позиция габарити или къси, след спиране на двигателя светлините не угасват,а при изваждане на ключа има звуко сигнал; на положение АУТО угасват и няма звуков сигнал, т.е както си е стандартно. При позиция ОФФ естествено фаровете си гаснат и няма звуков сигнал. Извода е, че от тук насетне просто си карам постоянно на ппозиция ОФФ и си превключвам на дълги, когато е необходимо.
Нядявам се да съм бил полезен за някои и не толкова досаден за други., Поздрави !
Re: Дневни светлини
А как стои въпроса с осветеността на таблото? В позиция OFF дали е по-ярко, и да намалява яркостта при ръчно включване на фаровете?
-
- Мнения: 1135
- Регистриран на: 03 Юни 2009 15:02
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
Re: Дневни светлини
В позиция ОФФ при запалване на автомобила и след включване на фаровете (както казах след 5-6 секунди) осветеността/яркостта на таблото се променя, както и при ръчно включване на светлините, т.е пада с една степен надолу (поне при мен настройката е така).bobbob написа:А как стои въпроса с осветеността на таблото? В позиция OFF дали е по-ярко, и да намалява яркостта при ръчно включване на фаровете?
- Rudy
- Мнения: 1347
- Регистриран на: 14 Юни 2009 17:35
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
Re: Дневни светлини
Както писах по горе - всеки сам си решава - аз лично предпочетох да наруша (надявам се леко) външния вид на колата, отколкото да побългарявам хардуерно ел. инсталацията. Решението нито е одобрено от Тойота (а от местния дилър), нито е съобразено с инсталацията (конкретно), още по-малко с модела - това е универсален модул. Виж софтуерното решение на Веско е чудесно, ама не работи при всички коли.scorpion написа:... Ето това е проблема с допълнителните доработки, които си позволих да нарека незаконни. Според мен предлаганото решение в ТМ Ауто е разумно и работещо, съобразено с модела на автомобила и особеностите на съответната инсталация (тук специалистите да кажат)...
При ксенона гори най-често крушката или баласта - много рядко се разваля системата за измиване и нивелирането. Но ако не са ти сложили (защото обикновено така процедират) ксенон от Луксима - при изгаряне на баласт сменят целия фар - цената е над 1000лв. и отказват гаранция (пише го в гаранционната книжка). Затова и доста хора слагат външен баласт за да не сменят целия фар.

-
- Мнения: 1135
- Регистриран на: 03 Юни 2009 15:02
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
Re: Дневни светлини
Не знам колега Rudy какъв е ксенона. Купих колата с ксенон но каква марка е незнам. Ще проверя какво пише в гаранцията !Rudy написа:Както писах по горе - всеки сам си решава - аз лично предпочетох да наруша (надявам се леко) външния вид на колата, отколкото да побългарявам хардуерно ел. инсталацията. Решението нито е одобрено от Тойота (а от местния дилър), нито е съобразено с инсталацията (конкретно), още по-малко с модела - това е универсален модул. Виж софтуерното решение на Веско е чудесно, ама не работи при всички коли.scorpion написа:... Ето това е проблема с допълнителните доработки, които си позволих да нарека незаконни. Според мен предлаганото решение в ТМ Ауто е разумно и работещо, съобразено с модела на автомобила и особеностите на съответната инсталация (тук специалистите да кажат)...
.При ксенона гори най-често крушката или баласта - много рядко се разваля системата за измиване и нивелирането. Но ако не са ти сложили (защото обикновено така процедират) ксенон от Луксима - при изгаряне на баласт сменят целия фар - цената е над 1000лв. и отказват гаранция (пише го в гаранционната книжка). Затова и доста хора слагат външен баласт за да не сменят целия фар
- Rudy
- Мнения: 1347
- Регистриран на: 14 Юни 2009 17:35
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
Re: Дневни светлини
Имаш ли пръскалки на фаровете - покрити с капачета в бронята пред фара?scorpion написа:Не знам колега Rudy какъв е ксенона. Купих колата с ксенон но каква марка е незнам. Ще проверя какво пише в гаранцията !

Re: Дневни светлини
Колеги, някой знае ли дали на Аурис 2010 могат да се активират дневните светлини с компютър, без да се монтира допълнителен модул?
-
- Мнения: 1135
- Регистриран на: 03 Юни 2009 15:02
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
Re: Дневни светлини
Да. точно както описваш и са вързани са с фаровете. Което ми подсказва да пробвам в комбинация с дневните,т.е след връзването на модула, защото при запалване на фаровете и първо натискане за измиване на предния прозорец, винаги включва (еднократно) и измиване на фаровете. После от бутона на таблото, ако искам отново само фаровете. Опцията влиза в нивото наоборудване - ксенон, измиване на фаровете.Rudy написа:Имаш ли пръскалки на фаровете - покрити с капачета в бронята пред фара?scorpion написа:Не знам колега Rudy какъв е ксенона. Купих колата с ксенон но каква марка е незнам. Ще проверя какво пише в гаранцията !
- Vesko
- ЗАВИНАГИ С НАС.....
- Мнения: 3835
- Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Re: Дневни светлини
Ако могат да се включат късите светлини без колата да е на контакт, то без модул който управлява светлините през жиците няма да стане. Ако късите не се включват, то тогава те се управляват от компютър.vins написа:Колеги, някой знае ли дали на Аурис 2010 могат да се активират дневните светлини с компютър, без да се монтира допълнителен модул?
- zi_zi_top
- Мнения: 4234
- Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
- Местоположение: София
- Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 33 пъти
Re: Дневни светлини
В Централната емисия на новините по БНТ имаше официално становище на КАТ за допълнително монтираните диодни светлини, с което ги обявиха за незаконни, ако не са преминали сертифициране за конструктивна промяна на автомобила. Очевидно ще трябва да се действа с фабричните фарове на автомобила. 

Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
- slowtraveler
- Мнения: 6164
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Re: Дневни светлини
Че това бе ясно..
Но преди DRL трябва да оправят нестандартните ксенони...
Което не виждам как ще стане..
Но преди DRL трябва да оправят нестандартните ксенони...
Което не виждам как ще стане..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта