
От днес на фарове
- Me4oKyX
- Мнения: 2201
- Регистриран на: 10 Яну 2007 14:16
- Местоположение: Пловдив
- Получена благодарност: 1 път
- Обратна връзка:
Re: От днес на фарове
Бат Веско, дай да пригодим някой от модулите ти за един Рейндж Ровър, за един Форд Трансит и 1-2 мерцедеса, че ми строшиха телефона за DRL-та... Пък не ми се занимава с монтажи точно на тези марки... 

- Instruktor59@yahoo.com
- Мнения: 233
- Регистриран на: 18 Юли 2011 00:10
- Местоположение: София
Re: От днес на фарове
Веско, по-скоро си спомних обявяването на война на "целия свят"... Разбира се, не съм бил там и не знам никакви точни подробности, нюанси и факторчета, които са оказали влияние при гласуването на това решение. Но след него сме изпитали бомбардировки и пр.
[Питали един законотворец в САЩ как така законотворците са решили да дадат на президента малко по-малко правомощия отколкото на Конгреса. Отговорът бил: "След дълги разговори решихме, че е малко по-малко вероятно Конгресът да допусне голяма грешка, отколкото президентът..." малко по-малко вероятно, но напълно възможно].
Предполагам, че всички, или много съвременни (= 15 до 0 годишни) моторни превозни средства имат функцията "намаляване силата на светене на приборите в салона при включване на фарове" за да не се пречи на зрителните възприятия на водача при слаба осветеност на пътя и изобщо на предметите извън колата (от друга страна, показанията на приборите би трябвало да се четат и при много ярко слънце...). Знам, че това е сериозен проблем, влияещ върху безопасността на пътя. Най-силно проявление той има при влизане и излизане от тунел. Независимо дали е денем или нощем, при напълно медицински неграмотния начин, по който са осветени входовете и изходите на тунелите у нас, просто си плачем за аварии и дори катастрофи... По тази причина включването на светлини през деня, ако даденото МПС няма специални такива, намалява безопасността на движението, защото увеличава времето за разчитане показанията на приборите, т.е. увеличава времето, през което водачът не гледа къде отива МПС.то...
Сега ние в този форум си обсъждаме въпроса, заостряме вниманието и пр., но нали знаеш, че повечето колеги смятат, че по форумите "...четат и пишат хора без работа, пък аз съм зает..." и пр. и повечето колеги едва ли ще се замислят по случая...
[Питали един законотворец в САЩ как така законотворците са решили да дадат на президента малко по-малко правомощия отколкото на Конгреса. Отговорът бил: "След дълги разговори решихме, че е малко по-малко вероятно Конгресът да допусне голяма грешка, отколкото президентът..." малко по-малко вероятно, но напълно възможно].
Предполагам, че всички, или много съвременни (= 15 до 0 годишни) моторни превозни средства имат функцията "намаляване силата на светене на приборите в салона при включване на фарове" за да не се пречи на зрителните възприятия на водача при слаба осветеност на пътя и изобщо на предметите извън колата (от друга страна, показанията на приборите би трябвало да се четат и при много ярко слънце...). Знам, че това е сериозен проблем, влияещ върху безопасността на пътя. Най-силно проявление той има при влизане и излизане от тунел. Независимо дали е денем или нощем, при напълно медицински неграмотния начин, по който са осветени входовете и изходите на тунелите у нас, просто си плачем за аварии и дори катастрофи... По тази причина включването на светлини през деня, ако даденото МПС няма специални такива, намалява безопасността на движението, защото увеличава времето за разчитане показанията на приборите, т.е. увеличава времето, през което водачът не гледа къде отива МПС.то...
Сега ние в този форум си обсъждаме въпроса, заостряме вниманието и пр., но нали знаеш, че повечето колеги смятат, че по форумите "...четат и пишат хора без работа, пък аз съм зает..." и пр. и повечето колеги едва ли ще се замислят по случая...
Каквото сам си направя, никой не може...
- Vesko
- ЗАВИНАГИ С НАС.....
- Мнения: 3835
- Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Re: От днес на фарове
Намаляването на осветлението на таблото и приборите за повечето автомобили продавани в БГ (говоря само за тойота и лексъс) става при включването на габаритите. При същите автомобили, но продавани за страните където е задължително движението със включени светлини DRL-a им включва късите светлини и габаритите. За да не се намали яркостта на уредите в ел инсталацията имa едно допълнително реле (PANEL), което разделя осветлението на таблото от габаритните светлини. Аkо се погледне списъка с предпазители и при тези без DRL предпазителите са 2 (TAIL и PANEL). Просто релето липсва и контактите са му замостени. При монтажа на допълнителният модул е възможно да се добави външно реле и проблема със затъмняването няма да го има. Но при тези автомобили и ако човек сам си включи светлините също ще му се затъмнят приборите, така че това надали e аргумент против DRL-a.
-
- Мнения: 1135
- Регистриран на: 03 Юни 2009 15:02
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
Re: От днес на фарове
Когато ползвам автоматичния режим на светлините (най-вече при преминаване на тунели - примерно Витиня), при включване на фаровете, таблото намаля интензитета на светене. Данните обаче са добре видими, скорост, обороти и т.н. При излизане от тунела, светенето на таблото се усилва. Силата на светене на таблото може да се изравни, ако се избере в режим без включени фарове по нисък интензитет на свеетене. Това ще илиминира преминаването от едно в друго светене на таблото.
Днес возейки се в едно такси зелен Приус, който е с модул за дневни светлини ми направи впечатление, че минавайки през тунел, таблото намали интензитета на светене. Това според мен означава, че Приуса има от една страна модул за дневни светлини, от друга има и атоматичен режим за включване на светлините, т.е датчика за външна светлина отчита, че автомобила пътува в мрак. Надявам се да съм го обяснил добре

Днес возейки се в едно такси зелен Приус, който е с модул за дневни светлини ми направи впечатление, че минавайки през тунел, таблото намали интензитета на светене. Това според мен означава, че Приуса има от една страна модул за дневни светлини, от друга има и атоматичен режим за включване на светлините, т.е датчика за външна светлина отчита, че автомобила пътува в мрак. Надявам се да съм го обяснил добре



- Rudy
- Мнения: 1347
- Регистриран на: 14 Юни 2009 17:35
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
Re: От днес на фарове
Това е защото дневните светлини са съвсем отделно от късите светлини - светват като се запали двигателя (или на контакт - както са решили), докато редовните светлини са автоматични и се светват от датчика за тъмно - независимо вечер или в тунел (при моето решение също е така). Затова диодните дневни светлини светят винаги, а редовните само когато има нужда от тях.scorpion написа:Днес возейки се в едно такси зелен Приус, който е с модул за дневни светлини ми направи впечатление, че минавайки през тунел, таблото намали интензитета на светене. Това според мен означава, че Приуса има от една страна модул за дневни светлини, от друга има и атоматичен режим за включване на светлините, т.е датчика за външна светлина отчита, че автомобила пътува в мрак. Надявам се да съм го обяснил добре![]()
![]()

Re: От днес на фарове
Не стига, че законът е глупав, ами ми струва и 130 лева за модула. Тия в парламента гласуваха две простотии вече - това и 140 км лимита, хората ще се изпотрепят със светнати фарове, изхарчвайки повече гориво....
Аз лично само в скандинавските страни съм го виждал това и дори там 2-3 месеца в годината не е оправдано.
Аз лично само в скандинавските страни съм го виждал това и дори там 2-3 месеца в годината не е оправдано.
Re: От днес на фарове
И този който дига 140-150км/ч на участъците на Хемус които са по скоро като черен път с 5 дупки на квадратен сантиметър, значи не си цени живота ама грам.Toyko написа:Не стига, че законът е глупав, ами ми струва и 130 лева за модула. Тия в парламента гласуваха две простотии вече - това и 140 км лимита, хората ще се изпотрепят със светнати фарове, изхарчвайки повече гориво....
Аз лично само в скандинавските страни съм го виждал това и дори там 2-3 месеца в годината не е оправдано.

TOYOTA AVENSIS 2.0 VVT-I D4
-
- Мнения: 1135
- Регистриран на: 03 Юни 2009 15:02
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
Re: От днес на фарове
Колега, какво да ти кажа: нали ние ги избираме (или по-правилно НЕ ГИ ИЗБИРАМЕ, ЗАЩОТО НЕ ГЛАСУВАМЕ) в Парламента. Правят си каквото поискат, или каквото им нареди ЕС, защото и те деца имат, и те мераци имат, а като въртят задниците насам и натам личните им цели се постигат по-бързо !Toyko написа:Не стига, че законът е глупав, ами ми струва и 130 лева за модула. Тия в парламента гласуваха две простотии вече - това и 140 км лимита, хората ще се изпотрепят със светнати фарове, изхарчвайки повече гориво....
Аз лично само в скандинавските страни съм го виждал това и дори там 2-3 месеца в годината не е оправдано.
Та исках да кажа, че ние сме общество от примирено стадо овце. Блеем, блеем и пак сведем глава да рупаме, каквото имаме.
Иначе на мен модула ми излезе 99.60 лева. Явно има разлика във фаровете и управлението им между Лифта и Авенсис 3.
- Rudy
- Мнения: 1347
- Регистриран на: 14 Юни 2009 17:35
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
Re: От днес на фарове
Очевидно - на новия Авенсис решението е софтуерно, а на фейслифта - хардуерно - режат кабели и слагат релета.scorpion написа:Иначе на мен модула ми излезе 99.60 лева. Явно има разлика във фаровете и управлението им между Лифта и Авенсис 3.

-
- Мнения: 1135
- Регистриран на: 03 Юни 2009 15:02
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
Re: От днес на фарове
В рамките на шегата ... ясно е, че труда на програмистите и въобще ИТ специалистите е добре платен.Rudy написа:Очевидно - на новия Авенсис решението е софтуерно, а на фейслифта - хардуерно - режат кабели и слагат релета.scorpion написа:Иначе на мен модула ми излезе 99.60 лева. Явно има разлика във фаровете и управлението им между Лифта и Авенсис 3.
Ето при мен с Феслифта, някакъв жичкаджия резнал кабел, вързал реленце, намотал изолирбанд и готово - 99.60 всичко.
Колегата с новичкия Авенсис 3 - спеца със софтуера трябва да закачи буксите, да стартира програмата, да нацъцка съответнтие команди, да рестартира компа на колата (ако е под Виндоус biggrin.gif ), да тества, да оправи бъга, да рестартра, да тества и готово - 130 лева
biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Re: От днес на фарове
Хора има някакво объркване, първо да установим кой модел кой е, моя е преди най-последния фейслифт - тоест генерация 2009 - 2011
Второ нямаше нито ръчкане, нито настройки, един търговец взе модула и ми го хакна в буксата, за която даже не знаех, а после платих на касата 130 и си тръгнах. Цялата работа 15 минути, защото чаках да донесат от склада модула 10 мин.
Сега при палене фаровете светват (ако си на ръчна не светват, трябва да я махнеш - тя е електрическа на тоя модел).
После с ръчката ако врътнеш на фарове интензитета на таблото се намалява, ако врътнеш на габарити - угасват фаровете.
При загасяне на колата също угасват.
Просто и интелигентно, макар малко скъпо.
Също така ако махнат пак тоя просташки закон, просто махам джаджата от буксата и си карам пак по старому
Което ме подсеща, кога ще оправят далече по опасни неща като дупки, пътни полицай, светофари, пешеходни пътеки ?
Кога ще направят паркинги вместо да вдигат цените на синя зона?
Увеличението на скоростта от друга страна си е за мене лобистки закон !!!!! В тоя диапазон на скоростта мисля че поне половин литър отгоре отива за 10 км повече, което на кола прави поне няколко литра до морето и обратно. Айде лапайте господа лукойлци, че да можете да носите куфарчета на любимата ББ партия после за изборите, да купим що де има глас.
И последно - гласувал съм и то не за тия, така че лично аз мисля резултатите са доста фалшиви - особено в столицата. Как пък не видях никой наживо да им се кефи? Или всеки се прави на революционер , а като отиде в урните и гласува се за партията като навремето?
Второ нямаше нито ръчкане, нито настройки, един търговец взе модула и ми го хакна в буксата, за която даже не знаех, а после платих на касата 130 и си тръгнах. Цялата работа 15 минути, защото чаках да донесат от склада модула 10 мин.
Сега при палене фаровете светват (ако си на ръчна не светват, трябва да я махнеш - тя е електрическа на тоя модел).
После с ръчката ако врътнеш на фарове интензитета на таблото се намалява, ако врътнеш на габарити - угасват фаровете.
При загасяне на колата също угасват.
Просто и интелигентно, макар малко скъпо.
Също така ако махнат пак тоя просташки закон, просто махам джаджата от буксата и си карам пак по старому

Което ме подсеща, кога ще оправят далече по опасни неща като дупки, пътни полицай, светофари, пешеходни пътеки ?
Кога ще направят паркинги вместо да вдигат цените на синя зона?
Увеличението на скоростта от друга страна си е за мене лобистки закон !!!!! В тоя диапазон на скоростта мисля че поне половин литър отгоре отива за 10 км повече, което на кола прави поне няколко литра до морето и обратно. Айде лапайте господа лукойлци, че да можете да носите куфарчета на любимата ББ партия после за изборите, да купим що де има глас.
И последно - гласувал съм и то не за тия, така че лично аз мисля резултатите са доста фалшиви - особено в столицата. Как пък не видях никой наживо да им се кефи? Или всеки се прави на революционер , а като отиде в урните и гласува се за партията като навремето?
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Semrush [Bot] и 5 госта