Ремонт и профилактика на централно заключване - [ОБЩА ТЕМА]
Ремонт и профилактика на централно заключване - [ОБЩА ТЕМА]
Въпрос за централното заключване на предна дясна врата на Корола Версо 2003 г не работи нито от ключа нито от бутона .Опитва се да мърда съвсем леко един вид до машинката стига сигнал но не успява да го превключи като го прави само на тази врата
Последно промяна от Akima на 12 Яну 2016 15:21, променено общо 2 пъти.
Причина: Променено заглавие.Преместена в правилния раздел.
Причина: Променено заглавие.Преместена в правилния раздел.
Re: централно заключване
Имам и аз проблем.. остана ми централно отключване, но централно заключване нямам, нито от дистанционното, нито от бутон, нито със самия ключ.
Не съм сигурен на ключар ли да ходя или на жичкаджия, а и нямам възможност в момента да обикалям с колата. Ако някой може да даде напътствия - моля да сподели.
поздрави,
м.
Не съм сигурен на ключар ли да ходя или на жичкаджия, а и нямам възможност в момента да обикалям с колата. Ако някой може да даде напътствия - моля да сподели.
поздрави,
м.
If something can go wrong... it does.
Re: централно заключване
На първо време проверка заключващ механизъм .Да не е клеясал евентуално и да задържа.Отваряш вратата пръскаш спреи против корозия и после смазващ.
Re: централно заключване
Забравил съм да кажа че като врътна с ключа за заключване, самата врата се заключва, но само тя.
При отключване се отварят всичките.
При отключване се отварят всичките.
If something can go wrong... it does.
Re: централно заключване
linkata написа:Въпрос за централното заключване на предна дясна врата на Корола Версо 2003 г не работи нито от ключа нито от бутона .Опитва се да мърда съвсем леко един вид до машинката стига сигнал но не успява да го превключи като го прави само на тази врата
В моторчето на шофьорската врата е проблема и на двамата.Murphy написа:Забравил съм да кажа че като врътна с ключа за заключване, самата врата се заключва, но само тя.
При отключване се отварят всичките.
-
- Мнения: 24
- Регистриран на: 22 Фев 2010 20:10
- Местоположение: София
Re: централно заключване
Колега, аз имах същия проблем и го реших по следния начин: Разглобих кората на вратата. Демонтирах механизмът на бравата, така че да мога да сваля машинката на централното заключване. Нейният корпус е капсулован, но с подходящ нож, отвертка или др. може да се отвори. Вътре ще видиш електромоторчето. Ако зъбния механизъм е видимо наред, значи проблемът е в моторчето, както беше и при мен. Отделяш го от капака на корпуса и внимателно изваждаш капакът му с четките отзад и червяка отпред. При мен статора и ротора бяха силно омаслени и покрити с нагар. Измиваш ги хубаво с обесмаслител или друг подходящ препарат докато падне омасляването и нагара. Обърни специално внимание на четките и особено на медната втулка на ротора, където четките опират. Тя се състои от три сектора с малки каналчета помежду си. Много важно е да изчистиш нагара от тези каналчета с игла или нещо друго. Подсушаваш добре, сглобяваш обратно. Корпусът на машинката моше да фиксираш в затворено положение със кабелни връзки (свинси опашки). Свързваш захранващата клема и пробваш дали палецът се движи. Ако при няколко повторения палецът продължава да се движи монтираш машинката на бравата, а нея на вртата. Преди да сложиш кората провери дали заключва при затворена врата. Ако всичко е наред сглобявай и кората. При мен след около 2 месеца "да чукна на дърво" всичко си работи както трябва засега.linkata написа:Въпрос за централното заключване на предна дясна врата на Корола Версо 2003 г не работи нито от ключа нито от бутона .Опитва се да мърда съвсем леко един вид до машинката стига сигнал но не успява да го превключи като го прави само на тази врата
Прреди две седмици с един приятел проведохме успешно абсолютно същата процедура на неговата Honda, на която механизмът беше почти същия.
Успех!
- zi_zi_top
- Мнения: 4234
- Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
- Местоположение: София
- Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 33 пъти
Re: централно заключване
Да съживя темата с личен опит!
Преди 2 седмици се появи проблем с централното заключване на задната дясна врата на Корола Комби Е12. От двама майстори получи диагноза по телефона "изгоряло моторче".
Поради прекалена заетост през седмицата и невъзможност да посетя сервиз се заех в събота да проуча сам какво става със заключващия механизъм.
1. Свалих тапицерията.
2. Разлепих найлона под нея в задната част, за да получа достъп до машинката, но въпреки осветлението и 2 специални увеличителни огледала не можах да видя нещо кой знае какво. През 2 отвора видях, че едно бяло лостче се движи при движение на заключващия бутон.
3 Сравних как се движи бутона на лявата и този на дясната врата. На проблемната врата бутона се движеше значително по-трудно.
4. Със силиконов шпрей напръсках през отворите и раздвижих бутона докато започна да се движи леко както другия.
5. Чудо!!! Централно проработи като ново!!!
6. Доволен от себе си залепих найлона и поставих тапицерията, а после се почерпих с две питиета Узо 12.
Предполагам, че аз съм допринесъл за проблема, защото преди няколко години напръсках бравичките със силиконов шпрей с бяла грес. Вероятно греста е налепила прах и се е спекла с годините, което е довело до клеясването. "Прекален светец и Богу не е драг!"
Преди 2 седмици се появи проблем с централното заключване на задната дясна врата на Корола Комби Е12. От двама майстори получи диагноза по телефона "изгоряло моторче".
Поради прекалена заетост през седмицата и невъзможност да посетя сервиз се заех в събота да проуча сам какво става със заключващия механизъм.
1. Свалих тапицерията.
2. Разлепих найлона под нея в задната част, за да получа достъп до машинката, но въпреки осветлението и 2 специални увеличителни огледала не можах да видя нещо кой знае какво. През 2 отвора видях, че едно бяло лостче се движи при движение на заключващия бутон.
3 Сравних как се движи бутона на лявата и този на дясната врата. На проблемната врата бутона се движеше значително по-трудно.
4. Със силиконов шпрей напръсках през отворите и раздвижих бутона докато започна да се движи леко както другия.
5. Чудо!!! Централно проработи като ново!!!
6. Доволен от себе си залепих найлона и поставих тапицерията, а после се почерпих с две питиета Узо 12.
Предполагам, че аз съм допринесъл за проблема, защото преди няколко години напръсках бравичките със силиконов шпрей с бяла грес. Вероятно греста е налепила прах и се е спекла с годините, което е довело до клеясването. "Прекален светец и Богу не е драг!"
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
- zi_zi_top
- Мнения: 4234
- Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
- Местоположение: София
- Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 33 пъти
Re: Ремонт и профилактика на централно заключване - Corolla
Нови данни по темата!
Преди 2 дни заключването на шофьорската врата започна да прави същите мизерии като на задна дясна врата преди време (там всичко си работи идеално!).
Понеже дори в гаража е подобаващо студено и не ми се разглобяваше тапицерията, разгледах схемите на вратата, за да си избера мързелив достъп за смазване. Има 3 гумени тампона от вътрешната страна на вратата, които играят ролята на дистанционери. Свалих най-горния тампон и с тръбния накрайник на WD40 напръсках по посока на механизма. Раздвижих бутона на заключването ръчно 20-ина пъти и чудото отново стана!
Очевидно с годините механизма се запрашава и клеясва, а това натоврва моторчето и сработва термозащитата му.
Този път даже не се "наложи" да се черпя с Узо!
Преди 2 дни заключването на шофьорската врата започна да прави същите мизерии като на задна дясна врата преди време (там всичко си работи идеално!).
Понеже дори в гаража е подобаващо студено и не ми се разглобяваше тапицерията, разгледах схемите на вратата, за да си избера мързелив достъп за смазване. Има 3 гумени тампона от вътрешната страна на вратата, които играят ролята на дистанционери. Свалих най-горния тампон и с тръбния накрайник на WD40 напръсках по посока на механизма. Раздвижих бутона на заключването ръчно 20-ина пъти и чудото отново стана!
Очевидно с годините механизма се запрашава и клеясва, а това натоврва моторчето и сработва термозащитата му.
Този път даже не се "наложи" да се черпя с Узо!
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
-
- Мнения: 1126
- Регистриран на: 09 Юли 2012 14:32
- Местоположение: Пазарджик
- Благодарил/а: 20 пъти
- Получена благодарност: 10 пъти
Re: Ремонт на центр. заключване - Yaris 2006-2009
На Яриса моторчето на предна лява врата отказа. Бравата работеше с ключа, но от централното не. След ходене при 3-ма алармаджии и 1 ключар- двама от които познати, предложиха да сменят машинката с нова или монтират някаква универсална евтиния- реших, че в случая мога да се пробвам. Откачих /-/ на акумулатора. След като свалих кората и издърпах буксата измерих съпротивлението между 2-та по-големи пина в буксата, което означава веригата на моторчето. Нямаше такава, мултицета не реагира никак.
Моторчето се намира в един цял блок-механизъм, на който е закачена бравата, жилата към вътрешните ръчки, ключалката отвън и дръжката за отваряне. Преди да се откачи това се сваля задния водач на стъклото. За отварянето бях гледал клип за Тундра от тез години. Оказа се, че устройствата имат разлики, но са общо взето подобни. Парт. № е 69040-0D140, из нета може да се види как изглежда.
Приготвих фини инструменти, ВД40, макетен нож, памучен парцал, сложих блока на масата и седнах. Откачих жилата, махнах уплътнението за вода от бравата, защото пречи на демонтажа, махнах 5 винта измъкнах първо една укрепваща странична кора, измъкнах със затруднение бравата, която се държи на 2 болтчета- отпред и отзад. Остана да се отвори капака, който е защипан с 10-15 щипки по цялата си периферия. Това трябва да стане много вничателно за да не се разбута механизма докато се отвори и след това затвори, освен че си е смазан със специална смазка, а ако се разпадне и се реди от ново трябва да се маже със силиконова грес. За това ползувах миниатюрна плоска отвертка, зъболекарски инструмент, пила за нокти с остър връх и едно шило 2 мм. Отворих го, и моторчето, защипано на мястото си се оказа пред мен. Измъкнах много внимателно една платка до него /на 2 малки винтчета е/, на която са монтиран 2 микроключета толкоз миниатюрни, че не посмях да ги пипна но при свалянето и монтирането на таз платка настоях на носа ми да стоят големите очила и докато монтирам на мястото и' не дишах както се целех едно време в 10-ката. laugh.gif .
Така. Моторче като от детска играчка. Виждали сте подобни. Особеното му е, че шпиндела му е дебел ф.2 дълъг 20 мм, има срез по по-голямата част от дължината му и работи на 12 В. Рисувах размерите, ако на някой му дотрябва- ще ги дам. Из нета се предлага на цени от 2,5 до 7 $ - от Хонк-Конг до САЩ- да не ви притеснява, че може да е китайско, оригинално вграденото се оказа произведено във Виетнам. Но се чака доставка от другата страна на кълбото. Напръсках в дупките му ВД 40 и размърдах шините, по които му идва тока от буксата. Пуснах му 10-тина волта ток с 1 А от някакъв попаднал ми адаптор. Тръгна, обърнах полюсите, завъртя обратно. Докато измерих стабилно съпротивление 7-8 ома сглобено с шините на платката състояние доста си поиграх с човъркане и мърдане. Самото него не го отворих понеже е щипнато с щанци и размерите му не стоят добре в моите ръце, но не се и наложи. Проблема беше в контактите на шините към моторчето и може би по самите му четки е имало някаква мръсотия или спекла смазка. ВД-то обаче го разкисна отвсякъде като войнишки чорап в обществено перално. След като го монтирах на мястото му, взех малко синя грес от едно друго колело, на което имаше повече и намазах червяка му, понеже беше останал сух.
Събрах всичко обратно и монтирах целия блок. Някак си бях убеден, че няма какво да му стане и на предположенията на алармаджиите че е изгоряло- не ми се искаше да повярвам. Както писах, монтирането на платката е особено внимателно заради микроключетата- понеже имат едни много фини части, които попадан на точни места в механизма. Затова убедете се, че ще ги съхнаните читави за нормалната им работа.
Днес черпя, вс. е ок централното работи вече и на таз врата. Ако някой се заеме,но няма опит с такива нещае добре да има предвид, че целия блок нов струва над 100 Е, по моргите искат 100 лв. без гаранция за него и може да наложи да се купи.
С това установих, че ремонта на целия тоз блок, който се предлага като резервна част що се касае до неработещото моторче все пак е възможен.
Обръщам Ви внимание, че на модела 2001-2005, за който има повече информация из нета- цялата джаджа е друга и моторчето на централното се отделя от бравата по друг начин, а при тях се предлага като отделна резервна част, може би значително по-евтина.
На който се захване- пожелавам внимание, търпение и успех !
Моля модератора за промени заглавието така, че да се отнася до всички модели за да не отваряме теми за всеки модел.
Моторчето се намира в един цял блок-механизъм, на който е закачена бравата, жилата към вътрешните ръчки, ключалката отвън и дръжката за отваряне. Преди да се откачи това се сваля задния водач на стъклото. За отварянето бях гледал клип за Тундра от тез години. Оказа се, че устройствата имат разлики, но са общо взето подобни. Парт. № е 69040-0D140, из нета може да се види как изглежда.
Приготвих фини инструменти, ВД40, макетен нож, памучен парцал, сложих блока на масата и седнах. Откачих жилата, махнах уплътнението за вода от бравата, защото пречи на демонтажа, махнах 5 винта измъкнах първо една укрепваща странична кора, измъкнах със затруднение бравата, която се държи на 2 болтчета- отпред и отзад. Остана да се отвори капака, който е защипан с 10-15 щипки по цялата си периферия. Това трябва да стане много вничателно за да не се разбута механизма докато се отвори и след това затвори, освен че си е смазан със специална смазка, а ако се разпадне и се реди от ново трябва да се маже със силиконова грес. За това ползувах миниатюрна плоска отвертка, зъболекарски инструмент, пила за нокти с остър връх и едно шило 2 мм. Отворих го, и моторчето, защипано на мястото си се оказа пред мен. Измъкнах много внимателно една платка до него /на 2 малки винтчета е/, на която са монтиран 2 микроключета толкоз миниатюрни, че не посмях да ги пипна но при свалянето и монтирането на таз платка настоях на носа ми да стоят големите очила и докато монтирам на мястото и' не дишах както се целех едно време в 10-ката. laugh.gif .
Така. Моторче като от детска играчка. Виждали сте подобни. Особеното му е, че шпиндела му е дебел ф.2 дълъг 20 мм, има срез по по-голямата част от дължината му и работи на 12 В. Рисувах размерите, ако на някой му дотрябва- ще ги дам. Из нета се предлага на цени от 2,5 до 7 $ - от Хонк-Конг до САЩ- да не ви притеснява, че може да е китайско, оригинално вграденото се оказа произведено във Виетнам. Но се чака доставка от другата страна на кълбото. Напръсках в дупките му ВД 40 и размърдах шините, по които му идва тока от буксата. Пуснах му 10-тина волта ток с 1 А от някакъв попаднал ми адаптор. Тръгна, обърнах полюсите, завъртя обратно. Докато измерих стабилно съпротивление 7-8 ома сглобено с шините на платката състояние доста си поиграх с човъркане и мърдане. Самото него не го отворих понеже е щипнато с щанци и размерите му не стоят добре в моите ръце, но не се и наложи. Проблема беше в контактите на шините към моторчето и може би по самите му четки е имало някаква мръсотия или спекла смазка. ВД-то обаче го разкисна отвсякъде като войнишки чорап в обществено перално. След като го монтирах на мястото му, взех малко синя грес от едно друго колело, на което имаше повече и намазах червяка му, понеже беше останал сух.
Събрах всичко обратно и монтирах целия блок. Някак си бях убеден, че няма какво да му стане и на предположенията на алармаджиите че е изгоряло- не ми се искаше да повярвам. Както писах, монтирането на платката е особено внимателно заради микроключетата- понеже имат едни много фини части, които попадан на точни места в механизма. Затова убедете се, че ще ги съхнаните читави за нормалната им работа.
Днес черпя, вс. е ок централното работи вече и на таз врата. Ако някой се заеме,но няма опит с такива нещае добре да има предвид, че целия блок нов струва над 100 Е, по моргите искат 100 лв. без гаранция за него и може да наложи да се купи.
С това установих, че ремонта на целия тоз блок, който се предлага като резервна част що се касае до неработещото моторче все пак е възможен.
Обръщам Ви внимание, че на модела 2001-2005, за който има повече информация из нета- цялата джаджа е друга и моторчето на централното се отделя от бравата по друг начин, а при тях се предлага като отделна резервна част, може би значително по-евтина.
На който се захване- пожелавам внимание, търпение и успех !
Моля модератора за промени заглавието така, че да се отнася до всички модели за да не отваряме теми за всеки модел.
Toyota Corolla E11 1,3; Yaris SCP90 1,3 VVTI; Auris E15 1.33 VVTI;
- Akima
- Мнения: 7299
- Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Altezza
- Благодарил/а: 64 пъти
- Получена благодарност: 133 пъти
Re: Ремонт и профилактика на централно заключване - Corolla
Поздравления за успешния ремонт,Оги.
Моля предложете подходящо заглавие.
Аз само не разбрах на какъв точно Yaris е извършен ремонта?
Моля предложете подходящо заглавие.
Аз само не разбрах на какъв точно Yaris е извършен ремонта?
-
- Мнения: 1126
- Регистриран на: 09 Юли 2012 14:32
- Местоположение: Пазарджик
- Благодарил/а: 20 пъти
- Получена благодарност: 10 пъти
Re: Спам
Заглавието може да се скъси с модела /Соrolla E12/, а като постваме бихме могли да го уточняваме в Re: на заглавието, както съм направил по-горе или в самия пост, на който както му е удобно. Механизмите от едни и същи години на различните модели са подобни и едва ли е нужно за всеки модел да отваряме тема. Аз останах учуден, че машинката на Тундра може да е подобна на Ярис, но се оказа факт. Различни са хватките на жилата и нещо си там в самата брава. Разглобяването и вътре моторчето и механизма са почти еднакви. Няма из нета клип за такава машинка на Ярис или поне аз не открих, но това вече не е проблем. Разполагам с някакви снимки, които ще закача към горния пост като остане повече време. Има клип за машинка на предния модел 2001-2005 в ютуб. Благодаря, Akima. Може да махнеш и последните 2 поста.
Toyota Corolla E11 1,3; Yaris SCP90 1,3 VVTI; Auris E15 1.33 VVTI;
-
- Мнения: 1126
- Регистриран на: 09 Юли 2012 14:32
- Местоположение: Пазарджик
- Благодарил/а: 20 пъти
- Получена благодарност: 10 пъти
Re: Ремонт и профилактика на центр. закл. Ярис 2006-2009
Снимки:
Последно промяна от TATI на 14 Яну 2016 11:15, променено общо 1 път.
Причина: Оправени снимки
Причина: Оправени снимки
Toyota Corolla E11 1,3; Yaris SCP90 1,3 VVTI; Auris E15 1.33 VVTI;
Ремонт и профилактика на централно заключване - [ОБЩА ТЕМА]
Здравейте
Отказа централното на задна дясна врата на корола E12J. Машинката се оказа различна от показана по-горе но двигателчето е същото. След почиставнето му, за съжаление се оказа, че четките са прекалено износени. Поръчх си ново тип "FC-280PC-22125" за което се твърди че заменя оригиналното. Прилагам малко снимки, надявам се да са полезни на колегите.
За резултата от подмяната ще пиша допълнително.
Отказа централното на задна дясна врата на корола E12J. Машинката се оказа различна от показана по-горе но двигателчето е същото. След почиставнето му, за съжаление се оказа, че четките са прекалено износени. Поръчх си ново тип "FC-280PC-22125" за което се твърди че заменя оригиналното. Прилагам малко снимки, надявам се да са полезни на колегите.
За резултата от подмяната ще пиша допълнително.
- Прикачени файлове
-
- Foto1.JPG (757.78 KiB) Преглеждано 11351 пъти
-
- Foto2.JPG (711.95 KiB) Преглеждано 11351 пъти
-
- Foto3.JPG (442.08 KiB) Преглеждано 11351 пъти
-
- Foto4.JPG (422.25 KiB) Преглеждано 11351 пъти
-
- Foto6.JPG (1.11 MiB) Преглеждано 11351 пъти
Ремонт и профилактика на централно заключване - [ОБЩА ТЕМА]
Още две снимки
- Прикачени файлове
-
- Foto5.JPG (591.64 KiB) Преглеждано 11351 пъти
-
- Foto7.jpg (571.18 KiB) Преглеждано 11351 пъти
-
- Мнения: 452
- Регистриран на: 01 Юни 2013 09:34
- Местоположение: Шумен
- Получена благодарност: 2 пъти
Ремонт и профилактика на централно заключване - [ОБЩА ТЕМА]
Преди време ми бе отказал механизма на задна дясна врата , автомобила е Ярис SCP10 . Оказа се замърсени четки от смазка и нагар. Механизма на тази кола е залепен цялия и бях се настроил да търся нов. В крайна сметка срязах стария по спойката , почистих и залепих. Проработи и все оше работи.
Който не може да работи с главата , трябва да работи повечко с ръце.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 3 госта