Oткъде да взема Acc +?

Аватар
Rudy
Мнения: 1347
Регистриран на: 14 Юни 2009 17:35
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Rudy » 02 Ное 2011 10:56

Всичко е точно така както, както е писал колегата, само че досега не са се наводнявали, а и рядко стоя в колата само на контакт. Сега мога да оценя автоматичните ДРЛ, защото вчера кукичките стояха на изхода от гаража и за 20-30 минути трима съседи дадоха фира.
Изображение

baba_metca
Мнения: 587
Регистриран на: 28 Апр 2009 07:55
Местоположение: София и Пазарджик

Мнение от baba_metca » 02 Ное 2011 14:00

Не забравяй, че не ти притъмнява таблото в това хубаво, светло, слънчево време. biggrin.gif

Аватар
Rudy
Мнения: 1347
Регистриран на: 14 Юни 2009 17:35
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Rudy » 02 Ное 2011 17:40

baba_metca написа:Не забравяй, че не ти притъмнява таблото в това хубаво, светло, слънчево време. biggrin.gif
Така е, пък ако пусна къси, дълги или дори габарити - диодите изгасват.
Изображение

alexvinchev
Мнения: 7
Регистриран на: 01 Ное 2010 10:27
Обратна връзка:

Мнение от alexvinchev » 13 Ное 2011 21:35

Сигурен ли си за габаритите? За къси и дълги съм съгласен - те са с общо захранване, но габаритите са на отделно захранване. При мен поне мога да имам включени габарити и дневни едновременно. Смисъла е да имаш дневни + някакви включени задни светлини ако прецениш.
Изображение

Аватар
Rudy
Мнения: 1347
Регистриран на: 14 Юни 2009 17:35
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Re:

Мнение от Rudy » 09 Авг 2012 15:05

alexvinchev написа:Сигурен ли си за габаритите? За къси и дълги съм съгласен - те са с общо захранване, но габаритите са на отделно захранване. При мен поне мога да имам включени габарити и дневни едновременно. Смисъла е да имаш дневни + някакви включени задни светлини ако прецениш.
Сори за късния отговор - ама чак сега видях въпроса ти.
Идеята на дневните е да светят отпред през деня - затова единия от кабелите е свързан с габаритите и когато те светнат DRL-а се гаси. Ако не се свърже този кабел светят винаги когато си на контакт.
Изображение

alexvinchev
Мнения: 7
Регистриран на: 01 Ное 2010 10:27
Обратна връзка:

Re: Oткъде да взема Acc +?

Мнение от alexvinchev » 09 Авг 2012 19:29

Да, съгласен съм, но аз когато слагах DRL на другия автомобил мисля, че пишеше да се свърже към Low Beam Light, не към Position Lights.
Изображение

Аватар
alligator
Мнения: 151
Регистриран на: 12 Яну 2012 15:46
Местоположение: Sofia

Re: Oткъде да взема Acc +?

Мнение от alligator » 10 Авг 2012 11:08

Колеги дайте идея къде може да са свързани моите DRL светлини защото светят по скоро синьо отколкото бяло и са доста слаби. Имам съмнение че ако карам само на тях може да ме спрат и да се заядат че са прекалено слаби. Иначе имат надпис E4 което означава че май са позволени от закона. Опитах се да проследя жиците но нямам канал или подемник където да погледна отдолу и общо взето въобще не разбрах къде отиват жиците.
Прикачени файлове
photo_car.jpg
photo_car.jpg (301.74 KiB) Преглеждано 1928 пъти
TOYOTA AVENSIS 2.0 VVT-I D4

Аватар
Rudy
Мнения: 1347
Регистриран на: 14 Юни 2009 17:35
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Re: Oткъде да взема Acc +?

Мнение от Rudy » 10 Авг 2012 12:00

Светят слабо защото най-вероятно лумените им са малко - според закона трябва да са с определена яркост (май 400-500lm, но не съм сигурен), едва ли е защото са вързани на по-малък волтаж. Можеш да провериш като ги свържеш с един кабел до акумулатора (само за проба) - ако светят пак така - по-добре ги смени, ако светнат по-силно - търси помощ за свързването.
Изображение

alexvinchev
Мнения: 7
Регистриран на: 01 Ное 2010 10:27
Обратна връзка:

Re: Oткъде да взема Acc +?

Мнение от alexvinchev » 10 Авг 2012 13:27

alligator написа:... светят по скоро синьо отколкото бяло и са доста слаби...
Като гледам снимката, вероятно си взел нещо по-евтино. Не се ангажирам с цена, но ако са над 120лв, малко да попрекалили търговците. Приличат да са с нормални 5мм LED, не с power LED-ове, което би обяснило слабото светене. Цвета от друга страна идва от цвета на диодите. Технологично белите светодиоди са сини светодиоди + фосфор. Ако се водят с бяла светлина са или 5000К или 6000К (6000К доста синее), цвета се постига с жълт фосфор. Трябва да са с топла бяла светлина (фосфора да е оранжев) за да не ти синеят. За DRL слагат бяла светлина, защото е различна като цвят от естествените източници на такава височина, т.е. повече се забелязват. Относно Е4 марката, китайците слагат каквото си наумят. Тук има много слаб контрол върху продуктите и маркировките не означават нищо. Аз лично бих ти препоръчал да монтираш това:
http://www.philips.co.uk/c/car-lamps/da ... ledx1/prd/
Aко те интересува кой ги продава в БГ, пиши ми лично съобшение, да не правим реклама тук...
DRL е документиран в ECE R087 r2e (UNIFORM PROVISIONS CONCERNING THE APPROVAL OF DAYTIME RUNNING
LAMPS FOR POWER-DRIVEN VEHICLES)
За да не го търсите, ето по-важните неща:
7. INTENSITY OF LIGHT
7.1. The luminous intensity of the light emitted by each lamp shall not be less than 400 cd in the axis of reference.
7.2. Outside the reference axis and within the angular fields defined in the arrangement diagram in Annex 7 to this Regulation, the intensity of the light emitted by each lamp must:
7.2.1. In each direction corresponding to the points in the table of standard light distribution reproduced in Annex 3 to this Regulation, be not less than the minimum specified in paragraph 7.1. above, multiplied by the percentage specified in the said
table of the direction in question, and
7.2.2. not exceed 1,200 cd in any direction the lamp is visible.
7.3. Moreover, throughout the field defined in the diagram in Annex 7, the intensity of the light emitted must not be less than 1.0 cd.
7.4. In the case of a lamp containing more than one light source the lamp shall comply with the minimum intensity required when any one light source has failed and when all light sources are illuminated the maximum intensity shall not be exceeded.
A group of light sources, wired so that the failure of any one of them causes all of them to stop emitting light, shall be considered to be one light source.
8. APPARENT SURFACE
The area of the apparent surface in the direction of the axis of reference of the lamp shall be not less than 25 cm² and not more than 200 cm².
9. COLOUR OF LIGHT
The colour of the light shall be white. It shall be measured under the conditions as prescribed in paragraph 10. below.
The colour must be within the limits of the trichromatic co-ordinates prescribed in Annex 4 to this Regulation.
Надявам се това, което съм написал да помага. Форума не ми позволява да закача pdf, zip или 7z, иначе щях да сложа директно документа.
[Edit] Намерих форум, където има връзка към документа. Със сигурност не сме единствените, заинтригувани от темата:
http://www.candlepowerforums.com/vb/sho ... 7-required
Прикачени файлове
Каква е разликата между DRL и къси светлини.
Каква е разликата между DRL и къси светлини.
drl.jpg (18.02 KiB) Преглеждано 1920 пъти
annex4.jpg
annex4.jpg (47.33 KiB) Преглеждано 1920 пъти
annex7.jpg
annex7.jpg (60.14 KiB) Преглеждано 1920 пъти
distr.jpg
distr.jpg (41.31 KiB) Преглеждано 1920 пъти
Изображение

Аватар
alligator
Мнения: 151
Регистриран на: 12 Яну 2012 15:46
Местоположение: Sofia

Re: Oткъде да взема Acc +?

Мнение от alligator » 10 Авг 2012 14:01

Не са слагани от мен, а от предишния собственик затова не знам точно какъв модел са. Приличат на доста други с по 8 светодиода, но повечето светят чисто бяло и са значително по ярки. Явно ще трябва да се завра под колата и да видя как са свързани и дали мога да сменя само DRL-a без окабеляването.

Иначе по принцип къде трябва да отидат кабелчетата? Някъде около таблото с бушоните беше казал някой.
TOYOTA AVENSIS 2.0 VVT-I D4

alexvinchev
Мнения: 7
Регистриран на: 01 Ное 2010 10:27
Обратна връзка:

Re: Oткъде да взема Acc +?

Мнение от alexvinchev » 10 Авг 2012 21:21

alligator написа:Не са слагани от мен ...
Да, това отваря известно място за притеснения...
alligator написа:... 8 светодиода... трябва да се завра под колата ...
Щом са 8, малко вероятно е да са с нещо различно от 5мм светодиоди, така че си спести завирането под колата biggrin.gif .
alligator написа:... дали мога да сменя само DRL-a без окабеляването...
Ако угасват когато ти светят късите, много е вероятно да можеш, защото всички DRL-и, които съм виждал до момента искат ACC, GND, сигнал от късите.
alligator написа:... къде трябва да отидат кабелчетата...
Където ги закараш. До колкото видях си с Avensis като моя, и най-лесно се взема както съм писал IGN от кутията с предпазителите в двигателния отсек. Ето какво имам предвид:
Това е кутията:
Кутия
Кутия
kutia.jpg (516.54 KiB) Преглеждано 1906 пъти
Това е IGN кабела:
IGN кабел
IGN кабел
IGN.jpg (731.22 KiB) Преглеждано 1906 пъти
Това са 12V от акумулатора в случай че ти потрябват:
12V захранване
12V захранване
12V.jpg (620.93 KiB) Преглеждано 1906 пъти
Другото, което се вижда на снимките при мен са предпазителя (червеното) и едно реле в термошлаух, защото аз пускам дългите на 30%, за да служат за дневни, т.е. ако се ползва LED DRL няма нужда от предпазител (няма да ползваш 12-те волта) и реле (тока ти ще е малък и можеш да захраниш DRL-а директно от IGN).
Изображение

Аватар
alligator
Мнения: 151
Регистриран на: 12 Яну 2012 15:46
Местоположение: Sofia

Re: Oткъде да взема Acc +?

Мнение от alligator » 10 Авг 2012 21:48

Мерси за обяснението. Тези дни ще погледна откъде е взето захранването. Иначе светлините светват когато се запали колата и светят в абсолютно всички възможни режими на фаровете. При изгасена за изключени. Явно е включено към IGN.
TOYOTA AVENSIS 2.0 VVT-I D4

alexvinchev
Мнения: 7
Регистриран на: 01 Ное 2010 10:27
Обратна връзка:

Re: Oткъде да взема Acc +?

Мнение от alexvinchev » 10 Авг 2012 22:14

alligator написа:Явно е включено към IGN.
IGN се активира когато свети таблото, т.е. втора позиция на ключа. ACC се активира на първа позиция на ключа, когато имаш работещо радио и светещ борд компютър, но двигателя не работи. Внимавай с това, защото аз понякога дълго държа колата на ACC заради радиото. Виж в кой режим точно се включва DRL-а, за да не останеш неприятно изненадан някой път от разреден акумулатор... Не че 8W са фатални, но все пак да си кажа wink.gif
Изображение

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 9 госта