Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
-
Vesko
- ЗАВИНАГИ С НАС.....
- Мнения: 3835
- Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
- Местоположение: София
-
Обратна връзка:
Мнение
от Vesko » 08 Авг 2012 00:23
LEXUS написа:Да,съгласен съм , има логика за извънградски пътища, но в града си има ограничение на скоростта и всички се движат що годе бавно, пък и тия задръствания.Само фаровете липсваха в цялата идилия.

Да, в градки условия е по-скоро излишно. Но много по=лено е да няма различия, а да е задалжително навсякъде

Преди: Авенсис 1.6 4АФЕ/1999г, Авенсис 1.8/2003г, Ярис 1.3 Авт/2004г, Авенсис 2.2Д4Д/2005г

Vesko
-
whitefang
- Мнения: 145
- Регистриран на: 21 Сеп 2010 10:22
- Местоположение: Пловдив
Мнение
от whitefang » 08 Авг 2012 10:22
Corolla EU12 CDE120 D4D 2003
whitefang
-
alligator
- Мнения: 151
- Регистриран на: 12 Яну 2012 15:46
- Местоположение: Sofia
Мнение
от alligator » 08 Авг 2012 10:45
Е няма да умрем ако си пуснем фаровете целогодишно. Аз съм си свикнал така и не ми пречи тази новост. Малко неприятно ще е че дори да забравя да ги включа някой ден, някой добър полицай ще ми напомни срещу съответната сума.
Другото което някой го споменават че не е кой знае какво е че крушките стрували по 2 лв и няма да ни разбият бюджета. Обаче моите са някви Philips Xenon за по 150 лв парчето - далеч над 2 лв бройката. Вече смених едната с китайско менте за 30 лв. Със сигурност крушките ще си заминат по бързо при положение че ги пускам спирам толкова често.
TOYOTA AVENSIS 2.0 VVT-I D4
alligator
-
LEXUS
- Мнения: 3768
- Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 12 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
Мнение
от LEXUS » 08 Авг 2012 11:00
alligator написа:Е няма да умрем ако си пуснем фаровете целогодишно. Аз съм си свикнал така и не ми пречи тази новост. Малко неприятно ще е че дори да забравя да ги включа някой ден, някой добър полицай ще ми напомни срещу съответната сума.
Другото което някой го споменават че не е кой знае какво е че крушките стрували по 2 лв и няма да ни разбият бюджета. Обаче моите са някви Philips Xenon за по 150 лв парчето - далеч над 2 лв бройката. Вече смених едната с китайско менте за 30 лв. Със сигурност крушките ще си заминат по бързо при положение че ги пускам спирам толкова често.
За това става въпрос ,де. Пълната безсмислица в града да пъплиш на фарове. Както казваш заради тази безсмислица вече си минал от хубав ксенон на китайско менте.И това врезултат от безсмислицата да се кара на фарове в града.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN
LEXUS
-
slowtraveler
- Мнения: 6164
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Мнение
от slowtraveler » 08 Авг 2012 11:45
alligator написа:...Със сигурност крушките ще си заминат по бързо при положение че ги пускам спирам толкова често.
Ксенона на маздата заводски пали още при подаване на контакт и остава да свети докато се върти стартера...
Карам около 75% градско (често палене/гасене), но засега почти 4г не съм имал проблем. Та колко да му се намали живота?
Ако изгори - ще сменя двете крушки с оригинални - не съм сигурен дали китайците нямат някаква разлика в параметрите и дали няма заради евтина крушка да изгърми 'баласта', а там цената вече е друга.
Пък дори и да даваш на 4-5г 300лв за нов комплект крушки това ти е 0.0000х% от общите разходи за тоя период...
Живота на ксенона ако всеки ден караш по 1 час е около 7 години ежедневно каране без пропуснат ден... Така, че ще го преживеем

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
-
alligator
- Мнения: 151
- Регистриран на: 12 Яну 2012 15:46
- Местоположение: Sofia
Мнение
от alligator » 08 Авг 2012 14:09
Проблема с моята изгоряла крушка не беше точно в прекаленото използване защото както може би някои знаят, ксенона първоначално си променя цвета до бледо розово, лилаво и накрая умира. Виждал съм дори в задното огледало някои коли които са с умиращ ксенон. При мене ситуацията беше че крушката се счупи на две както си стоеше във фара!!! Нямаше видими причини но се случи. Като отидох в една фирма да взема китайчето, те ми казаха че Philips имат някои такива дефекти като чупене (не че им вярвам много, все пак си хвалят собствената стока).
Но да не бягаме от въпроса! Смятам че 300 лв за крушки дали ще ги дам след 1-2 или 5 години - все ще са 300 лв и според мен малко хора с лека ръка дават такава сума за някакви си лампички! Друг е въпроса ако трябва да сменя накладки, дискове или каквото и да е друго от което ми зависи живота пряко! Както и да е, аз нямах избор дали да имам ксенон или не, просто колата си идва със стоков ксенон, така че няма да се оплаквам - все пак това е екстра (скъпичка екстра).

TOYOTA AVENSIS 2.0 VVT-I D4
alligator
-
slowtraveler
- Мнения: 6164
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Мнение
от slowtraveler » 08 Авг 2012 14:31
При мен също колата си е със стоков ксенон...
За допълнителните не говорим - там можеш да намериш модули, крушки и т.н. на значително по-ниска цена..
Споделих мнението си, защото смятам, че ксенона не е чак толкова капризен колкото се смята...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
-
vessonik
- Мнения: 170
- Регистриран на: 17 Фев 2009 12:59
- Местоположение: София
Мнение
от vessonik » 09 Авг 2012 13:04
Колеги, поставяли ли сте дневни светлини на Авенсис 2003-2008 и знаете ли препоръчителни марки и сервизи в София. Благодаря!
Toyota Avensis T 25, 2.0 D4D, 1AD-FTV, 126 к.с.
vessonik
-
vessonik
- Мнения: 170
- Регистриран на: 17 Фев 2009 12:59
- Местоположение: София
Мнение
от vessonik » 10 Авг 2012 07:31
Lexus благодаря, но на моя Авенсис бронята е друга и няма никакви подходящи отвори за широко предлаганите на пазара дневни светлини.
Toyota Avensis T 25, 2.0 D4D, 1AD-FTV, 126 к.с.
vessonik
-
alligator
- Мнения: 151
- Регистриран на: 12 Яну 2012 15:46
- Местоположение: Sofia
Мнение
от alligator » 10 Авг 2012 10:59
Твоя сигурно е след 2006-2007 където тези отвори липсват а има само кръгли халогени.
TOYOTA AVENSIS 2.0 VVT-I D4
alligator
-
Rudy
- Мнения: 1347
- Регистриран на: 14 Юни 2009 17:35
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
Мнение
от Rudy » 10 Авг 2012 12:03
vessonik написа:Lexus благодаря, но на моя Авенсис бронята е друга и няма никакви подходящи отвори за широко предлаганите на пазара дневни светлини.
За съжаление не мога да ти помогна (освен да смениш фаровете за мъгла с диодни ДРЛ). Дадох моя пример защото така беше попитал - 2003-2008?
Rudy
-
celio
- Мнения: 10
- Регистриран на: 23 Ное 2009 18:06
Мнение
от celio » 10 Авг 2012 18:16
Здравейте на всички. И аз съм с авенсис 2 фейс. Днес обикалях да търся и аз някакви daylight обаче греда. Нищо не пасва на тази фейс броня. Мислех нещо на долната решетка. А случайно някой да е слагал на този авенсис от тези дрл модули които са за дългите ? И ако да препорачате някой във варна който може да се справи с тази задача. Звънях в тойота на един познат и общо взето те не се наемат да слагат такава джаджа. Трябва да се измисли нещо. а ето на какво попаднах за тези дрл модули -
http://www.youtube.com/watch?v=IPbiZ5tc_sM
celio
-
Instruktor59@yahoo.com
- Мнения: 233
- Регистриран на: 18 Юли 2011 00:10
- Местоположение: София
Мнение
от Instruktor59@yahoo.com » 19 Авг 2012 00:35
Да, известно е, че и парламентите могат да вземат грешни решения... Българският парламент дори си има собствена слава - от времето на Втората Световна война...
Това, че има евродиректива за целогодишно денонощно използване на къси светлини също не означава, че непременно е правилна.
И така, според мен с денонощното включване на светлини можем да имаме следните
Силни страни:
1. По-лесно се разбира наличието на, и разстоянието до идващия отсреща автомобил (в движение и на място).
2. Пешеходците по-лесно забелязват и преценяват разстоянието до- и скоростта на идващия автомобил. (Това последното изобщо не е вярно)
Слаби страни
1. Разходът на крушки е увеличен.
2. Разходът на гориво е увеличен.
3. Замърсяването на въздуха е увеличено.
4. Потреблението на кислород е увеличено.
5. Увеличено е времето за разчитане показанията на часовник, радио и други в купето, поради намалена сила на светене при включени светлини. (Това последното е изключително опасно)...
6. Лишаваме се от възможността за бързо и лесно предаване на информация на останалите колеги на пътя за възникнали опасности чрез пускане на светлини за кратко - нещо, което в миналото е помогнало да се избетнат хиляди аварии и дори катастрофи на пътя...
Отрицателните страни са доста по-малко вредни при произведените през последните 1-3 години коли..., които имат специални светодиодни светлини с нищожна консумация и без връзка с яркостта на светене в салона. Но колко са такива у нас?!
Цялостната оценка на ползите и вредите и кои са повече, е много трудно да се направи. Вероятно затова и не съм чел такава - правена в Българи, или друга по-южна страна.
В Скандинавия, Финландия и други на същата географска ширина СУМРАКЪТ ИМА ПРОДЪЛЖИТЕЛНОСТ ДО И НАД 5-6 ЧАСА (!!!) в значителна част от годината! Това са други условия.
Не виждам - при това Народно събрание - как може нещо да се промени - поне е дно мащабно изследване да се финансира...
Каквото сам си направя, никой не може...
Instruktor59@yahoo.com
-
Vesko
- ЗАВИНАГИ С НАС.....
- Мнения: 3835
- Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
- Местоположение: София
-
Обратна връзка:
Мнение
от Vesko » 19 Авг 2012 00:46
Instruktor59@yahoo.com написа:Българският парламент дори си има собствена слава - от времето на Втората Световна война...
Визираш спасението на евреите от депортация ли?

Всъщност тоза факт става в резултат на изтичане на вътрешна информация в побличните медии в процеса на подготовка на депортацията. "Предателя" май е от Кюстендил.
Instruktor59@yahoo.com написа:
Слаби страни
5. Увеличено е времето за разчитане показанията на часовник, радио и други в купето, поради намалена сила на светене при включени светлини. (Това последното е изключително опасно)...
6. Лишаваме се от възможността за бързо и лесно предаване на информация на останалите колеги на пътя за възникнали опасности чрез пускане на светлини за кратко - нещо, което в миналото е помогнало да се избетнат хиляди аварии и дори катастрофи на пътя...
5. Никой не е казал че включените светлини задължително намаляват интензитета на светене на приборите в купето. При повечето тойоти е факт, но не може да се твърди че това е недостатък на закона. Просто е повече работа на инсталаторите и вероятно клиентите не искат да си платят по-сложната инсталация.
6. Монтирането на модул (фабричен или не) не означава автоматично, че "светлинниат клаксон" вече не работи.
Така че негативните ефекти са поне с 2 по-малко

Преди: Авенсис 1.6 4АФЕ/1999г, Авенсис 1.8/2003г, Ярис 1.3 Авт/2004г, Авенсис 2.2Д4Д/2005г

Vesko
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot] и 7 госта