Ремонт на датчик за парктроник

dimov
Мнения: 17
Регистриран на: 31 Окт 2010 17:03
Местоположение: Русе

Ремонт на датчик за парктроник

Мнение от dimov » 01 Авг 2012 16:05

Преди около година сложих на Тойота Пикник китайски парктроник със светодиоден индикатор. Устройството има четири датчика, които разположих на задната броня в отвори, за пробиването на които в комплекта има включено свредло. Работният диапазон на устройството е от 180 до 0 сантиметра през 10. Наскоро правих маневра със закачено ремарке. От тогава индикаторът в купето започна да пищи непрекъснато и да показва опасна близост на препятствие вдясно. На първо време изключих звука и опитах да почистя двата десни датчика – без резултат. След последователно изключване на датчиците установих кой от тях прави проблема. Включвах го на различни места в приемното устройство и навсякъде се повтаряше същата грешка – писък и разстояние 0,0. Във включено състояние приближих проблемния датчик до ухото си. Издаваше същия прекъснат, леко цвъртящ звук, както и останалите, изправни, датчици. Прочетох, че това състояние е характерно за “полумъртъв” датчик – издава звук но не мери правилно разстоянето. Напълно умрелият датчик не издава никакъв звук. Опитах се да го “вразумя” с почистване, почукване, стискане и други леки и по-сериозни механични интервенции, но без резултат. Тогава прочетох в един руски сайт за разглобяване на датчик, и след като прецених, че положението няма как да се влоши повече, пристъпих към ремонта. В началото изключих датчика и го извадих от бронята. Избутах металната (алуминиева) му част от пластмасовата чашката с периферия, посредством която се закрепя в бронята (има две диаметрално противоположно разположени зъбчета, които леко се притискат, за да освободят). Върху металната част е нахлузена гумена обвивка притисната от пластмасово калпаче в задната част (през него минава кабелчето). С леко усилие това калпаче също се сваля и под него се появява мека силиконова част, с която е капсулован датчика. Отстранява се с макетен нож. Внимава се да не се повреди кабелчето. До нивото на металната част може да се работи смело. На това ниво се появява спойката на кабела с вътрешността на датчика. Тя е върху текстолитово парченце с размер около 2 на 5 милиметра и две метални щифтчета. Разпоява се захранващото кабелче, което е еднопроводно и екранирано. Маха се гумената обвивка от металната част. Продължих отстраняването на силиконовия пълнеж от вътрешността на датчика с по-дебела игла. В другия край на щифтчето, за което е запоена ширмовката на захранващия кабел е запоен тънък проводнк, отиващ към металния корпус на датчика. Тъй като последният е алуминиев (труден за запояване), връзката с проводника става чрез притискане с помощта на телена зегерка, която влиза в жлебче. Една от възможните причини за дефект е лошият електрически контакт в тази точка. При сглобяването запоих проводника към зегерката. Към другото щифтче е запоен също много тънък многожилен проводник с лакова изолация, който слиза към дъното на алуминиевата чашка. По пътя си преминава първо през плътна коркова шайба с дебелина от около 2 милиметра, а след това през плътна шайба от нетъкан текстил (явно и двете са за звукоизалация). В края си, проводничето е запоено върху пиезоизлъчвател с диаметър 5 милиметра, който от своя страна е залепен на дъното на металната чашка. Мястото на тази спойка също крие риск от прекъснат или лош контакт. При разглобяването това кабелче почти задължително се скъсва, но не е беда. След като се почистят всички следи от силикон се пристъпва към сглобяването на датчика в обратния ред. Лично аз, използвах нови тънки многожилни проводници. Единият запоих за пиезоизлъчвателя, а другият, както казах, за телената зегерка. Направих си нова коркова шайба, тъй като при разглобяването старата се унищожи. Запоих захранващия кабел, капсуловах със силикон, свързах и датчикът заработи безупречно.
За ремонта са необходими макетен нож, дебела игла, малък поялник, тънък проводник , силикон и малко сръчност. Ще се радвам, ако съм бил от полза и съм спестил някой лев на някого=)
Toyota Picnic 2.2 D, 98г.

Аватар
lederman
Мнения: 544
Регистриран на: 20 Май 2010 14:25
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Re: Ремонт на датчик за парктроник

Мнение от lederman » 01 Авг 2012 18:26

Браво за поста, де да бяха всички от този раздел като този ...
Нямаш ли и снимки на отделните стъпки ?
Поздрави :thumbsup:
T25 2AD-FTV /2007
Началната грамотност, е овладяване на четенето и писането в едно с разбиране на смисъла на написаното.
В процеса на писане се цели оформяне на съдържанието за постигане на определена комуникативна цел.

dimov
Мнения: 17
Регистриран на: 31 Окт 2010 17:03
Местоположение: Русе

Re: Ремонт на датчик за парктроник

Мнение от dimov » 01 Авг 2012 20:02

За съжаление не направих снимки sad.gif
Toyota Picnic 2.2 D, 98г.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot], Semrush [Bot] и 10 госта