чука аванса - детонация VVTI 1.4
m0595
Re: чука аванса - детонация VVTI 1.4
Мнение от bagerite » 30 Юли 2012 21:43
Между другото един тестер показа, че ъгълът на изпреварване на запалването стига до 40 градуса преди ГМТ

bagerite
- LEXUS
- Мнения: 3768
- Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 12 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
Re: чука аванса - детонация VVTI 1.4
Мнение от LEXUS » 31 Юли 2012 10:39
LEXUS
Re: чука аванса - детонация VVTI 1.4
Мнение от bagerite » 31 Юли 2012 22:35
Няма залъгалки, сигнала за дюзите от компа на мотора се подава на компа на газовата и той вече управлява и бензиновите и газовите дюзи според това на какво гориво искаш да работи. Не са пипани датчици, както и управлението на запалването си е от компа на мотора.
bagerite
m0595
Vokil
- Instruktor59@yahoo.com
- Мнения: 233
- Регистриран на: 18 Юли 2011 00:10
- Местоположение: София
Re: чука аванса - детонация VVTI 1.4
Мнение от Instruktor59@yahoo.com » 04 Авг 2012 22:25
Вероятно трябва да проверите масла, свещи, центровки, кой знае ощe какво, но на изправни двигатели на Корола не съм и чувал да има чукане?!
Желая ви успех.
Instruktor59@yahoo.com
Re: чука аванса - детонация VVTI 1.4
Мнение от memorex » 05 Авг 2012 00:09
memorex
- slowtraveler
- Мнения: 6193
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 341 пъти
- Получена благодарност: 373 пъти
Re: чука аванса - детонация VVTI 1.4
Мнение от slowtraveler » 05 Авг 2012 08:31
Абсолютно съм съгласен с мнението на инструктора...Instruktor59@yahoo.com написа:++++++++
Вероятно трябва да проверите масла, свещи, центровки, кой знае оща какво, но на изправни двигатели ....не съм и чувал да има чукане?!.

Чукането обикновено е :
1.Потракване особено при палене на клапани (не от vvti, а от променен луфт или ако са с хидравлика - неподходящо масло или износване на хидравличните повдигачи)
2. Основни / биелни лагери -
3. Бутален болт
4. Двумасовите маховици пред разпад
5. Нарушена центровка. Тук вече трябва да се види дали заради прекалено бедна смес или заради прекалено голямо предварение
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
Re: чука аванса - детонация VVTI 1.4
Мнение от bagerite » 05 Авг 2012 22:51
Да, с газ от OMV, чука по-тихо, т.е. вероятно в газта няма примеси на други газове склонни към детонация. Допускам че в БГ всички газостанции се снабдяват от ЛУКОИЛ, но дано не е така. Наистина въпреки жегата тези дни, Королата е по-спокойна и се обажда по-тихо. По литературата за газовите уредби пише че в пропан-бутана има и примеси на други газове, ако по нашенски не се спазват рецептите(не само тия на салама и кашкавала biggrin.gif ), то допускам че "газта" може да се окаже и доста под 100 октана, в БГ всичко е възможно.
Колеги от бранша допускат и свещи, на 36 000км са вече.........
Мой колега отиде на работа в Щутгарт и има Ауди с газова, твърди че там газта е съвсем различна, показва значителна икономия

bagerite
-
- Мнения: 2710
- Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
- Местоположение: Bristol, UK
- Получена благодарност: 1 път
Re: чука аванса - детонация VVTI 1.4
Мнение от Scott » 06 Авг 2012 10:41
Детонационното горене е точно толкова вредно, колкото 'тропане' на биелен лагер. Дори последствията може да са по-лоши ... за блока. Тъй че не е лошо да го оправиш, а не да слушаш съвети от рода на 'тея двигатели така си работят'. Всеки съвременен двигател има 'knock sensor' за предпазване от детонационен режим на горене и заедно с ECU-то те осигуряват нормалната работа при доста широк обхват от октанови числа на горивото. Ако при теб се забелязва детонационно горене, значи нещо не е наред.bagerite написа:.... детонационното горене(чукане на аванс) е трудно да се сбърка. Единствено биелните лагери имат подобен звук, но вече маса време го има чукането и беше редно проблемът да ескалира и дори да се е разтропал моторът окончателно...
Ако наистина всичко по горивната и запалителната система е наред и все пак се 'чува' чукане, провери наистина за друг източник на този звук. Само като насока:
- може да е притракване на пластмасариите в колекторните тръби - много често срещан дефект при 1.4 VVTi
- почукване метал-метал на 'гъвкавата' връзка на генерацията
- почукване метал-метал вътре в двигателя, биелен лагер или нарушена геометрия на буталото в следствие недобро мазане и запечени маслени сегменти.
Естествено като търсиш причината карай по метода от по-евтино към по-скъпо, не се хвърляй на ремонт на мотора веднага...
Scott
Re: чука аванса - детонация VVTI 1.4
Мнение от bagerite » 09 Авг 2012 23:17


"Живите" данни при тест през OBD показват странни ъгли на изпреварване, около 40 градуса, което е твърде много.
Доста глави, практикуващи диагностика се чудят какво става................аз допускам и дефект в блока за управление - ECU-то или поне лош софтуер.........
bagerite
-
- Мнения: 2710
- Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
- Местоположение: Bristol, UK
- Получена благодарност: 1 път
Re: чука аванса - детонация VVTI 1.4
Мнение от Scott » 10 Авг 2012 00:52
Добре де, 'измери' безкрайност като на другия и заключи че е добре, така ли. Той е пиезо-датчик, така че наистина не може да се измери с обикновен мултицет. Смени го с нов или поне с такъв от кола дето няма детонации. Щом ти скача предварението на 40 градуса, най-вероятно той не работи. Принципно като се подаде газ и предварението скача до момента в който се регистрира детонация от сензора и се прави стъпка назад - затворена обрата връзка. 40 градуса е много както и да го погледнеш.bagerite написа:... "knock" сензорът съм го мерил на моята и на една друга кола със същия мотор - показват съпротивление "безкрайност".............
"Живите" данни при тест през OBD показват странни ъгли на изпреварване, около 40 градуса, което е твърде много.
Доста глави, практикуващи диагностика се чудят какво става................аз допускам и дефект в блока за управление - ECU-то или поне лош софтуер.........
Scott
Re: чука аванса - детонация VVTI 1.4
Мнение от KaRaM » 13 Авг 2012 10:15
Напоследък при пуснат климатик ми се губи сериозно мощността и се чува това почукване при недостиг на гориво при недостатъчно падаване на газ.
Да добавя само, че двигателят е 1.6vvt-i и гори масло по литър на 2500-3000 километра.
KaRaM
Обратно към “Общи технически въпроси”
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot], Google [Bot] и 5 госта