чука аванса - детонация VVTI 1.4
чука аванса - детонация VVTI 1.4
Имам Корола 1.4 VVTI 2001-ва, при 1/2 газ, т.е при повече от 50% натоварване на двигателя жестоко чука "аванса", т.е. солидна детонация. Признавам че имам газова, но чука и на бензин. Според мен "knock" сензорът е дефектирал. Специалистите обвиняват дебитомера, свещите, бедната смес(така е регулирана газовата), стария бензин зареден само за студено палене............ На Тойотите не дефектирали никакви датчици.......
Някой заслушвал ли си е двигателя в тези жеги? Като ускорява между 2000 и 3000 оборота? Боли ме сърцето като слушам как чука докато изкачвам баир. Електрониката се сърди само за бедна смес. Ама и на бензин(оригинална смес) пак чука.
Ако е дефектен датчика за детонации хваща ли се като грешка при четене на грешките в електронния блок?
Май Тойотата ми е само за студено време и равни пътища, вярно е че вози меко и е тиха, ама с тоя разход на масло и детонационно горене противоречи на всички представи за свестен автомобил. Третото ми разочарование е безкрайно мекия и чувствителен педал за газта. Трябва да си държиш крака под постоянно напрежение и да мериш всеки милиметър...........досадно задължение, нали?
Моля, споделете вашите лични впечатления за Королата 2001-ва. Или само аз и намирам кусури.........
Някой заслушвал ли си е двигателя в тези жеги? Като ускорява между 2000 и 3000 оборота? Боли ме сърцето като слушам как чука докато изкачвам баир. Електрониката се сърди само за бедна смес. Ама и на бензин(оригинална смес) пак чука.
Ако е дефектен датчика за детонации хваща ли се като грешка при четене на грешките в електронния блок?
Май Тойотата ми е само за студено време и равни пътища, вярно е че вози меко и е тиха, ама с тоя разход на масло и детонационно горене противоречи на всички представи за свестен автомобил. Третото ми разочарование е безкрайно мекия и чувствителен педал за газта. Трябва да си държиш крака под постоянно напрежение и да мериш всеки милиметър...........досадно задължение, нали?
Моля, споделете вашите лични впечатления за Королата 2001-ва. Или само аз и намирам кусури.........
Re: чука аванса - детонация VVTI 1.4
Имах такива проблеми с бензин от ОМВ карера 95 от тогава не зареждам бензин от там и избягвам октан под 98 опитай и ти може пък проблема да не е в твоя телевизор дето се вика
И при ман стана лятото и аз имам газово и точно между 2500 и 3000 пердашеше най-много 


Човек и добре да живее умира .......
Re: чука аванса - детонация VVTI 1.4
И аз имах същия проблем. Издухай стария бензин без рязко подаване на газ и налей пресен. Ще се оправи.
Авенсис 3S-FE
Re: чука аванса - детонация VVTI 1.4
Благодаря, колеги, през уикенда ще пробвам с нова настройка на газовата и с пресен бензин
- LEXUS
- Мнения: 3768
- Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 12 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
Re: чука аванса - детонация VVTI 1.4
Колега, това е някаква особеност в настройките при 1.4 VVT-i. Моята Корола понякога леко изчуква при леко ускорение точно около 2200-2400 об./мин.. Обяснението в Тойота беше,че работи на много бедни смеси и когато се кара много леко се случва и не е проблем. Казаха ми,че аванса при тези VVTi работи на границата на детонацията с цел горивна икономичност. И така е от чисто нова.
Но при теб звучи малко притеснително,че чукането е доста и в голям диапазон. Отиди в Тойота да ти проверят сензора за детонации евентуално. Или наливай 98 безоловен.
Но при теб звучи малко притеснително,че чукането е доста и в голям диапазон. Отиди в Тойота да ти проверят сензора за детонации евентуално. Или наливай 98 безоловен.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN
Re: чука аванса - детонация VVTI 1.4
Ето едно технически издържано мнение, благодаря!
Всъщност съм на газ(висок октан е по принцип, ако и там няма менте примеси), беше бедна и се наложи да я обогатя с настройките на газовата. Действително след това чукането си остана, но е по-леко.
Ще отида на диагностика, предния път нямаше грешка свързана с датчика за детонация, но ще видим как работят ламбда сондите и дебитомера.
Всъщност съм на газ(висок октан е по принцип, ако и там няма менте примеси), беше бедна и се наложи да я обогатя с настройките на газовата. Действително след това чукането си остана, но е по-леко.
Ще отида на диагностика, предния път нямаше грешка свързана с датчика за детонация, но ще видим как работят ламбда сондите и дебитомера.
Re: чука аванса - детонация VVTI 1.4
Досега да чука аванс на газ не бях чувал никога на нищо.Заводските параметри на инжекциона немогат да направят запалването (аванса) с такова предварене за да чука двигателя , затова слагат допълнително ТАЙМИНГ АДВАНС ПРОЦЕСОР за по - пълно изгаряне. Газовата ако ти е много обеднена гърми. Не си написал с газов инжекцион ли си? Детонациония датчик много много рядко се разваля. А ако мислиш да слушаш рекламния агент - Лексус направо си паркирвай всяка вечер колата в Тойота сутрин да ти я проверяват и си я взимай да караш през деня.
Авенсис 3S-FE
Re: чука аванса - детонация VVTI 1.4
Да, газов инжекцион е и вече сместа е нормална, но над 30 градуса по Целзий пак чука.
Ходих да проверят параметрите на мотора "на живо" и се оказа че когато подадеш газ, изпреварването на запалването веднага скача до 40 градуса преди ГМТ
. За сега не е ясно защо аванса е толкова голям..........
Ходих да проверят параметрите на мотора "на живо" и се оказа че когато подадеш газ, изпреварването на запалването веднага скача до 40 градуса преди ГМТ

- LEXUS
- Мнения: 3768
- Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 12 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
Re: чука аванса - детонация VVTI 1.4
Рекламен агент? Ако нямаш какво да кажеш, защо не замълчиш? Каква идея му даде ти? Разбира се, ако иска да е сигурен, трябва да я закара в Тойота, а не при гаражния ти майстор с голфовете.ceko26 написа:Досега да чука аванс на газ не бях чувал никога на нищо.Заводските параметри на инжекциона немогат да направят запалването (аванса) с такова предварене за да чука двигателя , затова слагат допълнително ТАЙМИНГ АДВАНС ПРОЦЕСОР за по - пълно изгаряне. Газовата ако ти е много обеднена гърми. Не си написал с газов инжекцион ли си? Детонациония датчик много много рядко се разваля. А ако мислиш да слушаш рекламния агент - Лексус направо си паркирвай всяка вечер колата в Тойота сутрин да ти я проверяват и си я взимай да караш през деня.
Мое предположение- или детонационен датчик, компютър или някоя сонда,която или е зацапана ,или повредена и е в режим студен старт, но тогава ще обогатява сместта също повече.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN
-
- Мнения: 1704
- Регистриран на: 28 Юли 2008 11:17
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 38 пъти
Re: чука аванса - детонация VVTI 1.4
Багерист, ами ако от хроничен недостиг на масло са ти изтропали биелните лагери? И блока е износен "на буре" повече от допустимото? Щото историята познава подобни случаи..
- LEXUS
- Мнения: 3768
- Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 12 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
Re: чука аванса - детонация VVTI 1.4
И това е възможен вариант. Но какво ще рече блока да е износен на буре?
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN
-
- Мнения: 1704
- Регистриран на: 28 Юли 2008 11:17
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 38 пъти
Re: чука аванса - детонация VVTI 1.4
Цилиндъра се износва във формата на буре тоест отклонение от цилиндричната форма.
- LEXUS
- Мнения: 3768
- Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 12 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
Re: чука аванса - детонация VVTI 1.4
Да, но понеже не съм толкова технически запознат, та питам биелните лагери каква роля имат за това износване? Защо изтропват биелни лагери/освен малко масло/ и какво общо има това с износването като буре.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN
- LEXUS
- Мнения: 3768
- Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 12 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
Re: чука аванса - детонация VVTI 1.4
Какво стана, бе колега, още ли чука аванса?
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 7 госта