Проблем с климатик

alekksiev75
Мнения: 6
Регистриран на: 14 Юли 2012 17:34
Местоположение: Казанлък

Проблем с климатик

Мнение от alekksiev75 » 14 Юли 2012 17:51

Здравейте колеги.Карам Авенсис 2001г. D4D.Реших да отида за профилактика на климатика за да видя дали иска дозареждане.И преди си работеше но сякаш имаше моменти когато охлаждаше по малко.Оказа се че в системата е имало 340гр. а е трябвало да бъдат 500гр. фреон.До тук добре,но само докато го заредиха по норма.Запалих колата и пуснах климатика когато я заредиха но все още беше закачена на машината.Оказа се че вдига прекалено голямо налягане,тоест няма охлаждане,но перката за климатика си върти.Майстора мокри и радиатора но никакъв ефект.Студено няма,а системата е пълна и помпата си включва.Не знам какво да правя.Сега не ползвам климатика за да не се спука някоя тръба заради голямото налягане,но и перката на климатика не изключва.Интересното е че и термометъра който ми показва външна температура не отчита правилно.Умирам от яд защо ми трябваше да ходя да го бърникам като си работеше.Моля помагайте,че в тез жеги не се издържа.

memorex

Re: Проблем с климатик

Мнение от memorex » 14 Юли 2012 18:10

Мога да ти гарантирам само едно че във всеки специализиран сервиз могат да ти решат проблема .Не знам при кой майстор си ходил и не искам да ти давам насоки .Тръба надали ще се пръсне защото компресора има защита по високо налягане и изключва.
Не знам от къде си но отвори гугъл потърси спец.сервизи в твоя град за автоклиматици и отивай

alekksiev75
Мнения: 6
Регистриран на: 14 Юли 2012 17:34
Местоположение: Казанлък

Re: Проблем с климатик

Мнение от alekksiev75 » 14 Юли 2012 18:28

memorex написа:Мога да ти гарантирам само едно че във всеки специализиран сервиз могат да ти решат проблема .Не знам при кой майстор си ходил и не искам да ти давам насоки .Тръба надали ще се пръсне защото компресора има защита по високо налягане и изключва.
Не знам от къде си но отвори гугъл потърси спец.сервизи в твоя град за автоклиматици и отивай
Ами този майстор уж им разбира на две коли преди мен провери климатиците а и други хора са ми казвали че там са ходили направо не знам какво да правя.

alekksiev75
Мнения: 6
Регистриран на: 14 Юли 2012 17:34
Местоположение: Казанлък

Re: Проблем с климатик

Мнение от alekksiev75 » 14 Юли 2012 18:34

Майстора ми каза,че отстрани на радиатора на климатика има един цилиндър който е пълен с нещоси което да обирало конденза.Каза че е нещо като гел.Предположи че в него е проблема защото си е било консуматив.И той се помъчи да открие проблема.Източи фреона който беше налял и втори път зареди системата но същата работа.Каза че тази част може да я смени 40лв. струвала.

Аватар
zi_zi_top
Мнения: 4234
Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
Местоположение: София
Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Re: Проблем с климатик

Мнение от zi_zi_top » 14 Юли 2012 18:47

Този майстор къде прочете какво е количеството на фреона за твоя модел климатик. Струва ми се много 500 мл. И аз съм с 2,0 D4-D ДВГ и фреонът ми трябва да бъде 360-390 мл. Мисля, че трябва да провериш със сигурност колко трябва да е фреона и да отидеш "майсторът" да източи излишния. :thumbsup:
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!

alekksiev75
Мнения: 6
Регистриран на: 14 Юли 2012 17:34
Местоположение: Казанлък

Re: Проблем с климатик

Мнение от alekksiev75 » 14 Юли 2012 19:39

zi_zi_top написа:Този майстор къде прочете какво е количеството на фреона за твоя модел климатик. Струва ми се много 500 мл. И аз съм с 2,0 D4-D ДВГ и фреонът ми трябва да бъде 360-390 мл. Мисля, че трябва да провериш със сигурност колко трябва да е фреона и да отидеш "майсторът" да източи излишния. :thumbsup:
Ами не знам къде го прочети.Влиза вътре в сервиза и явно е гледал от някъде.В колата преди да го източи имаше 340гр. а той наля 500гр.

alekksiev75
Мнения: 6
Регистриран на: 14 Юли 2012 17:34
Местоположение: Казанлък

Re: Проблем с климатик

Мнение от alekksiev75 » 14 Юли 2012 19:42

И на мен ми се стори че много има за доливане.Няма логика такова голямо количество да го няма.

Аватар
TATI
Мнения: 3030
Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
Местоположение: София
Благодарил/а: 22 пъти
Получена  благодарност: 163 пъти
Обратна връзка:

Re: Проблем с климатик

Мнение от TATI » 14 Юли 2012 19:47

По-старите коли, искат повечко фреон.
Королата, която е 98-ма събира 550, а Авенсиса само 440
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic

Аватар
TATI
Мнения: 3030
Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
Местоположение: София
Благодарил/а: 22 пъти
Получена  благодарност: 163 пъти
Обратна връзка:

Re: Проблем с климатик

Мнение от TATI » 14 Юли 2012 20:00

alekksiev75 написа:Майстора ми каза,че отстрани на радиатора на климатика има един цилиндър който е пълен с нещоси което да обирало конденза.Каза че е нещо като гел.Предположи че в него е проблема защото си е било консуматив.И той се помъчи да открие проблема.Източи фреона който беше налял и втори път зареди системата но същата работа.Каза че тази част може да я смени 40лв. струвала.
Това е чиста проба индикатор, който ти показва дали имаш фреон или не. Ако се пени, значи е за допълване. Ако няма балончета, значи е наред. Жалко че новите нямат такъв индикатор, че да знае човек кога да не дава грешни пари.
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic

memorex

Re: Проблем с климатик

Мнение от memorex » 14 Юли 2012 20:44

Майстора ми каза,че отстрани на радиатора на климатика има един цилиндър който е пълен с нещоси което да обирало конденза.Каза че е нещо като гел.Предположи че в него е проблема защото си е било консуматив.И той се помъчи да открие проблема.Източи фреона който беше налял и втори път зареди системата но същата работа.Каза че тази част може да я смени 40лв. струвала.

Бях пуснал едно мнение но сее изгубило по трасето.Така аз мисля пък че става дума за филтър осушител обикновено пълен със силикагел на гранули.Проверява се разликата в температурите на вх. и изх. тръбичка от осушителя/при работещ комп/.Входящата нормално е топла а изходящата не трябва да е много студена.Ако е много студена и прави конденз значи осушителя е задръстен и трябва да се смени.
Този осушител обира влагата във фреона .Ако някой тарикат ти напомпа въздух заедно с фреона после имаш повишено налягане и забит осушител

Аватар
Me4oKyX
Мнения: 2201
Регистриран на: 10 Яну 2007 14:16
Местоположение: Пловдив
Получена  благодарност: 1 път
Обратна връзка:

Re: Проблем с климатик

Мнение от Me4oKyX » 14 Юли 2012 22:06

Всяка кола си има табелка под капака колко и какъв фреон събира ..... но като цяло нещо те е метнал, щото Тойота с над 800гр фреон не съм виждал ..... като цяло смени нещо майстора или ти си не разбрал правилно нещичко.....

PESHO OT MARS
Мнения: 863
Регистриран на: 09 Яну 2008 16:31
Местоположение: София

Re: Проблем с климатик

Мнение от PESHO OT MARS » 15 Юли 2012 01:13

Нещо смещно малко ми се вижда количеството фреон което спрягате.
На Карината по книга са 750 грама, когато ходих на профилактика бяха останали само 450. Климатика си работеше но една идея по-бавно започваше да духа студено. Но разликата от почти празен преди да сработи пресостата за ниско налягане и пълен е горе долу малка.

Та тия 360 ми се виждат доста малко, дори пършивата ми Хонда с мижавия си кондензатор заради който прави 25+бара във високата страна по каталог събира 650 грама.
ex Toyota Carina E 2.0/16V AUTOMATIC
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V

Аватар
Toyo_driver
Мнения: 220
Регистриран на: 19 Ное 2011 10:21
Местоположение: Русе

Re: Проблем с климатик

Мнение от Toyo_driver » 15 Юли 2012 11:48

Мда стана жега и климатиците взеха да издъхват wacko.gif. Според аутодатата количеството е 400-500гр за кола с климатик и 440-480гр за климатроник наляганията трябва да са 14-16 бар за високо и 1,5-2,5 за ниско налягане при включен клима на макс, вентилатор на макс и 1500 об., но ако са по-високи твърде вероятно причината е повече фреон или въздух в системата. unsure.gif Майстора вакумира ли системата преди да зареди, при вакума трябва да стане ясно дали има теч отнякъде, вкара ли масло с фреона? А иначе меморекс-а е прав...ако има запушен филтър дехидратор ще имаш конденз, а може и скреж по тръбите до него. А Тати ти говори за прозорче, което се намира по тръбите на системата, което показва дали има балончета във фреона - при коректно зареден климатик трябва при изключване да се появят балончета за кратко и да изчезнат, в случай че при вкл климатик вървят постоянно значи количеството е малко и трябва да се дозареди(както е при мен laugh.gif ). На капака при мен пише при необходимост да се дозареди със 100гр+/-50гр. Както Ме4окух ти каза и при теб трябва да има някаква такава табелка за количество и вид на фреона wink.gif

alekksiev75
Мнения: 6
Регистриран на: 14 Юли 2012 17:34
Местоположение: Казанлък

Re: Проблем с климатик

Мнение от alekksiev75 » 15 Юли 2012 13:59

Toyo_driver написа:Мда стана жега и климатиците взеха да издъхват wacko.gif. Според аутодатата количеството е 400-500гр за кола с климатик и 440-480гр за климатроник наляганията трябва да са 14-16 бар за високо и 1,5-2,5 за ниско налягане при включен клима на макс, вентилатор на макс и 1500 об., но ако са по-високи твърде вероятно причината е повече фреон или въздух в системата. unsure.gif Майстора вакумира ли системата преди да зареди, при вакума трябва да стане ясно дали има теч отнякъде, вкара ли масло с фреона? А иначе меморекс-а е прав...ако има запушен филтър дехидратор ще имаш конденз, а може и скреж по тръбите до него. А Тати ти говори за прозорче, което се намира по тръбите на системата, което показва дали има балончета във фреона - при коректно зареден климатик трябва при изключване да се появят балончета за кратко и да изчезнат, в случай че при вкл климатик вървят постоянно значи количеството е малко и трябва да се дозареди(както е при мен laugh.gif ). На капака при мен пише при необходимост да се дозареди със 100гр+/-50гр. Както Ме4окух ти каза и при теб трябва да има някаква такава табелка за количество и вид на фреона wink.gif
Гледах за табела под капака но не можах да видя.Майстора вакумира системата и вкара масли в системата.Аз поне доколкото видях на машината изписва всяка една операция която извършва и предполагам няма как да ме излъже за да вкара въздух.Проблема е че като запалих колата и пуснах климатика налягането стигна до 35 бара.До преди да му я закарам климатика си работеше перфектно дори и в най големите жеги.Все си мисля че е вкарал повече фреон.

Аватар
extel
Мнения: 152
Регистриран на: 20 Окт 2007 10:44
Местоположение: София

Re: Проблем с климатик

Мнение от extel » 16 Юли 2012 13:43

И аз имах точно същия проблем преди месец. Оказа се че наистина някои от елементите по климатичната система са консуматив и хората си ги сменяват на запад от България, но не и тук! Та моя съвет е обратно при майстора, цялата процедура на ново и да ти сипе 50 мг. по- малко охлаждаща течност.
А в прикачения файл може да видиш точно колко е необходимо да бъде.
Прикачени файлове
Refrigerant.jpg
Refrigerant.jpg (98.83 KiB) Преглеждано 2329 пъти
AVENSIS 2.0 D4D 2001 SOL 110 HP

http://vbox7.com/play:00dda1ee76 - смеех...

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 10 госта