
Шум в мотора при обороти
- Me4oKyX
- Мнения: 2201
- Регистриран на: 10 Яну 2007 14:16
- Местоположение: Пловдив
- Получена благодарност: 1 път
- Обратна връзка:
Re: Шум в мотора при обороти
TATI е прав - отворено е , хамалогията е достатъчна, парите за труда са същите - не си спестявай 50-100лв, колкото и тъпо да звучи в тази криза, защото от друга страна колата ще ти върши работа... Смени всичко по комплекти, което е за смяна. Питай toyota_forever за оригинални части. Не си прави тънкана сметката, че да не вземе да стане наистина финта сменихме едното, ама то другото след 3-4 месеца и то изтропало.... И айде на канала, айде пак труда и то става дявол на магаре - само дето си мислиш, че ще спестиш сега.... Прави го като хората, да ти е мирна главата и сигурна колата. Че после да няма - тия тойоти много трошливи .... 

Re: Шум в мотора при обороти
Това дето си го написал, няма никакъв смисъл. Последно биелен лагер ли е проблема, или бутален болтОтворихме двигатела излезе от биелна втулка на ботален болт на трети цилиндър.

Re: Шум в мотора при обороти
Какво имаш предвид под втулка на бутален болт. Аз лично за такова нещо за пръв път чувам. Буталния болт лагерува(ако може така да се каже) директно в буталото и биелата. Втулки там няма, или поне аз досега не съм виждал.landor написа:Проблема не е в биелните лагери а във втулката на боталния болт.
- Toyo_driver
- Мнения: 220
- Регистриран на: 19 Ное 2011 10:21
- Местоположение: Русе
Re: Шум в мотора при обороти
laugh.gif Колега май не си гледал добре...биелата е от чугун и болта не лагерува директно в нея, а в една втулка, която се набива в горния край на биелата. В долния край на цилиндрите има едни "пишки" дето са обърнати нагоре и свързани с маслените магистрали и имат за цел точно смазване на буталото от долната страна..... ама въпроса е какъв зор е видяла тая втулка, че точно тя да сдаде багажа и защо само една, а не няколко.xtreme написа:Какво имаш предвид под втулка на бутален болт. Аз лично за такова нещо за пръв път чувам. Буталния болт лагерува(ако може така да се каже) директно в буталото и биелата. Втулки там няма, или поне аз досега не съм виждал.landor написа:Проблема не е в биелните лагери а във втулката на боталния болт.


П.П. Този тип бутални болтове са т.нар. "full float", докато на някои по-стари коли биелата няма втулка и се нагрява, за да се разшири и да се набие болта с буталото, а "лагеруване" се получава единствено в двата края на болта.
Re: Шум в мотора при обороти
Дам прав си, последно ми попаднаха някакви алуминиеви афтърмаркет нямаха втулки и един стар двигател гледах оня ден също нямаше, но сега загледах имам едно насипно rb, и биелите имат втулки.Но е наистина интересно как ще има износване точно там, то няма никакъв луфт и движението е доста ограничено. Сигурно нещо е попаднало в маслото.
Re: Шум в мотора при обороти
Логично е да има износване точно там при лошо мазане защото усилието точно там е най–голямо.На въпроса защо само този цилиндър е пострадал бях писал по–напред че може канала за маслото през мотовилката да е запушен или полузапушен .
Маслото за мазане на горния мотилев лагер постъпва от отвор в сърцевината на мотовилката и и два от долния лагер на коляновия вал .Аз затова го попитах и как е долния лагер.Също с течение на времето при буталния болт се появява овалност и също повишена хлабина между втулката и болта което позволява на маслото да изтече навън по–бързо от колкото трябва и то не се задържа достатъчно за да осъществи необходимия маслен клин и се получава износване.
Маслото за мазане на горния мотилев лагер постъпва от отвор в сърцевината на мотовилката и и два от долния лагер на коляновия вал .Аз затова го попитах и как е долния лагер.Също с течение на времето при буталния болт се появява овалност и също повишена хлабина между втулката и болта което позволява на маслото да изтече навън по–бързо от колкото трябва и то не се задържа достатъчно за да осъществи необходимия маслен клин и се получава износване.

Re: Шум в мотора при обороти
Поръчах нова биела но се притеснявам дали ще отговаря на грамаж спрямо другите. Някой ако е запознат ще се радвам да даде мнение.
Re: Шум в мотора при обороти
Не мога да ти кажа колко тежи а и едва ли някой знае но може да пратиш запитване/ попиташ/ там от където си я поръчал после теглиш старата и разбираш.
Re: Шум в мотора при обороти
От тойота казаха, че че всички са били един грамаж само в хлабината на втулката и лагерите били различни. Поръчах по номера на биелите но...
Re: Шум в мотора при обороти
Проследи и продухай маслените магистрали и особено на 3-цилиндър. Няма ли кой да ти направи само втулка та поръча нова биела?
Авенсис 3S-FE
Re: Шум в мотора при обороти
Сменихме биелата събрахме двигатела и за сега всичко е ОК. Но и така не разбрахме от къде е станал проблема.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot], Semrush [Bot] и 10 госта