Мнение
от cj » 02 Окт 2006 11:28
Дойде време и моята кола да започне да гори масълце. Първо малко предистория. От скоро се появиха 2 съществени проблема:
1. Колата прекъсва при пълна газ. Това е същият проблем, за който предполагах, че може да е вакум и бях писал по-горе. Интересното е, че прекъсването намалява с юркането на колата. Колкото повече я тормозя, толкова по-рядко се проявява, а в един момент дори изчезва. Мина ли в нормален режим на каране за известно време, а след това пак започна да ускорявам до високи обороти - прекъсването пак се проявява. Лошото е, че при всяко следващо изкараване на колата, прекъсването слиза на по-ниски обороти и зачестява повтаряемостта си през пауър банда.
2. Колата пуши на празен ход. Пушекът е бял, не много гъст. Забелязва се само при работа на двигателя на място. В движение не го усещам или виждам.
От тези 2 констатации реших, че най-вероятно страдам от преобогатена смес на ниски и бедна смес на високи обороти. От тук и възможните дефекти: горивно помпа, горивен филтър, горивна релса, регулатор за налягане на горивото, инжектори, ECU, евентуално TPS (излишно е да споменавам, че нямам ламда сонда и дебитомер).
От както се появи пушенето постоянно следя уредите за налягане в колата и редовно проверявам нивото на маслото и водата. Вчера за първи път установих липса - долях около 1,2 л масло за да постигна ниво на средата между макс и мин на щеката. Преглътнах ситуацията, тъй като и без друго след седмица планувам да отварям мотора.
Реших все пак да проверя налягането в горивната система. Последният път (преди около 2 години) го бях настроил на 2,8-3,0 бара. Изрових уреда и на бързичко го закачих. Показанията, обаче, ми се сториха доста "извънземни": на празен ход отчита около 0,2 (нула цяло и 2 десети) бара, а веднага щом подам газ пада на 0 (нула). Реших, че е повреден и на бързичко отидох за нов. Показанията на новия бяха същите. Днес ще сменя горивния филтър. Ако няма подобрение ще сменя и помпата и регулатора.
Забележка:
от около 2-3 години карам с регулируем горивен регулатор Вебер и горивна помпа от Додж Стелт (предполага се, че държи до около 300-350 к.с.)
1984 Тойота Корола 4AGE 20v
2007 Субару Импреза STi
