Бих искал да ви помоля за мнение относно какво гориво е най-добре да се използва за тойота корола 2002 Е12 1.4 VVT-i? Не съм сигурен дали 100-октаново е по-добре от стандартното А-95, по отношение разход, мощност и т.н. Някой от вас ако има експириънс, ще се радвам да го сподели с мен
Гориво?
-
shitmaster
- Мнения: 55
- Регистриран на: 03 Май 2011 12:39
Гориво?
Здравейте колеги!
Бих искал да ви помоля за мнение относно какво гориво е най-добре да се използва за тойота корола 2002 Е12 1.4 VVT-i? Не съм сигурен дали 100-октаново е по-добре от стандартното А-95, по отношение разход, мощност и т.н. Някой от вас ако има експириънс, ще се радвам да го сподели с мен
Бих искал да ви помоля за мнение относно какво гориво е най-добре да се използва за тойота корола 2002 Е12 1.4 VVT-i? Не съм сигурен дали 100-октаново е по-добре от стандартното А-95, по отношение разход, мощност и т.н. Някой от вас ако има експириънс, ще се радвам да го сподели с мен
-
rumenmitev
- Мнения: 160
- Регистриран на: 04 Юли 2011 12:52
- Instruktor59@yahoo.com
- Мнения: 233
- Регистриран на: 18 Юли 2011 00:10
- Местоположение: София
Обикновен 95 от ОМV, но с някоя добавка за бензин - на всеки 2 от 3 резервоара.
В ТЕМПО имаше една светложълта, добре се отразяваше. Последния път не я видях, но добавки за гориво има доста.
Сипвал съм и от други вериги - някой път тегли, друг път - не... Според мен - зависи колко са го "омагьосали".
[Можело лесно да се види какви огромни количества светилен газ се внасят в България годишно...]
В ТЕМПО имаше една светложълта, добре се отразяваше. Последния път не я видях, но добавки за гориво има доста.
Сипвал съм и от други вериги - някой път тегли, друг път - не... Според мен - зависи колко са го "омагьосали".
[Можело лесно да се види какви огромни количества светилен газ се внасят в България годишно...]
Каквото сам си направя, никой не може...
- Georgepetrov137
- Мнения: 242
- Регистриран на: 20 Мар 2010 12:45
- Местоположение: Бургас
От моят опит, скоро напълних резервоара на дълъг път със 100 октана и се усети осезаема разлика. Колата стана много по-безшумна и разхода падна с около 0,3-0,5/л. Естествено и мощността се вдигна малко. Вярно че е много по-скъп от 95, но това се компенсира с разхода, а и все пак удоволствието е повече.
Toyota Auris 2010 1.33 ->Lexus - RX II - 300 4WD (204 Hp)->Lexus RX450H 2012 fl
-
Hursa
- Мнения: 6085
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 211 пъти
Въпроса е към хората с опит (и правилно). Но нима теорията толкова се разминава с практиката в случая? Според теорията(до колкото аз я знам разбира се:)) бензинов двигател пригоден за 95 би трябвало да харчи повече ако работи на 100 октанов и би имал по малка мощност. Освен това не е желателно заради прегряването на изпускателните клапани. За по тиха работа - да, донякъде. По бавно изгаря. Ако настъпваш рязко нямало да чука. Но пък може би 100 октановият да е бил просто по качествен в споменатият случай.
- zi_zi_top
- Мнения: 4236
- Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
- Местоположение: София
- Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 35 пъти
Октановото число се определя от пропорцията между изомерните въглеводороди и тези с прави вериги на молекулата. Колкото е по-висок процентът на изомерните вериги, толкова е по-ниска детонационната способност на бензина и е по-високо октановото число. Това няма нищо с калоричността на бензина.
Обикновено препоръките на производителя са: "Бензин с октаново число не по-ниско от 95."
Карал съм доста бензинки и никога не съм имал проблем с по-високо октаново число на бензина или пропан-бутан, който е 103-105 октана.
Обикновено препоръките на производителя са: "Бензин с октаново число не по-ниско от 95."
Карал съм доста бензинки и никога не съм имал проблем с по-високо октаново число на бензина или пропан-бутан, който е 103-105 октана.
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
-
Hursa
- Мнения: 6085
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 211 пъти
Разлика в калоричноста до колкото знам няма (или е незначителна). Но има разлика в скоростта на изгаряне. Проблемите до колкото знам могат да се появяват след доста навъртени километри. Но и печалба няма, има загуба, поне според теорията. Имах в предвид 100 октановият бензин, при газта печалба имаме, макар и да е с по ниска калоричност:).
- zi_zi_top
- Мнения: 4236
- Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
- Местоположение: София
- Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 35 пъти
На Корсата на жена ми /1995 г./ има октан-коректор с 2 позиции "92" и "95". Втората позиция е за бензин с октаново число над 95. При първата позиция се намалява аванса /предварението на запалването/. Колкото е по-ниска детонационната способност на бензина, толкова по-правилно работи ДВГ. Естествено излиза по-скъпо и аз лично не намирам смисъл да ползвам такъв бензин, след като и с 95 октана си върви добре. 
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
-
chukich
- Мнения: 606
- Регистриран на: 13 Юли 2010 15:57
- Местоположение: София
- Автомобил: Ford Kuga 2.5 hybrid, 2025
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 4 пъти
Re: Гориво?
Kolega, slagaj prupan butan i si ti hihihi 104oktana . Benzina e tolkova razvalen,che kakavto i da slagash vse taq. Vaprosa e da sluchish na partida predi sobstvenika na benzinostanciq da go e razredil. Pri gazta pak e zle polojenieto no pak e 1.23 lvshitmaster написа:Здравейте колеги!
Бих искал да ви помоля за мнение относно какво гориво е най-добре да се използва за тойота корола 2002 Е12 1.4 VVT-i? Не съм сигурен дали 100-октаново е по-добре от стандартното А-95, по отношение разход, мощност и т.н. Някой от вас ако има експириънс, ще се радвам да го сподели с мен
- slowtraveler
- Мнения: 6714
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 410 пъти
- Получена благодарност: 439 пъти
Обратното е - 100 октана ще свали разхода с мааалко и ще качи мощността също с маалко...Hursa написа:За този случай да, може би всички съвременни бензинови двигатели да имат автоматичен коректор на запалването. Но какъв е смисълът да заредим 100 октанов скъп бензин и това да ни свали мощността(макар и с много малко) и да ни вдигне разхода (верно също с малко).
Май и тук имаше една тема с разни коментари.. Преди около година за пореден път бях направил експеримент в един ден - Варна - София със 100 октана, София - Варна с 95 октана... Разлика в усещането за мощност - никаква. Разлика в разхода - също. Разликата в цената - осезателна.
Затова и карам само със 95 октана откакто се помня...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
Espace&Yaris
- Мнения: 124
- Регистриран на: 13 Дек 2009 11:39
- Местоположение: Плевен
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot], Baidu [Spider] и 1 гост