Метан и опасност за клапаните на Корола-2003 vvti
Метан и опасност за клапаните на Корола-2003 vvti
Съществува ли реална опасност за клапаните на двигателите vvti при поставянето на горивна уредба на метан ? Дори и след оборудване с допълнителна смазочна система. Колебая се колеги между между монтажа на горивна уредба с метан и пропан-бутан. Благодаря Ви предварително.
Хм, в случая лично мнение не е достатъчна обосновка, писано е хиляди пъти и тук и навсякъде из форумите...когато аз трябваше да избирам между това дали да е пропан бутан или метан, седнах и в една екселска таблица наблъсках всичкото налично инфо, което имах...км/изминавани за година, цени на горивата, цени на уредбите, +/- откъм вървеж, "скопяване" на колата, време за "избиване" на цената на уредбата (пропан-бутан / метан спр. бензин)...е - в крайна сметка сложих метан...аз въртя над 30к годишно и за мен алтернативата беше пределно ясна. Смея да твърдя - като лично мнение без доказана тежест, че 20к годишно оправдават слагането на метанова уредба. Защото - ефекта върху клапаните е един и същ - т.е. зле настроена газова уредба - независимо дали е LPG ili CNG ще изгори клапаните на която и да е кола. Бутилките за метан и пропан бутан също могат да се изравнят "тегловно" - за сметка на пробега изминаван на метан с по-малка бутилка...
При мен ситуацията е такава че пътувам всеки ден - 140км. така че 40лт метанова бутилка би била достатъчна + макс 7кг метан = 47 кг...при пропан бутана щеше да е нещо от сорта на 40лт бутилка + 35 лт пропан бутан...не мога с точност да сметна колко идва - но метановицата илиза по-лека... но - за метка на пробега - в едния случай - 140км - в другия 350/400км. НО - икономическия ефект от метана е близо 40% по-голям в сравнение с пропан бутана. И при това че от моите 30к - 25 са съставени точно от 140км/ден - т.е. а останалите 5-10к от по-дълги преходи/по-често зареждане - воальа
. Така че - всеки да си прави сметката.
А да - и системата за мазане на клапаните е "мижи да те лажем", т.е. ефекта от нея е повече положителен върху джоба на тоя който я предлага...има много писано из форума...в момента моята "система" стои в едно пликче + пълна бутилка вълшебна течност...
При мен ситуацията е такава че пътувам всеки ден - 140км. така че 40лт метанова бутилка би била достатъчна + макс 7кг метан = 47 кг...при пропан бутана щеше да е нещо от сорта на 40лт бутилка + 35 лт пропан бутан...не мога с точност да сметна колко идва - но метановицата илиза по-лека... но - за метка на пробега - в едния случай - 140км - в другия 350/400км. НО - икономическия ефект от метана е близо 40% по-голям в сравнение с пропан бутана. И при това че от моите 30к - 25 са съставени точно от 140км/ден - т.е. а останалите 5-10к от по-дълги преходи/по-често зареждане - воальа

А да - и системата за мазане на клапаните е "мижи да те лажем", т.е. ефекта от нея е повече положителен върху джоба на тоя който я предлага...има много писано из форума...в момента моята "система" стои в едно пликче + пълна бутилка вълшебна течност...
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта