Преди няколко дни (може би от влажното време) като въртя волана (независимо от посоката) се чува скърцане, подобно на триеме на стъкло с мокър парцал или на балон с мокра ръка. Не е много силно, но ме нервира и е страшно досадно. В първия момент реших че триенето е между волана и колонката, макар че там има голямо разсточние. После като се заслушах, реших че като че ли е някъде по-надолу, може би дори от сервото.
Имам чувство, че като се покара малко колата (загрее) става по-силно.
По темата намерих следното:
The steering column shaft must pass thru the firewall, as on all cars.
Where it passes thru there's a rubber sorta grommet/seal that sometimes
causes a squeaking noise when you turn the wheel, at first audible only
at parking lot speeds.
Due to the noise being transmitted up the largely hollow steering column
shaft, it often sounds just like it's coming from right behind the
steering wheel, perhaps from the airbag clockspring (or as Toyota calls
it "spiral cable") or the turn signal switch area.
I've had good luck with inserting a very slim screwdriver shaft between
the column and the seal and squirting some silicon gel lubricant (about
the consistency of toothpaste) into the gap created by the screwdriver
shaft. I run into this about every 2 or 3 weeks on different customer's
cars, and often do it on cars where I notice the noise but the customer
hasn't yet. I had one early 02 model need a repeat lubrication a year
or so after the first time I did it, none of the others has come back.
In any case, the noise is not indicative of any possible failure of any
part, safety related or otherwise.
The sound is hard to localize so it is easily misdiagnosed by techs who
haven't run into it before. Your dealer should be aware of it, but you
might want to tell them you think it may be from the firewall rubber
grommet to help 'em out a bit.
--------------------------------------------------------
ПРИБЛИЗИТЕЛЕН ПРЕВОД:
Оста на волана трябва да премине през предната стена на купето.
Когато тя преминава през стената там има уплътнителен пръстен ( гумен маншон,уплътнение), което понякога предизвиква скърцащ звук, когато волана се върти, който първо се чува само при паркиране при ниска скорост.
Тъй като шумът се предава нагоре през голямата кухина на колонката на оста на волана, често се чува като че ли идва точно зад волана, като че ли от въздушната възглавница или от частта на превключвателите.
Постигнах успех поставяйки много тънка ос на отверка между колонката и уплътнението и изтисквайки малко силиконова гел - слазка ( с консистенция на паста за зъби) в процепът, който се образува от оста на отверката.
Това го правя веднъж на всеки 2-3 седмици на различни коли на клиенти и често го правя на коли, където откривам звука преди клиентът да го е направил. Имах един ранен модел 02 на който трябваше да се смени смазката и след като го направих за първи път никой от другите клиенти не се е върнал до сега.
При всички слугаи звукът не показва никаква възможна повреда на която и да е част, нещо свързано със сигурността или друго.
Звукът е много трудно да се локализира от техници, които не са се сблъсквали с него преди. Вашият дилър трябва да е бил информиран за него, но Вие може да му кажете, че мислите че той може да бъде от гуменото уплътнение на предградата за да му помогнете.
Някой да му се е случвало и да знае какво е и дали е описаното по-горе. И най-важното как да го установя и да го fix-на ?
