КАк определяш кое е галош и кое не? По какво ги познаваш. Боб ли им хвърляш? biggrin.gifmirott написа:"Всеки нормално мислещ ще предпочете 2-3 годишни континентал, бриджстоун, мишелин пред нов траял, таурус, максис и тем подобни..."prius 3 написа:Според мен по-добро нещо от една нова гума няма. В зависимост от бюджета скъпа или не толкова, но нова. Казвам го, защото купувайки втора ръка не знаете какво е правено с тези гуми, каки къде са търкаляни. Височината на протектора не винаги е най-важният показател за качестрата на гумите. Ако колата е стояла дълго време на слънчево място, гумите изобщо няма да са това за което мислим, че са.
Най-важното е обаче задкормилното. С каквито и гуми да си, то про 200 км/ч с Рей Бан и самочувствие на голям шофер далеч няма да стигнеш.
Говоря за хубави гуми втора ръка, а не галоши...
За гумите по нашите пътища
- Not_active_user_1
- Мнения: 1480
- Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
- Местоположение: Германия
-
- Мнения: 863
- Регистриран на: 09 Яну 2008 16:31
- Местоположение: София
Мисля че калпаво съм се изразил. Просто лафа за по-добре нови бюджетни отколкото премиум запазени втора не е съвсем верен. Когато си купувам нови гуми очаквам с моя убит пробег от около 15-20 хил. на година да ги карам около 3-4 сезона (това при условие че имам два комплекта т.е. зимни и летни). Но на практика последните години налитам само на боклуци в бюджетния спектър там където е редно да има едно задоволително качество за да не се налага да се купуват гуми втора ръка.Scott написа:Добре де, нека бъда 'адвокат на дявола' - с какво едни гуми от по-висок клас, но втора ръка на 3 години, ще са по-лоши от твоите на същата възраст? Щото планираш да ги караш >3 сезона, нали ... И тогава ще караш ли 'бавно' и 'на село'?
Не в гумите е проблема, а в усещането за превъзходство над останалите, което всеки облича като седне зад волана...
Забравих да допълня в графата с пълни боклуци и Дейтон.
Аз лично за моя сметка ще продължа да експериментирам с нови гуми но мигрирам от бюджетния на една идея отгоре към средния. Там има много по сполучливи предложения и с малко търпение и промоция можеш да се сдобиеш с читави гуми в условията на криза и свит бюджет. Например Годричите ги взех с малко по-стар ДОТ т.е. трябваше да са около 4011 когато ги купувах но на тази цена имаше 0211 мисля че не им се е отразило.
ex Toyota Carina E 2.0/16V AUTOMATIC
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V
- Me4oKyX
- Мнения: 2201
- Регистриран на: 10 Яну 2007 14:16
- Местоположение: Пловдив
- Получена благодарност: 1 път
- Обратна връзка:
пруисчо - може да си с принципи, ама защото можеш да си го позволиш. Той и Зизи си ги говори ей така тия работи, но това не го прави по-прав от теб.... Другите хора, като си избират втора ръка, като нови за половин цена да не са безпринципни идиоти, които си мразят семейството !??? Говорите си глупости, които са базирани на НИЩО, освен ваши разсъждения, които не са грешни, но 100% НЕ СА категорично вярни....
А как си познавам гумата - както и колата втора ръка.... Риска може да се сведе до минимум, като купуваш нещо втора ръка, но както мирот го каза - това не всеки го може... А и нещо нямам особено желание да пълна гушите на Диана и други такива търгаши, само и само да дам 2 до 3 пъти повече пара, за една и съща гума.... Така че стига вече с глупостите, НЕ МОЖЕШ да категоризираш нещо като добро или лошо, защото така ти харесва. Всеки сам си вади парите и сам си решава как да ги потроши - радвай си се на твоя избор, жив и здрав да си, за да си трошиш все повече. Те все пак оторизираните вносители/сервизи трябва и те хляб да рупат....
А как си познавам гумата - както и колата втора ръка.... Риска може да се сведе до минимум, като купуваш нещо втора ръка, но както мирот го каза - това не всеки го може... А и нещо нямам особено желание да пълна гушите на Диана и други такива търгаши, само и само да дам 2 до 3 пъти повече пара, за една и съща гума.... Така че стига вече с глупостите, НЕ МОЖЕШ да категоризираш нещо като добро или лошо, защото така ти харесва. Всеки сам си вади парите и сам си решава как да ги потроши - радвай си се на твоя избор, жив и здрав да си, за да си трошиш все повече. Те все пак оторизираните вносители/сервизи трябва и те хляб да рупат....
- Not_active_user_1
- Мнения: 1480
- Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
- Местоположение: Германия
Очаквах да кажете как си ги избирате и как ги познавате, но уви. Явно според вас не всеки може да хвърля боб. biggrin.gif
Въпроса не е дали можеш или не можеш да си го позволиш. Въпросът е че един автомобил, ако не можеш да го поддържаш да бъде безопасен за теб и околните, по-добре не го имаш. С обществен транспорт е по-евтино и безопасно.
Относно гумите, защо никой не каза за всесезонните. Хубаво, нямаш за чифт зимни и чифт летни, не караш много на година, какъв е проблема да вземеш всесезонки и да ги търкалаяш няколко години без изобщо да ги мислиш. При всички случай едни Гудиар, Кумхо, Тойо или Вредещайн са много по-добър избор от евтини ментета или стари „хубави“ гуми. Понеже съм карал с горните и мога да заявя на тези, които още са на принципа, че всесезонна гума няма, че има и са много добър избор. Освен това отлично знам и как се вземат гумите втора ръка от чужбина. Единственият и най-важен критерии е тънката цена, защото Андрешко гледа все да мине по тънката лайсна. После що сме били първи по катастрофи в Европа? Ами ей за това. Като видиш пред теб как автомобил се хвърля в канафката заради спукана гума и цялото семейство загиват мисля, че всеки би се замислил с какво „обува“ колата. Само, че в новините, никой няма да ви каже катастрофа заради спукана гума, а всичкото го водят „несъобразена скорост“...
Въпроса не е дали можеш или не можеш да си го позволиш. Въпросът е че един автомобил, ако не можеш да го поддържаш да бъде безопасен за теб и околните, по-добре не го имаш. С обществен транспорт е по-евтино и безопасно.
Относно гумите, защо никой не каза за всесезонните. Хубаво, нямаш за чифт зимни и чифт летни, не караш много на година, какъв е проблема да вземеш всесезонки и да ги търкалаяш няколко години без изобщо да ги мислиш. При всички случай едни Гудиар, Кумхо, Тойо или Вредещайн са много по-добър избор от евтини ментета или стари „хубави“ гуми. Понеже съм карал с горните и мога да заявя на тези, които още са на принципа, че всесезонна гума няма, че има и са много добър избор. Освен това отлично знам и как се вземат гумите втора ръка от чужбина. Единственият и най-важен критерии е тънката цена, защото Андрешко гледа все да мине по тънката лайсна. После що сме били първи по катастрофи в Европа? Ами ей за това. Като видиш пред теб как автомобил се хвърля в канафката заради спукана гума и цялото семейство загиват мисля, че всеки би се замислил с какво „обува“ колата. Само, че в новините, никой няма да ви каже катастрофа заради спукана гума, а всичкото го водят „несъобразена скорост“...

-
- Мнения: 863
- Регистриран на: 09 Яну 2008 16:31
- Местоположение: София
Всесезонните гуми не си струват защото цената на читавите такива е равна на два комплекта гуми зимни и летни от бюджетния клас. Това е куца сделка.
Ако нямах кинти и карам малко бих си купил зимни и сменял на всеки 2 години заради спичането на "зимния" каучук лятото.
А относно избора на гуми се следят следните неща:
- грайфер да е мин 5 мм.
- ДОТ не по-стар от 2-3 год
- гумата да няма лепенки
- да не е напукана по някакъв начин
- да няма "жаби" и разни кривини
- липса на парченца от протектора (това е показател за вдървяване на гумата)
- да не е "лъскав" протектора (лъскавината също е показател за вдървяване).
Ако нямах кинти и карам малко бих си купил зимни и сменял на всеки 2 години заради спичането на "зимния" каучук лятото.
А относно избора на гуми се следят следните неща:
- грайфер да е мин 5 мм.
- ДОТ не по-стар от 2-3 год
- гумата да няма лепенки
- да не е напукана по някакъв начин
- да няма "жаби" и разни кривини
- липса на парченца от протектора (това е показател за вдървяване на гумата)
- да не е "лъскав" протектора (лъскавината също е показател за вдървяване).
ex Toyota Carina E 2.0/16V AUTOMATIC
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V
нови зимни гуми - ДА , но летни предпочитам хубава гума на 2-3 сезона , неоправдано ми е да давам грешни пари за бюджетни нови само защото са нови . В крайна сметка всеки си прави сметката как да подходи при всяка полупка... в момента карам мишелин енерджи 6-ти сезон ( знам че вече са взели дали , но когато карам винаги имам едно наум , че гумите ми са зле , а и като цяло не съм привърженик на състезателното каране по пътищата 

Toyota Corolla E12 2002 1.6 vvti
3ZZ-FE
3ZZ-FE
-
- Мнения: 4507
- Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
- Местоположение: ЛИНЦ/АТ
- Получена благодарност: 2 пъти
Аз до скоро бусовете целогодишно с зимни гуми-слагам ги края на Октомври и до края на другия Октомври-80-90 хиляди.Яриса вече пета година и 21 000 с оригиналния Дънлоп(зимата по 1000-1500 с зимни Ласса само отпред).И аз не съм много склонен на втора употреба гуми и мога да ги сложа само на недвигателния мост-задължително да са комплект обаче.Иначе за мен ЛАССА са едновременно евтини и качествени-като Яриса
.

- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
-
- Мнения: 2149
- Регистриран на: 08 Юни 2010 09:33
- Местоположение: Вършец
- Благодарил/а: 18 пъти
- Получена благодарност: 23 пъти
И какво те кара да мислиш, че само в нашата родина караме с 2-ра ръка гуми?Ти с всесезонно яке ли ходиш?Зимата да ти е топличко, лете прохладно...тия митове за всесезонни гуми, боклуци континентал и бриджстоун на по 2-3 години, хубав нов максис и траял някак не хващат дикиш.Най-добре е ново и качествено, но в тая помиярска държава с помияри управляващи няма как(или е мноооого трудно) да стане човек да поддържа висок, качествен па макар и скъп начин на живот.Защото дори да купиш скъпо и от реномирана марка, много често се оказва менте!И за това предпочитам 2-ра употреба, но качествени гуми.Като не знаеш как да ги различиш и имаш парите-нови.Затова и си си купил нова кола-имаш парата, кефи те, не ти се занимава да търсиш качествено 2-ра и следваща употреба кола, не знаеш по какво да я различиш дали става или не и си вземаш нова!По твоята логика 90%, че и повече от хората трябва да са с градския транспорт.Или междуселския.Щот не могат да си позволят ново и качествено.А стига с тия глупости.prius 3 написа:Очаквах да кажете как си ги избирате и как ги познавате, но уви. Явно според вас не всеки може да хвърля боб. biggrin.gif
Въпроса не е дали можеш или не можеш да си го позволиш. Въпросът е че един автомобил, ако не можеш да го поддържаш да бъде безопасен за теб и околните, по-добре не го имаш. С обществен транспорт е по-евтино и безопасно.
Относно гумите, защо никой не каза за всесезонните. Хубаво, нямаш за чифт зимни и чифт летни, не караш много на година, какъв е проблема да вземеш всесезонки и да ги търкалаяш няколко години без изобщо да ги мислиш. При всички случай едни Гудиар, Кумхо, Тойо или Вредещайн са много по-добър избор от евтини ментета или стари „хубави“ гуми. Понеже съм карал с горните и мога да заявя на тези, които още са на принципа, че всесезонна гума няма, че има и са много добър избор. Освен това отлично знам и как се вземат гумите втора ръка от чужбина. Единственият и най-важен критерии е тънката цена, защото Андрешко гледа все да мине по тънката лайсна. После що сме били първи по катастрофи в Европа? Ами ей за това. Като видиш пред теб как автомобил се хвърля в канафката заради спукана гума и цялото семейство загиват мисля, че всеки би се замислил с какво „обува“ колата. Само, че в новините, никой няма да ви каже катастрофа заради спукана гума, а всичкото го водят „несъобразена скорост“...
-
- Мнения: 863
- Регистриран на: 09 Яну 2008 16:31
- Местоположение: София
Ласа са хубави гуми но са адски далеч от определението евтини. Цената им ходи над средния клас и то с доста.nowyaris написа:Иначе за мен ЛАССА са едновременно евтини и качествени-като Яриса.
ex Toyota Carina E 2.0/16V AUTOMATIC
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V
- Not_active_user_1
- Мнения: 1480
- Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
- Местоположение: Германия
Така и никой от специалистите по гуми втора употрба не каза как аджеба си избират все убави гуми! biggrin.gif
Химически анализ ли им правите, боб ли хвърляте. .. кажете, за да може ходим да пазаруваме.
Сравнението с якетата е доста несериозно. Ако някой иска да го зададе този въпрос да го направи на производителите, а като гледам са все сериозни фирми. Едва ли ще тръгнат да продават неща, които не стават и са опасни. Всъщност има доста тестове и ако може да им се вярва всесезонките не се представят зле и са много по-добре от евтините варианти.
Гумите втора ръка са много сериозен компромис според мен, който едва ли е оправдан от безопастна гледна точка, но всеки в крайна сметка сам си решава.
Химически анализ ли им правите, боб ли хвърляте. .. кажете, за да може ходим да пазаруваме.
Сравнението с якетата е доста несериозно. Ако някой иска да го зададе този въпрос да го направи на производителите, а като гледам са все сериозни фирми. Едва ли ще тръгнат да продават неща, които не стават и са опасни. Всъщност има доста тестове и ако може да им се вярва всесезонките не се представят зле и са много по-добре от евтините варианти.
Гумите втора ръка са много сериозен компромис според мен, който едва ли е оправдан от безопастна гледна точка, но всеки в крайна сметка сам си решава.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта